Konusunu Oylayın.: Kızamık aşısı sonrası ateş ve döküntü olur mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kızamık aşısı sonrası ateş ve döküntü olur mu?
  1. 01.Eylül.2012, 15:08
    1
    Misafir

    Kızamık aşısı sonrası ateş ve döküntü olur mu?






    Kızamık aşısı sonrası ateş ve döküntü olur mu? Mumsema kızamık aşısı sonrası ateş ve döküntü olur mu?


  2. 01.Eylül.2012, 15:08
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 11.Eylül.2012, 12:01
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: kızamık aşısı sonrası ateş ve döküntü olur mu?




    Kızamık-Kızamıkçık-Kabakulak Aşısı (MMR). Ateş en sık rastlanan yan etki olup
    çoğunlukla kızamık içeriğine bağlıdır. Aşının 7-12. günlerinde başlayan ve
    39oC üzerine çıkan ateş genellikle 1-2 gün sürer. Aşıdan genellikle 7-10 gün
    sonra ortaya çıkan geçici döküntü aşı yapılanların %5’inde görülür. Aşı sonrası
    lenf bezi büyümesi ve tüktük bezi iltihabı nadir olarak bildirilmiştir.
    Genellikle 2 yaş civarında belirtileri farkedilen otizm ile MMR aşısı
    ilişkilendirilmek istenmiştir, eldeki kanıtlar aşının otizme yol açmadığını
    göstermektedir. Kızamık aşısının, kızamığın bir geç komplikasyonu olan
    SSPE hastalını yaklaşık 100 kat azalttığı bilinmektedir.

    Prof.Dr.Mustafa Bakır





  4. 11.Eylül.2012, 12:01
    2
    Silent and lonely rains



    Kızamık-Kızamıkçık-Kabakulak Aşısı (MMR). Ateş en sık rastlanan yan etki olup
    çoğunlukla kızamık içeriğine bağlıdır. Aşının 7-12. günlerinde başlayan ve
    39oC üzerine çıkan ateş genellikle 1-2 gün sürer. Aşıdan genellikle 7-10 gün
    sonra ortaya çıkan geçici döküntü aşı yapılanların %5’inde görülür. Aşı sonrası
    lenf bezi büyümesi ve tüktük bezi iltihabı nadir olarak bildirilmiştir.
    Genellikle 2 yaş civarında belirtileri farkedilen otizm ile MMR aşısı
    ilişkilendirilmek istenmiştir, eldeki kanıtlar aşının otizme yol açmadığını
    göstermektedir. Kızamık aşısının, kızamığın bir geç komplikasyonu olan
    SSPE hastalını yaklaşık 100 kat azalttığı bilinmektedir.

    Prof.Dr.Mustafa Bakır








+ Yorum Gönder