Konusunu Oylayın.: Aşı Sonrası Ateş/Ağrı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Aşı Sonrası Ateş/Ağrı
  1. 01.Eylül.2012, 14:14
    1
    Misafir

    Aşı Sonrası Ateş/Ağrı

  2. 02.Eylül.2012, 02:14
    2
    İnanc
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93990
    Mesaj Sayısı: 2,028
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Yalan Dünyada Bir Yer.

    Cevap: Aşı Sonrası Ateş/Ağrı




    Aşılar bebeklerimizin hayatını kurtarabilen çok ama çok önemli uygulamalardır. Ancak sağlam çocuk muayenesine giderken bebeğinizin aşı olacağı fikri sizi mutsuz ediyor hatta endişelendiriyor olabilir çünkü aşı ile birlikte ağrı ve yan etkiler söz konusu olabilecektir.





    Çoğunlukta gördüğümüz yan etkiler arasında aşı bölgesinde kızarıklık, şişlik, morarma, sertlık ve ağrı olabilmektedir. Bunun yanısıra ateş de sıkça karşı karşıya kaldığımız bir tepkidir. Unutmayın ki ateş vücudun savunma sisteminin aşıya tepkisidir ve her çocukta olmayabilir. Ateş olacaksa genelde aşıyı takip eden 2-3 gün içinde gelişebilir. Bunun haricinde kızamık/kızamıkcık/kabakulak aşısından 7-12 gün sonra ateş 39.5 derecelere kadar yükselebilir ve beş gün sürebilir.

    Ağrı ve/veya ateşin olduğu durumda rahatlıkla çocuklar için uygun ağrı kesicilerden kullanabilirsiniz. Yıllardır iki çeşit ilaç kendini bu konuda kanıtlamıştır:

    parasetamol (doğumdan itibaren)

    ibuprofen (6. ayını tamamladıktan sonra)



    Bazı ebeveynler bebeklerinde ateş veya ağrı olmaksızın bu ilaçlardan önlem olarak kullanırlar (aşı öncesi veya sonrası). Bazı ebeveynler ise ancak ve ancak aşı sonrası bebeklerinde ateş veya ağrı sezinlediklerinde kullanırlar. Son araştırmalarda aşı sonrası ateş düşürücü ağrı kesici kullanımının, aşının etkinliğini azalttığına dair bilgiler çıkmaktadır. Bu da aslında son derece mantıklı bir sonuçtur çünkü bir tarafta aşı ile bağışıklık yanıtı tetiklemeye çalışırken, diğer taraftan bağışıklık sistemine "dur" demiş oluyoruz. Bu konuda benim tavsiyem şudur; rutin olarak aşı öncesi veya sonrası ateş düşürücü veya ağrı kesici uygulamayın. Eğer çok keyifsizlenirse o zaman tek doz uygulayın ve rutin kullanıma geçmeyin. Şayet şikayetleri birkaç saat sonra tekrarlarsa o zaman tekrar kullanmayı düşünebilirsiniz.



    Eğer aşı bölgesinde şişlik veya kızarıklık söz konusu ise ve çocuğunuzun rahatsızlığının buradan kaynaklandığını düşünüyorsanız o zaman ağrı kesici ilaçlar haricinde o bölgeye soğuk uygulama da yapabilirsiniz.



    Aşı sonrası çocuğunuzda gelişebilecek yan etkiler hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek için "Aşılar" bölümünde bulunan yazılara bakmanızı tavsiye ederim.



    Dr. Gökhan Mamur


  3. 02.Eylül.2012, 02:14
    2
    Devamlı Üye



    Aşılar bebeklerimizin hayatını kurtarabilen çok ama çok önemli uygulamalardır. Ancak sağlam çocuk muayenesine giderken bebeğinizin aşı olacağı fikri sizi mutsuz ediyor hatta endişelendiriyor olabilir çünkü aşı ile birlikte ağrı ve yan etkiler söz konusu olabilecektir.





    Çoğunlukta gördüğümüz yan etkiler arasında aşı bölgesinde kızarıklık, şişlik, morarma, sertlık ve ağrı olabilmektedir. Bunun yanısıra ateş de sıkça karşı karşıya kaldığımız bir tepkidir. Unutmayın ki ateş vücudun savunma sisteminin aşıya tepkisidir ve her çocukta olmayabilir. Ateş olacaksa genelde aşıyı takip eden 2-3 gün içinde gelişebilir. Bunun haricinde kızamık/kızamıkcık/kabakulak aşısından 7-12 gün sonra ateş 39.5 derecelere kadar yükselebilir ve beş gün sürebilir.

    Ağrı ve/veya ateşin olduğu durumda rahatlıkla çocuklar için uygun ağrı kesicilerden kullanabilirsiniz. Yıllardır iki çeşit ilaç kendini bu konuda kanıtlamıştır:

    parasetamol (doğumdan itibaren)

    ibuprofen (6. ayını tamamladıktan sonra)



    Bazı ebeveynler bebeklerinde ateş veya ağrı olmaksızın bu ilaçlardan önlem olarak kullanırlar (aşı öncesi veya sonrası). Bazı ebeveynler ise ancak ve ancak aşı sonrası bebeklerinde ateş veya ağrı sezinlediklerinde kullanırlar. Son araştırmalarda aşı sonrası ateş düşürücü ağrı kesici kullanımının, aşının etkinliğini azalttığına dair bilgiler çıkmaktadır. Bu da aslında son derece mantıklı bir sonuçtur çünkü bir tarafta aşı ile bağışıklık yanıtı tetiklemeye çalışırken, diğer taraftan bağışıklık sistemine "dur" demiş oluyoruz. Bu konuda benim tavsiyem şudur; rutin olarak aşı öncesi veya sonrası ateş düşürücü veya ağrı kesici uygulamayın. Eğer çok keyifsizlenirse o zaman tek doz uygulayın ve rutin kullanıma geçmeyin. Şayet şikayetleri birkaç saat sonra tekrarlarsa o zaman tekrar kullanmayı düşünebilirsiniz.



    Eğer aşı bölgesinde şişlik veya kızarıklık söz konusu ise ve çocuğunuzun rahatsızlığının buradan kaynaklandığını düşünüyorsanız o zaman ağrı kesici ilaçlar haricinde o bölgeye soğuk uygulama da yapabilirsiniz.



    Aşı sonrası çocuğunuzda gelişebilecek yan etkiler hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmek için "Aşılar" bölümünde bulunan yazılara bakmanızı tavsiye ederim.



    Dr. Gökhan Mamur





+ Yorum Gönder