Konusunu Oylayın.: Her bayramda veya karşılaştığımızda saygıdan dolayı büyüklerimizin elini öperiz.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Her bayramda veya karşılaştığımızda saygıdan dolayı büyüklerimizin elini öperiz.
  1. 06.Eylül.2012, 13:05
    1
    Misafir

    Her bayramda veya karşılaştığımızda saygıdan dolayı büyüklerimizin elini öperiz.






    Her bayramda veya karşılaştığımızda saygıdan dolayı büyüklerimizin elini öperiz. Mumsema Bizim buralarda adettendir ki, her bayramda veya karşılaştığımızda saygıdan dolayı büyüklerimizin elini öperiz. Bu bizden yaşça çok büyüğümüz olan bir bayan da olabilir. Örneğin: Hala, teyze vs gibi. El öpmenin İslam’daki yeri nedir ve bir bayanın eli öpülebilir mi?


  2. 06.Eylül.2012, 13:05
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Bizim buralarda adettendir ki, her bayramda veya karşılaştığımızda saygıdan dolayı büyüklerimizin elini öperiz. Bu bizden yaşça çok büyüğümüz olan bir bayan da olabilir. Örneğin: Hala, teyze vs gibi. El öpmenin İslam’daki yeri nedir ve bir bayanın eli öpülebilir mi?


    Benzer Konular

    - Dinimizde bayramda kocanın elini öpmek varmıdır?

    - Zor bir işle karşılaştığımızda okunacak dua

    - Açık saçık filmlere veya internette açıklara bakmak dolayı şehvetsiz gelen sıvıdan dolayı gusül yapm

    - Bir sığır veya manda, yahut keçi veya koyun, akşamdan kesilip sebepsiz veya bir mazeretten dolayı sa

    - Namazda allah’a sevgi ve saygıdan dolayı gönül huzuru

  3. 06.Eylül.2012, 18:46
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: her bayramda veya karşılaştığımızda saygıdan dolayı büyüklerimizin elini öperi




    Sünen-i ibni Mace-Kitabu'l-Edeb
    16- Erkek. Erkeğin Elini Öper, Babı


    3704) İbn-i Ömer (Radiyallâhü anhümâ) dan: Şöyle demiştir:

    Biz, Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'in elini öptük.



    3705) .. Safvân bin Assâl (Radiyallâhü anh)'rivayet edildiğine

    Yahudilerden bir gurup. Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'in elini ve ayaklarını öptüler."



    İzahı


    İbn-i Ömer (Radıyallâhü anhümâ) "nın hadîsini Tirmizi ve Ebü Dâvûd da rivayet etmişlerdir. Safvân (Ra*dıyallâhü anh) 'in hadisini Tirmizi, Nesâi ve Hâkim de rivayet etmişlerdir. Bu hadîsler erkeğin elini ve ayağını öpmenin erkek için helâl olduğuna delâlet eder. Tuhfe yazarının beyânına gö*re İbn-i Battal bu konuda şöyle demiştir:

    Âlimler el öpmek meselesi hakkında ihtilâf etmişlerdir: Mâlik el öpmeye karşı çıkarak, bunun meşruluğu yolunda rivayet olunan hadisleri sabit görmemiştir. Diğer âlimler el öpmeyi caiz saymışlardır. Ebheri demiş ki: Mâlik, kibir ve gurura sebebiyet veren el öpme ve kibirden dolayı el öptürme işine karşı çıkmıştır. Şayet bir erkeğin dindarlığı, ilmi veya şerefi gibi bir faziletinden dolayı eli Allah rızâsı için öpülürse Mâlik bunu caiz görmüş*tür.

    Nevevi de: Bir adamın: zühd ve takvası veya dîn bilgini oluşu, ya da faziletli eşraftan oluşu gibi dîni meziyetlerinden dolayi elinin öpülmesi mekruh değildir, hattâ müstehaptır. Fakat zengin*liği, nüfuzu veya dünya etiketi için elinin öpülmesi şiddetle mekruh*tur. Ebû Said el-Mütevelli bunun caiz olmadığını söylemiştir, der.

    Hanefi mezhebine âit İbn-i Âbidin adlı kitabın "El-Hazar ve'l-İbâha" bölümünde bu hususla ilgili verilen bilginin öze*ti şöyledir:

    Sevap ve ikram, mâhiyetinde olmak üzere ve şehvet duygusu ol*maksızın erkeğin başka bir erkeğin elini öpmesi caizdir. Bu husus*ta icmâ vardır. El-Hâniye ve el-Hakâik'ta böyle denilmiştir. Din bil*gininin ve dînî vecibeleri ifâ eden devlet adamının elini öpmek ise, sünnet veya mendûb'tur. Din bilgininin başını öpmek daha çok sevabtır. Bir erkek, din bilgininin ayağını öpmek istediği zaman o bil*ginin ayağını öptürmesi meşrudur. Bir kavle göre öptürmemelidir.

    Bir kavle göre öptürmenin beş çeşidi vardır:

    Baba, sevgi için oğlunun yanağından öper. Evlâd, merhamet duy*gusuyla baba ve anasının başından öper. Erkek kardeş, erkek kar*deşinin alnından öper. Koca karısını şehvet maksadıyla dudağından öper. Mü'min erkeklerin eli; saygı ve ikram maksadıyla erkekler ta*rafından öpülür.



  4. 06.Eylül.2012, 18:46
    2
    âb ü kil



    Sünen-i ibni Mace-Kitabu'l-Edeb
    16- Erkek. Erkeğin Elini Öper, Babı


    3704) İbn-i Ömer (Radiyallâhü anhümâ) dan: Şöyle demiştir:

    Biz, Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'in elini öptük.



    3705) .. Safvân bin Assâl (Radiyallâhü anh)'rivayet edildiğine

    Yahudilerden bir gurup. Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'in elini ve ayaklarını öptüler."



    İzahı


    İbn-i Ömer (Radıyallâhü anhümâ) "nın hadîsini Tirmizi ve Ebü Dâvûd da rivayet etmişlerdir. Safvân (Ra*dıyallâhü anh) 'in hadisini Tirmizi, Nesâi ve Hâkim de rivayet etmişlerdir. Bu hadîsler erkeğin elini ve ayağını öpmenin erkek için helâl olduğuna delâlet eder. Tuhfe yazarının beyânına gö*re İbn-i Battal bu konuda şöyle demiştir:

    Âlimler el öpmek meselesi hakkında ihtilâf etmişlerdir: Mâlik el öpmeye karşı çıkarak, bunun meşruluğu yolunda rivayet olunan hadisleri sabit görmemiştir. Diğer âlimler el öpmeyi caiz saymışlardır. Ebheri demiş ki: Mâlik, kibir ve gurura sebebiyet veren el öpme ve kibirden dolayı el öptürme işine karşı çıkmıştır. Şayet bir erkeğin dindarlığı, ilmi veya şerefi gibi bir faziletinden dolayı eli Allah rızâsı için öpülürse Mâlik bunu caiz görmüş*tür.

    Nevevi de: Bir adamın: zühd ve takvası veya dîn bilgini oluşu, ya da faziletli eşraftan oluşu gibi dîni meziyetlerinden dolayi elinin öpülmesi mekruh değildir, hattâ müstehaptır. Fakat zengin*liği, nüfuzu veya dünya etiketi için elinin öpülmesi şiddetle mekruh*tur. Ebû Said el-Mütevelli bunun caiz olmadığını söylemiştir, der.

    Hanefi mezhebine âit İbn-i Âbidin adlı kitabın "El-Hazar ve'l-İbâha" bölümünde bu hususla ilgili verilen bilginin öze*ti şöyledir:

    Sevap ve ikram, mâhiyetinde olmak üzere ve şehvet duygusu ol*maksızın erkeğin başka bir erkeğin elini öpmesi caizdir. Bu husus*ta icmâ vardır. El-Hâniye ve el-Hakâik'ta böyle denilmiştir. Din bil*gininin ve dînî vecibeleri ifâ eden devlet adamının elini öpmek ise, sünnet veya mendûb'tur. Din bilgininin başını öpmek daha çok sevabtır. Bir erkek, din bilgininin ayağını öpmek istediği zaman o bil*ginin ayağını öptürmesi meşrudur. Bir kavle göre öptürmemelidir.

    Bir kavle göre öptürmenin beş çeşidi vardır:

    Baba, sevgi için oğlunun yanağından öper. Evlâd, merhamet duy*gusuyla baba ve anasının başından öper. Erkek kardeş, erkek kar*deşinin alnından öper. Koca karısını şehvet maksadıyla dudağından öper. Mü'min erkeklerin eli; saygı ve ikram maksadıyla erkekler ta*rafından öpülür.






+ Yorum Gönder