Konusunu Oylayın.: Caferi mezhebi nedir? Caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

5 üzerinden 4.43 | Toplam : 35 kişi
Caferi mezhebi nedir? Caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?
  1. 13.Kasım.2012, 21:12
    25
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    reklam


    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır? isimli konu Mumsema.com Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?
    demek istediğim şu kardeşim, 12 imamlardan aktarılan kitapların-sözlerin içinde sapıkça islama uymayan şeyler var ve şahsen ben bunları o salih insanlara yakıştıramıyorum. "o imamlara bağlı kalalım" diyorsun da bu bataklığa batmamış bir şekilde 12 imamların ilmine ulaşma imkanımız var mıdır? içtihad olayını neden böyle es geçtiğini anlamadım, müçtehidler 12 imamı önder kabul etmediği için alimlikleri düşer mi mesela?


  2. 13.Kasım.2012, 21:12
    25
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    reklam


    demek istediğim şu kardeşim, 12 imamlardan aktarılan kitapların-sözlerin içinde sapıkça islama uymayan şeyler var ve şahsen ben bunları o salih insanlara yakıştıramıyorum. "o imamlara bağlı kalalım" diyorsun da bu bataklığa batmamış bir şekilde 12 imamların ilmine ulaşma imkanımız var mıdır? içtihad olayını neden böyle es geçtiğini anlamadım, müçtehidler 12 imamı önder kabul etmediği için alimlikleri düşer mi mesela?


  3. 13.Kasım.2012, 23:43
    26
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    reklam


    Alıntı
    bu bir sınav....imtihan bizler için..
    ona bakarsanda peygamberimizdende fıkıh akaid olarak TAM OLARAK Bİ KİTAP gelmedi..zayıf hadis var sahih hadis var ama PEYGAMBERİMİZİN YAZDIĞI bi kitap yok tam olan..peygamberde yazmadı ama görüyoruzki şuan parçalar halindeyiz..bu bir imtihan bence.Allah öyle dilemiş.böyle olmuş
    işte senden bekledigim cevap budur. diğer kafana takılanlarıda bu şekil yorumlamaya bak.


  4. 13.Kasım.2012, 23:43
    26
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Alıntı
    bu bir sınav....imtihan bizler için..
    ona bakarsanda peygamberimizdende fıkıh akaid olarak TAM OLARAK Bİ KİTAP gelmedi..zayıf hadis var sahih hadis var ama PEYGAMBERİMİZİN YAZDIĞI bi kitap yok tam olan..peygamberde yazmadı ama görüyoruzki şuan parçalar halindeyiz..bu bir imtihan bence.Allah öyle dilemiş.böyle olmuş
    işte senden bekledigim cevap budur. diğer kafana takılanlarıda bu şekil yorumlamaya bak.


  5. 14.Kasım.2012, 00:54
    27
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    Alıntı
    Peygamber sav böyle yaptığına dair delilleri nedir?
    bakayım bi
    Alıntı
    demek istediğim şu kardeşim, 12 imamlardan aktarılan kitapların-sözlerin içinde sapıkça islama uymayan şeyler var ve şahsen ben bunları o salih insanlara yakıştıramıyorum
    ben şuanki şia hakiki 12 imamcı dır demiyorumki
    Alıntı
    "o imamlara bağlı kalalım" diyorsun da bu bataklığa batmamış bir şekilde 12 imamların ilmine ulaşma imkanımız var mıdır?
    iştee olabilirdi ama dönemindeki kişiler bunu bize ulaştırmak için çaba göstermişmiki ? biz ehlibet şiası olarak nabıcaz biz ? gidip bugün şia diye adlandırılan mezhebi uycaz ?

    Alıntı
    içtihad olayını neden böyle es geçtiğini anlamadım,
    sadece mezhepsel olayların ayrılıklarını oluşturan konuda geçtim.denildiğine göre bilgisi olan alim başkasına uymazmış kendi içtihadını yaparmış... bu söz 12 imam devri için geçerli değildir...11.imamdan sonra artık bu söz geçerli olur.içtihadlarda tabi kuranda hadiste belirtilmeyen konularda olur.fıkıh akaid bunlar peygamber bildirmiş ehlibeytide tam olarak bilidrdi 12 imamlarda.12 imamlara gidip öğrenceklerdi namazın neyin mekruh ettiğini neyin etmediğini,abdest neyi bozar neyi bozmaz..bugünki farklılıklar gösteriyorki 12 imama danışılmamış herkes kendi yoluna koyulmuştur.12 imamlara sorsaydı tek bir hüküm olurda örnek kan abdesti bozar veya bozmaz.yok şafi alimi dermiş bozmaz,hanefi dermiş bozar.12 imamlar dini tam olarak biliyorlar..dedeleri Resulullahın vasileridir onlar.ebu hanife ,imam şafi,malik,ve diğerleri uymalıydı dönemindeki 12 imamdan birine..uyulmaması gösteriyorki önemsenmediğine.uyulsaydı hepsi bi konuda birleşirdi kan abdesti bozmaz derdi hepsi örnek olarak...

    Alıntı
    12 imamı önder kabul etmediği için alimlikleri düşer mi mesela?
    bu bir yanlıştır ama alimlikleri düşermi bilmem.yapçak bişey yok mecbur uyuyoruz onlara.şiada yanlış var.ehlisünnet alimlerindede bu sorun yanlış var.. mecbur ebu hanifeye uyuyorum başka çare göremiyorum şiaya uyamam.ben hem ehlibeyt şiası hemde ehlisünnet oluyorum

    Alıntı
    işte senden bekledigim cevap budur diğer kafana takılanlarıda bu şekil yorumlamaya bak
    olmuyo işte ama,ebu hanife ,imam şafi bunları yapabilirdi ama olmadı yapmadılar.... 12 imamın bilgilerine ilimlerine uymadılar tam olarak..


  6. 14.Kasım.2012, 00:54
    27
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Peygamber sav böyle yaptığına dair delilleri nedir?
    bakayım bi
    Alıntı
    demek istediğim şu kardeşim, 12 imamlardan aktarılan kitapların-sözlerin içinde sapıkça islama uymayan şeyler var ve şahsen ben bunları o salih insanlara yakıştıramıyorum
    ben şuanki şia hakiki 12 imamcı dır demiyorumki
    Alıntı
    "o imamlara bağlı kalalım" diyorsun da bu bataklığa batmamış bir şekilde 12 imamların ilmine ulaşma imkanımız var mıdır?
    iştee olabilirdi ama dönemindeki kişiler bunu bize ulaştırmak için çaba göstermişmiki ? biz ehlibet şiası olarak nabıcaz biz ? gidip bugün şia diye adlandırılan mezhebi uycaz ?

    Alıntı
    içtihad olayını neden böyle es geçtiğini anlamadım,
    sadece mezhepsel olayların ayrılıklarını oluşturan konuda geçtim.denildiğine göre bilgisi olan alim başkasına uymazmış kendi içtihadını yaparmış... bu söz 12 imam devri için geçerli değildir...11.imamdan sonra artık bu söz geçerli olur.içtihadlarda tabi kuranda hadiste belirtilmeyen konularda olur.fıkıh akaid bunlar peygamber bildirmiş ehlibeytide tam olarak bilidrdi 12 imamlarda.12 imamlara gidip öğrenceklerdi namazın neyin mekruh ettiğini neyin etmediğini,abdest neyi bozar neyi bozmaz..bugünki farklılıklar gösteriyorki 12 imama danışılmamış herkes kendi yoluna koyulmuştur.12 imamlara sorsaydı tek bir hüküm olurda örnek kan abdesti bozar veya bozmaz.yok şafi alimi dermiş bozmaz,hanefi dermiş bozar.12 imamlar dini tam olarak biliyorlar..dedeleri Resulullahın vasileridir onlar.ebu hanife ,imam şafi,malik,ve diğerleri uymalıydı dönemindeki 12 imamdan birine..uyulmaması gösteriyorki önemsenmediğine.uyulsaydı hepsi bi konuda birleşirdi kan abdesti bozmaz derdi hepsi örnek olarak...

    Alıntı
    12 imamı önder kabul etmediği için alimlikleri düşer mi mesela?
    bu bir yanlıştır ama alimlikleri düşermi bilmem.yapçak bişey yok mecbur uyuyoruz onlara.şiada yanlış var.ehlisünnet alimlerindede bu sorun yanlış var.. mecbur ebu hanifeye uyuyorum başka çare göremiyorum şiaya uyamam.ben hem ehlibeyt şiası hemde ehlisünnet oluyorum

    Alıntı
    işte senden bekledigim cevap budur diğer kafana takılanlarıda bu şekil yorumlamaya bak
    olmuyo işte ama,ebu hanife ,imam şafi bunları yapabilirdi ama olmadı yapmadılar.... 12 imamın bilgilerine ilimlerine uymadılar tam olarak..


  7. 14.Kasım.2012, 00:57
    28
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    Alıntı
    olmuyo işte ama,ebu hanife ,imam şafi bunları yapabilirdi ama olmadı yapmadılar.... 12 imamın bilgilerine ilimlerine uymadılar tam olarak..
    nerden biliyorsun ıspatı var mı ?


  8. 14.Kasım.2012, 00:57
    28
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    olmuyo işte ama,ebu hanife ,imam şafi bunları yapabilirdi ama olmadı yapmadılar.... 12 imamın bilgilerine ilimlerine uymadılar tam olarak..
    nerden biliyorsun ıspatı var mı ?


  9. 14.Kasım.2012, 00:59
    29
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    islamyolu nun sorusunu yineliyorum, 12 imamın yolları ile ehli sünnet imamlarının yolları arasındaki çelişkileri gösterebilir misin?


  10. 14.Kasım.2012, 00:59
    29
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    islamyolu nun sorusunu yineliyorum, 12 imamın yolları ile ehli sünnet imamlarının yolları arasındaki çelişkileri gösterebilir misin?


  11. 14.Kasım.2012, 01:06
    30
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    Alıntı
    nerden biliyorsun ıspatı var mı ?
    örnek kanın bozup bozmadığı.Ebu hanife bozar demiştir,İmam şafi bozmaz demiştir..ama 12 imama danışılsaydı tek bir şey derdi ya bozar yada bozmaz..nasılki siz imam mehdi gelince ona uycaz aynı peygamber devri gibi olcak tek bir hüküm olcak diyorsunuz mezhepler olmuycak diyorsunuz dimi ? peki bunu 12. imam mehdi ye diyorsunuzda diğer geriye kalan 11 imam için neden denilmiyor onların devrindede onlara uyulmalıydı.gidip ona danışcaktılar.nasıl mehdiye danışılcaksa uyulcaksa öyle..imam cafer sadık ve diğer imamlar dedeleri resulullahın vasileridir..12 imam dini tam biliyorlar..hüküm birdir,ya kan abdesti bozar yada bozmaz.12 imamlarda dedelerinden gelen bilgisiyle elbet bunu doğru olarak biliyorlar...üstün bi kişi varken neden kendi yolunu tutarsın ? imam caferi sadık gibi büyük bir zat varken ilim sahibi hak yol üzerine biri varken neden ona danışılıp öğrenilmeyipte başka bir yola gidilir ?
    fıkıh akaid bunlar peygamber bildirmiş ehlibeytide tam olarak bilidrdi 12 imamlarda12 imamlara gidip öğrenceklerdi namazın neyin mekruh ettiğini neyin etmediğini,abdest neyi bozar neyi bozmazbugünki farklılıklar gösteriyorki 12 imama danışılmamış herkes kendi yoluna koyulmuştur12 imamlara sorsaydı tek bir hüküm olurda örnek kan abdesti bozar veya bozmazyok şafi alimi dermiş bozmaz,hanefi dermiş bozar12 imamlar dini tam olarak biliyorlardedeleri Resulullahın vasileridir onlarebu hanife ,imam şafi,malik,ve diğerleri uymalıydı dönemindeki 12 imamdan birineuyulmaması gösteriyorki önemsenmediğineuyulsaydı hepsi bi konuda birleşirdi kan abdesti bozmaz derdi hepsi örnek olarak


    karadamlalar bu cevap yine sana verdiğim cevapta var"içtihad bölümü neden es geçtin" adlı soruna verdiğim cevapta aynı zaten bu soruyacevaptır aslında


  12. 14.Kasım.2012, 01:06
    30
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    nerden biliyorsun ıspatı var mı ?
    örnek kanın bozup bozmadığı.Ebu hanife bozar demiştir,İmam şafi bozmaz demiştir..ama 12 imama danışılsaydı tek bir şey derdi ya bozar yada bozmaz..nasılki siz imam mehdi gelince ona uycaz aynı peygamber devri gibi olcak tek bir hüküm olcak diyorsunuz mezhepler olmuycak diyorsunuz dimi ? peki bunu 12. imam mehdi ye diyorsunuzda diğer geriye kalan 11 imam için neden denilmiyor onların devrindede onlara uyulmalıydı.gidip ona danışcaktılar.nasıl mehdiye danışılcaksa uyulcaksa öyle..imam cafer sadık ve diğer imamlar dedeleri resulullahın vasileridir..12 imam dini tam biliyorlar..hüküm birdir,ya kan abdesti bozar yada bozmaz.12 imamlarda dedelerinden gelen bilgisiyle elbet bunu doğru olarak biliyorlar...üstün bi kişi varken neden kendi yolunu tutarsın ? imam caferi sadık gibi büyük bir zat varken ilim sahibi hak yol üzerine biri varken neden ona danışılıp öğrenilmeyipte başka bir yola gidilir ?
    fıkıh akaid bunlar peygamber bildirmiş ehlibeytide tam olarak bilidrdi 12 imamlarda12 imamlara gidip öğrenceklerdi namazın neyin mekruh ettiğini neyin etmediğini,abdest neyi bozar neyi bozmazbugünki farklılıklar gösteriyorki 12 imama danışılmamış herkes kendi yoluna koyulmuştur12 imamlara sorsaydı tek bir hüküm olurda örnek kan abdesti bozar veya bozmazyok şafi alimi dermiş bozmaz,hanefi dermiş bozar12 imamlar dini tam olarak biliyorlardedeleri Resulullahın vasileridir onlarebu hanife ,imam şafi,malik,ve diğerleri uymalıydı dönemindeki 12 imamdan birineuyulmaması gösteriyorki önemsenmediğineuyulsaydı hepsi bi konuda birleşirdi kan abdesti bozmaz derdi hepsi örnek olarak


    karadamlalar bu cevap yine sana verdiğim cevapta var"içtihad bölümü neden es geçtin" adlı soruna verdiğim cevapta aynı zaten bu soruyacevaptır aslında


  13. 14.Kasım.2012, 01:38
    31
    karadamlalar
    Kesintili Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Temmuz.2012
    Üye No: 96809
    Mesaj Sayısı: 1,620
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    şunu anlamıyorsun kardeşim, ehli beyt imamları zaten döneminin siyasi güçleri ile karşı karşıya gelmek istememişlerdir ki çok bilinir değillerdir, ehli sünnet de tek bir bölgeye sabit değil. ıraklı alimler var, şamlı alimler var, hicazlı alimler var, ki bunlardan önce yaşadığı yerden sonradan başka diyarlara gitmiş sahabeler var, sonuçta içtihad dinin bir süre sonra bir gereği haline geliyor. 12 imamların da müçtehid olduğu gerçeğini atlamamanız gereklidir, "kesinlikle onlar doğru ilme sahiptirler" diyemezsiniz, zira hz. ali de hz. fatıma da (Allah onlardan razı olsun) hata etmeme garantisine sahip değillerdi ki 12 imamların mertebesinden çok daha üstündüler.


  14. 14.Kasım.2012, 01:38
    31
    karadamlalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kesintili Üye
    şunu anlamıyorsun kardeşim, ehli beyt imamları zaten döneminin siyasi güçleri ile karşı karşıya gelmek istememişlerdir ki çok bilinir değillerdir, ehli sünnet de tek bir bölgeye sabit değil. ıraklı alimler var, şamlı alimler var, hicazlı alimler var, ki bunlardan önce yaşadığı yerden sonradan başka diyarlara gitmiş sahabeler var, sonuçta içtihad dinin bir süre sonra bir gereği haline geliyor. 12 imamların da müçtehid olduğu gerçeğini atlamamanız gereklidir, "kesinlikle onlar doğru ilme sahiptirler" diyemezsiniz, zira hz. ali de hz. fatıma da (Allah onlardan razı olsun) hata etmeme garantisine sahip değillerdi ki 12 imamların mertebesinden çok daha üstündüler.


  15. 14.Kasım.2012, 01:45
    32
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    Alıntı
    örnek kanın bozup bozmadığı.Ebu hanife bozar demiştir,İmam şafi bozmaz demiştir..ama 12 imama danışılsaydı tek bir şey derdi ya bozar yada bozmaz
    neden sahabelerin hepsi bozar mı demiştir. onlardada içtihat yapıp bozmaz diyenler var. Bozar diyenler var. Kardeşim sen burada günaha giriyorsun. 12 imam Doğru içtihat yapabilir demek masumluk getirmek olur. Peygamber degildir ki onlar masum diyelim. Onlarda içtihatında hata yapar. Sahabelerin en büyükleri bile yapıyordu da onlar mı yapmayacak.


    Alıntı
    nasılki siz imam mehdi gelince ona uycaz aynı peygamber devri gibi olcak tek bir hüküm olcak diyorsunuz mezhepler olmuycak diyorsunuz dimi ? peki bunu 12. imam mehdi ye diyorsunuzda diğer geriye kalan 11 imam için neden denilmiyor onların devrindede onlara uyulmalıydı.gidip ona danışcaktılar.nasıl mehdiye danışılcaksa uyulcaksa öyle..imam cafer sadık ve diğer imamlar dedeleri resulullahın vasileridir..12 imam dini tam biliyorlar..hüküm birdir,ya kan abdesti bozar yada bozmaz.12 imamlarda dedelerinden gelen bilgisiyle elbet bunu doğru olarak biliyorlar...üstün bi kişi varken neden kendi yolunu tutarsın ? imam caferi sadık gibi büyük bir zat varken ilim sahibi hak yol üzerine biri varken neden ona danışılıp öğrenilmeyipte başka bir yola gidilir ?

    Mehdi ALeyhisselam Dinin bozulmaya yüz tuttugu zaman gelecek. Sünneti canlandıracak. en son müceddit olacak. Mehdi ALeyhisselam da içtihat edecek. yani ona günah işlemez masumdur demek doğru degildir. çünkü peygamber degildir. Büyük alimlerimiz hatta Mehdi ALeyhisselam içtihat ettiginde çıkardıgı hükümler Hanefi mezhebine uyacak demişlerdir. Çok sağlam alimler demişlerdir ama neden delil alarak demişlerdir onu bilemem.

    birde sana birşey demiştim. 4 halife Peygamberin halifesi , Mehdi ALeyhisselam Allahın halifesidir. ama Peygamber degildir. Masum olması için Peygamber olması lazımdır.

    şimdi kan abdesti bozar mı bozmazmı konusunda da rahmet vardır. bak zaruretler oluyor birbirini taklit etmeler çıkıyor. Eğerki tek hüküm gelseydi işler zor olurdu. İmam şafi de Kadına el deyince veya kadın erkeğe değerse abdest bozuluyor. eee hüküm bu şekil gelseydi ne olacaktı Kabeyi nasıl tavaf edeceklerdi şafi mezhebinde olanlar. Ama bak şimdi Rahmet doğacak nedir o rahmet Şafi mezhebi tavaf esnasında Hanefi mezhebine geçiyorlar.

    Rabbim bu dini çok kolay yapmıştır. buradaki mantığı anlasan çok şeyi çözersin.

    Ayrıca Sana Diyecegim o ki. Ehlibeyte zamanında hep zulüm edilmiştir. İmam azam Caferi sadıktan aldıgı ilimleride bizlere iletmiştir. Ama zor zamanlar Ehlibeyt düşmanları çok o zamanlar. İmam azam Belki sorular sormuştur. cevaplarını almıştır. biliyorsun imam Azamın ikna kabiliyeti oldugunca fazladır. Kıyas yetenegide çok fazladır. İmam Muhammed Bakır bile bu yönünden dolayı hadisi şeriflere sımsıkı sarıldıgından dolayı Alnından öpmüştür. onların arasında geçen mevzuyuda biliyorsun. Çıkardıgı hükümler farkındasan bir kaçını sayıyor ve İmam Muhammed bakır Asla red etmiyor. Mesh konusunda, hayızlı kadın konusunda , idrar ile meni konusunda.

    Hanefi mezhebi ehlibeyte en yakın mezheptir. Sahabelerede en yakın mezheptir. Çünkü her iki tarafıda görmüştür imam Azam.

    şimdi sana son diyecegim o ki. İçtihatta Rahmet vardır diyorum tekrardan. eğerki tek hükümle gelseydi gerçekten işler zor olurdu.

    Rabbim böyle dilemiş böyle olmuş.


  16. 14.Kasım.2012, 01:45
    32
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    örnek kanın bozup bozmadığı.Ebu hanife bozar demiştir,İmam şafi bozmaz demiştir..ama 12 imama danışılsaydı tek bir şey derdi ya bozar yada bozmaz
    neden sahabelerin hepsi bozar mı demiştir. onlardada içtihat yapıp bozmaz diyenler var. Bozar diyenler var. Kardeşim sen burada günaha giriyorsun. 12 imam Doğru içtihat yapabilir demek masumluk getirmek olur. Peygamber degildir ki onlar masum diyelim. Onlarda içtihatında hata yapar. Sahabelerin en büyükleri bile yapıyordu da onlar mı yapmayacak.


    Alıntı
    nasılki siz imam mehdi gelince ona uycaz aynı peygamber devri gibi olcak tek bir hüküm olcak diyorsunuz mezhepler olmuycak diyorsunuz dimi ? peki bunu 12. imam mehdi ye diyorsunuzda diğer geriye kalan 11 imam için neden denilmiyor onların devrindede onlara uyulmalıydı.gidip ona danışcaktılar.nasıl mehdiye danışılcaksa uyulcaksa öyle..imam cafer sadık ve diğer imamlar dedeleri resulullahın vasileridir..12 imam dini tam biliyorlar..hüküm birdir,ya kan abdesti bozar yada bozmaz.12 imamlarda dedelerinden gelen bilgisiyle elbet bunu doğru olarak biliyorlar...üstün bi kişi varken neden kendi yolunu tutarsın ? imam caferi sadık gibi büyük bir zat varken ilim sahibi hak yol üzerine biri varken neden ona danışılıp öğrenilmeyipte başka bir yola gidilir ?

    Mehdi ALeyhisselam Dinin bozulmaya yüz tuttugu zaman gelecek. Sünneti canlandıracak. en son müceddit olacak. Mehdi ALeyhisselam da içtihat edecek. yani ona günah işlemez masumdur demek doğru degildir. çünkü peygamber degildir. Büyük alimlerimiz hatta Mehdi ALeyhisselam içtihat ettiginde çıkardıgı hükümler Hanefi mezhebine uyacak demişlerdir. Çok sağlam alimler demişlerdir ama neden delil alarak demişlerdir onu bilemem.

    birde sana birşey demiştim. 4 halife Peygamberin halifesi , Mehdi ALeyhisselam Allahın halifesidir. ama Peygamber degildir. Masum olması için Peygamber olması lazımdır.

    şimdi kan abdesti bozar mı bozmazmı konusunda da rahmet vardır. bak zaruretler oluyor birbirini taklit etmeler çıkıyor. Eğerki tek hüküm gelseydi işler zor olurdu. İmam şafi de Kadına el deyince veya kadın erkeğe değerse abdest bozuluyor. eee hüküm bu şekil gelseydi ne olacaktı Kabeyi nasıl tavaf edeceklerdi şafi mezhebinde olanlar. Ama bak şimdi Rahmet doğacak nedir o rahmet Şafi mezhebi tavaf esnasında Hanefi mezhebine geçiyorlar.

    Rabbim bu dini çok kolay yapmıştır. buradaki mantığı anlasan çok şeyi çözersin.

    Ayrıca Sana Diyecegim o ki. Ehlibeyte zamanında hep zulüm edilmiştir. İmam azam Caferi sadıktan aldıgı ilimleride bizlere iletmiştir. Ama zor zamanlar Ehlibeyt düşmanları çok o zamanlar. İmam azam Belki sorular sormuştur. cevaplarını almıştır. biliyorsun imam Azamın ikna kabiliyeti oldugunca fazladır. Kıyas yetenegide çok fazladır. İmam Muhammed Bakır bile bu yönünden dolayı hadisi şeriflere sımsıkı sarıldıgından dolayı Alnından öpmüştür. onların arasında geçen mevzuyuda biliyorsun. Çıkardıgı hükümler farkındasan bir kaçını sayıyor ve İmam Muhammed bakır Asla red etmiyor. Mesh konusunda, hayızlı kadın konusunda , idrar ile meni konusunda.

    Hanefi mezhebi ehlibeyte en yakın mezheptir. Sahabelerede en yakın mezheptir. Çünkü her iki tarafıda görmüştür imam Azam.

    şimdi sana son diyecegim o ki. İçtihatta Rahmet vardır diyorum tekrardan. eğerki tek hükümle gelseydi gerçekten işler zor olurdu.

    Rabbim böyle dilemiş böyle olmuş.


  17. 14.Kasım.2012, 01:48
    33
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    ugurdogan Nickli Üyeden Alıntı
    Gerçekten çok ilginç. 12 imamın 6.sı İmam Cafer-i Sadık'tan hadis rivayet edilmesinde tereddüt varmış. Bir kişi Allah'ın şeçimiyle imam olsun, ondan sonra da O'ndan hadis rivayet ederken tereddüt yaşa sen, bizzat Peygamber'in Soyu'ndan gelen birinden üstelik. Çok ilginç, çok tuhaf.
    Bu lafa bak yahu... Allahın seçimi de ne demek? Allah'tan vahiy mi almış
    Bazı muhaddisler neden hadis almamış aaştır da öğren.

    EhliAba. Nickli Üyeden Alıntı
    aynen doğru diyorsun
    şii fikirli olsun topraktan olsun anlayışı!


  18. 14.Kasım.2012, 01:48
    33
    Moderatör
    ugurdogan Nickli Üyeden Alıntı
    Gerçekten çok ilginç. 12 imamın 6.sı İmam Cafer-i Sadık'tan hadis rivayet edilmesinde tereddüt varmış. Bir kişi Allah'ın şeçimiyle imam olsun, ondan sonra da O'ndan hadis rivayet ederken tereddüt yaşa sen, bizzat Peygamber'in Soyu'ndan gelen birinden üstelik. Çok ilginç, çok tuhaf.
    Bu lafa bak yahu... Allahın seçimi de ne demek? Allah'tan vahiy mi almış
    Bazı muhaddisler neden hadis almamış aaştır da öğren.

    EhliAba. Nickli Üyeden Alıntı
    aynen doğru diyorsun
    şii fikirli olsun topraktan olsun anlayışı!


  19. 14.Kasım.2012, 02:02
    34
    ugurdogan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Eylül.2011
    Üye No: 90341
    Mesaj Sayısı: 297
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 32

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    mum Nickli Üyeden Alıntı
    Bu lafa bak yahu... Allahın seçimi de ne demek? Allah'tan vahiy mi almış
    Bazı muhaddisler neden hadis almamış aaştır da öğren.


    şii fikirli olsun topraktan olsun anlayışı!
    Evet Allah'ın seçimi!
    Ehl-i sünnet 'te 12 imam hadisi var mı? Var.
    Bu hadisde bahsi geçen 12 imam da belli mi? Belli.
    Bu 12 imam hadisini Yüce Allah, Hz. Muhammed'e vahiy yoluyla mı iletti? İletti.
    Yeterince açık mı?

    Ayrıca hakaret ettiğinizden dolayı sizi Allah'a havale ediyorum.


  20. 14.Kasım.2012, 02:02
    34
    ugurdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    mum Nickli Üyeden Alıntı
    Bu lafa bak yahu... Allahın seçimi de ne demek? Allah'tan vahiy mi almış
    Bazı muhaddisler neden hadis almamış aaştır da öğren.


    şii fikirli olsun topraktan olsun anlayışı!
    Evet Allah'ın seçimi!
    Ehl-i sünnet 'te 12 imam hadisi var mı? Var.
    Bu hadisde bahsi geçen 12 imam da belli mi? Belli.
    Bu 12 imam hadisini Yüce Allah, Hz. Muhammed'e vahiy yoluyla mı iletti? İletti.
    Yeterince açık mı?

    Ayrıca hakaret ettiğinizden dolayı sizi Allah'a havale ediyorum.


  21. 14.Kasım.2012, 02:04
    35
    EhliAba.
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2012
    Üye No: 98288
    Mesaj Sayısı: 90
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    Alıntı
    şunu anlamıyorsun kardeşim, ehli beyt imamları zaten döneminin siyasi güçleri ile karşı karşıya gelmek istememişlerdir ki çok bilinir değillerdir
    dönemindeki her hükümdarlar onları biliyorlardı hatta bazıları zehirletildi..hiç bir sebep yokken ehlibeyte zülum edildi..
    Alıntı
    ıraklı alimler var, şamlı alimler var, hicazlı alimler var, ki bunlardan önce yaşadığı yerden sonradan başka diyarlara gitmiş sahabeler var,
    acaba bu zatlar düşünemiyormu şuan doğru bildi peygamberin ev halkı hane halkı torunlarında ehlibeytinde olduğunu ? peygamberin ilmi ehlibeytte olduğunu bilmiyorlarmı ? araştırsalar bulurlar gayet medinede peygamberin soyunun geneli o dönemlerde..sonradan bağdat filan geçilmiştir ama genellikle imamlar 12 imam medinede idiler..

    Alıntı
    hz ali de hz fatıma da (Allah onlardan razı olsun) hata etmeme garantisine sahip değillerdi
    hiç hatalarını duydunuzmu ? hayır herzaman haklı çıkmışlardı cemelde sıffinde herşeyde..onlar peygamberin terbiyesi ile yetişmiş büyümüş kişiler.onlar hata yaptı demekle peygamberimize hakaret olur

    Alıntı
    neden sahabelerin hepsi bozar mı demiştir onlardada içtihat yapıp bozmaz diyenler var Bozar diyenler var Kardeşim sen burada günaha giriyorsun 12 imam Doğru içtihat yapabilir demek masumluk getirmek olur Peygamber degildir ki onlar masum diyelim Onlarda içtihatında hata yapar Sahabelerin en büyükleri bile yapıyordu da onlar mı yapmayacak
    sahabeler ne demiş ? hüküm birdir benim bildiğime göre.yoksa peygamberimize bigün bi sahabe gelecek ona kan bozar diyip ,yarın başkası gelip ona bozmaz demez herhalde..12 imamın çünkü ilmi en doğru yoldan babalarıyla dedelerinden geliyor.peygamberden direk geliyor..onların ilmi bilgisi daha üstündür ebu hanifeden imam şafiden malikten..

    Alıntı
    Mehdi ALeyhisselam içtihat ettiginde çıkardıgı hükümler Hanefi mezhebine uyacak demişlerdir
    neden hanefi ? nerden biliniyor bu ? nerde geçiyor ? neden şafi değil maliki değilde hanefi ? onlar hak değilmi ?
    Alıntı
    Eğerki tek hüküm gelseydi işler zor olurdu.Rabbim bu dini çok kolay yapmıştır
    peygamber zamanında farklı hükümlermi vardıda ? peygamber zamanı zormuydu yani ? peygamberimiz bigün bi sahabe gelcek sorcak kanı bozar dicek,yarın başka biri geldiğinde bozmazmı diyordu ? bu nasıl iş ? benim bildiğim peygamber zamanı tek hükümdür.ya caizdir ya caiz değildir farklı şeyler yoktu.peygamber nasıl bildirmişse odur.
    Alıntı
    Kıyas yetenegide çok fazladır
    bi yerde okumuştum imam caferi sadıkla ebu hanife"kıyas" konusu için tartışmışlar filan.kıyasa ilk başvuran şeytanmış, filan konuşma vardı
    buldum şudur ne kadar doğru bilemem aşağıdaki yazı
    Alıntı
    Hanefi mezhebi imamı Ebu Hanife şöyle diyor:

    Bir gün İmam Sadık’la görüşmek için O Hazretin evine gittim. O saatte Kufe halkından bir grup kimse de oraya gelmişti. İmam Sadık (a.s) onlarla görüşmek için izin verince ben de onlarla birlikte içeri girdim. Huzuruna yetiştiğimde şöyle dedim:
    “Ey Resulullah’ın oğlu! Halkı Resulullah’ın ashabına sövmekten alıkoyacak birini Kufe’ye gönderirseniz iyi olur. Benim kendim, Resulullah’ın ashabına söven on bin kişiden fazlasını biliyorum.”

    Hazret buyurdu ki: “Halk benim sözümü kabul etmiyor.”

    Ben: “Kim sizden kabul etmiyor; oysa siz Resulullah (s.a.a)’in oğlusunuz?” dedim.

    İmam Sadık buyurdu ki: “İşte sen, benim sözümü kabul etmeyenlerden birisin. Şimdi izinsiz evime girdin, izinsiz oturdun, izinsiz konuşmaya başladın.”

    İmam Sadık daha sonra şöyle buyurdu: “Senin kıyasa göre fetva verdiğini duyum.”

    Ben; “Evet” dedim.

    Buyurdu ki: “Vay senin haline! Allah’ın emirleri karşısında kıyasa başvuran ilk kimse şeytan idi. Allah Teala ona; “Adem’e secde ete” diye emrettiğinde şöyle dedi: “Ben secde etmem; çünkü beni ateşten yarattın, Adem’i ise balçıktan; ateş balçıktan üstündür.” Binaen aleyh, kıyasla hak bulunmaz. Meseleyi daha iyi anlayabilmen için senden soruyorum: Ey Ebu Hanife! Sana göre, bir kimseyi haksız yere öldürmek mi günah açısından büyüktür; yoksa zina mı?”

    Dedim ki: “Bir kimseyi haksız yere öldürmek.”

    İmam Sadık: “O halde neden Allah Teala katilin isbatı için iki şahit, zinanın isbatı için ise dört şahit istemiştir? Acaba bu ikisini birbiriyle kıyaslamak olur mu?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “İdrar mı daha necistir, yoksa meni mi?”

    Ben: “İdrar” cevabını verdim.

    İmam Sadık: “Öyleyse neden Allah Teala idrarda abdest almayı emrediyor, ama menide gusletmeyi? Acaba bu ikisi birbiriyle kıyaslanır mı?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “Acaba namaz mı daha önemlidir, yoksa oruç mu?”

    Ben: “Namaz” dedim.

    İmam Sadık: “O halde neden hayız gören kadına orucun kazası farzdır da namazın kazası farz değildir Acaba bunları birbiriyle kıyas etmek mümkün mü?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “Acaba kadın mı (güç yönünden) daha zayıftır, yoksa erkek mi?”

    Ben: “Kadın.” dedim.

    İmam Sadık: “Öyleyse neden Allah Teala mirasta erkek için iki pay, kadın için ise bir pay belirlemiştir? Acaba bu hüküm kıyasla doğru olur mu?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “Neden Allah Teala, bir kimse on dirhem hırsızlık yaptığında elinin kesilmesini emretmiş, ama bir adam bir kimsenin elini keserse beş yüz diyet belirlemiştir? Acaba bu hüküm kıyasla uyuşur mu?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “Duydum ki şu ayetin; “Kıyamet günü nimetler hakkında sizden sorulacak” tefsirinde nimetlerden maksat, tatlı yemekler ve yazın içilen serin sulardır, demişsiniz.”

    Ben: Evet! Öyle mana etmiştim.

    İmam Sadık: “Eğer bir adam seni davet edip de önüne, tatlı yemekler getirse, daha sonra minnet etse, böyle bir adam hakkında nasıl hükmedersin?”

    Ben: “Cimri bir adamdır derim.”dedim.

    İmam Sadık: “Acaba Allah Teala cimri mi (kıyamet günü, bize vermiş olduğu yemek ve sular hakkında bizden hesap sorsun?”

    Ben: Öyleyse Allah Teala’ın, hakkında insandan hesap soracağı nimetlerden maksat nedir? dedim.

    Buyurdular: “Nimetlerden maksat, biz Peygamber Ehl- i Beyt’inin muhabbet ve sevgisidir.”
    ne kadar doğru bilemem..



    Alıntı
    İmam Muhammed Bakır bile bu yönünden dolayı hadisi şeriflere sımsıkı sarıldıgından dolayı Alnından öpmüştür onların arasında geçen mevzuyuda biliyorsun Çıkardıgı hükümler farkındasan bir kaçını sayıyor ve İmam Muhammed bakır Asla red etmiyor Mesh konusunda, hayızlı kadın konusunda , idrar ile meni konusunda
    kaynağı nedir ?

    Alıntı
    eğerki tek hükümle gelseydi gerçekten işler zor olurdu
    peygamberin dönemi zordu yani ?


  22. 14.Kasım.2012, 02:04
    35
    EhliAba. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    şunu anlamıyorsun kardeşim, ehli beyt imamları zaten döneminin siyasi güçleri ile karşı karşıya gelmek istememişlerdir ki çok bilinir değillerdir
    dönemindeki her hükümdarlar onları biliyorlardı hatta bazıları zehirletildi..hiç bir sebep yokken ehlibeyte zülum edildi..
    Alıntı
    ıraklı alimler var, şamlı alimler var, hicazlı alimler var, ki bunlardan önce yaşadığı yerden sonradan başka diyarlara gitmiş sahabeler var,
    acaba bu zatlar düşünemiyormu şuan doğru bildi peygamberin ev halkı hane halkı torunlarında ehlibeytinde olduğunu ? peygamberin ilmi ehlibeytte olduğunu bilmiyorlarmı ? araştırsalar bulurlar gayet medinede peygamberin soyunun geneli o dönemlerde..sonradan bağdat filan geçilmiştir ama genellikle imamlar 12 imam medinede idiler..

    Alıntı
    hz ali de hz fatıma da (Allah onlardan razı olsun) hata etmeme garantisine sahip değillerdi
    hiç hatalarını duydunuzmu ? hayır herzaman haklı çıkmışlardı cemelde sıffinde herşeyde..onlar peygamberin terbiyesi ile yetişmiş büyümüş kişiler.onlar hata yaptı demekle peygamberimize hakaret olur

    Alıntı
    neden sahabelerin hepsi bozar mı demiştir onlardada içtihat yapıp bozmaz diyenler var Bozar diyenler var Kardeşim sen burada günaha giriyorsun 12 imam Doğru içtihat yapabilir demek masumluk getirmek olur Peygamber degildir ki onlar masum diyelim Onlarda içtihatında hata yapar Sahabelerin en büyükleri bile yapıyordu da onlar mı yapmayacak
    sahabeler ne demiş ? hüküm birdir benim bildiğime göre.yoksa peygamberimize bigün bi sahabe gelecek ona kan bozar diyip ,yarın başkası gelip ona bozmaz demez herhalde..12 imamın çünkü ilmi en doğru yoldan babalarıyla dedelerinden geliyor.peygamberden direk geliyor..onların ilmi bilgisi daha üstündür ebu hanifeden imam şafiden malikten..

    Alıntı
    Mehdi ALeyhisselam içtihat ettiginde çıkardıgı hükümler Hanefi mezhebine uyacak demişlerdir
    neden hanefi ? nerden biliniyor bu ? nerde geçiyor ? neden şafi değil maliki değilde hanefi ? onlar hak değilmi ?
    Alıntı
    Eğerki tek hüküm gelseydi işler zor olurdu.Rabbim bu dini çok kolay yapmıştır
    peygamber zamanında farklı hükümlermi vardıda ? peygamber zamanı zormuydu yani ? peygamberimiz bigün bi sahabe gelcek sorcak kanı bozar dicek,yarın başka biri geldiğinde bozmazmı diyordu ? bu nasıl iş ? benim bildiğim peygamber zamanı tek hükümdür.ya caizdir ya caiz değildir farklı şeyler yoktu.peygamber nasıl bildirmişse odur.
    Alıntı
    Kıyas yetenegide çok fazladır
    bi yerde okumuştum imam caferi sadıkla ebu hanife"kıyas" konusu için tartışmışlar filan.kıyasa ilk başvuran şeytanmış, filan konuşma vardı
    buldum şudur ne kadar doğru bilemem aşağıdaki yazı
    Alıntı
    Hanefi mezhebi imamı Ebu Hanife şöyle diyor:

    Bir gün İmam Sadık’la görüşmek için O Hazretin evine gittim. O saatte Kufe halkından bir grup kimse de oraya gelmişti. İmam Sadık (a.s) onlarla görüşmek için izin verince ben de onlarla birlikte içeri girdim. Huzuruna yetiştiğimde şöyle dedim:
    “Ey Resulullah’ın oğlu! Halkı Resulullah’ın ashabına sövmekten alıkoyacak birini Kufe’ye gönderirseniz iyi olur. Benim kendim, Resulullah’ın ashabına söven on bin kişiden fazlasını biliyorum.”

    Hazret buyurdu ki: “Halk benim sözümü kabul etmiyor.”

    Ben: “Kim sizden kabul etmiyor; oysa siz Resulullah (s.a.a)’in oğlusunuz?” dedim.

    İmam Sadık buyurdu ki: “İşte sen, benim sözümü kabul etmeyenlerden birisin. Şimdi izinsiz evime girdin, izinsiz oturdun, izinsiz konuşmaya başladın.”

    İmam Sadık daha sonra şöyle buyurdu: “Senin kıyasa göre fetva verdiğini duyum.”

    Ben; “Evet” dedim.

    Buyurdu ki: “Vay senin haline! Allah’ın emirleri karşısında kıyasa başvuran ilk kimse şeytan idi. Allah Teala ona; “Adem’e secde ete” diye emrettiğinde şöyle dedi: “Ben secde etmem; çünkü beni ateşten yarattın, Adem’i ise balçıktan; ateş balçıktan üstündür.” Binaen aleyh, kıyasla hak bulunmaz. Meseleyi daha iyi anlayabilmen için senden soruyorum: Ey Ebu Hanife! Sana göre, bir kimseyi haksız yere öldürmek mi günah açısından büyüktür; yoksa zina mı?”

    Dedim ki: “Bir kimseyi haksız yere öldürmek.”

    İmam Sadık: “O halde neden Allah Teala katilin isbatı için iki şahit, zinanın isbatı için ise dört şahit istemiştir? Acaba bu ikisini birbiriyle kıyaslamak olur mu?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “İdrar mı daha necistir, yoksa meni mi?”

    Ben: “İdrar” cevabını verdim.

    İmam Sadık: “Öyleyse neden Allah Teala idrarda abdest almayı emrediyor, ama menide gusletmeyi? Acaba bu ikisi birbiriyle kıyaslanır mı?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “Acaba namaz mı daha önemlidir, yoksa oruç mu?”

    Ben: “Namaz” dedim.

    İmam Sadık: “O halde neden hayız gören kadına orucun kazası farzdır da namazın kazası farz değildir Acaba bunları birbiriyle kıyas etmek mümkün mü?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “Acaba kadın mı (güç yönünden) daha zayıftır, yoksa erkek mi?”

    Ben: “Kadın.” dedim.

    İmam Sadık: “Öyleyse neden Allah Teala mirasta erkek için iki pay, kadın için ise bir pay belirlemiştir? Acaba bu hüküm kıyasla doğru olur mu?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “Neden Allah Teala, bir kimse on dirhem hırsızlık yaptığında elinin kesilmesini emretmiş, ama bir adam bir kimsenin elini keserse beş yüz diyet belirlemiştir? Acaba bu hüküm kıyasla uyuşur mu?”

    Ben: “Hayır!” dedim.

    İmam Sadık: “Duydum ki şu ayetin; “Kıyamet günü nimetler hakkında sizden sorulacak” tefsirinde nimetlerden maksat, tatlı yemekler ve yazın içilen serin sulardır, demişsiniz.”

    Ben: Evet! Öyle mana etmiştim.

    İmam Sadık: “Eğer bir adam seni davet edip de önüne, tatlı yemekler getirse, daha sonra minnet etse, böyle bir adam hakkında nasıl hükmedersin?”

    Ben: “Cimri bir adamdır derim.”dedim.

    İmam Sadık: “Acaba Allah Teala cimri mi (kıyamet günü, bize vermiş olduğu yemek ve sular hakkında bizden hesap sorsun?”

    Ben: Öyleyse Allah Teala’ın, hakkında insandan hesap soracağı nimetlerden maksat nedir? dedim.

    Buyurdular: “Nimetlerden maksat, biz Peygamber Ehl- i Beyt’inin muhabbet ve sevgisidir.”
    ne kadar doğru bilemem..



    Alıntı
    İmam Muhammed Bakır bile bu yönünden dolayı hadisi şeriflere sımsıkı sarıldıgından dolayı Alnından öpmüştür onların arasında geçen mevzuyuda biliyorsun Çıkardıgı hükümler farkındasan bir kaçını sayıyor ve İmam Muhammed bakır Asla red etmiyor Mesh konusunda, hayızlı kadın konusunda , idrar ile meni konusunda
    kaynağı nedir ?

    Alıntı
    eğerki tek hükümle gelseydi gerçekten işler zor olurdu
    peygamberin dönemi zordu yani ?


  23. 14.Kasım.2012, 02:21
    36
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: caferi mezhebi nedir? caferi mezhebi nerelerde yayılmıştır?

    Alıntı
    ne kadar doğru bilemem..
    vay be sen bu kaynagı nereden bulmuşsan şaşırdım. İmam Azam efendimizi karalamak için dir bu.
    kıyas ta senin anladıgın şekildeki kıyas degildir buyur oku.

    İmam-ı azamın hadislere önem vermeyip kıyasla amel ettiği söyleniyor. Bunda asla doğruluk payı yoktur. Bu konudaki menkıbelerden birisi şöyledir:

    Hazret-i Ali'nin torunu Muhammed bin Hasan hazretleri, imam-ı azam hazretlerine gelip dedi ki:
    - Ceddimin Hadis-i şeriflerine kıyas ile muhalefet ettiğinizi duydum. Onun için geldim.
    - Bundan ALLAHü teâlâya sığınırım.

    Sonra Hazret-i İmam dizleri üzerine oturup edeple sordu :
    - Efendim, erkek mi zayıftır, kadın mı?
    - Kadın, daha zayıf yaratılışlıdır.

    - Dinimize göre kadının hissesi ne kadardır?
    - Erkeğin yarısı kadardır.

    - Bakın, eğer kıyas ile söyleseydim, bu hükmün tersini söylerdim. Kadın zayıf olduğu için ona iki, erkeğe bir hisse verilmeli derdim. Sizin söylediğiniz gibi bildirdiğime göre, bu durum, hadis-i şeriflere sıkı sıkıya bağlı olduğumu göstermez mi?
    - Evet hadis-i şerife aykırılık yok.

    Hazret-i İmam tekrar sordu:
    - Namaz mı efdaldir, oruç mu?
    - Elbette namaz efdaldir.

    - Eğer kıyas ederek söyleseydim, hayzlı kadına ramazan orucunu değil, namazını kaza etmesini bildirirdim. Bu da hadis-i şeriflere bağlılığımı göstermez mi?
    - Evet bunda da hadis-i şeriflere aykırılık yok.

    - Size bir soru daha sorayım. İdrar mı necistir, meni mi?
    - Elbette idrar necistir.

    - Eğer kıyas ederek söyleseydim, meni çıkınca değil, idrar çıkınca gusletmeyi söylerdim. Hadis-i şerife aykırı şey söylemekten ALLAHü teâlâya sığınırım. Ben Peygamber aleyhisselamın sözlerine kıymet veriyorum, onları açıklıyorum, başka bir şey yapmıyorum.

    Bu konuşma üzerine Muhammed bin Hasan hazretleri, İmam-ı a'zam Ebu Hanife'nin kendisine yanlış tanıtıldığını anlayarak kalkıp onun alnından öptü. Bu olayda gösteriyor ki, âlimi ancak âlim anlar.

    İmam-ı a'zam hazretlerinin her sözü, her işi, Kur'an-ı kerim ve hadis-i şerifler ile idi. Bir kimse, dört mezhep imamının sözlerini, kıskanmadan ve inat etmeden, insaf ile incelerse, her birinin, gökteki yıldızlar gibi olduklarını görür.

    İmam-ı a'zam hazretleri buyurdu ki:
    Nass [yani âyet, hadis] olan yerde kıyas yapılmaz. Biz, zaruret olmadıkça kıyas yapmayız. Bir sual karşısında kalınca, önce Kur'an-ı kerimde ararız. Bulamazsak, hadis-i şeriflerde ararız. Yine bulamazsak, Eshab-ı kiramın herhangi birinin sözlerinde ararız. Bu sualin cevabını bunlarda da bulamazsak, kıyas yaparak cevabını buluruz.

    İmam-ı a'zam hazretleri hiçbir yerde bulamadığı bir bilgi için, kendi kıyas ettikten sonra, Hazret-i Ebu Bekrin sözünü işitirse, kendi reyini bırakıp, O söze uygun cevap verirdi. Bütün Eshab-ı kiram için de böyle yapardı.



    Alıntı
    neden hanefi ? nerden biliniyor bu ? nerde geçiyor ? neden şafi değil maliki değilde hanefi ? onlar hak değilmi ?
    evvela şimdi aklıma geldi tekrar okuyunca yazımı. Mehdi ALeyhisselam için degilde İsa Aleyhisselam için bu söz. şimdi 4 mezhepte haktır. Ama ehli sünnet alimlerimizin birinin sözü buydu. hemen itiraz etmesen olmaz yani. ben sana kesinlikle böylemi olacak dedim alimimizin sözüdür diyorum. onunda delili olabilir ama bilemiyoruz dedim.


    Alıntı
    peygamber zamanında farklı hükümlermi vardıda ? peygamber zamanı zormuydu yani ? peygamberimiz bigün bi sahabe gelcek sorcak kanı bozar dicek,yarın başka biri geldiğinde bozmazmı diyordu ? bu nasıl iş ? benim bildiğim peygamber zamanı tek hükümdür.ya caizdir ya caiz değildir farklı şeyler yoktu.peygamber nasıl bildirmişse odur.

    Ayetin bile hükmü kalkıyor başka bir ayet geliyor onun yerine. Peygamber efendimizin zamanındada yasak olan birşey sonradan Caiz olmuş olamaz mı. veya caiz olan şey sonradan yasak olamaz mı. hadisi şeriflerdede bu şekildir. Mezhep imamlarımız içtihat yapmış yerinde karar vermişlerdir. Daha ne karıştırıyorsun çözemiyorum. itiraz etmek için elinden geleni ediyorsun. şimdi bende sana sorular sormaya başlarım çık derim bunun içinden. ben sana dedim kaç kere içtihat konusunu araştır sonra gel sor.


  24. 14.Kasım.2012, 02:21
    36
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    ne kadar doğru bilemem..
    vay be sen bu kaynagı nereden bulmuşsan şaşırdım. İmam Azam efendimizi karalamak için dir bu.
    kıyas ta senin anladıgın şekildeki kıyas degildir buyur oku.

    İmam-ı azamın hadislere önem vermeyip kıyasla amel ettiği söyleniyor. Bunda asla doğruluk payı yoktur. Bu konudaki menkıbelerden birisi şöyledir:

    Hazret-i Ali'nin torunu Muhammed bin Hasan hazretleri, imam-ı azam hazretlerine gelip dedi ki:
    - Ceddimin Hadis-i şeriflerine kıyas ile muhalefet ettiğinizi duydum. Onun için geldim.
    - Bundan ALLAHü teâlâya sığınırım.

    Sonra Hazret-i İmam dizleri üzerine oturup edeple sordu :
    - Efendim, erkek mi zayıftır, kadın mı?
    - Kadın, daha zayıf yaratılışlıdır.

    - Dinimize göre kadının hissesi ne kadardır?
    - Erkeğin yarısı kadardır.

    - Bakın, eğer kıyas ile söyleseydim, bu hükmün tersini söylerdim. Kadın zayıf olduğu için ona iki, erkeğe bir hisse verilmeli derdim. Sizin söylediğiniz gibi bildirdiğime göre, bu durum, hadis-i şeriflere sıkı sıkıya bağlı olduğumu göstermez mi?
    - Evet hadis-i şerife aykırılık yok.

    Hazret-i İmam tekrar sordu:
    - Namaz mı efdaldir, oruç mu?
    - Elbette namaz efdaldir.

    - Eğer kıyas ederek söyleseydim, hayzlı kadına ramazan orucunu değil, namazını kaza etmesini bildirirdim. Bu da hadis-i şeriflere bağlılığımı göstermez mi?
    - Evet bunda da hadis-i şeriflere aykırılık yok.

    - Size bir soru daha sorayım. İdrar mı necistir, meni mi?
    - Elbette idrar necistir.

    - Eğer kıyas ederek söyleseydim, meni çıkınca değil, idrar çıkınca gusletmeyi söylerdim. Hadis-i şerife aykırı şey söylemekten ALLAHü teâlâya sığınırım. Ben Peygamber aleyhisselamın sözlerine kıymet veriyorum, onları açıklıyorum, başka bir şey yapmıyorum.

    Bu konuşma üzerine Muhammed bin Hasan hazretleri, İmam-ı a'zam Ebu Hanife'nin kendisine yanlış tanıtıldığını anlayarak kalkıp onun alnından öptü. Bu olayda gösteriyor ki, âlimi ancak âlim anlar.

    İmam-ı a'zam hazretlerinin her sözü, her işi, Kur'an-ı kerim ve hadis-i şerifler ile idi. Bir kimse, dört mezhep imamının sözlerini, kıskanmadan ve inat etmeden, insaf ile incelerse, her birinin, gökteki yıldızlar gibi olduklarını görür.

    İmam-ı a'zam hazretleri buyurdu ki:
    Nass [yani âyet, hadis] olan yerde kıyas yapılmaz. Biz, zaruret olmadıkça kıyas yapmayız. Bir sual karşısında kalınca, önce Kur'an-ı kerimde ararız. Bulamazsak, hadis-i şeriflerde ararız. Yine bulamazsak, Eshab-ı kiramın herhangi birinin sözlerinde ararız. Bu sualin cevabını bunlarda da bulamazsak, kıyas yaparak cevabını buluruz.

    İmam-ı a'zam hazretleri hiçbir yerde bulamadığı bir bilgi için, kendi kıyas ettikten sonra, Hazret-i Ebu Bekrin sözünü işitirse, kendi reyini bırakıp, O söze uygun cevap verirdi. Bütün Eshab-ı kiram için de böyle yapardı.



    Alıntı
    neden hanefi ? nerden biliniyor bu ? nerde geçiyor ? neden şafi değil maliki değilde hanefi ? onlar hak değilmi ?
    evvela şimdi aklıma geldi tekrar okuyunca yazımı. Mehdi ALeyhisselam için degilde İsa Aleyhisselam için bu söz. şimdi 4 mezhepte haktır. Ama ehli sünnet alimlerimizin birinin sözü buydu. hemen itiraz etmesen olmaz yani. ben sana kesinlikle böylemi olacak dedim alimimizin sözüdür diyorum. onunda delili olabilir ama bilemiyoruz dedim.


    Alıntı
    peygamber zamanında farklı hükümlermi vardıda ? peygamber zamanı zormuydu yani ? peygamberimiz bigün bi sahabe gelcek sorcak kanı bozar dicek,yarın başka biri geldiğinde bozmazmı diyordu ? bu nasıl iş ? benim bildiğim peygamber zamanı tek hükümdür.ya caizdir ya caiz değildir farklı şeyler yoktu.peygamber nasıl bildirmişse odur.

    Ayetin bile hükmü kalkıyor başka bir ayet geliyor onun yerine. Peygamber efendimizin zamanındada yasak olan birşey sonradan Caiz olmuş olamaz mı. veya caiz olan şey sonradan yasak olamaz mı. hadisi şeriflerdede bu şekildir. Mezhep imamlarımız içtihat yapmış yerinde karar vermişlerdir. Daha ne karıştırıyorsun çözemiyorum. itiraz etmek için elinden geleni ediyorsun. şimdi bende sana sorular sormaya başlarım çık derim bunun içinden. ben sana dedim kaç kere içtihat konusunu araştır sonra gel sor.





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son