Konusunu Oylayın.: Boşamada koşulan şartlar

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Boşamada koşulan şartlar
  1. 12.Ağustos.2012, 05:41
    1
    Misafir

    Boşamada koşulan şartlar






    Boşamada koşulan şartlar Mumsema eşim yigenimin kocasından için evime gelirse ben evden giderim o gittikten sonra gelirm ve asla evine gitmem diye şart etti ama pişman oldu ne yapmalıyz cevabınızı bekliyorm teşekkürler şimdiden


  2. 12.Ağustos.2012, 05:41
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    eşim yigenimin kocasından için evime gelirse ben evden giderim o gittikten sonra gelirm ve asla evine gitmem diye şart etti ama pişman oldu ne yapmalıyz cevabınızı bekliyorm teşekkürler şimdiden


    Benzer Konular

    - Boşamada şart olsun lafzı

    - Boşamada Kinayeli sözler

    - Boşamanın Şartları - Kocaya Ait Şartlar - Kadına Ait Şartlar

    - 3 talakla peşpeşe boşamada eş geri gelirse tekrar nikah yapmak gerekir mi?

    - Boşamada şüphenin yeri nedir?

  3. 18.Ağustos.2012, 22:46
    2
    rana
    Aciz Kul

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2007
    Üye No: 5879
    Mesaj Sayısı: 5,599
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 69
    Bulunduğu yer: Stuttgart/Istanbul/Ankara

    Cevap: Boşamada koşulan şartlar




    Edilmesi haram, uyulmaması vacip olan yeminler:

    Bir farzı terk etmek veya bir haramı işlemek için yemin etmek haram bir yemindir, bozulması farzdır. Dolayısıyla, meselâ ana babası ile konuşmamaya yemin eden kişi, onlarla konuşacak, yani yeminini bozacak ama yemin keffareti ödeyecektir. Ayrıca haram birşeyi yapmaya yemin ettiği için tevbe istiğfar edecektir. Hz. Peygamber; Bir şeye yemin edip de, başkasını daha hayırlı gören kişi yemininden dolayı keffaret ödesin, sonra da o hayırlı olan şeyi yapsın"buyurmuştur (Nesâî, Eyman, 41; Ebû Dâvud, Eyman, 12).

    Bir başka hadiste de şöyle buyurulmuştur: "Rabbe isyanda, sılayı rahmi kesmekte ve mâlik olmadığın şeyde sana yemin de, nezir de yoktur" (Ebû Davud Eyman, 12; Nesâi, Eyman, 17; İbn Mâce, Keffaret, 8; Ahmed b. Hanbel, II, 185, 202).

    Şâ'bî'ye göre haram bir fiili işlemek üzere yemin eden kişi yeminini bozar, yani o haramı işlemez. Ayrıca keffaret ödemesine de gerek yoktur. Çünkü Hz. Peygamber kişinin haramı işlememesinin yeminine keffaret olduğunu söylemiştir (Ebû Davud, Eyman, 12).

    Hanefiler mün'akide yemininden dolayı kulların sorumlu tutulacağı bildiren âyetin zahirine dayanmaktadırlar (Mâide, 89).


    sorularla islamiyet



  4. 18.Ağustos.2012, 22:46
    2
    Aciz Kul



    Edilmesi haram, uyulmaması vacip olan yeminler:

    Bir farzı terk etmek veya bir haramı işlemek için yemin etmek haram bir yemindir, bozulması farzdır. Dolayısıyla, meselâ ana babası ile konuşmamaya yemin eden kişi, onlarla konuşacak, yani yeminini bozacak ama yemin keffareti ödeyecektir. Ayrıca haram birşeyi yapmaya yemin ettiği için tevbe istiğfar edecektir. Hz. Peygamber; Bir şeye yemin edip de, başkasını daha hayırlı gören kişi yemininden dolayı keffaret ödesin, sonra da o hayırlı olan şeyi yapsın"buyurmuştur (Nesâî, Eyman, 41; Ebû Dâvud, Eyman, 12).

    Bir başka hadiste de şöyle buyurulmuştur: "Rabbe isyanda, sılayı rahmi kesmekte ve mâlik olmadığın şeyde sana yemin de, nezir de yoktur" (Ebû Davud Eyman, 12; Nesâi, Eyman, 17; İbn Mâce, Keffaret, 8; Ahmed b. Hanbel, II, 185, 202).

    Şâ'bî'ye göre haram bir fiili işlemek üzere yemin eden kişi yeminini bozar, yani o haramı işlemez. Ayrıca keffaret ödemesine de gerek yoktur. Çünkü Hz. Peygamber kişinin haramı işlememesinin yeminine keffaret olduğunu söylemiştir (Ebû Davud, Eyman, 12).

    Hanefiler mün'akide yemininden dolayı kulların sorumlu tutulacağı bildiren âyetin zahirine dayanmaktadırlar (Mâide, 89).


    sorularla islamiyet



  5. 19.Ağustos.2012, 03:28
    3
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Boşamada koşulan şartlar

    Alıntı
    diye şart etti
    bu yeminin hükmü diğerlerinden farklıdır

    bu konu alimler arasında tartşılmıştır
    geçenlerde okudum ama nerde ne zaman hatırlamıyorum

    "kocanız eğer şöyle şöyle olursa şart olsun seni boşarım" dediyse
    o şey olduğunda boşanmış olursunuz
    kocanızın şart koştuğu şey İslamın yasakladığı birşey olsa bile bu böyle olabilir


    mesela kocanız "yeğeninin kocası eve gelirse ben giderim gitmezsem şart olsun (boşsun)" dediyse -demediyse sorun yok-
    yeğeninizin kocası da görüşülmesi sakıncalı olmayan hatta farz olan akraba vs ise
    kocanızın yemini yasaklanan bir yemindir bozması gerekir
    fakat bozunca nikahınız da düşebilir

    Allahu Alem

    şuna bakın:
    Alıntı
    Değerli kardeşimiz;Önce bir hususa önemle dikkat çekmek isteriz. Boşama kelimeleri son derece tehlikeli lâfızlardır. Ne şakası, ne de ciddisi sevimli olmaz, tehlikeden çıkmaz. Bu sebeple, boşama mânâsına yaklaşan kelime ve sözlerden dikkatle uzak kalınmalı, böyle cümle ve kelimelerle kadını korkutmak cihetine dahi gidilmemelidir. Zira bu gibi kelimelerin korkutma veya sevindirme niyeti hükmü değiştirmez. Hemen hepsi de âile bağını bir anda koparıp yok edebilir.

    Şart olsun sözü, söylenen muhitte ne mânâya geliyor, bunu bilmek gerek. Genellikle bununla (boş olsun) mânâsı kast edilir. Bu mânâya gelen (şart olsun) sözü boşamaktan başka bir şey değildir. Böyle olunca "üçten dokuza şart olsun" demek, kadını boşamak manasına glir.

    Bununla beraber, şiddetli öfke içinde söylenen boşama sözünü tamamen geçersiz sayan müçtehitler vardır. Bu görüşe bazı hanefî fukahâsı da katılmaktadır. (bk. İbnu'l-Humâm, Feth 3/38; Kâmil Miras, Tecrîd, 11/ 465 1. baskı)

    İslâm müçtehitlerinin çoğuna (cumhura) göre ise soruda geçen "üçten dokuza şart olsun" sözünü söyleyen kişi (erkek) eğer sözü muteber olacak durumda ise (meselâ akıl hastası, ne söylediğini bilmez derecede hiddetli... değilse) üç boşama hakkını kullanmış sayılır ve karısını tam olarak boşamıştır.

    Ancak İslâm müçtehitlerinden bazıları bunu "usûlsüz boşama" kabul ederek boşama saymamış, bazıları da "bir boşama hakkını kullanmış olur"demişlerdir.


    Boşama (talâk) Allah'ın sevmediği, bazı durumlarda zaruret haline geldiği için sevmeyerek izin verdiği bir tasarruftur. İslâm’ın çok önem verdiği aile hayatını sona erdiren bu tasarrufun iyice tartıp düşünülerek icra edilmesi gerekir. Hiddet tartıp düşünmeyi engellediği için bazı müctehidler öfke içinde boşamayı geçersiz saymışlardır. Taraflar boşanmak istemedikleri takdirde bu içtihada göre fetvâ verilebilir. (Daha geniş bilgi için bak. H. Karaman, Mukayeseli İslâm Hukuku, 1/304-310)



  6. 19.Ağustos.2012, 03:28
    3
    âb ü kil
    Alıntı
    diye şart etti
    bu yeminin hükmü diğerlerinden farklıdır

    bu konu alimler arasında tartşılmıştır
    geçenlerde okudum ama nerde ne zaman hatırlamıyorum

    "kocanız eğer şöyle şöyle olursa şart olsun seni boşarım" dediyse
    o şey olduğunda boşanmış olursunuz
    kocanızın şart koştuğu şey İslamın yasakladığı birşey olsa bile bu böyle olabilir


    mesela kocanız "yeğeninin kocası eve gelirse ben giderim gitmezsem şart olsun (boşsun)" dediyse -demediyse sorun yok-
    yeğeninizin kocası da görüşülmesi sakıncalı olmayan hatta farz olan akraba vs ise
    kocanızın yemini yasaklanan bir yemindir bozması gerekir
    fakat bozunca nikahınız da düşebilir

    Allahu Alem

    şuna bakın:
    Alıntı
    Değerli kardeşimiz;Önce bir hususa önemle dikkat çekmek isteriz. Boşama kelimeleri son derece tehlikeli lâfızlardır. Ne şakası, ne de ciddisi sevimli olmaz, tehlikeden çıkmaz. Bu sebeple, boşama mânâsına yaklaşan kelime ve sözlerden dikkatle uzak kalınmalı, böyle cümle ve kelimelerle kadını korkutmak cihetine dahi gidilmemelidir. Zira bu gibi kelimelerin korkutma veya sevindirme niyeti hükmü değiştirmez. Hemen hepsi de âile bağını bir anda koparıp yok edebilir.

    Şart olsun sözü, söylenen muhitte ne mânâya geliyor, bunu bilmek gerek. Genellikle bununla (boş olsun) mânâsı kast edilir. Bu mânâya gelen (şart olsun) sözü boşamaktan başka bir şey değildir. Böyle olunca "üçten dokuza şart olsun" demek, kadını boşamak manasına glir.

    Bununla beraber, şiddetli öfke içinde söylenen boşama sözünü tamamen geçersiz sayan müçtehitler vardır. Bu görüşe bazı hanefî fukahâsı da katılmaktadır. (bk. İbnu'l-Humâm, Feth 3/38; Kâmil Miras, Tecrîd, 11/ 465 1. baskı)

    İslâm müçtehitlerinin çoğuna (cumhura) göre ise soruda geçen "üçten dokuza şart olsun" sözünü söyleyen kişi (erkek) eğer sözü muteber olacak durumda ise (meselâ akıl hastası, ne söylediğini bilmez derecede hiddetli... değilse) üç boşama hakkını kullanmış sayılır ve karısını tam olarak boşamıştır.

    Ancak İslâm müçtehitlerinden bazıları bunu "usûlsüz boşama" kabul ederek boşama saymamış, bazıları da "bir boşama hakkını kullanmış olur"demişlerdir.


    Boşama (talâk) Allah'ın sevmediği, bazı durumlarda zaruret haline geldiği için sevmeyerek izin verdiği bir tasarruftur. İslâm’ın çok önem verdiği aile hayatını sona erdiren bu tasarrufun iyice tartıp düşünülerek icra edilmesi gerekir. Hiddet tartıp düşünmeyi engellediği için bazı müctehidler öfke içinde boşamayı geçersiz saymışlardır. Taraflar boşanmak istemedikleri takdirde bu içtihada göre fetvâ verilebilir. (Daha geniş bilgi için bak. H. Karaman, Mukayeseli İslâm Hukuku, 1/304-310)






+ Yorum Gönder