Konusunu Oylayın.: Erkek için altının haram olduğunu bilerek alyans yüzük almam günah olur mu?

5 üzerinden 3.43 | Toplam : 7 kişi
Erkek için altının haram olduğunu bilerek alyans yüzük almam günah olur mu?
  1. 18.Ekim.2012, 19:57
    1
    Misafir

    Erkek için altının haram olduğunu bilerek alyans yüzük almam günah olur mu?






    Erkek için altının haram olduğunu bilerek alyans yüzük almam günah olur mu? Mumsema selamın aleyküm benim sorum şu: bir erkeğe altın hadisi şerifte geçtiği gibi haram fakat nişan için eşimle yüzük alacağız bunun erkek için haram oldugunu bilerek almam olur mu yoksa gümüş daha mı iyi olur erkek için? ne yapmam gerekir hadis ve ayet çerçevesinde yardımcı olur musunuz lütfen


  2. 18.Ekim.2012, 19:57
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    selamın aleyküm benim sorum şu: bir erkeğe altın hadisi şerifte geçtiği gibi haram fakat nişan için eşimle yüzük alacağız bunun erkek için haram oldugunu bilerek almam olur mu yoksa gümüş daha mı iyi olur erkek için? ne yapmam gerekir hadis ve ayet çerçevesinde yardımcı olur musunuz lütfen


    Benzer Konular

    - İşlediğimiz günahların günah olduğunu bilerek işlemek günah mıdır

    - Peygamberimiz (sav), altın yüzük takan birisine hiçbir şey demediği halde, onun haram olduğunu söyle

    - Günah olduğunu bilerek günah işlemek

    - Günah Olduğunu Bilerek Yapmanın Hükmü Nedir?

    - Bayanlar için kuaförlük mesleği günah mı? Ordan kazanılan para haram olur mu?

  3. 19.Ekim.2012, 03:13
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: erkek için altının haram olduğunu bilerek alyans yüzük almam günah olur mu?




    ve aleykumusselam ve rahmetullah
    konu hakkında Ahmet Şahin ve Mehmet Paksu'nun
    açıklamalarını okumanızı tavsiye ederiz

    --------------------------


    ERKEKLER NİŞAN YÜZÜĞÜ OLARAK ALTIN TAKABİLİR Mİ?


    Buhârinin tercümesi olan Tecrîdi Sarîhin bir hadîsini açıklayan mütercim, nişan yüzüğü olarak takılan altın yüzüklerin erkeklere haram olmayacağını ifade etmektedir. Biz ise altın yüzüğün erkeklere haram olduğunu biliyorduk. Şimdi ise tereddüde düştük. Acaba bu izah, hadîsi tercüme eden zâtın şahsî fikri mi, yoksa âlimlerin umumî hükmü mü?.

    Âlimlerin umumî hükmü olduğunu söylemeye imkân yoktur. Zira bu husustaki delil açık seçiktir.

    Resûl- Ekrem Efendimiz bir gün bir eline saf ipekle bir eline de altını almış, çevresindeki müslümanlara göstererek şöyle buyurmuştur
    Şu iki nesneyi görüyorsunuz ya, ümmetimin erkeklerine bunlar haram kılınmıştır!
    Yani erkekler, ne saf ipekten elbise giyebilirler, ne de altından yüzük takabilirler.
    Nitekim bundan sonraki devirlerde âlimler erkeklerin altından yapılmış yüzük kullanmalarını haram bulmuşlardır.
    Zikri geçen eserdeki izahında mütercim demek istiyor ki

    Resûlüllahın haram olduğunu bildirdiği altın, erkeklerin ziynet olarak kullandığı altındır. Nişanda takılan altın yüzük ise ziynet için değil de, evlilik işareti için takıldığından haram olan ziynet altınından sayılmaz.

    Ancak, bu görüş âlimlerin çoğunluğunca, doğru bulunmamıştır. Zira nişanlılık ve evlilik işareti olarak takılan yüzük hanımlar için altından olması gerekliyse de, erkekler için gümüşten de olur, gümüş yüzük bu mânayı daha huzurlu ve uğurlu şekilde ifade eder.
    Bu yüzden bir çok kimseler akik taşlı gümüş yüzük takarlar, sünnet olarak bunu kullanırlar.
    Erkeklerin nişan yüzüğünden ayrı olarak, başka yüzük takmaları da doğru değildir.
    Hele bazı kimselerde kaşı parmak ucu büyüklüğünde altın yüzükler görmekteyiz ki, bunlar bir kompleksin ifadesi gibi geliyor insana.

    Adam olanın kafası dolu, gönlü hoş olmalı; bir takım altın, tunç, demir halkalarla insana ne fikir gelir, ne de kerâmet.
    Hani anlatırlar ya; bir padişahın sıhhati bozulmuş, neşesi kaçmış. Hekimler muayene edip son çareyi dertsiz bir adamın gömleğini giymesinde bulmuşlar.

    Çevredeki neşe ve huzuruyla meşhur olan bir çobanın dertsiz adam olduğunu söylemeleri üzerine çobana gidip, gömleğini Sultan için istemişler. Dertsiz çoban gülerek omuzlarını silkmiş, istediklerini veremeyeceğini söylemiş. Niçin? diye sorunca da şu karşılığı vermiş

    Benim gömleğim yok ki? Ben hep çoban kürküyle gezerim.
    Kafaya, gönüle fikir ziyneti takmalı, yoksa parmağa, kola takılan maden parçalarıyla huzur gelmez, adam olunmaz.

    Kaynak:Ahmet Şahin




    Erkekler altın yüzük takabilir mi?


    Benim önümüzdeki ay nişanım olacak. Ancak sözlümle kafamıza takılan bir soru var.
    Ben altın alyans takabiliyorum fakat erkeklerin altın takması konusunda kafamız karıştı. Bazı âlimler "takabilir", bazıları "takamaz" diye fetva vermiş. Bu konuda bizi aydınlatırsanız sevinirim. Erkekler altın alyans takabilir mi?

    Öncelikle konuyla alakalı hadislere bir göz gezdirelim. Bakalım Peygamberimiz bu meselede ne diyor? Çünkü helali de haramı da caiz olanı da olmayanı da Allah ve Resulü belirler. Kur'ân bu konuda şu belirleyici hükmü veriyor:

    "Allah ve Resulü bir işte hüküm verdiği zaman, ne bir mü'min erkeğin ne de bir mü'min kadının, o işte başka bir seçeneği olmaz." (Ahzab, 33:36)

    Hz. Ali anlatıyor:
    Bir defasında Peygamberimiz (a.s.m.) ipek bir kumaşı sol eline, bir parça altını da sağ eline aldı. Sonra bunları elleriyle yukarı kaldırdı, orada bulunanlara gösterdi ve şöyle buyurdu:

    "Şu iki şey ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helâldir." (İbn Mâce, Libas:19.)

    Abdullah bin Abbas anlatıyor:
    Peygamber Efendimiz (a.s.m.) bir adamın elinde altından bir yüzük gördü ve onu parmağından çıkardı, attı. Daha sonra şöyle buyurdu:

    "Sizden biriniz ateşten bir kor alıyor da onu eline koyuyor."
    Resulullah (a.s.m.) gittikten sonra orada bulunanlar yüzük sahibine, "Yüzüğünü yerden al da onunla faydalanırsın" dediler. Fakat o "Hayır, vallahi onu ebediyen almam. Çünkü onu Resulullah (a.s.m.) attı" dedi. (Müslim, Libas ve'z-zînet: 53.)
    Fakat daha sonra fakir bir kişi geldi, o yüzüğü aldı, kendi ihtiyacı için kullandı.
    Sahabilerden Eş'as İbn Suleym de "Resulullah (a.s.m.) bizlere altın yüzük yahut altın halka takmayı yasakladı" diyor
    Altın dışındaki birtakım madenlerden yapılan yüzüğü de aynı şekilde erkek ve kadının takınmasına cevaz verilmiyor. Demir, bakır ve tunç gibi madenler bu türdendir.
    Bu mevzuda şu hadisler rivayet edilir:

    Abdullah İbn Berid anlatıyor:
    "Sahabîlerden bir adam Resulullaha (a.s.m.) geldi. Elinde tunçtan bir yüzük vardı. Resulullah ona hitaben, 'Ne oluyor, sende putların kokusunu seziyorum' buyurdu.
    Bu sözü duyunca o kişi elindeki yüzüğü attı. Sonra parmağında demirden bir yüzük olduğu halde geldi. Bu sefer de Peygamberimiz, 'Ne oluyor, senin üzerinde cehennem ehlinin ziynetini görüyorum' buyurunca, o zat parmağındaki yüzüğü fırlattı.
    Bunun üzerine o zat, 'Ya Resulallah, nasıl bir yüzük takayım?' diye sordu ve Peygamberimiz de 'gümüşten bir yüzük tak, bu da miskali (yaklaşık 3,5 gramı) geçmesin' buyurdu." (Ebû Davud, Hâtem:4.)

    Klasik bir fıkıh kitabı olan Reddü'l-Muhtar'da bu hadisi naklettikten sonra şöyle bir hüküm yer alıyor:


    "Gümüşten yapılmış yüzük takmak helâl; altın, demir ve tunçtan yapılmış olan yüzüğü takmak ise haramdır."
    (Reddü'l-Muhtar, 5:229.)

    Gümüşten yapılan yüzüğü takmak mubahtır ve sünnettir. Yıllarca Peygamberimizin hizmetinde bulunan Enes bin Mâlik diyor ki:
    "Resulullahın (a.s.m.) mühür yüzüğü gümüştendi. Yüzüğün kaşı da Habeşî (akik taşı) idi" (Müslim, Libas ve'z-zînet: 15.)

    Mealini verdiğimiz bu hadislerden hareket eden bütün mezhep imamları erkeklerin başta yüzük olmak üzere altından yapılmış ziynet eşyasını kullanmalarını caiz görmüyorlar, izin vermiyorlar.

    Mehmet Paksu





  4. 19.Ekim.2012, 03:13
    2
    Silent and lonely rains



    ve aleykumusselam ve rahmetullah
    konu hakkında Ahmet Şahin ve Mehmet Paksu'nun
    açıklamalarını okumanızı tavsiye ederiz

    --------------------------


    ERKEKLER NİŞAN YÜZÜĞÜ OLARAK ALTIN TAKABİLİR Mİ?


    Buhârinin tercümesi olan Tecrîdi Sarîhin bir hadîsini açıklayan mütercim, nişan yüzüğü olarak takılan altın yüzüklerin erkeklere haram olmayacağını ifade etmektedir. Biz ise altın yüzüğün erkeklere haram olduğunu biliyorduk. Şimdi ise tereddüde düştük. Acaba bu izah, hadîsi tercüme eden zâtın şahsî fikri mi, yoksa âlimlerin umumî hükmü mü?.

    Âlimlerin umumî hükmü olduğunu söylemeye imkân yoktur. Zira bu husustaki delil açık seçiktir.

    Resûl- Ekrem Efendimiz bir gün bir eline saf ipekle bir eline de altını almış, çevresindeki müslümanlara göstererek şöyle buyurmuştur
    Şu iki nesneyi görüyorsunuz ya, ümmetimin erkeklerine bunlar haram kılınmıştır!
    Yani erkekler, ne saf ipekten elbise giyebilirler, ne de altından yüzük takabilirler.
    Nitekim bundan sonraki devirlerde âlimler erkeklerin altından yapılmış yüzük kullanmalarını haram bulmuşlardır.
    Zikri geçen eserdeki izahında mütercim demek istiyor ki

    Resûlüllahın haram olduğunu bildirdiği altın, erkeklerin ziynet olarak kullandığı altındır. Nişanda takılan altın yüzük ise ziynet için değil de, evlilik işareti için takıldığından haram olan ziynet altınından sayılmaz.

    Ancak, bu görüş âlimlerin çoğunluğunca, doğru bulunmamıştır. Zira nişanlılık ve evlilik işareti olarak takılan yüzük hanımlar için altından olması gerekliyse de, erkekler için gümüşten de olur, gümüş yüzük bu mânayı daha huzurlu ve uğurlu şekilde ifade eder.
    Bu yüzden bir çok kimseler akik taşlı gümüş yüzük takarlar, sünnet olarak bunu kullanırlar.
    Erkeklerin nişan yüzüğünden ayrı olarak, başka yüzük takmaları da doğru değildir.
    Hele bazı kimselerde kaşı parmak ucu büyüklüğünde altın yüzükler görmekteyiz ki, bunlar bir kompleksin ifadesi gibi geliyor insana.

    Adam olanın kafası dolu, gönlü hoş olmalı; bir takım altın, tunç, demir halkalarla insana ne fikir gelir, ne de kerâmet.
    Hani anlatırlar ya; bir padişahın sıhhati bozulmuş, neşesi kaçmış. Hekimler muayene edip son çareyi dertsiz bir adamın gömleğini giymesinde bulmuşlar.

    Çevredeki neşe ve huzuruyla meşhur olan bir çobanın dertsiz adam olduğunu söylemeleri üzerine çobana gidip, gömleğini Sultan için istemişler. Dertsiz çoban gülerek omuzlarını silkmiş, istediklerini veremeyeceğini söylemiş. Niçin? diye sorunca da şu karşılığı vermiş

    Benim gömleğim yok ki? Ben hep çoban kürküyle gezerim.
    Kafaya, gönüle fikir ziyneti takmalı, yoksa parmağa, kola takılan maden parçalarıyla huzur gelmez, adam olunmaz.

    Kaynak:Ahmet Şahin




    Erkekler altın yüzük takabilir mi?


    Benim önümüzdeki ay nişanım olacak. Ancak sözlümle kafamıza takılan bir soru var.
    Ben altın alyans takabiliyorum fakat erkeklerin altın takması konusunda kafamız karıştı. Bazı âlimler "takabilir", bazıları "takamaz" diye fetva vermiş. Bu konuda bizi aydınlatırsanız sevinirim. Erkekler altın alyans takabilir mi?

    Öncelikle konuyla alakalı hadislere bir göz gezdirelim. Bakalım Peygamberimiz bu meselede ne diyor? Çünkü helali de haramı da caiz olanı da olmayanı da Allah ve Resulü belirler. Kur'ân bu konuda şu belirleyici hükmü veriyor:

    "Allah ve Resulü bir işte hüküm verdiği zaman, ne bir mü'min erkeğin ne de bir mü'min kadının, o işte başka bir seçeneği olmaz." (Ahzab, 33:36)

    Hz. Ali anlatıyor:
    Bir defasında Peygamberimiz (a.s.m.) ipek bir kumaşı sol eline, bir parça altını da sağ eline aldı. Sonra bunları elleriyle yukarı kaldırdı, orada bulunanlara gösterdi ve şöyle buyurdu:

    "Şu iki şey ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helâldir." (İbn Mâce, Libas:19.)

    Abdullah bin Abbas anlatıyor:
    Peygamber Efendimiz (a.s.m.) bir adamın elinde altından bir yüzük gördü ve onu parmağından çıkardı, attı. Daha sonra şöyle buyurdu:

    "Sizden biriniz ateşten bir kor alıyor da onu eline koyuyor."
    Resulullah (a.s.m.) gittikten sonra orada bulunanlar yüzük sahibine, "Yüzüğünü yerden al da onunla faydalanırsın" dediler. Fakat o "Hayır, vallahi onu ebediyen almam. Çünkü onu Resulullah (a.s.m.) attı" dedi. (Müslim, Libas ve'z-zînet: 53.)
    Fakat daha sonra fakir bir kişi geldi, o yüzüğü aldı, kendi ihtiyacı için kullandı.
    Sahabilerden Eş'as İbn Suleym de "Resulullah (a.s.m.) bizlere altın yüzük yahut altın halka takmayı yasakladı" diyor
    Altın dışındaki birtakım madenlerden yapılan yüzüğü de aynı şekilde erkek ve kadının takınmasına cevaz verilmiyor. Demir, bakır ve tunç gibi madenler bu türdendir.
    Bu mevzuda şu hadisler rivayet edilir:

    Abdullah İbn Berid anlatıyor:
    "Sahabîlerden bir adam Resulullaha (a.s.m.) geldi. Elinde tunçtan bir yüzük vardı. Resulullah ona hitaben, 'Ne oluyor, sende putların kokusunu seziyorum' buyurdu.
    Bu sözü duyunca o kişi elindeki yüzüğü attı. Sonra parmağında demirden bir yüzük olduğu halde geldi. Bu sefer de Peygamberimiz, 'Ne oluyor, senin üzerinde cehennem ehlinin ziynetini görüyorum' buyurunca, o zat parmağındaki yüzüğü fırlattı.
    Bunun üzerine o zat, 'Ya Resulallah, nasıl bir yüzük takayım?' diye sordu ve Peygamberimiz de 'gümüşten bir yüzük tak, bu da miskali (yaklaşık 3,5 gramı) geçmesin' buyurdu." (Ebû Davud, Hâtem:4.)

    Klasik bir fıkıh kitabı olan Reddü'l-Muhtar'da bu hadisi naklettikten sonra şöyle bir hüküm yer alıyor:


    "Gümüşten yapılmış yüzük takmak helâl; altın, demir ve tunçtan yapılmış olan yüzüğü takmak ise haramdır."
    (Reddü'l-Muhtar, 5:229.)

    Gümüşten yapılan yüzüğü takmak mubahtır ve sünnettir. Yıllarca Peygamberimizin hizmetinde bulunan Enes bin Mâlik diyor ki:
    "Resulullahın (a.s.m.) mühür yüzüğü gümüştendi. Yüzüğün kaşı da Habeşî (akik taşı) idi" (Müslim, Libas ve'z-zînet: 15.)

    Mealini verdiğimiz bu hadislerden hareket eden bütün mezhep imamları erkeklerin başta yüzük olmak üzere altından yapılmış ziynet eşyasını kullanmalarını caiz görmüyorlar, izin vermiyorlar.

    Mehmet Paksu








+ Yorum Gönder