Konusunu Oylayın.: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum
  1. 18.Ağustos.2012, 16:36
    1
    Misafir

    İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum






    İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum Mumsema Dini bilgileri araştıdıkça imanım kuvvetleneceği yere imanım zayıflıyor,lütfen soracağım soruları ciddi bir biçimde açıklayın.Biraz uzun olabilir ama lütfen dikkatlice okuyun ve yardım edin

    Nette dini bilgiler öğrenmek için bazen geziniyorum,ama gördüklerime pişman oluyorum dersem yeridir.

    Mesela:Altın takmakla ilgili.altın takan biriyim,takmamam gerektiğini biliyordum ve taktığım için beni huzursuz da ediyordu,Fakat nette altın takmayı araştırdığım zaman:
    1-Altın takmanın sadece erkeklere değil kadınlarada haram olduğu ile ilgili hadislere rastladım.kaynak:http://www.hadisler.com/?pid=p&id=62
    2-Altın takmanın sadece erkelere haram oldu ile ilgili bilgileri zaten biliyoruz
    3-Altın takmanın serbest olduğunu ayetlerle savunanları gördüm.

    Şimdi bu kadar basit konuda bu kadar çelişki,hemde hadisler arasında olunca benim imanım nasıl kuvvetlenir sorarım size???

    Gelelim abdest konusuna
    Örnekler:

    Kur’an-ı Kerim’e göre niçin abdest alınmalıdır?
    Namaza kalkılacağı zaman (Maide suresi 6. Ayet)

    Mezhebe göre (Örnek Hanefi) abdest niçin alınır?
    • Namaz kılmak
    • Kabeyi tavaf etmek
    • Tilavet secdesi yapmak
    • Kur’an’a dokunmak

    Kur’an-ı Kerim’e göre abdest nasıl alınır?
    yıkayın; yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi, Mesh edin; başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı da…

    Mezhebe göre (Örnek Hanefi) abdest nasıl alınır?
    • Kıbleye karşı oturulur.
    • Niyet edilir.
    • Euzu besmele çekilir.
    • 3 defa Eller bileklere kadar yıkanır.
    • 3 defa Sağ avuçla ağza su çekilip çalkalanır.
    • 3 defa sol elle burun temizlenir.
    • 3 defa yüzümüzü yıkarız
    • 3 defa dirseklerle beraber sağ kol yıkanır.
    • 3 defa dirseklerle beraber sol kol yıkanır.
    • 1 defa başımızın dörtte birini mesh ederiz
    • 1 defa kulaklar mesh edilir.
    • 1 defa boynun arkasını mesh edilir.
    • 1 defa topuklarla beraber sağ ayak yıkanır.
    • 1 defa topuklarla beraber sol ayak yıkanır.

    Hadislere göre abdest alınma şekilleri arasındaki çelişkiler……..
    Hz Osman Resullah başını 1 kere mesh ederdi Rudani C:1 S:96
    Hz Osman Resullah başını 2 kere mesh ederdi. Rudani C:1 S:96
    Hz Osman Resullah başını 3 kere mesh ederdi Kütübi sitte C:10 S:403 (Ebu Davud)

    Hz Osman Resullah Kulaklarını ve boynunu mesh etmezdi Kütübi sitte C:10 S:403 (Buhari Müslim Ebu Davud)
    Hz Osman Resullah Kulaklarını 1 kere mesh etti Kütübi sitte C:10 S:403 (Ebu Davud)
    Hz Ali Resullah el yıkama, ağza ve burna su vermeyi 3 kere yapardı. Kütübi sitte C:10 S:405
    Hz Ali Resullah el yıkama, ağza ve burna su vermeyi 1 kere yapardı Kütübi sitte C:10 S:406
    İbni Abbas 1 er kere yıkanır Kütübi sitte C:10 S:411(Buhari Ebu Davud Nesei)
    Abdullah İbn-i Zeyd 2 şer kere yıkanır Rudani C:1 S:99 (Nesei)
    Ebu Hureyre 2 şer kere yıkanır Rudani C:1 S:99 (Ebu Davud Tirmizi)
    Abdulhayr/Hz Ali 3 er kere yıkanır Kütübi sitte C:10 S:405 (Ebu Davud Nesei Tirmizi)

    Abbad Bin Temim Çıplak ayağa Mesh edilir Rudani C:1 S:99 (Taberani)
    İbn-i Abbas Su serpilir ve mesh edilir Kütübi sitte C:10 S:406 (Buhari, Ebu Davud Nesei)
    Mugire b şube Mesh üzerine mesh etti Kütübi sitte C:10 S:483- 484 (Buhari, Müslim, Ebu Davud…vb)
    EL YIKAMAK YOK Kütübi sitte C:10 S:397
    AGZA BURNA SU VERMEK YOK Kütübi sitte C:10 S:399 Müslim Nesei
    YÜZÜNÜ YIKADIKTAN SONRA YÜZÜNE SU DÖKMESİ Kütübi sitte C:10 S:406
    BAŞI MESH ETMEK YOK Rudani C:1 S:92
    BOYUN VE KULAK MESHETMEK YOK Kütübi sitte C:10 S:403 BUHARİ MÜSLİM EBU DAVUD
    AYAKLARI YIKAMAK YOK Kütübi sitte C:10 S:553 Rudani C:1 S:95
    DÜŞÜNEBİLENLERE BAZI SORULAR
    Hz Peygamberin abdesti bu kadar farklı olabilir mi? (Farklılık Peygamberden mi kaynaklanıyor, yoksa rivayet edenlerden mi?)
    Sahabelerin abdest alış şekli bu kadar farklı olabilir mi? (Farklı abdest rivayetlerinin farklılığı ortadadır. Bunun sorumlusu kim?)
    Aynı Sahabelerin abdest alış şekillerini farklı şekillerde açıklaması mümkün mü? (Bu fark sahabeden mi kaynaklanır, ravilerden mi?)
    Kur’an’da açıklanan, Peygamberin, Sahabenin günde 3-5 defa uygulamalı yapmış olduğu abdesti ravilerin bu kadar çelişkili rivayet etmesi onların; Peygamber ve sahabe döneminden tamamen habersiz olduklarını ispatlamaz mı?
    Abdest konusu örneğindeki bütün bu çıkarımların diğer konularda da aynen ortaya çıktığını araştıran herkes görecektir. Örnek olarak vaktiniz varsa sizde abdesti bozan şeyleri araştırın sonuç yine aynı olacaktır.

    ŞİMDİ SIKI DURUN: ASIL SORU ŞU; Kur’an’da açıklanmış, Peygamberce uygulanmış onlarca sahabe ve Peygamber döneminde yaşamış binlerce Müslüman tarafından uygulanmış ve yanlış uygulanma olasılığı olmayan ABDESTİ BİLE DOĞRU NAKLEDEMEYEN RAVİLERİN, DİĞER SÖZLERİNE NE KADAR GÜVENEBİLİRİZ? BİNLERCE İNSANIN GÖZ ÖNÜNDE DEVAMLI UYGULAMALARINI DOĞRU NAKLEDEMEYENLERİN, PEYGAMBERİN ÖMÜRDE BİR DEFA SÖYLEDİĞİNİ İDDİA ETTİKLERİ SÖZLERİNİ DOĞRU NAKLEDEBİLMELERİNE İMKAN VE İHTİMAL VAR MIDIR?

    Bunlar hep alıntıydı,yukarıda sorduğum soruyu tekrar ediyorum;ŞÜPHEYE DÜŞŞEM YERİ DEĞİL Mİ ARKADAŞLAR,BU KADAR ÇELİŞKİ NEDEN??YARDIMCI OLURSANIZ BİR ARKADAŞIN AHİRETİNİ KURTARMASINA YARDIMCI OLURSUNUZ


  2. 18.Ağustos.2012, 16:36
    1
    misaifr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    misaifr
    Misafir



    Dini bilgileri araştıdıkça imanım kuvvetleneceği yere imanım zayıflıyor,lütfen soracağım soruları ciddi bir biçimde açıklayın.Biraz uzun olabilir ama lütfen dikkatlice okuyun ve yardım edin

    Nette dini bilgiler öğrenmek için bazen geziniyorum,ama gördüklerime pişman oluyorum dersem yeridir.

    Mesela:Altın takmakla ilgili.altın takan biriyim,takmamam gerektiğini biliyordum ve taktığım için beni huzursuz da ediyordu,Fakat nette altın takmayı araştırdığım zaman:
    1-Altın takmanın sadece erkeklere değil kadınlarada haram olduğu ile ilgili hadislere rastladım.kaynak:http://www.hadisler.com/?pid=p&id=62
    2-Altın takmanın sadece erkelere haram oldu ile ilgili bilgileri zaten biliyoruz
    3-Altın takmanın serbest olduğunu ayetlerle savunanları gördüm.

    Şimdi bu kadar basit konuda bu kadar çelişki,hemde hadisler arasında olunca benim imanım nasıl kuvvetlenir sorarım size???

    Gelelim abdest konusuna
    Örnekler:

    Kur’an-ı Kerim’e göre niçin abdest alınmalıdır?
    Namaza kalkılacağı zaman (Maide suresi 6. Ayet)

    Mezhebe göre (Örnek Hanefi) abdest niçin alınır?
    • Namaz kılmak
    • Kabeyi tavaf etmek
    • Tilavet secdesi yapmak
    • Kur’an’a dokunmak

    Kur’an-ı Kerim’e göre abdest nasıl alınır?
    yıkayın; yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi, Mesh edin; başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı da…

    Mezhebe göre (Örnek Hanefi) abdest nasıl alınır?
    • Kıbleye karşı oturulur.
    • Niyet edilir.
    • Euzu besmele çekilir.
    • 3 defa Eller bileklere kadar yıkanır.
    • 3 defa Sağ avuçla ağza su çekilip çalkalanır.
    • 3 defa sol elle burun temizlenir.
    • 3 defa yüzümüzü yıkarız
    • 3 defa dirseklerle beraber sağ kol yıkanır.
    • 3 defa dirseklerle beraber sol kol yıkanır.
    • 1 defa başımızın dörtte birini mesh ederiz
    • 1 defa kulaklar mesh edilir.
    • 1 defa boynun arkasını mesh edilir.
    • 1 defa topuklarla beraber sağ ayak yıkanır.
    • 1 defa topuklarla beraber sol ayak yıkanır.

    Hadislere göre abdest alınma şekilleri arasındaki çelişkiler……..
    Hz Osman Resullah başını 1 kere mesh ederdi Rudani C:1 S:96
    Hz Osman Resullah başını 2 kere mesh ederdi. Rudani C:1 S:96
    Hz Osman Resullah başını 3 kere mesh ederdi Kütübi sitte C:10 S:403 (Ebu Davud)

    Hz Osman Resullah Kulaklarını ve boynunu mesh etmezdi Kütübi sitte C:10 S:403 (Buhari Müslim Ebu Davud)
    Hz Osman Resullah Kulaklarını 1 kere mesh etti Kütübi sitte C:10 S:403 (Ebu Davud)
    Hz Ali Resullah el yıkama, ağza ve burna su vermeyi 3 kere yapardı. Kütübi sitte C:10 S:405
    Hz Ali Resullah el yıkama, ağza ve burna su vermeyi 1 kere yapardı Kütübi sitte C:10 S:406
    İbni Abbas 1 er kere yıkanır Kütübi sitte C:10 S:411(Buhari Ebu Davud Nesei)
    Abdullah İbn-i Zeyd 2 şer kere yıkanır Rudani C:1 S:99 (Nesei)
    Ebu Hureyre 2 şer kere yıkanır Rudani C:1 S:99 (Ebu Davud Tirmizi)
    Abdulhayr/Hz Ali 3 er kere yıkanır Kütübi sitte C:10 S:405 (Ebu Davud Nesei Tirmizi)

    Abbad Bin Temim Çıplak ayağa Mesh edilir Rudani C:1 S:99 (Taberani)
    İbn-i Abbas Su serpilir ve mesh edilir Kütübi sitte C:10 S:406 (Buhari, Ebu Davud Nesei)
    Mugire b şube Mesh üzerine mesh etti Kütübi sitte C:10 S:483- 484 (Buhari, Müslim, Ebu Davud…vb)
    EL YIKAMAK YOK Kütübi sitte C:10 S:397
    AGZA BURNA SU VERMEK YOK Kütübi sitte C:10 S:399 Müslim Nesei
    YÜZÜNÜ YIKADIKTAN SONRA YÜZÜNE SU DÖKMESİ Kütübi sitte C:10 S:406
    BAŞI MESH ETMEK YOK Rudani C:1 S:92
    BOYUN VE KULAK MESHETMEK YOK Kütübi sitte C:10 S:403 BUHARİ MÜSLİM EBU DAVUD
    AYAKLARI YIKAMAK YOK Kütübi sitte C:10 S:553 Rudani C:1 S:95
    DÜŞÜNEBİLENLERE BAZI SORULAR
    Hz Peygamberin abdesti bu kadar farklı olabilir mi? (Farklılık Peygamberden mi kaynaklanıyor, yoksa rivayet edenlerden mi?)
    Sahabelerin abdest alış şekli bu kadar farklı olabilir mi? (Farklı abdest rivayetlerinin farklılığı ortadadır. Bunun sorumlusu kim?)
    Aynı Sahabelerin abdest alış şekillerini farklı şekillerde açıklaması mümkün mü? (Bu fark sahabeden mi kaynaklanır, ravilerden mi?)
    Kur’an’da açıklanan, Peygamberin, Sahabenin günde 3-5 defa uygulamalı yapmış olduğu abdesti ravilerin bu kadar çelişkili rivayet etmesi onların; Peygamber ve sahabe döneminden tamamen habersiz olduklarını ispatlamaz mı?
    Abdest konusu örneğindeki bütün bu çıkarımların diğer konularda da aynen ortaya çıktığını araştıran herkes görecektir. Örnek olarak vaktiniz varsa sizde abdesti bozan şeyleri araştırın sonuç yine aynı olacaktır.

    ŞİMDİ SIKI DURUN: ASIL SORU ŞU; Kur’an’da açıklanmış, Peygamberce uygulanmış onlarca sahabe ve Peygamber döneminde yaşamış binlerce Müslüman tarafından uygulanmış ve yanlış uygulanma olasılığı olmayan ABDESTİ BİLE DOĞRU NAKLEDEMEYEN RAVİLERİN, DİĞER SÖZLERİNE NE KADAR GÜVENEBİLİRİZ? BİNLERCE İNSANIN GÖZ ÖNÜNDE DEVAMLI UYGULAMALARINI DOĞRU NAKLEDEMEYENLERİN, PEYGAMBERİN ÖMÜRDE BİR DEFA SÖYLEDİĞİNİ İDDİA ETTİKLERİ SÖZLERİNİ DOĞRU NAKLEDEBİLMELERİNE İMKAN VE İHTİMAL VAR MIDIR?

    Bunlar hep alıntıydı,yukarıda sorduğum soruyu tekrar ediyorum;ŞÜPHEYE DÜŞŞEM YERİ DEĞİL Mİ ARKADAŞLAR,BU KADAR ÇELİŞKİ NEDEN??YARDIMCI OLURSANIZ BİR ARKADAŞIN AHİRETİNİ KURTARMASINA YARDIMCI OLURSUNUZ


    Benzer Konular

    - Namaza yeni başladım çok istiyorum ama bir huzursuzluk var içimde

    - İnancımı sorgulamaya başladım

    - Namaza yeni başladım bi yardım edin lütfen kafama takıldı

    - Geçen sene Namaz'a başladım ve arkadaşlar şu an nedendir bilmiyorum ama vesvese ile savaşıyorum ne o

    - Salati tefriciye duasına başladım hayırlı bir iş için dua ediyorum bitirmem de bana yardım

  3. 19.Ağustos.2012, 00:53
    2
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,596
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 68
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum




    Bu "calismayi" yapan sahisin iyi niyetinden süphe ediyorum.
    Evet o yaziyi googlede baktim ve buldum.

    Mezheb konusunda ise farklilik vardir ama imanini zeddeliycek sekilde bir degisiklik yoktur. Yani hepsi ayni yola cikar.
    Mezheb neden vardir neden mezheblere uyariz. Mezheb imamlarinin bazi durumlarda yani abdest gibi durumlarda neden biraz farklidir önce onu arastirmalisin. Ama saglam kaynaklardan.
    Cünkü bu farklilik celiskilik degildir. Abdestin farzi 4tür. Bu konuda hic bir Mezheb imami farklilik göstermemistir. Sorun nedir o zaman?
    Sadece kuran diyenler zaten sapik olan insanlardir, Kurani Kerimde Kurana dokunmakda abdest gerektigini söyleyen bir ayet var diye sadece o konuda abdest alinmali diye bir hüküm konulmaz. Efendimiz (s.a.v.) yürüyen bir kurandi.
    Burda bir celiski yoktur, kuransiz hadis, hadisiz kuran olmaz kardesim.

    Dinini googleden degil ilk önce kitaplardan ögrenmeli.
    Bu paylasilan "hadis" ve bilgilerin dogru oldugunu nerden biliyorsun? Kitabini acip arastirmada bulundunmu? Hemen imanimi kaybediyorum demek bu kadar kolaymi?

    Altin kadinlara helaldir erkeklere haram. Bazi durumlar olabilir o hadis o an neden yasandi onu önce bilinmeli, ki zaten önce o hadisin kaynagina bakmali o kadar zayif ve yanlis kaynakli hadisler dolasiyor ki Onlari ancak ihtisasi saglam alimlerimizden ögrenebiliriz.

    Sana tavsiyem kardesim Ömer Nasuhi Bilmen hocaminizin Büyük islam ilmihal fikihkitabi.
    Kafana böyle seylerle karistirma. Heleki bazi seyler aklinda ve bilginde oturmamissa, googlede herhangi dini yazi dahi okuma. Cünkü bu sekilde imanini kaybetme korkusu yasiyorsan bu senin icin daha dogru olacaktir.

    VesSelam.


  4. 19.Ağustos.2012, 00:53
    2
    Aciz Kul



    Bu "calismayi" yapan sahisin iyi niyetinden süphe ediyorum.
    Evet o yaziyi googlede baktim ve buldum.

    Mezheb konusunda ise farklilik vardir ama imanini zeddeliycek sekilde bir degisiklik yoktur. Yani hepsi ayni yola cikar.
    Mezheb neden vardir neden mezheblere uyariz. Mezheb imamlarinin bazi durumlarda yani abdest gibi durumlarda neden biraz farklidir önce onu arastirmalisin. Ama saglam kaynaklardan.
    Cünkü bu farklilik celiskilik degildir. Abdestin farzi 4tür. Bu konuda hic bir Mezheb imami farklilik göstermemistir. Sorun nedir o zaman?
    Sadece kuran diyenler zaten sapik olan insanlardir, Kurani Kerimde Kurana dokunmakda abdest gerektigini söyleyen bir ayet var diye sadece o konuda abdest alinmali diye bir hüküm konulmaz. Efendimiz (s.a.v.) yürüyen bir kurandi.
    Burda bir celiski yoktur, kuransiz hadis, hadisiz kuran olmaz kardesim.

    Dinini googleden degil ilk önce kitaplardan ögrenmeli.
    Bu paylasilan "hadis" ve bilgilerin dogru oldugunu nerden biliyorsun? Kitabini acip arastirmada bulundunmu? Hemen imanimi kaybediyorum demek bu kadar kolaymi?

    Altin kadinlara helaldir erkeklere haram. Bazi durumlar olabilir o hadis o an neden yasandi onu önce bilinmeli, ki zaten önce o hadisin kaynagina bakmali o kadar zayif ve yanlis kaynakli hadisler dolasiyor ki Onlari ancak ihtisasi saglam alimlerimizden ögrenebiliriz.

    Sana tavsiyem kardesim Ömer Nasuhi Bilmen hocaminizin Büyük islam ilmihal fikihkitabi.
    Kafana böyle seylerle karistirma. Heleki bazi seyler aklinda ve bilginde oturmamissa, googlede herhangi dini yazi dahi okuma. Cünkü bu sekilde imanini kaybetme korkusu yasiyorsan bu senin icin daha dogru olacaktir.

    VesSelam.


  5. 19.Ağustos.2012, 02:20
    3
    kaos-duzen
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2012
    Üye No: 97140
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    ebediyyetyolcusu cvpların için Allah razı olsun,okudum.yukarıda misafir zatın paylaştığı yazılar da hadis kaynakalrına baktığım zaman da ciddi kaynaklar değil mi,ben mi yanılıyorum???

    senden önce bir msj daha yazmıştım,Allah rızası için o soruma bakabilir misin?



  6. 19.Ağustos.2012, 02:20
    3
    Seyirci Üye
    ebediyyetyolcusu cvpların için Allah razı olsun,okudum.yukarıda misafir zatın paylaştığı yazılar da hadis kaynakalrına baktığım zaman da ciddi kaynaklar değil mi,ben mi yanılıyorum???

    senden önce bir msj daha yazmıştım,Allah rızası için o soruma bakabilir misin?



  7. 19.Ağustos.2012, 03:06
    4
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,359
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 42
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    Alıntı
    Mesela:Altın takmakla ilgili.altın takan biriyim,takmamam gerektiğini biliyordum ve taktığım için beni huzursuz da ediyordu,Fakat nette altın takmayı araştırdığım zaman:
    1-Altın takmanın sadece erkeklere değil kadınlarada haram olduğu ile ilgili hadislere rastladım.kaynak:http://www.hadisler.com/?pid=p&id=62
    2-Altın takmanın sadece erkelere haram oldu ile ilgili bilgileri zaten biliyoruz
    3-Altın takmanın serbest olduğunu ayetlerle savunanları gördüm.

    Şimdi bu kadar basit konuda bu kadar çelişki,hemde hadisler arasında olunca benim imanım nasıl kuvvetlenir sorarım size???
    kardeşler İslam'ın da -başka kelime bulamadığım için bunu kullanıyorum- felsefesi var
    buna alimler makasıdu'ş-Şeria demişler şer'i hükümlerin amaçları demektir
    tüm şer'i ayet ve hadisler bu maksadlara göre anlaşılmalıdır
    bu maksadları anlamadan alim olmak mümkün değildir
    bu maksadlar anlaşılmadan fetva vermek yarım hoca dinden eder hesabı insanlar dinden soğutur

    şimdi İslam'da ekeğin çalışması kazanması farzdır
    fakat bunu gösteriş için yapması haramdır
    oruç farzdır fakat gerektiğinde -mesela hayati tehlikede- bozmak da farzdır

    bunun gibi kadının aşırıya kaçmamak şartı ile altın takması caiz
    ama bunu fırsat bilip ayaklı banka gibi dolaşması haramdır
    erkeğin bile 4.5 gramdan ağır yüzük takması caiz değildir belki de haramdır
    bunda amaç da zenginliğin belli şahıslarda toplanmasını engellemektir
    düşünün bazı insanlar açlıktan ölürken bazıları milyarlarca liralık altınlarla geziyorlar
    onların ki artık kocalarına güzel görünmek için izin verilen süslenmeyi geçmiş
    el aleme kibirlenmek için altın takmaya dönüşmüştür
    zaten verdiğiniz linkte bu konuda yeterli açıklamalar var
    Allahu Alem

    Alıntı
    Gelelim abdest konusuna
    Örnekler:

    Kur’an-ı Kerim’e göre niçin abdest alınmalıdır?
    Namaza kalkılacağı zaman (Maide suresi 6. Ayet)
    Kur'an'a göre ibadetlerimizi nasıl yapacağımızı Resulullah'tan öğrenmemiz konusunda da yeterli ayetler vardır

    Alıntı
    Hadislere göre abdest alınma şekilleri arasındaki çelişkiler……..
    Hz Osman Resullah başını 1 kere mesh ederdi Rudani C:1 S:96
    Hz Osman Resullah başını 2 kere mesh ederdi. Rudani C:1 S:96
    Hz Osman Resullah başını 3 kere mesh ederdi Kütübi sitte C:10 S:403 (Ebu Davud)
    ben de genelde bir kere mesh ederim ama
    bazen saçım çok kirli ya da terliyken
    iki üç defa meshettiğim olur
    ne var bunda bu kadar afallayacak?

    Alıntı
    Hz Osman Resullah Kulaklarını ve boynunu mesh etmezdi Kütübi sitte C:10 S:403 (Buhari Müslim Ebu Davud)
    Hz Osman Resullah Kulaklarını 1 kere mesh etti Kütübi sitte C:10 S:403 (Ebu Davud)
    Hz Ali Resullah el yıkama, ağza ve burna su vermeyi 3 kere yapardı. Kütübi sitte C:10 S:405
    Hz Ali Resullah el yıkama, ağza ve burna su vermeyi 1 kere yapardı Kütübi sitte C:10 S:406
    İbni Abbas 1 er kere yıkanır Kütübi sitte C:10 S:411(Buhari Ebu Davud Nesei)
    Abdullah İbn-i Zeyd 2 şer kere yıkanır Rudani C:1 S:99 (Nesei)
    Ebu Hureyre 2 şer kere yıkanır Rudani C:1 S:99 (Ebu Davud Tirmizi)
    Abdulhayr/Hz Ali 3 er kere yıkanır Kütübi sitte C:10 S:405 (Ebu Davud Nesei Tirmizi)
    ben de enseyi meshetmem ama bazen çok sıcaklarda yaparım
    şimdi beni gören biri benim ensemi meshetmediğimi söylese
    ama meshettiğimi gören biri de meshettiğimi söylese onlardan birine yalancı demek
    unlardan birinden ya da ikisinden de şübhelenmek akıl karı mıdır?
    bazen burnuma 1 kere su çekerim bazen de içinde birşeyler kaldığını anlayınca 8-10 defa su çektiğim olur
    ne var bunda şaşılacak?

    Alıntı
    ŞİMDİ SIKI DURUN: ASIL SORU ŞU; Kur’an’da açıklanmış, Peygamberce uygulanmış onlarca sahabe ve Peygamber döneminde yaşamış binlerce Müslüman tarafından uygulanmış ve yanlış uygulanma olasılığı olmayan ABDESTİ BİLE DOĞRU NAKLEDEMEYEN RAVİLERİN, DİĞER SÖZLERİNE NE KADAR GÜVENEBİLİRİZ? BİNLERCE İNSANIN GÖZ ÖNÜNDE DEVAMLI UYGULAMALARINI DOĞRU NAKLEDEMEYENLERİN, PEYGAMBERİN ÖMÜRDE BİR DEFA SÖYLEDİĞİNİ İDDİA ETTİKLERİ SÖZLERİNİ DOĞRU NAKLEDEBİLMELERİNE İMKAN VE İHTİMAL VAR MIDIR?
    bu senin yanlışındır
    Resulullah bazı şeyleri bazen yapmış bazen yapmamış olabilir
    bazen bir kere yaparken bazen iki bazen de üç defa yapabilir

    ashabın abdest gibi günde birkaç defa yaptıkları birşeyi bile doğru nakledemediğini söylersen
    Kur'an'ı doğru olarak naklettiklerinden de şübhelenmenin önünde ne engel kalır?


  8. 19.Ağustos.2012, 03:06
    4
    âb ü kil
    Alıntı
    Mesela:Altın takmakla ilgili.altın takan biriyim,takmamam gerektiğini biliyordum ve taktığım için beni huzursuz da ediyordu,Fakat nette altın takmayı araştırdığım zaman:
    1-Altın takmanın sadece erkeklere değil kadınlarada haram olduğu ile ilgili hadislere rastladım.kaynak:http://www.hadisler.com/?pid=p&id=62
    2-Altın takmanın sadece erkelere haram oldu ile ilgili bilgileri zaten biliyoruz
    3-Altın takmanın serbest olduğunu ayetlerle savunanları gördüm.

    Şimdi bu kadar basit konuda bu kadar çelişki,hemde hadisler arasında olunca benim imanım nasıl kuvvetlenir sorarım size???
    kardeşler İslam'ın da -başka kelime bulamadığım için bunu kullanıyorum- felsefesi var
    buna alimler makasıdu'ş-Şeria demişler şer'i hükümlerin amaçları demektir
    tüm şer'i ayet ve hadisler bu maksadlara göre anlaşılmalıdır
    bu maksadları anlamadan alim olmak mümkün değildir
    bu maksadlar anlaşılmadan fetva vermek yarım hoca dinden eder hesabı insanlar dinden soğutur

    şimdi İslam'da ekeğin çalışması kazanması farzdır
    fakat bunu gösteriş için yapması haramdır
    oruç farzdır fakat gerektiğinde -mesela hayati tehlikede- bozmak da farzdır

    bunun gibi kadının aşırıya kaçmamak şartı ile altın takması caiz
    ama bunu fırsat bilip ayaklı banka gibi dolaşması haramdır
    erkeğin bile 4.5 gramdan ağır yüzük takması caiz değildir belki de haramdır
    bunda amaç da zenginliğin belli şahıslarda toplanmasını engellemektir
    düşünün bazı insanlar açlıktan ölürken bazıları milyarlarca liralık altınlarla geziyorlar
    onların ki artık kocalarına güzel görünmek için izin verilen süslenmeyi geçmiş
    el aleme kibirlenmek için altın takmaya dönüşmüştür
    zaten verdiğiniz linkte bu konuda yeterli açıklamalar var
    Allahu Alem

    Alıntı
    Gelelim abdest konusuna
    Örnekler:

    Kur’an-ı Kerim’e göre niçin abdest alınmalıdır?
    Namaza kalkılacağı zaman (Maide suresi 6. Ayet)
    Kur'an'a göre ibadetlerimizi nasıl yapacağımızı Resulullah'tan öğrenmemiz konusunda da yeterli ayetler vardır

    Alıntı
    Hadislere göre abdest alınma şekilleri arasındaki çelişkiler……..
    Hz Osman Resullah başını 1 kere mesh ederdi Rudani C:1 S:96
    Hz Osman Resullah başını 2 kere mesh ederdi. Rudani C:1 S:96
    Hz Osman Resullah başını 3 kere mesh ederdi Kütübi sitte C:10 S:403 (Ebu Davud)
    ben de genelde bir kere mesh ederim ama
    bazen saçım çok kirli ya da terliyken
    iki üç defa meshettiğim olur
    ne var bunda bu kadar afallayacak?

    Alıntı
    Hz Osman Resullah Kulaklarını ve boynunu mesh etmezdi Kütübi sitte C:10 S:403 (Buhari Müslim Ebu Davud)
    Hz Osman Resullah Kulaklarını 1 kere mesh etti Kütübi sitte C:10 S:403 (Ebu Davud)
    Hz Ali Resullah el yıkama, ağza ve burna su vermeyi 3 kere yapardı. Kütübi sitte C:10 S:405
    Hz Ali Resullah el yıkama, ağza ve burna su vermeyi 1 kere yapardı Kütübi sitte C:10 S:406
    İbni Abbas 1 er kere yıkanır Kütübi sitte C:10 S:411(Buhari Ebu Davud Nesei)
    Abdullah İbn-i Zeyd 2 şer kere yıkanır Rudani C:1 S:99 (Nesei)
    Ebu Hureyre 2 şer kere yıkanır Rudani C:1 S:99 (Ebu Davud Tirmizi)
    Abdulhayr/Hz Ali 3 er kere yıkanır Kütübi sitte C:10 S:405 (Ebu Davud Nesei Tirmizi)
    ben de enseyi meshetmem ama bazen çok sıcaklarda yaparım
    şimdi beni gören biri benim ensemi meshetmediğimi söylese
    ama meshettiğimi gören biri de meshettiğimi söylese onlardan birine yalancı demek
    unlardan birinden ya da ikisinden de şübhelenmek akıl karı mıdır?
    bazen burnuma 1 kere su çekerim bazen de içinde birşeyler kaldığını anlayınca 8-10 defa su çektiğim olur
    ne var bunda şaşılacak?

    Alıntı
    ŞİMDİ SIKI DURUN: ASIL SORU ŞU; Kur’an’da açıklanmış, Peygamberce uygulanmış onlarca sahabe ve Peygamber döneminde yaşamış binlerce Müslüman tarafından uygulanmış ve yanlış uygulanma olasılığı olmayan ABDESTİ BİLE DOĞRU NAKLEDEMEYEN RAVİLERİN, DİĞER SÖZLERİNE NE KADAR GÜVENEBİLİRİZ? BİNLERCE İNSANIN GÖZ ÖNÜNDE DEVAMLI UYGULAMALARINI DOĞRU NAKLEDEMEYENLERİN, PEYGAMBERİN ÖMÜRDE BİR DEFA SÖYLEDİĞİNİ İDDİA ETTİKLERİ SÖZLERİNİ DOĞRU NAKLEDEBİLMELERİNE İMKAN VE İHTİMAL VAR MIDIR?
    bu senin yanlışındır
    Resulullah bazı şeyleri bazen yapmış bazen yapmamış olabilir
    bazen bir kere yaparken bazen iki bazen de üç defa yapabilir

    ashabın abdest gibi günde birkaç defa yaptıkları birşeyi bile doğru nakledemediğini söylersen
    Kur'an'ı doğru olarak naklettiklerinden de şübhelenmenin önünde ne engel kalır?


  9. 19.Ağustos.2012, 03:20
    5
    kaos-duzen
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2012
    Üye No: 97140
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    amir kardeş,abdest konusunu güzel açıklamışsın,Allah razı olsun.

    fakat altınla ilgili hadisleri ve senin yaptığın açıklamalrı ve örnekleri okuduğum zaman pek tatmin olmadım gibi
    hadislerde apaçık altın takmanın kadınalarada haram olduğu yazıyr,senin verdiğin örneklerde olduğu gibi belli şartlar yok?Bu konuyuda cvplarsan çok sevinirim
    Şimdiden Allah razı olsun


  10. 19.Ağustos.2012, 03:20
    5
    Seyirci Üye
    amir kardeş,abdest konusunu güzel açıklamışsın,Allah razı olsun.

    fakat altınla ilgili hadisleri ve senin yaptığın açıklamalrı ve örnekleri okuduğum zaman pek tatmin olmadım gibi
    hadislerde apaçık altın takmanın kadınalarada haram olduğu yazıyr,senin verdiğin örneklerde olduğu gibi belli şartlar yok?Bu konuyuda cvplarsan çok sevinirim
    Şimdiden Allah razı olsun


  11. 19.Ağustos.2012, 03:32
    6
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    Kaos Kardeş, Allah senden de razı olsun mesajını tekrar yazarsan inşaallah yardımcı olurum.


  12. 19.Ağustos.2012, 03:32
    6
    Kaos Kardeş, Allah senden de razı olsun mesajını tekrar yazarsan inşaallah yardımcı olurum.


  13. 19.Ağustos.2012, 03:35
    7
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,359
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 42
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    kardeş şeri hükümlerde cem diye bir kural vardır
    yani iki kural birbiri ile çelişiyorsa bakılır
    biri diğerinden sonra ise nasih mensuh kuralı çalıştırılır
    sonra gelen kural öncekini kaldırmış sayılır

    ama ortada nasih mensuhluk bir durum yoksa cem edilir yani birleştirilir
    bu konuda da kadına altın takma izni veren hadisler ile yasaklayan hadisler cem edildiğinde
    kadının kocasına karşı süslenmesi için bir miktar altın takmasının helal
    aşırıya kaçmasının haram olduğu anlaşılır
    tıpkı kocası için koku sürmesinin helal dışarı çıkarken sürmesinin zina olması gibi
    Allahu Alem

    linkte de şu bilgiler verilmiş:

    Alıntı
    Zikredilen hadis ve onun manasındaki hadislerle altını haram eden hadislerin arasını kolaylıkla cem etmek mümkündür. Çünkü altını mubah kılan hadisler mutlaktır, altını haram kılan hadisler ise ziynet olan küpe, bilezik ve kolye olmakla kayıtlıdır. Kadınlara haram olan bu nevi altındır. Bunların dışında ki altın kadınlara mubahtır.



  14. 19.Ağustos.2012, 03:35
    7
    âb ü kil
    kardeş şeri hükümlerde cem diye bir kural vardır
    yani iki kural birbiri ile çelişiyorsa bakılır
    biri diğerinden sonra ise nasih mensuh kuralı çalıştırılır
    sonra gelen kural öncekini kaldırmış sayılır

    ama ortada nasih mensuhluk bir durum yoksa cem edilir yani birleştirilir
    bu konuda da kadına altın takma izni veren hadisler ile yasaklayan hadisler cem edildiğinde
    kadının kocasına karşı süslenmesi için bir miktar altın takmasının helal
    aşırıya kaçmasının haram olduğu anlaşılır
    tıpkı kocası için koku sürmesinin helal dışarı çıkarken sürmesinin zina olması gibi
    Allahu Alem

    linkte de şu bilgiler verilmiş:

    Alıntı
    Zikredilen hadis ve onun manasındaki hadislerle altını haram eden hadislerin arasını kolaylıkla cem etmek mümkündür. Çünkü altını mubah kılan hadisler mutlaktır, altını haram kılan hadisler ise ziynet olan küpe, bilezik ve kolye olmakla kayıtlıdır. Kadınlara haram olan bu nevi altındır. Bunların dışında ki altın kadınlara mubahtır.



  15. 19.Ağustos.2012, 03:35
    8
    kaos-duzen
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2012
    Üye No: 97140
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    ebediyetyolcusu kardeş,senden Allah razı olsun tekrar sorduğun için
    sana yönelttiğim soruyu amir kardeş yazdığı msjla cvplamış oldu.
    sadece altınla ilgili kafamda takılanlar var,onlarıda öğrendikten sonra bayram yapmak için yatcam inşallah


  16. 19.Ağustos.2012, 03:35
    8
    Seyirci Üye
    ebediyetyolcusu kardeş,senden Allah razı olsun tekrar sorduğun için
    sana yönelttiğim soruyu amir kardeş yazdığı msjla cvplamış oldu.
    sadece altınla ilgili kafamda takılanlar var,onlarıda öğrendikten sonra bayram yapmak için yatcam inşallah


  17. 19.Ağustos.2012, 03:41
    9
    kaos-duzen
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2012
    Üye No: 97140
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    ''bu konuda da kadına altın takma izni veren hadisler ile yasaklayan hadisler cem edildiğinde''
    konu konuyu açıyor,sorular geliyor aklıma:
    1-neden biribirinin zıttı hadisler var?abdest konusunda anlaşıldı,hadisler aynı olamasada zıt değiller.bir olayın 2 ya da 3 defa yapılmasını anltıyor,sen de çok güzel anlatmışsın,durum anlaşıldı.amma dediğim gibi biribirinn zıttı hadisler ne demek?biri yalan mı?

    2-''tıpkı kocası için koku sürmesinin helal dışarı çıkarken sürmesinin zina olması gibi''
    bu dediğin gerçekten mi?kadın dışarı çıkarken koku sürerse zinamı?


  18. 19.Ağustos.2012, 03:41
    9
    Seyirci Üye
    ''bu konuda da kadına altın takma izni veren hadisler ile yasaklayan hadisler cem edildiğinde''
    konu konuyu açıyor,sorular geliyor aklıma:
    1-neden biribirinin zıttı hadisler var?abdest konusunda anlaşıldı,hadisler aynı olamasada zıt değiller.bir olayın 2 ya da 3 defa yapılmasını anltıyor,sen de çok güzel anlatmışsın,durum anlaşıldı.amma dediğim gibi biribirinn zıttı hadisler ne demek?biri yalan mı?

    2-''tıpkı kocası için koku sürmesinin helal dışarı çıkarken sürmesinin zina olması gibi''
    bu dediğin gerçekten mi?kadın dışarı çıkarken koku sürerse zinamı?


  19. 19.Ağustos.2012, 03:44
    10
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,359
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 42
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    hayır Resulullah kadına altın takması iznini vermiş ya da Allah'ın bu konudaki emrini tebliğ etmiş
    ama bunun abartıldığını görünce sınırlama getirmiş olabilir
    Allahu Alem

    kasının dışarıyakoku ile çıkması ile ilgili buyur:
    "Bir kadın koku sürünerek dışarı çıkar ve koku ulaşsın diye bir topluluğun yanına giderse, zinâya bir adım atmış olur." (Tirmizî, Edeb, 35.)


  20. 19.Ağustos.2012, 03:44
    10
    âb ü kil
    hayır Resulullah kadına altın takması iznini vermiş ya da Allah'ın bu konudaki emrini tebliğ etmiş
    ama bunun abartıldığını görünce sınırlama getirmiş olabilir
    Allahu Alem

    kasının dışarıyakoku ile çıkması ile ilgili buyur:
    "Bir kadın koku sürünerek dışarı çıkar ve koku ulaşsın diye bir topluluğun yanına giderse, zinâya bir adım atmış olur." (Tirmizî, Edeb, 35.)


  21. 19.Ağustos.2012, 03:50
    11
    kaos-duzen
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Temmuz.2012
    Üye No: 97140
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: konya

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    kardeş gece vakti çoğu kişinin sorusuna yardıma koşuyosun,bunu ramazan boyunca gördüm,senden Allah razı olsun.
    ama altınla ilgili hadislere baktığım zaman senin dediğin gibi bir kısıtlama anlamı göremiyorum,direk yasaklanıyor.zaten sen de ''olabilir''diye bitiriyosun cümleyi.sen de emin değilsin bu konuda sanki??yanlışssam düzelt
    Bu konu kafama yatmadı maaleseftakılır kafama,vesvese yapar şimdi bu ben de,zaten benim nefsimde dünden hazır


  22. 19.Ağustos.2012, 03:50
    11
    Seyirci Üye
    kardeş gece vakti çoğu kişinin sorusuna yardıma koşuyosun,bunu ramazan boyunca gördüm,senden Allah razı olsun.
    ama altınla ilgili hadislere baktığım zaman senin dediğin gibi bir kısıtlama anlamı göremiyorum,direk yasaklanıyor.zaten sen de ''olabilir''diye bitiriyosun cümleyi.sen de emin değilsin bu konuda sanki??yanlışssam düzelt
    Bu konu kafama yatmadı maaleseftakılır kafama,vesvese yapar şimdi bu ben de,zaten benim nefsimde dünden hazır


  23. 19.Ağustos.2012, 04:52
    12
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: İnancımı kaybetmeye başladım,yardım istiyorum

    Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra Suresi, 36)


  24. 19.Ağustos.2012, 04:52
    12
    Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra Suresi, 36)





+ Yorum Gönder
Git 12 Son