Konusunu Oylayın.: Allah'a iyi biri olacağına dair söz veren hayatı boyunca iyi biri mi olacak?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Allah'a iyi biri olacağına dair söz veren hayatı boyunca iyi biri mi olacak?
  1. 09.Eylül.2012, 03:16
    1
    Misafir

    Allah'a iyi biri olacağına dair söz veren hayatı boyunca iyi biri mi olacak?






    Allah'a iyi biri olacağına dair söz veren hayatı boyunca iyi biri mi olacak? Mumsema Allah'a iyi biri olacağına dair söz veren hayatı boyunca iyi biri mi olacak yani böyle bir söz verilebilir mi?


  2. 09.Eylül.2012, 10:23
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Allah'a iyi biri olacağına dair söz veren hayatı boyunca iyi biri mi olacak?




    Tevbede söz vermek ve bozmak hakkında

    insan tevbe ettiği halde yine günaha girebilir
    yine tevbe eder bu hal günde 70 defa olsa bile yine tevbe eder.
    Allah Tevvabtır, Ğafurdur Rahimdir.

    Ebû Hureyre radıyallahu anh anlatıyor:
    “Resûlullah aleyhissalâtü vesselâm Rabbinden naklen buyurdular ki:
    Bir kul günah işledi ve ‘Yâ Rabbi, günahımı affet!’ dedi
    Hak Teâlâ da, ‘Kulum bir günah işledi; arkadan bildi ki günahları affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır’ buyurdu
    Sonra kul dönüp tekrar günah işledi ve ‘Ey Rabbim, günahımı affet!’ dedi
    Allahu Teâlâ da, ‘Kulum bir günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır’ buyurdu
    Sonra kul dönüp tekrar günah işledi ve ‘Ey Rabbim, beni affeyle!’ dedi
    Allahu Teâlâ da, ‘Kulum günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi olduğunu bildi Ey kulum, dilediğini yap, ben seni affettim’ buyurdu

    Buhârî, Tevhid 35; Müslim, Tevbe 29

    Alıntı
    Hadis No : 1874 Ravi: Ebu Bekri's-Sıddik Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz" Kaynak: Tirmizi, Da'avat 119, (3554); Ebu Davud, Salat 361, (1514) aynı hadisin başka tercümesi: İstiğfar eden, günde 70 defa aynı günahı işlese ısrar etmiş sayılmaz) hadisin doğru metnini verirmisiniz hadiste anlatılmak istenen nedir


    İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz"


    وعن أبى بكر الصديق رَضِيَ اللّهُ عَنْهُ قال: >قالَ رَسُولُ اللّهِ #: مَا أصَرَّ مَنِ اسْتَغْفَرَ، وَلَوْ عَادَ في اليَوْمِ سَبْعِينَ مَرَّةً[ أخرجه أبو داود والترمذي

    Hz Ebû Bekri's-Sıddîk (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz" [Tirmizî, Daavât 119, (3554); Ebû Dâvud, Salât 361, (1514)>

    AÇIKLAMA:

    1-Bu hadisin mânâsını âlimler şöyle açıklamışlardır: "Bir kimse işlediği bir günaha tevbe ettiği takdirde, aynı günaha dönüp tekrar işler veya bir başka günahı işlerse, her seferinde tevbe de ediyorsa, bu kimse, bir günde ne kadar çok aynı günaha dönerse dönsün, yine de günahta musır sayılmaz Musır, işlediği günahlara istiğfar etmeyen, pişman olmayan kimsedir Israr ise çok günah işlemek demektir İbnu Melek: "Israr, mâsiyet üzerinde sebat etmek, aralıksız günah işlemeye devam etmektir" der

    2- Bu hadiste Allah'ın affından ümit kesilmeyeceği, işlemekte olduğu günahlardan kesin bir dönüşe azmetmiş olan kimseye Cenâb-ı Hakk'ın kapısının her an açık olduğu, böyle bir tevbenin kabûlüne, önceden işlenen günahların çokluğunun, büyüklüğünün veya çeşitliliğinin bir mâni teşkil etmeyeceği ifâde edilmektedir Nitekim âyet-i kerimede: "Ey kendilerinin aleyhinde (günahta) haddi aşanlar! Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin Çünkü Allah, bütün günahları affeder" (Zümer 53) buyurulmuştur

    İbrahim Canan, Kütüb-ü sitte muhtasarı Tercüme ve Şerhi



  3. 09.Eylül.2012, 10:23
    2
    Moderatör



    Tevbede söz vermek ve bozmak hakkında

    insan tevbe ettiği halde yine günaha girebilir
    yine tevbe eder bu hal günde 70 defa olsa bile yine tevbe eder.
    Allah Tevvabtır, Ğafurdur Rahimdir.

    Ebû Hureyre radıyallahu anh anlatıyor:
    “Resûlullah aleyhissalâtü vesselâm Rabbinden naklen buyurdular ki:
    Bir kul günah işledi ve ‘Yâ Rabbi, günahımı affet!’ dedi
    Hak Teâlâ da, ‘Kulum bir günah işledi; arkadan bildi ki günahları affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır’ buyurdu
    Sonra kul dönüp tekrar günah işledi ve ‘Ey Rabbim, günahımı affet!’ dedi
    Allahu Teâlâ da, ‘Kulum bir günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır’ buyurdu
    Sonra kul dönüp tekrar günah işledi ve ‘Ey Rabbim, beni affeyle!’ dedi
    Allahu Teâlâ da, ‘Kulum günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi olduğunu bildi Ey kulum, dilediğini yap, ben seni affettim’ buyurdu

    Buhârî, Tevhid 35; Müslim, Tevbe 29

    Alıntı
    Hadis No : 1874 Ravi: Ebu Bekri's-Sıddik Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz" Kaynak: Tirmizi, Da'avat 119, (3554); Ebu Davud, Salat 361, (1514) aynı hadisin başka tercümesi: İstiğfar eden, günde 70 defa aynı günahı işlese ısrar etmiş sayılmaz) hadisin doğru metnini verirmisiniz hadiste anlatılmak istenen nedir


    İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz"


    وعن أبى بكر الصديق رَضِيَ اللّهُ عَنْهُ قال: >قالَ رَسُولُ اللّهِ #: مَا أصَرَّ مَنِ اسْتَغْفَرَ، وَلَوْ عَادَ في اليَوْمِ سَبْعِينَ مَرَّةً[ أخرجه أبو داود والترمذي

    Hz Ebû Bekri's-Sıddîk (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz" [Tirmizî, Daavât 119, (3554); Ebû Dâvud, Salât 361, (1514)>

    AÇIKLAMA:

    1-Bu hadisin mânâsını âlimler şöyle açıklamışlardır: "Bir kimse işlediği bir günaha tevbe ettiği takdirde, aynı günaha dönüp tekrar işler veya bir başka günahı işlerse, her seferinde tevbe de ediyorsa, bu kimse, bir günde ne kadar çok aynı günaha dönerse dönsün, yine de günahta musır sayılmaz Musır, işlediği günahlara istiğfar etmeyen, pişman olmayan kimsedir Israr ise çok günah işlemek demektir İbnu Melek: "Israr, mâsiyet üzerinde sebat etmek, aralıksız günah işlemeye devam etmektir" der

    2- Bu hadiste Allah'ın affından ümit kesilmeyeceği, işlemekte olduğu günahlardan kesin bir dönüşe azmetmiş olan kimseye Cenâb-ı Hakk'ın kapısının her an açık olduğu, böyle bir tevbenin kabûlüne, önceden işlenen günahların çokluğunun, büyüklüğünün veya çeşitliliğinin bir mâni teşkil etmeyeceği ifâde edilmektedir Nitekim âyet-i kerimede: "Ey kendilerinin aleyhinde (günahta) haddi aşanlar! Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin Çünkü Allah, bütün günahları affeder" (Zümer 53) buyurulmuştur

    İbrahim Canan, Kütüb-ü sitte muhtasarı Tercüme ve Şerhi






+ Yorum Gönder