Konusunu Oylayın.: Peygamberimiz kısasa kısas uygulaması yapmış mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Peygamberimiz kısasa kısas uygulaması yapmış mıdır?
  1. 12.Aralık.2012, 20:56
    1
    Misafir

    Peygamberimiz kısasa kısas uygulaması yapmış mıdır?






    Peygamberimiz kısasa kısas uygulaması yapmış mıdır? Mumsema Peygamberimiz (asm), kısasa kısas uygulaması yapmış mıdır?


  2. 12.Aralık.2012, 20:56
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 13.Aralık.2012, 03:15
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Peygamberimiz (sav), kısasa kısas uygulaması yapmış mıdır?




    - “Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı…”, “Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.” (Bakara, 2/178, 179) mealindeki ayetlerin -kısasla ilgili- emri ortada dururken, bu emrin uygulanmaması düşünülebilir mi?

    - Hadis kaynakları, Hz. Peygamber (a.s.m)’in kısas hükmünü uyguladığını göstermektedir. Bir misal vermek gerekirse, “Müslüman bir kadının başını -iki taş arasında- ezerek öldüren bir Yahudi katile aynı cezayı uygulamıştır.” (Buharî, Husumat, 1, diyat,13; Müslim, Kasame, 17)

    - Soruda söz konusu edilen bilgiye rastlayamadık. Bunun aksini gösteren bilgiler vardır.

    Mesela; -zayıf- bir hadiste şöyle buyurulmuştur: “Mümin, kafire kısas olmaz.”(Mecmau’z-Zevaid, 6/292).

    - Diğer -sahih- bir rivayete göre, Mekke fethi gününde Huzeyl kabilesinden bir Müslüman; daha önce aralarında husumet bulunan bir kâfiri öldürmüş, bunu duyan Hz. Peygamber (a.s.m); “Eğer bir kafiri öldüren bir Müslümanı (kısasa tabi tutarak) öldürseydim, seni öldürecektim.” diye buyurmuştur.”( a.g.y).

    - Bu gibi hadis rivayetlerine dayanan dört mezhep alimleri “Bir Müminin kafîre kısas olamayacağı.” hususunda ittifak halindedir.(bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 6/267).

    Kısas hukuki bir haktır. Devlet eliyle uygulanır. Eğer bu dünyada gerekli ceza uygulanmamışsa, kişi ahirette hakkını alacaktır. Haksızlığa uğrayan kişi kendisi, eğer kendisi hayatta değilse varisleri, kısas uygulanacak kimseyi affedebilir.




  4. 13.Aralık.2012, 03:15
    2
    Editör



    - “Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı…”, “Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.” (Bakara, 2/178, 179) mealindeki ayetlerin -kısasla ilgili- emri ortada dururken, bu emrin uygulanmaması düşünülebilir mi?

    - Hadis kaynakları, Hz. Peygamber (a.s.m)’in kısas hükmünü uyguladığını göstermektedir. Bir misal vermek gerekirse, “Müslüman bir kadının başını -iki taş arasında- ezerek öldüren bir Yahudi katile aynı cezayı uygulamıştır.” (Buharî, Husumat, 1, diyat,13; Müslim, Kasame, 17)

    - Soruda söz konusu edilen bilgiye rastlayamadık. Bunun aksini gösteren bilgiler vardır.

    Mesela; -zayıf- bir hadiste şöyle buyurulmuştur: “Mümin, kafire kısas olmaz.”(Mecmau’z-Zevaid, 6/292).

    - Diğer -sahih- bir rivayete göre, Mekke fethi gününde Huzeyl kabilesinden bir Müslüman; daha önce aralarında husumet bulunan bir kâfiri öldürmüş, bunu duyan Hz. Peygamber (a.s.m); “Eğer bir kafiri öldüren bir Müslümanı (kısasa tabi tutarak) öldürseydim, seni öldürecektim.” diye buyurmuştur.”( a.g.y).

    - Bu gibi hadis rivayetlerine dayanan dört mezhep alimleri “Bir Müminin kafîre kısas olamayacağı.” hususunda ittifak halindedir.(bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 6/267).

    Kısas hukuki bir haktır. Devlet eliyle uygulanır. Eğer bu dünyada gerekli ceza uygulanmamışsa, kişi ahirette hakkını alacaktır. Haksızlığa uğrayan kişi kendisi, eğer kendisi hayatta değilse varisleri, kısas uygulanacak kimseyi affedebilir.







+ Yorum Gönder