Konusunu Oylayın.: Hac (Kabe) ile ilgili Hadisler

5 üzerinden 4.17 | Toplam : 6 kişi
Hac (Kabe) ile ilgili Hadisler
  1. 07.Eylül.2012, 21:27
    1
    Misafir

    Hac (Kabe) ile ilgili Hadisler






    Hac (Kabe) ile ilgili Hadisler Mumsema Hac (Kabe) Ile Ilgili Hadisler Nelerdir Hac (Kabe) hakkında hadisi şerifler paylaşabilir misiniz ?


  2. 07.Eylül.2012, 21:27
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 10.Eylül.2012, 01:34
    2
    Mucahid
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ağustos.2007
    Üye No: 2247
    Mesaj Sayısı: 503
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    Cevap: Hac (Kabe) Ile Ilgili Hadisler




    Hac (Kabe) Ile Ilgili Hadisler

    Hacc ve Umre Hakkında Hadisler


    Hz Üsame (ra) Arafat'tan Müzdelife'ye kadar Resulullah (sav)'ın terkisinde idi Sonra Müzdelife'den Mina'ya kadar da Fadi İbnu Abbas'ı terkisine aldı Her ikisi de: "Resulullah (sav) büyük şeytanı (Cemretu'l-Akabe) taşlayıncaya kadar telbiyeyi bırakmadı" demiştir (Buhari'de gösterilen bablarda rivayet mana yönüyle mevcuttur, lafzan değil)
    Buhari, Hacc 86, Cihad 126; Müslim, Hacc 266, (1281); Tirmizi, Hacc 78, (918); Ebu Davud, Menasik 28




    Resulullah (sav)'ın şöyle söylediğini işittim: "Kimin (bir bacağı) kırılır veya sakatlanırsa ihramdan çıkar (ve memleketine döner ve müteakip sene yeniden hacc yapar"
    Tirmizi, Hacc 96, (940); Ebu Davud, Menasik 44 (1862); Nesai, Hacc 102, (5,198, 199)




    Resulullah (sav)'la birlikte ben de hacca çıktım Halk kendisine müracaat ediyordu Gelenlerden bazısı: "Ey Allah'n Resulü, tavaftan önce sa'y yaptım, bazı şeyleri vaktinden sonraya bıraktım veya vaktinden önce aldım (ne buyurursunuz, hükmü nedir?)" şeklinde soruyordu Resulullah (sav) da: "Bunda bir günah yok Ancak bir kimse bir Müslümanın ırzını makaslarsa (gıybetini ederse) o zalimdir, işte günah işleyen ve kendini helake atan odur" buyurdu
    Ebu Davud, Menasik 88, (2015)




    Resulullah (sav), (üç kere hacc yaptı Şöyle ki): Hicret etmezden önce iki, hicretten sonra da bir hacc ve bununla birlikte bir umre yaptı Bu hacc sırasında (Medine'den) altmış üç deve sevketti O sırada Hz Ali (ra) Yemeniden geldi, [beraberinde, Resulullah (sav)'ın kestiği kurbanların] geri kısmı da vardı Bunlar arasında (Ebu Cehl'e ait olup Bedir Savaşanda ganimet olarak alınan) burnunda gümüş halka bulunan deve de vardı Resulullah (sav) hepsini kesti Resulullah (sav) her deveden bir parça alınmasını emretti Bunlar (bir kapta) pişirildi Efendimiz suyundan içti
    Tirmizi, Hacc 6, (815)




    Hz Ömer (ra) yevm-i nahrin sabahında gündüz biraz yükselince çıkıp tekbir getirdi Onun tekbiriyle birlikte halk da tekbir getirdi Aynı gün, gündüzün tamamen yükselmesinden sonra ikinci defa çıkıp tekbir getirdi, halk da onunla birlikte tekbir getirdi Sonra güneşin zeval vaktinde çıkıp tekrar tekbir getirdi, halk da onunla birlikte tekbir getirdi (Getirilen) bu tekbir Mescid-i Haram'a kadar ulaştı ve halk: "Hz Ömer tekbir getirdi" deyip tekbir getirdiler
    Muvatta, Hacc 205, (1, 404)




    Halk (haccın bitmesiyle) her tarafa dağılıyordu Resulullah (sav): "Sakın kimse, son vardığı yer Beytullah olmadıkça bir yere gitmesin" buyurdu"
    Müslim, Hacc 379, (1327); Ebu Davud, Menasik 84, (2002); İbnu Mace, Menfasik 82, (3070)




    Kadın hayızlı olduğu takdirde (veda tavafı yapmadan) yola çıkmasına ruhsat verildi demiştir
    Buhari, Hayz 27, Hacc 144; Müslim, Hacc 380, (1328)




    İbnu Abbas ve Hz Aişe (ra) anlatıyor: "Resulullah (sav), yevm-i nahrde (Kurbanın birinci günü) tavafı geceye te'hir etti" Bir başka rivayette: "Ziyaret tavafını" denmiştir ",,,Beyt-i Atik'i tavaf etsinler^ (Hacc 29) ayetiyle emredilen tavaf bu tavaftır (Bu hadisi Buhari, ta'lik olarak kaydetmiştir (Hacc 129))
    Ebu Davud, Menasik 83, (2000); Tirmizi, Hacc 80, (920); İbnu Mace, Menasik 77, (3059)




    Resulullah (sav) Ravha'da bir grup yolcuya rastladı Onlardan bir kadın kendisine bir çocuğu kaldırıp: "Bunun için de hacc caiz olur mu?" diye sordu Resulullah (sav): "Evet olur ve sana da sevab vardır" buyurdu"
    Müslim, Hacc 409, (1336); Muvatta, Hacc 244, (1, 422); Ebu Davud, Menasik 8, (1736)



    Ata, bana İbnu Hişam'ın kadınları erkeklerle karışık olarak tavaftan yasakladığı zaman dedi ki: "O bunu nasıl yasaklar, Resulullah (sav)'ın zevceleri bile erkeklerle birlikte haccettiler!" Ben Ata'ya sordum: "Onların beraber hacdan örtünme emrinden önce miydi, sonra mıydı?" "(Evet, kasem olsun) buna, ben örtünme emrinden sonra şahid oldum!" diye cevap verdi Ben tekrar sordum: "Pekala erkeklere nasıl karışırlardı?" Şu cevabı verdi: "Erkeklere karışmazlardı, Hz Aişe (ra) erkeklerden ayrı olarak tavaf ederdi, onlara karışmazdı" Hatta bir kadın kendisine: "Ey mü'minlerin annesi, yürü (Hacerü'l-Esved'e elimizi değerek) istilam edelim!" demişti de Hz Aişe ona: "Sen dilediğin şekilde git" deyip kendisi gitmekten imtina etmişti Onlar geceleyin kim oldukları bilinmez halde çıkarlar, (erkeklerle beraber tavaf yaparlardı) [Beytullah'a girmek istedikleri zaman da, erkeklerin tamamen çıkarılmış olmalarına kadar durup beklerler, sonra girerlerdi] (Ata devamla): "Ben (Mekke kadısı) Ubeyd İbnu Umeyr'le birlikte, Müzdelife'deki Sebir dağında mücavir (yani ikamet eder) olan Hz Aişe (ra)'nin yanına giderdim" dedi Ben hemen sordum: "Pekala Hz Aişe'nin örtüşü ne idi?" "Keçeden yapılmış küçük bir Türk çadırının içindeydi Çadırın bir perdesi vardı Aişe (sav) ile bizim aramızda bu perdeden başka bir şey yoktu Ben Hz Aişe'nin üzerinde gül renginde bir zıbın gördüm"
    Buhari, Hacc 64




    Ey Allah'ın Resulü, dedim, "cihadı amellerin en faziletlisi görüyoruz, biz de cihad etmiyelim mi?" Şu cevabı verdi: "Ancak, cihadın en efdal ve en güzeli hacc-ı mebrürdur Sonra şehirde kalmaktır" Hz Aişe der ki: "Bunu işittikten sonra haccı hiç bırakmadım" ("Sonra cebirde kalmak" cümlesi Buhari'de yok)
    Buhari, Hacc 4, Cezau's-Sayd 26, Cihad 1; Nesai, Hacc 4, (5, 113)




    (Babam) Hz Ömer (ra) buyurdu ki: "Kim cemretu'l-Akabe'ye taşını atar, sonra traş olur veya kısaltır ve de -yanında olduğu takdirde- kurbanını keserse, kendisine ihramlı iken haram olanlardan -kadına temas ve koku hariç- hepsi helal olur Bunların haramlığı Beytullah'a yapacağı ifaza tavafına kadar devam eder İfaza yapınca onlar da helal olur"
    Muvatta, Hacc 221, (1, 410)




    Ben, şu iki Yemani rükne ve Haceru'l-Esved'e Resulullah'ın istil^m ettiğini göreliden beri rahat halde de olsam, sıkışık halde de olsam istilamda bulunmayı hiç terketmedim
    Buhari, Hacc 60; Müslim, Hacc 245, (1268)(54)




    Ne Resulullah (sav) ne de Ashab-ı Kiram (ra)'ı Safa ile Merve arasında birden fazla tavafda bulunmadı, bu da ilk defa yaptıkları tavaf idi
    Ebu Davud, Menasik 54, (1895); Nesai, Hacc 182, (5, 244); Müslim, Hacc 140, (1215); İbnu Mace, Menas




    Hz Ömer (ra), Beytullah'ı tavaf eden cüzzamlı bir kadın görmüştü, hemen: "Ey Allah Teala'nın cariyesi, insanlara eza verme, sen evinde otursan kendin için daha hayırlı olurdu!" dedi Kadın (söz tutup) evinde oturdu Hz Ömer (ra)'in vefatından sonra bir adam kadına uğrayarak: "Seni haccdan yasaklayan kimse artık vefat etti, çık evinden!" dedi Kadın adama şöyle cevap verdi: "Allah'a yemin olsun, ben ona sağken itaat edip, ölünce isyan edecek kimse değilim"
    Muvatta, Hacc 250, (1, 424)




    Kureyş ve onun dinine mensub olanlar, (cahiliye devrinde) Müzdelife'de vakfe yapıyorlardı ve kendilerine hums denilirdi Diğer Araplar ise Arafat'da vakfe yapıyorlardı İslam dini gelince, Cenab-ı Hakk, Peygamberine (sav) Arafat'a gidip orada vakfe yapmalarını, sonra da oradan topluca ayrılmalarını emretti Şu ayet bu hususu beyan eder: "Sonra, insanların toplu olarak akın ettiği yerden siz de akın edin" (Bakara 199)
    Buhari, Tefsir, Bakara 35, Hacc 91; Müslim, Hacc 152, (1219); Tirmizi, Hacc 53, (884); Ebu Davud, Me




    Resulullah (sav) (Hudeybiye Antlaşması) sırasında bir Kureyşliye, Hudeybiye'ye zemzem suyu getirmesini söyledi Adam getirdi Resulullah (sav) onu Medine'ye götürdü [Rezin'in ilavesidir]
    Rezin


  4. 10.Eylül.2012, 01:34
    2
    Devamlı Üye



    Hac (Kabe) Ile Ilgili Hadisler

    Hacc ve Umre Hakkında Hadisler


    Hz Üsame (ra) Arafat'tan Müzdelife'ye kadar Resulullah (sav)'ın terkisinde idi Sonra Müzdelife'den Mina'ya kadar da Fadi İbnu Abbas'ı terkisine aldı Her ikisi de: "Resulullah (sav) büyük şeytanı (Cemretu'l-Akabe) taşlayıncaya kadar telbiyeyi bırakmadı" demiştir (Buhari'de gösterilen bablarda rivayet mana yönüyle mevcuttur, lafzan değil)
    Buhari, Hacc 86, Cihad 126; Müslim, Hacc 266, (1281); Tirmizi, Hacc 78, (918); Ebu Davud, Menasik 28




    Resulullah (sav)'ın şöyle söylediğini işittim: "Kimin (bir bacağı) kırılır veya sakatlanırsa ihramdan çıkar (ve memleketine döner ve müteakip sene yeniden hacc yapar"
    Tirmizi, Hacc 96, (940); Ebu Davud, Menasik 44 (1862); Nesai, Hacc 102, (5,198, 199)




    Resulullah (sav)'la birlikte ben de hacca çıktım Halk kendisine müracaat ediyordu Gelenlerden bazısı: "Ey Allah'n Resulü, tavaftan önce sa'y yaptım, bazı şeyleri vaktinden sonraya bıraktım veya vaktinden önce aldım (ne buyurursunuz, hükmü nedir?)" şeklinde soruyordu Resulullah (sav) da: "Bunda bir günah yok Ancak bir kimse bir Müslümanın ırzını makaslarsa (gıybetini ederse) o zalimdir, işte günah işleyen ve kendini helake atan odur" buyurdu
    Ebu Davud, Menasik 88, (2015)




    Resulullah (sav), (üç kere hacc yaptı Şöyle ki): Hicret etmezden önce iki, hicretten sonra da bir hacc ve bununla birlikte bir umre yaptı Bu hacc sırasında (Medine'den) altmış üç deve sevketti O sırada Hz Ali (ra) Yemeniden geldi, [beraberinde, Resulullah (sav)'ın kestiği kurbanların] geri kısmı da vardı Bunlar arasında (Ebu Cehl'e ait olup Bedir Savaşanda ganimet olarak alınan) burnunda gümüş halka bulunan deve de vardı Resulullah (sav) hepsini kesti Resulullah (sav) her deveden bir parça alınmasını emretti Bunlar (bir kapta) pişirildi Efendimiz suyundan içti
    Tirmizi, Hacc 6, (815)




    Hz Ömer (ra) yevm-i nahrin sabahında gündüz biraz yükselince çıkıp tekbir getirdi Onun tekbiriyle birlikte halk da tekbir getirdi Aynı gün, gündüzün tamamen yükselmesinden sonra ikinci defa çıkıp tekbir getirdi, halk da onunla birlikte tekbir getirdi Sonra güneşin zeval vaktinde çıkıp tekrar tekbir getirdi, halk da onunla birlikte tekbir getirdi (Getirilen) bu tekbir Mescid-i Haram'a kadar ulaştı ve halk: "Hz Ömer tekbir getirdi" deyip tekbir getirdiler
    Muvatta, Hacc 205, (1, 404)




    Halk (haccın bitmesiyle) her tarafa dağılıyordu Resulullah (sav): "Sakın kimse, son vardığı yer Beytullah olmadıkça bir yere gitmesin" buyurdu"
    Müslim, Hacc 379, (1327); Ebu Davud, Menasik 84, (2002); İbnu Mace, Menfasik 82, (3070)




    Kadın hayızlı olduğu takdirde (veda tavafı yapmadan) yola çıkmasına ruhsat verildi demiştir
    Buhari, Hayz 27, Hacc 144; Müslim, Hacc 380, (1328)




    İbnu Abbas ve Hz Aişe (ra) anlatıyor: "Resulullah (sav), yevm-i nahrde (Kurbanın birinci günü) tavafı geceye te'hir etti" Bir başka rivayette: "Ziyaret tavafını" denmiştir ",,,Beyt-i Atik'i tavaf etsinler^ (Hacc 29) ayetiyle emredilen tavaf bu tavaftır (Bu hadisi Buhari, ta'lik olarak kaydetmiştir (Hacc 129))
    Ebu Davud, Menasik 83, (2000); Tirmizi, Hacc 80, (920); İbnu Mace, Menasik 77, (3059)




    Resulullah (sav) Ravha'da bir grup yolcuya rastladı Onlardan bir kadın kendisine bir çocuğu kaldırıp: "Bunun için de hacc caiz olur mu?" diye sordu Resulullah (sav): "Evet olur ve sana da sevab vardır" buyurdu"
    Müslim, Hacc 409, (1336); Muvatta, Hacc 244, (1, 422); Ebu Davud, Menasik 8, (1736)



    Ata, bana İbnu Hişam'ın kadınları erkeklerle karışık olarak tavaftan yasakladığı zaman dedi ki: "O bunu nasıl yasaklar, Resulullah (sav)'ın zevceleri bile erkeklerle birlikte haccettiler!" Ben Ata'ya sordum: "Onların beraber hacdan örtünme emrinden önce miydi, sonra mıydı?" "(Evet, kasem olsun) buna, ben örtünme emrinden sonra şahid oldum!" diye cevap verdi Ben tekrar sordum: "Pekala erkeklere nasıl karışırlardı?" Şu cevabı verdi: "Erkeklere karışmazlardı, Hz Aişe (ra) erkeklerden ayrı olarak tavaf ederdi, onlara karışmazdı" Hatta bir kadın kendisine: "Ey mü'minlerin annesi, yürü (Hacerü'l-Esved'e elimizi değerek) istilam edelim!" demişti de Hz Aişe ona: "Sen dilediğin şekilde git" deyip kendisi gitmekten imtina etmişti Onlar geceleyin kim oldukları bilinmez halde çıkarlar, (erkeklerle beraber tavaf yaparlardı) [Beytullah'a girmek istedikleri zaman da, erkeklerin tamamen çıkarılmış olmalarına kadar durup beklerler, sonra girerlerdi] (Ata devamla): "Ben (Mekke kadısı) Ubeyd İbnu Umeyr'le birlikte, Müzdelife'deki Sebir dağında mücavir (yani ikamet eder) olan Hz Aişe (ra)'nin yanına giderdim" dedi Ben hemen sordum: "Pekala Hz Aişe'nin örtüşü ne idi?" "Keçeden yapılmış küçük bir Türk çadırının içindeydi Çadırın bir perdesi vardı Aişe (sav) ile bizim aramızda bu perdeden başka bir şey yoktu Ben Hz Aişe'nin üzerinde gül renginde bir zıbın gördüm"
    Buhari, Hacc 64




    Ey Allah'ın Resulü, dedim, "cihadı amellerin en faziletlisi görüyoruz, biz de cihad etmiyelim mi?" Şu cevabı verdi: "Ancak, cihadın en efdal ve en güzeli hacc-ı mebrürdur Sonra şehirde kalmaktır" Hz Aişe der ki: "Bunu işittikten sonra haccı hiç bırakmadım" ("Sonra cebirde kalmak" cümlesi Buhari'de yok)
    Buhari, Hacc 4, Cezau's-Sayd 26, Cihad 1; Nesai, Hacc 4, (5, 113)




    (Babam) Hz Ömer (ra) buyurdu ki: "Kim cemretu'l-Akabe'ye taşını atar, sonra traş olur veya kısaltır ve de -yanında olduğu takdirde- kurbanını keserse, kendisine ihramlı iken haram olanlardan -kadına temas ve koku hariç- hepsi helal olur Bunların haramlığı Beytullah'a yapacağı ifaza tavafına kadar devam eder İfaza yapınca onlar da helal olur"
    Muvatta, Hacc 221, (1, 410)




    Ben, şu iki Yemani rükne ve Haceru'l-Esved'e Resulullah'ın istil^m ettiğini göreliden beri rahat halde de olsam, sıkışık halde de olsam istilamda bulunmayı hiç terketmedim
    Buhari, Hacc 60; Müslim, Hacc 245, (1268)(54)




    Ne Resulullah (sav) ne de Ashab-ı Kiram (ra)'ı Safa ile Merve arasında birden fazla tavafda bulunmadı, bu da ilk defa yaptıkları tavaf idi
    Ebu Davud, Menasik 54, (1895); Nesai, Hacc 182, (5, 244); Müslim, Hacc 140, (1215); İbnu Mace, Menas




    Hz Ömer (ra), Beytullah'ı tavaf eden cüzzamlı bir kadın görmüştü, hemen: "Ey Allah Teala'nın cariyesi, insanlara eza verme, sen evinde otursan kendin için daha hayırlı olurdu!" dedi Kadın (söz tutup) evinde oturdu Hz Ömer (ra)'in vefatından sonra bir adam kadına uğrayarak: "Seni haccdan yasaklayan kimse artık vefat etti, çık evinden!" dedi Kadın adama şöyle cevap verdi: "Allah'a yemin olsun, ben ona sağken itaat edip, ölünce isyan edecek kimse değilim"
    Muvatta, Hacc 250, (1, 424)




    Kureyş ve onun dinine mensub olanlar, (cahiliye devrinde) Müzdelife'de vakfe yapıyorlardı ve kendilerine hums denilirdi Diğer Araplar ise Arafat'da vakfe yapıyorlardı İslam dini gelince, Cenab-ı Hakk, Peygamberine (sav) Arafat'a gidip orada vakfe yapmalarını, sonra da oradan topluca ayrılmalarını emretti Şu ayet bu hususu beyan eder: "Sonra, insanların toplu olarak akın ettiği yerden siz de akın edin" (Bakara 199)
    Buhari, Tefsir, Bakara 35, Hacc 91; Müslim, Hacc 152, (1219); Tirmizi, Hacc 53, (884); Ebu Davud, Me




    Resulullah (sav) (Hudeybiye Antlaşması) sırasında bir Kureyşliye, Hudeybiye'ye zemzem suyu getirmesini söyledi Adam getirdi Resulullah (sav) onu Medine'ye götürdü [Rezin'in ilavesidir]
    Rezin


  5. 13.Ağustos.2015, 23:53
    3
    Misafir
    çok tşk edrim çok güzel bilgileriniz var bu siteyi genşleterek daha fazla kişinin yaralanması daha güzel olur gerçkten güzle bilglier var çünkü ☺ § ♥


  6. 13.Ağustos.2015, 23:53
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    çok tşk edrim çok güzel bilgileriniz var bu siteyi genşleterek daha fazla kişinin yaralanması daha güzel olur gerçkten güzle bilglier var çünkü ☺ § ♥


  7. 13.Aralık.2016, 15:03
    4
    Misafir

    Yorum: Hac (Kabe) ile ilgili Hadisler

    gerçekten çok güzel hadisleriniz var lütfen daha çok genişletiniz


  8. 13.Aralık.2016, 15:03
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    gerçekten çok güzel hadisleriniz var lütfen daha çok genişletiniz





+ Yorum Gönder