Konusunu Oylayın.: Yüce Allah'ın görme işitme ve yaratma sıfatları nelerdir

5 üzerinden 3.54 | Toplam : 26 kişi
Yüce Allah'ın görme işitme ve yaratma sıfatları nelerdir
  1. 28.Eylül.2012, 17:50
    1
    Misafir

    Yüce Allah'ın görme işitme ve yaratma sıfatları nelerdir






    Yüce Allah'ın görme işitme ve yaratma sıfatları nelerdir Mumsema Yüce Allahın görme işitme ve yaratma sıfatları neler olduğu hakkında bilgi verir misiniz ?


  2. 28.Eylül.2012, 17:50
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 29.Eylül.2012, 05:25
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Yüce Allah'ın görme işitme ve yaratma sıfatları nelerdir




    Semi (İşitme) : Allah-ü teala işiticidir Vasıtasız, mekansız işitir Kullarının işitmesine benzemez Ezeli ve Ebedidir
    Basar (Görme): Allah-ü teala görür Aletsiz ve şartsız görür, görmesine hiç bir şey engel teşkil etmez, ezeli ve ebedidir
    Tekvin (Yaratma): Allah-ü teala yaratıcıdır O'ndan başka yaratıcı yoktur Her şeyi O yaratır


    Semi
    İşitme kuvvetidir Allah, Semi' (işitme) sıfatı ile vasıflanmıştır O'nun işitmesi, yaratıkların işitmesi gibi noksan ve hudutlu değildir Yüce Allah her şeyi vasıtasız olarak işitir, ancak vasıtalardan ve vasıtalar vasıtasiyle işiten de ondan başkası değildir O, gizli ve aşikâr söylenenlerin hepsini işitir, hiç bir şey O'nun işitme sıfatının dışında kalamaz Kullarının dualarını ve zikirlerini, gizli aşikâr dilek ve yalvarışlarını işitip kabul eder ve onları mükâfatlandırır Yüce Allah'ın böyle her şeyi işittiğine iman eden uyanık bir insan, daima güzel konuşur, her zaman Allah'ı anar, O'nu yüceltir Her sözünü ve işini Allah'ın rızasına uygun yapar

    Basar

    Görme kuvveti demektir Yüce Allah kendi şanına uygun bir halde Basar (görme) sıfatı ile vasıflanmıştır Allah, alet ve vasıta olmaksızın her şeyi görür Fakat alet ve vasıta ile görenlerin gördüklerini de görür Her gözden gören O'dur Bazı şeyleri görmesi, diğer şeyleri görmesine engel olmaz ve onun görmesinden hiç bir şey gizli kalmaz En karanlık gecelerde, karıncaların ve daha küçük yaratıkların kımıldamalarını, hareketlerini görür ve bilir Şübhe yok ki, görememek ve bilememek büyük bir noksanlıktır Böyle noksanlıklara sahib olan kör kuvvetler, İlâh ve yaratıcı olamazlar Yüce Allah ise böyle bütün noksanlıklardan beridir ve bütün kemal sıfatları ile vasıflanmıştır
    Kalbi iman dolu bir insan, Yüce Allah'ın kendisini görüp gözetmekte olduğunu bilir ve üzerinde düşünürBöylece durumunu düzeltir, edebe aykırı hiç bir harekette bulunmaz, melekler gibi temiz bir hayat içinde yaşamaya çalışır durur

    "Biliniz ki, Allah bütün yaptıklarınızı görür" (Bakara: 233)

    Tekvin

    Var etmek, yaratmak manasınadır Bu da Allah'ın bir sıfatıdır Yüce Allah bu tekvin sıfatı ile dilediği
    herhangi bir şeyi yoktan var eder veya var iken yok eder

    Yüce Allah'ın bu alemleri yaratıp yok etmesi, kullarını yaratıp yaşatması, onları beslemesi sonra da öldürüp
    başka bir aleme onları götürmesi, hep bu tekvin sıfatının tecellisi ile olur


    "Allah bir şeyin olmasını dilediği zaman, ona "ol" der, o da oluverir" (Yasin: 82)

    Yüce Allah'ımızın kutsal sıfatlarına ait verdiğimiz bilgiye bir özet yaparak deriz ki: Yüce Allah'ın varlığı ve birliği
    büyüklüğü ve kudreti, ezelî ve ebedî oluşu ve diğer yüce sıfatları apaçıktır Bunları inkar etmeye, düşünüp de doğrulamamaya imkan yoktur


    Bir düşünelim: Bu kainatta hiçbir şeyin kendiliğinden var ve yok olamayacağını kendiliğinden kımıldanamayacağını ilim ve fen haber vermiyor mu? Biz ise, milyonlarca alemin, milyonlarca parlak yıldızların varlığını, bunların hareket ve sükun hallerini görüp biliyoruz Artık bunları var eden ezelî ve ebedî eşsiz bir Allah'ın varlığından nasıl şübhe edilebilir?

    Yine biliyoruz ki, bilgisi olmayan, kudret ve iradesi bulunmayan bir şeyin, bir gaye ve hikmete yönelik bir takım güzel ve üstün eserleri var etmesi mümkün değildir Oysaki biz bu alemde her neye bakacak olsak, onun bir gayeye, bir hikmet ve düzene bağlı bulunduğunu görürüz En büyük varlıktan en küçük varlığa varıncaya kadar bakılırsa, bunların öyle gelişi güzel bir rastlantı eseri olmadığı görülüyor, bunların boşuna yaratılmadığı anlaşılıyor Bu varlıkların her birinde üstün bir sanat ve letafet eseri, bir irade ve ihtiyar alameti görülmüş oluyor

    Artık bu kadar yararlı olan bu güzel eserlerin, ilim, kudret ve hikmet sahibi olan ezelî bir yaratıcıya muhtaç olmadığını kim söyleyebilir?

    Şimdi biz, bütün bu dış alemdeki varlıklardan bakışlarımızı çevirip kendi nefsimize ve duygularımıza
    bakalımVücudumuzun her parçası ve hücresi, vicdanlarımızın bütün duygu ve kavramları, şanı çok
    yüce olan büyük bir Allah'ın, yaşatıp rızık veren
    bir yaratıcının varlığına daima şahidlik edip durmuyor mu?

    O halde şüphe yok ki, kendi varlığını ve sorumluluğunu yitirmedikçe, hiç kimse, Allah'a iman inancından,
    bir yaratıcının var olduğu düşüncesinden asla yoksun olamaz


    "Gökten ve yerden rızık veren Allah'dan başka bir yaratıcı var mı?"


  4. 29.Eylül.2012, 05:25
    2
    Silent and lonely rains



    Semi (İşitme) : Allah-ü teala işiticidir Vasıtasız, mekansız işitir Kullarının işitmesine benzemez Ezeli ve Ebedidir
    Basar (Görme): Allah-ü teala görür Aletsiz ve şartsız görür, görmesine hiç bir şey engel teşkil etmez, ezeli ve ebedidir
    Tekvin (Yaratma): Allah-ü teala yaratıcıdır O'ndan başka yaratıcı yoktur Her şeyi O yaratır


    Semi
    İşitme kuvvetidir Allah, Semi' (işitme) sıfatı ile vasıflanmıştır O'nun işitmesi, yaratıkların işitmesi gibi noksan ve hudutlu değildir Yüce Allah her şeyi vasıtasız olarak işitir, ancak vasıtalardan ve vasıtalar vasıtasiyle işiten de ondan başkası değildir O, gizli ve aşikâr söylenenlerin hepsini işitir, hiç bir şey O'nun işitme sıfatının dışında kalamaz Kullarının dualarını ve zikirlerini, gizli aşikâr dilek ve yalvarışlarını işitip kabul eder ve onları mükâfatlandırır Yüce Allah'ın böyle her şeyi işittiğine iman eden uyanık bir insan, daima güzel konuşur, her zaman Allah'ı anar, O'nu yüceltir Her sözünü ve işini Allah'ın rızasına uygun yapar

    Basar

    Görme kuvveti demektir Yüce Allah kendi şanına uygun bir halde Basar (görme) sıfatı ile vasıflanmıştır Allah, alet ve vasıta olmaksızın her şeyi görür Fakat alet ve vasıta ile görenlerin gördüklerini de görür Her gözden gören O'dur Bazı şeyleri görmesi, diğer şeyleri görmesine engel olmaz ve onun görmesinden hiç bir şey gizli kalmaz En karanlık gecelerde, karıncaların ve daha küçük yaratıkların kımıldamalarını, hareketlerini görür ve bilir Şübhe yok ki, görememek ve bilememek büyük bir noksanlıktır Böyle noksanlıklara sahib olan kör kuvvetler, İlâh ve yaratıcı olamazlar Yüce Allah ise böyle bütün noksanlıklardan beridir ve bütün kemal sıfatları ile vasıflanmıştır
    Kalbi iman dolu bir insan, Yüce Allah'ın kendisini görüp gözetmekte olduğunu bilir ve üzerinde düşünürBöylece durumunu düzeltir, edebe aykırı hiç bir harekette bulunmaz, melekler gibi temiz bir hayat içinde yaşamaya çalışır durur

    "Biliniz ki, Allah bütün yaptıklarınızı görür" (Bakara: 233)

    Tekvin

    Var etmek, yaratmak manasınadır Bu da Allah'ın bir sıfatıdır Yüce Allah bu tekvin sıfatı ile dilediği
    herhangi bir şeyi yoktan var eder veya var iken yok eder

    Yüce Allah'ın bu alemleri yaratıp yok etmesi, kullarını yaratıp yaşatması, onları beslemesi sonra da öldürüp
    başka bir aleme onları götürmesi, hep bu tekvin sıfatının tecellisi ile olur


    "Allah bir şeyin olmasını dilediği zaman, ona "ol" der, o da oluverir" (Yasin: 82)

    Yüce Allah'ımızın kutsal sıfatlarına ait verdiğimiz bilgiye bir özet yaparak deriz ki: Yüce Allah'ın varlığı ve birliği
    büyüklüğü ve kudreti, ezelî ve ebedî oluşu ve diğer yüce sıfatları apaçıktır Bunları inkar etmeye, düşünüp de doğrulamamaya imkan yoktur


    Bir düşünelim: Bu kainatta hiçbir şeyin kendiliğinden var ve yok olamayacağını kendiliğinden kımıldanamayacağını ilim ve fen haber vermiyor mu? Biz ise, milyonlarca alemin, milyonlarca parlak yıldızların varlığını, bunların hareket ve sükun hallerini görüp biliyoruz Artık bunları var eden ezelî ve ebedî eşsiz bir Allah'ın varlığından nasıl şübhe edilebilir?

    Yine biliyoruz ki, bilgisi olmayan, kudret ve iradesi bulunmayan bir şeyin, bir gaye ve hikmete yönelik bir takım güzel ve üstün eserleri var etmesi mümkün değildir Oysaki biz bu alemde her neye bakacak olsak, onun bir gayeye, bir hikmet ve düzene bağlı bulunduğunu görürüz En büyük varlıktan en küçük varlığa varıncaya kadar bakılırsa, bunların öyle gelişi güzel bir rastlantı eseri olmadığı görülüyor, bunların boşuna yaratılmadığı anlaşılıyor Bu varlıkların her birinde üstün bir sanat ve letafet eseri, bir irade ve ihtiyar alameti görülmüş oluyor

    Artık bu kadar yararlı olan bu güzel eserlerin, ilim, kudret ve hikmet sahibi olan ezelî bir yaratıcıya muhtaç olmadığını kim söyleyebilir?

    Şimdi biz, bütün bu dış alemdeki varlıklardan bakışlarımızı çevirip kendi nefsimize ve duygularımıza
    bakalımVücudumuzun her parçası ve hücresi, vicdanlarımızın bütün duygu ve kavramları, şanı çok
    yüce olan büyük bir Allah'ın, yaşatıp rızık veren
    bir yaratıcının varlığına daima şahidlik edip durmuyor mu?

    O halde şüphe yok ki, kendi varlığını ve sorumluluğunu yitirmedikçe, hiç kimse, Allah'a iman inancından,
    bir yaratıcının var olduğu düşüncesinden asla yoksun olamaz


    "Gökten ve yerden rızık veren Allah'dan başka bir yaratıcı var mı?"


  5. 08.Ocak.2015, 16:14
    3
    Misafir

    Cevap: Yüce Allah'ın görme işitme ve yaratma sıfatları nelerdir

    Çok güzeldi.Kısa ve öz .Gerçekten işime yaradı.Teşekkürler..:D


  6. 08.Ocak.2015, 16:14
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Çok güzeldi.Kısa ve öz .Gerçekten işime yaradı.Teşekkürler..:D





+ Yorum Gönder