Konusunu Oylayın.: Mümini Öldürmek Çok Büyük Günahtır

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Mümini Öldürmek Çok Büyük Günahtır
  1. 09.Ağustos.2012, 03:56
    1
    Misafir

    Mümini Öldürmek Çok Büyük Günahtır

  2. 09.Ağustos.2012, 04:04
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Mümini Öldürmek Çok Büyük Günahtır




    1) Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

    “Herkim bir mümini kasten öldürürse onun cezası, içinde devamlı kalacağı cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, lanet etmiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır.”

    Nisa: 93

    (2) Ebu’d-Derda (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i işittim:

    ‘Allah’a şirk koşmuş olarak ölen kişi ile bir mümini kasten öldüren kimse dışında Allah’ın her günahı mağfiret etmesi umulur’ buyurdu.”

    Ebu Davud (4270) İbni Hibban (51-Mevarid) Mişkat (3468)

    (3) Ahnef bin Kays şöyle dedi:

    “Ben bu adama yardımı irade ederek yola çıktım. Ebu Bekere (Radiyallahu Anh) bana karşı geldi ve:

    −Ey Ahnef, nereyi istiyorsun dedi. Ben Ali (Radiyallahu Anh)’ı kast ederek:

    −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in amca oğluna yardım etmek istiyorum dedim. Ebu Bekere (Radiyallahu Anh):

    −Ey Ahnef geri dön. Çünkü ben Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den işittim şöyle buyuruyordu:

    −’İki müslüman kılıçlarıyla birbirini öldürmek için karşı karşıya geldiklerinde katil de maktûl de ateştedir.’ Denildi ki:

    −Ya Rasulallah, bu katildir. Fakat maktûlün ateşte işi nedir? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Maktûl de arkadaşını öldürmek istemişti’ buyurdu.”

    Müslim (2888/14) Buhari (6875) Begavi (2549)

    (4) Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Bir şahıs bir adamın elinden tutmuş olarak hesap yerine gelir ve:

    −Ya Rab, bu beni öldürdü der. Allah katile:

    −Onu niçin öldürdün buyurur. Katil:

    −Onu izzet sadece sana has olsun için öldürdüm der. Allah:

    −İzzet sadece bana hastır buyurur. Başka bir şahıs bir adamın elinden tutmuş olarak hesap yerine gelir ve:

    −Ya Rab, bu beni öldürdü der. Allah katile:

    −Onu niçin öldürdün buyurur. Katil:

    −Onu izzet falan kimseye has olsun için öldürdüm der. Allah:

    −İzzet ona ait değil buyurur. Sonra katil öldürdüğü kimsenin günahlarını yüklenmiş olarak döner’ buyurdu.”

    Nesei (4008)

    (5) İbni Ömer (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Mümin kendisi için haram kana isabet etmedikçe dininden bir genişlik içindedir’ buyurdu.”

    Buhari (6715)

    (2) Mümini Öldürmek Dünyanın Zevalinden Daha Kötüdür
    (6) Abdullah bin Amr bin el-Âs (Radiyallahu Anh) dedi ki:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Nefsim elinde olan zata yemin ederim ki, bir müminin haksız olarak öldürülmesi günah olarak Allah katında dünyanın yok olmasından daha büyüktür. Allah indinde dünyanın zevali müslümanın öldürülmesinden daha değersizdir’ buyurdu.”

    Nesei (3997)

    (3) Kıyamet Günü İlk Verilen Hüküm Cinayet Hükmüdür
    (7) Abdullah bin Şakik:

    “Abdullah bin Ömer (Radiyallahu Anh)’ı:

    −Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Kıyamet günü insanlar arasında ilk verilen hüküm kan davalarındadır’ buyurdu, derken işittim dedi.”

    Buhari (6447) Müslim (1678/28)

    (Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Kıyamet gününde İnsanlar arasında ilk hüküm olunan şey kan dökmek hakkında olacaktır’ buyurdu.”

    Nesei (4003) Tirmizi (1396-1397) İbni Mace (2615-2617)

    (4) Cinayet Çığırı Açan Kimsenin Günahı
    (9) Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Herhangi bir nefis zülüm edilerek öldürüldüğünde onun kanından ilk cana kıyan Âdem’in oğluna bir pay ayrılır. Çünkü o, ilk öldürme âdetini yapan kimsedir’ buyurdu.”

    Buhari (3113) Müslim (1677/27) Nesei (3996) Tirmizi (2673) İbni Mace (2616)

    (5) Bize Silah Çeken Bizden Değildir
    (10) İbni Ömer (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Bize silah çeken kimse bizden değildir’ buyurdu.”

    Buhari (6722) Müslim (98/161) Begavi (2565)

    (6) Müslümanlığını İzhar Edeni Öldürmek Haramdır
    (11) Mikdad bin el-Esved (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Ya Rasulallah, ben kâfirlerden bir kişi ile karşılaşıp vuruşsam o da benim iki elimden birini kılıçla vurup koparsa, sonra bir ağacın arkasına sığınıp:

    −Allah için müslüman oldum dese, bu sözü söyledikten sonra ben onu öldürebilir miyim? dedi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Hayır, onu öldürme’ buyurdu. Mikdad bin el-Esved (Radiyallahu Anh):

    −Ya Rasulallah, o benim iki elimden birini kopardı ve o sözü elimi kopardıktan sonra söyledi dedi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Onu öldürme, eğer öldürürsen, o kimse sen onu öldürmeden önceki senin durumunda, sen de o kimse o sözü söylemeden önceki durumunda olursun’ buyurdu.”

    Müslim (95/155) Buhari (3760) Begavi (2521)

    (12) Usâme bin Zeyd (Radiyallahu Anh) şöyle tahdis etti:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bizi Cuheyne kabilesinden el-Huraka boyu üzerine cihada gönderdi. Bizler sabah vakti o kavme baskın yaptık ve onları bozguna uğrattık. Ben, Ensar’dan bir kimseyle beraber onlardan bir adama yetiştik. Biz onu kuşatıp yakalayınca La ilahe illallah dedi. Bunun üzerine Ensarî ondan elini çekti. Fakat ben mızrağımı ona sapladım ve onu öldürdüm. Medine’ye geldiğimizde bu olay Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e ulaştı da bana:

    −’Ya Usâme, sen adamı La ilahe illallah dedikten sonra öldürdün öyle mi?’ buyurdu. Ben:

    −Ya Rasulallah o bu söze sığınarak ölümden kurtulmak için söyledi dedim. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Sen onu La ilahe illallah dedikten sonra öldürdün öyle mi?’ buyurdu ve bu ifadeyi bana durmadan tekrarlıyordu. Nihayet ben:

    −Keşke bu günden önce müslüman olmasa idim, diye temenni ettim.”

    Buhari (6720-6721(4296) Müslim (96/158-159) Begavi (2562)

    (7) Müslümanın Kanı Üç Hususun Dışında Helal Olmaz
    (13) Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Allah’dan gayrı ilah olmadığına ve benim de Allah’ın Rasulü olduğuna şahadet getiren Müslüman bir kimsenin üç kimse dışında kanı helal olmaz. Onlar: İslam Dinini terk edip cemaatten ayrılan kimse, evli iken zina eden kimse ve cana karşı candır’ buyurdu.”

    İbni Hibban (4407)

    (14) Ebu Umame bin Sehl (Radiyallahu Anh) şöyle tahdis etti:

    “Osman (Radiyallahu Anh) evinde muhasara altında iken ben de onunla beraberdim. Evde bir giriş yeri vardı. Oraya kim girse Belâd’da olan kimselerin kelamını işitirdi. Osman oraya girdi ve rengi değişmiş olarak yanımıza çıktı da müteakiben:

    −Onlar beni biraz önce öldürmekle tehdit ediyorlar dedi. Biz:

    −Ey müminlerin emiri Allah sana yeter dedik. Osman (Radiyallahu Anh):

    −Onlar beni niçin öldürecek ki?! Ben Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i işittim:

    ‘Müslüman bir kimsenin kanını dökmek helal olmaz. Ancak üç şey bundan müstesnadır: 1−İslam’dan sonra küfre girmek,

    2−Evlendikten sonra zina etmek ve

    3−Bir cana kıymamışken cana kıymaktır’ buyurdu. Allah’a yemin ederim ki, ne cahiliyet döneminde ne de İslam’da zina etmedim. Allah beni hidayete erdirdiğinden beri dinime bedel olarak başka bir dini asla sevmedim. Ve haksız olarak hiç bir cana kıymadım. Hal böyle iken onlar beni neye karşılık öldürecekler?! dedi.”

    Ebu Davud (4502)

    (Müslümanların Birbirini Öldürmesi Haramdır
    (15) Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

    “Müminlerden iki taife birbirleriyle savaşırlarsa onların aralarını düzeltin. Eğer biri diğerine saldırırsa, Allah’ın emrine dönünceye kadar saldıran taife ile savaşın. Eğer (Allah’ın emrine) dönerse artık adaletle onların aralarını düzeltin ve adil olun. Allah adil olanları sever.”

    Hucurat: 9

    (16) Ebu Bekere (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘İki Müslüman kılıçlarıyla karşılaşır, onlardan biri arkadaşını öldürürse, onların ikisi de ateştedir’ buyurdu.”

    İbni Hibban (5945) Müslim (2888/15) Nesei (7/125) Beyhaki (8/190)

    (9) İntihar Etmenin Günahı
    (17) Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Herkim kendini dağdan aşağı atarak öldürürse, o kimse cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi kendisini aşağı atacak ve azap görecektir. Herkim de zehir içerek kendini öldürürse, o kimse zehiri elinde cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi kendisini zehirleyecektir. Herkim de kendisini bir demirle öldürürse, o kimse de demiri elinde cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi kendi karnını deşecektir. Herkim de kendini boğarsa cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi olarak kendini boğacaktır. Herkim de kendine bir şey dürterek öldürürse o kimse cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi olarak kendine bir şey dürtecektir’ buyurdu.”

    Buhari (5799) Müslim (109/175)

    (18) Cündüb (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Sizden önceki ümmetler içinde bir kimsenin bir yarası vardı. Bu kimse yaranın elemine sabırsızlık ederek bir bıçak aldı ve onunla elini kesti. Bunun üzerine kan durmadı ve nihayet adam öldü. Allah-u Teâlâ: ‘Kulum kendini öldürmede benim önüme geçti, ben de ona cenneti haram ettim buyurdu’ dedi.”

    Buhari (3272) Müslim (113/180)

    (10) İntihar Edeni Allah Dilerse Affeder
    (19) Cabir (Radiyallahu Anh) şöyle tahdis etti:

    “Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh), Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e geldi ve:

    −Ya Rasulallah, muhkem bir kaleye ve seni muhafaza edecek kimselerin yanına gider misin? dedi. Allah (Azze ve Celle) hicreti Ensar’a sakladığı için Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu teklifi kabul etmedi. Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Medine’ye hicret edince Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) ona hicret etti. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh)’la beraber kavminden bir kimse de hicret etti. Fakat Medine’de ikameti, hastalık ve sıkıntı sebebiyle sevmediler. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh)’ın arkadaşı hastalandı ve hastalığın şiddetine sabredemedi. Mişkaslarını aldı ve onlarla parmak eklemlerini kesti, elleri kan fışkırttı ve neticede öldü. Sonra Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) arkadaşını rüyasında güzel bir surette görmüş, fakat adamın iki eli örtülü imiş. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) ona:

    −Rabbin sana ne yaptı demiş. O kimse:

    −Nebisinin yanına hicret ettiğim için Rabbim beni mağfiret etti demiş. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) ona:

    −Neden iki elini sarılı olarak görüyorum demiş. Adam:

    −Bana, elinden kendi bozduğunu biz senin için düzeltmeyeceğiz denildi. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) gördüğü rüyayı Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e anlattı. Bunun üzerine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Ey Allah’ım! Onu iki eli için de mağfiret et’ diye dua etti.”

    Mişkas: Mızrağın ucuna takılan birçok ağzı olan çok keskin demir parçasıdır.

    Müslim (116/184)

    (11) Kısasta Misli İle Mukabele Etmek
    (20) Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in zamanında bir yahudi, bir kıza saldırdı ve üzerindeki ziynet eşyalarını aldı ve başını taşla ezdi. Ailesi o kızı Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e getirdiler. Kız hayatının son nefeslerini veriyor dili de tutulmuştu. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kıza, kendisini öldürenden gayrı bir kişiyi anarak:

    −’Seni falan mı öldürdü?’ dedi. Kız başıyla:

    −Hayır, dedi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) yine onu öldürenden başka birini anarak:

    −’Seni falan mı öldürdü?’ buyurdu. Kız da başıyla:

    −Hayır, diye işaret etti. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kızın katilini anarak seni:

    −’Seni falan mı öldürdü?’ buyurdu. Kız bu sefer:

    −Evet, diye işaret etti. Bunun üzerine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) emretti de yahudinin başı iki taş arasında ezildi.”

    Buhari (2413) Müslim (1672/15) Ebu Davud (4527) Nesei (4055)

    (12) Müslümanların Kanları Birbirine Denktir
    (21) Kays bin Ubad şöyle dedi:

    “Ben Eşter ile Ali (Radiyallahu Anh)’ın yanına gittim. Allah’ın nebisi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) insanların geneline ahd etmediği bir şeyi sana ahd etti mi? dedik. Ali (Radiyallahu Anh):

    −Hayır, ancak bu mektubum müstesnadır dedi. Kılıcının kınından bir mektub çıkardı. Birde onun içerisinde şunlar yazılı idi:

    −Müminlerin kanları biribirine eşittir, onlar kendi dışıdakilere karşı tek bir yumruktur, onların en ednasının zimmeti eman vermesi caridir. Dikkat edin! Mümin kâfire karşı öldürülmez, kâfirlerden ahdu eman altında bulunan da öldürülmez. Kim bir hâdise çıkarırsa kendi nefsi aleyhine yapmış olur. Kim de hadise çıkaranı himaye ederse Allah’ın, meleklerin ve bütün insanların laneti onun üzerine olsun.”

    Nesei (4748) Ebu Davud (4530)

    (13) Zimmi Veya Muahidi Öldürenin Günahı
    (22) Abdullah bin Amr (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Herkim Allah ve Rasulünün emanı altındaki bir muahidi öldürürse, asla cennetin kokusunu alamaz. Cennetin kokusu kırk yıllık mesafeden alınır’ buyurdu.”



  3. 09.Ağustos.2012, 04:04
    2
    Silent and lonely rains



    1) Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

    “Herkim bir mümini kasten öldürürse onun cezası, içinde devamlı kalacağı cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, lanet etmiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır.”

    Nisa: 93

    (2) Ebu’d-Derda (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i işittim:

    ‘Allah’a şirk koşmuş olarak ölen kişi ile bir mümini kasten öldüren kimse dışında Allah’ın her günahı mağfiret etmesi umulur’ buyurdu.”

    Ebu Davud (4270) İbni Hibban (51-Mevarid) Mişkat (3468)

    (3) Ahnef bin Kays şöyle dedi:

    “Ben bu adama yardımı irade ederek yola çıktım. Ebu Bekere (Radiyallahu Anh) bana karşı geldi ve:

    −Ey Ahnef, nereyi istiyorsun dedi. Ben Ali (Radiyallahu Anh)’ı kast ederek:

    −Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in amca oğluna yardım etmek istiyorum dedim. Ebu Bekere (Radiyallahu Anh):

    −Ey Ahnef geri dön. Çünkü ben Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den işittim şöyle buyuruyordu:

    −’İki müslüman kılıçlarıyla birbirini öldürmek için karşı karşıya geldiklerinde katil de maktûl de ateştedir.’ Denildi ki:

    −Ya Rasulallah, bu katildir. Fakat maktûlün ateşte işi nedir? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Maktûl de arkadaşını öldürmek istemişti’ buyurdu.”

    Müslim (2888/14) Buhari (6875) Begavi (2549)

    (4) Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Bir şahıs bir adamın elinden tutmuş olarak hesap yerine gelir ve:

    −Ya Rab, bu beni öldürdü der. Allah katile:

    −Onu niçin öldürdün buyurur. Katil:

    −Onu izzet sadece sana has olsun için öldürdüm der. Allah:

    −İzzet sadece bana hastır buyurur. Başka bir şahıs bir adamın elinden tutmuş olarak hesap yerine gelir ve:

    −Ya Rab, bu beni öldürdü der. Allah katile:

    −Onu niçin öldürdün buyurur. Katil:

    −Onu izzet falan kimseye has olsun için öldürdüm der. Allah:

    −İzzet ona ait değil buyurur. Sonra katil öldürdüğü kimsenin günahlarını yüklenmiş olarak döner’ buyurdu.”

    Nesei (4008)

    (5) İbni Ömer (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Mümin kendisi için haram kana isabet etmedikçe dininden bir genişlik içindedir’ buyurdu.”

    Buhari (6715)

    (2) Mümini Öldürmek Dünyanın Zevalinden Daha Kötüdür
    (6) Abdullah bin Amr bin el-Âs (Radiyallahu Anh) dedi ki:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Nefsim elinde olan zata yemin ederim ki, bir müminin haksız olarak öldürülmesi günah olarak Allah katında dünyanın yok olmasından daha büyüktür. Allah indinde dünyanın zevali müslümanın öldürülmesinden daha değersizdir’ buyurdu.”

    Nesei (3997)

    (3) Kıyamet Günü İlk Verilen Hüküm Cinayet Hükmüdür
    (7) Abdullah bin Şakik:

    “Abdullah bin Ömer (Radiyallahu Anh)’ı:

    −Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Kıyamet günü insanlar arasında ilk verilen hüküm kan davalarındadır’ buyurdu, derken işittim dedi.”

    Buhari (6447) Müslim (1678/28)

    (Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Kıyamet gününde İnsanlar arasında ilk hüküm olunan şey kan dökmek hakkında olacaktır’ buyurdu.”

    Nesei (4003) Tirmizi (1396-1397) İbni Mace (2615-2617)

    (4) Cinayet Çığırı Açan Kimsenin Günahı
    (9) Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Herhangi bir nefis zülüm edilerek öldürüldüğünde onun kanından ilk cana kıyan Âdem’in oğluna bir pay ayrılır. Çünkü o, ilk öldürme âdetini yapan kimsedir’ buyurdu.”

    Buhari (3113) Müslim (1677/27) Nesei (3996) Tirmizi (2673) İbni Mace (2616)

    (5) Bize Silah Çeken Bizden Değildir
    (10) İbni Ömer (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Bize silah çeken kimse bizden değildir’ buyurdu.”

    Buhari (6722) Müslim (98/161) Begavi (2565)

    (6) Müslümanlığını İzhar Edeni Öldürmek Haramdır
    (11) Mikdad bin el-Esved (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Ya Rasulallah, ben kâfirlerden bir kişi ile karşılaşıp vuruşsam o da benim iki elimden birini kılıçla vurup koparsa, sonra bir ağacın arkasına sığınıp:

    −Allah için müslüman oldum dese, bu sözü söyledikten sonra ben onu öldürebilir miyim? dedi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Hayır, onu öldürme’ buyurdu. Mikdad bin el-Esved (Radiyallahu Anh):

    −Ya Rasulallah, o benim iki elimden birini kopardı ve o sözü elimi kopardıktan sonra söyledi dedi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Onu öldürme, eğer öldürürsen, o kimse sen onu öldürmeden önceki senin durumunda, sen de o kimse o sözü söylemeden önceki durumunda olursun’ buyurdu.”

    Müslim (95/155) Buhari (3760) Begavi (2521)

    (12) Usâme bin Zeyd (Radiyallahu Anh) şöyle tahdis etti:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bizi Cuheyne kabilesinden el-Huraka boyu üzerine cihada gönderdi. Bizler sabah vakti o kavme baskın yaptık ve onları bozguna uğrattık. Ben, Ensar’dan bir kimseyle beraber onlardan bir adama yetiştik. Biz onu kuşatıp yakalayınca La ilahe illallah dedi. Bunun üzerine Ensarî ondan elini çekti. Fakat ben mızrağımı ona sapladım ve onu öldürdüm. Medine’ye geldiğimizde bu olay Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e ulaştı da bana:

    −’Ya Usâme, sen adamı La ilahe illallah dedikten sonra öldürdün öyle mi?’ buyurdu. Ben:

    −Ya Rasulallah o bu söze sığınarak ölümden kurtulmak için söyledi dedim. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Sen onu La ilahe illallah dedikten sonra öldürdün öyle mi?’ buyurdu ve bu ifadeyi bana durmadan tekrarlıyordu. Nihayet ben:

    −Keşke bu günden önce müslüman olmasa idim, diye temenni ettim.”

    Buhari (6720-6721(4296) Müslim (96/158-159) Begavi (2562)

    (7) Müslümanın Kanı Üç Hususun Dışında Helal Olmaz
    (13) Abdullah bin Mes’ud (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Allah’dan gayrı ilah olmadığına ve benim de Allah’ın Rasulü olduğuna şahadet getiren Müslüman bir kimsenin üç kimse dışında kanı helal olmaz. Onlar: İslam Dinini terk edip cemaatten ayrılan kimse, evli iken zina eden kimse ve cana karşı candır’ buyurdu.”

    İbni Hibban (4407)

    (14) Ebu Umame bin Sehl (Radiyallahu Anh) şöyle tahdis etti:

    “Osman (Radiyallahu Anh) evinde muhasara altında iken ben de onunla beraberdim. Evde bir giriş yeri vardı. Oraya kim girse Belâd’da olan kimselerin kelamını işitirdi. Osman oraya girdi ve rengi değişmiş olarak yanımıza çıktı da müteakiben:

    −Onlar beni biraz önce öldürmekle tehdit ediyorlar dedi. Biz:

    −Ey müminlerin emiri Allah sana yeter dedik. Osman (Radiyallahu Anh):

    −Onlar beni niçin öldürecek ki?! Ben Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i işittim:

    ‘Müslüman bir kimsenin kanını dökmek helal olmaz. Ancak üç şey bundan müstesnadır: 1−İslam’dan sonra küfre girmek,

    2−Evlendikten sonra zina etmek ve

    3−Bir cana kıymamışken cana kıymaktır’ buyurdu. Allah’a yemin ederim ki, ne cahiliyet döneminde ne de İslam’da zina etmedim. Allah beni hidayete erdirdiğinden beri dinime bedel olarak başka bir dini asla sevmedim. Ve haksız olarak hiç bir cana kıymadım. Hal böyle iken onlar beni neye karşılık öldürecekler?! dedi.”

    Ebu Davud (4502)

    (Müslümanların Birbirini Öldürmesi Haramdır
    (15) Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

    “Müminlerden iki taife birbirleriyle savaşırlarsa onların aralarını düzeltin. Eğer biri diğerine saldırırsa, Allah’ın emrine dönünceye kadar saldıran taife ile savaşın. Eğer (Allah’ın emrine) dönerse artık adaletle onların aralarını düzeltin ve adil olun. Allah adil olanları sever.”

    Hucurat: 9

    (16) Ebu Bekere (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘İki Müslüman kılıçlarıyla karşılaşır, onlardan biri arkadaşını öldürürse, onların ikisi de ateştedir’ buyurdu.”

    İbni Hibban (5945) Müslim (2888/15) Nesei (7/125) Beyhaki (8/190)

    (9) İntihar Etmenin Günahı
    (17) Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Herkim kendini dağdan aşağı atarak öldürürse, o kimse cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi kendisini aşağı atacak ve azap görecektir. Herkim de zehir içerek kendini öldürürse, o kimse zehiri elinde cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi kendisini zehirleyecektir. Herkim de kendisini bir demirle öldürürse, o kimse de demiri elinde cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi kendi karnını deşecektir. Herkim de kendini boğarsa cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi olarak kendini boğacaktır. Herkim de kendine bir şey dürterek öldürürse o kimse cehennem ateşi içinde daimi ve ebedi olarak kendine bir şey dürtecektir’ buyurdu.”

    Buhari (5799) Müslim (109/175)

    (18) Cündüb (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Sizden önceki ümmetler içinde bir kimsenin bir yarası vardı. Bu kimse yaranın elemine sabırsızlık ederek bir bıçak aldı ve onunla elini kesti. Bunun üzerine kan durmadı ve nihayet adam öldü. Allah-u Teâlâ: ‘Kulum kendini öldürmede benim önüme geçti, ben de ona cenneti haram ettim buyurdu’ dedi.”

    Buhari (3272) Müslim (113/180)

    (10) İntihar Edeni Allah Dilerse Affeder
    (19) Cabir (Radiyallahu Anh) şöyle tahdis etti:

    “Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh), Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e geldi ve:

    −Ya Rasulallah, muhkem bir kaleye ve seni muhafaza edecek kimselerin yanına gider misin? dedi. Allah (Azze ve Celle) hicreti Ensar’a sakladığı için Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu teklifi kabul etmedi. Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Medine’ye hicret edince Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) ona hicret etti. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh)’la beraber kavminden bir kimse de hicret etti. Fakat Medine’de ikameti, hastalık ve sıkıntı sebebiyle sevmediler. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh)’ın arkadaşı hastalandı ve hastalığın şiddetine sabredemedi. Mişkaslarını aldı ve onlarla parmak eklemlerini kesti, elleri kan fışkırttı ve neticede öldü. Sonra Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) arkadaşını rüyasında güzel bir surette görmüş, fakat adamın iki eli örtülü imiş. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) ona:

    −Rabbin sana ne yaptı demiş. O kimse:

    −Nebisinin yanına hicret ettiğim için Rabbim beni mağfiret etti demiş. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) ona:

    −Neden iki elini sarılı olarak görüyorum demiş. Adam:

    −Bana, elinden kendi bozduğunu biz senin için düzeltmeyeceğiz denildi. Tufeyl bin Amr ed-Devsi (Radiyallahu Anh) gördüğü rüyayı Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e anlattı. Bunun üzerine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    −’Ey Allah’ım! Onu iki eli için de mağfiret et’ diye dua etti.”

    Mişkas: Mızrağın ucuna takılan birçok ağzı olan çok keskin demir parçasıdır.

    Müslim (116/184)

    (11) Kısasta Misli İle Mukabele Etmek
    (20) Enes bin Malik (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in zamanında bir yahudi, bir kıza saldırdı ve üzerindeki ziynet eşyalarını aldı ve başını taşla ezdi. Ailesi o kızı Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e getirdiler. Kız hayatının son nefeslerini veriyor dili de tutulmuştu. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kıza, kendisini öldürenden gayrı bir kişiyi anarak:

    −’Seni falan mı öldürdü?’ dedi. Kız başıyla:

    −Hayır, dedi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) yine onu öldürenden başka birini anarak:

    −’Seni falan mı öldürdü?’ buyurdu. Kız da başıyla:

    −Hayır, diye işaret etti. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kızın katilini anarak seni:

    −’Seni falan mı öldürdü?’ buyurdu. Kız bu sefer:

    −Evet, diye işaret etti. Bunun üzerine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) emretti de yahudinin başı iki taş arasında ezildi.”

    Buhari (2413) Müslim (1672/15) Ebu Davud (4527) Nesei (4055)

    (12) Müslümanların Kanları Birbirine Denktir
    (21) Kays bin Ubad şöyle dedi:

    “Ben Eşter ile Ali (Radiyallahu Anh)’ın yanına gittim. Allah’ın nebisi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) insanların geneline ahd etmediği bir şeyi sana ahd etti mi? dedik. Ali (Radiyallahu Anh):

    −Hayır, ancak bu mektubum müstesnadır dedi. Kılıcının kınından bir mektub çıkardı. Birde onun içerisinde şunlar yazılı idi:

    −Müminlerin kanları biribirine eşittir, onlar kendi dışıdakilere karşı tek bir yumruktur, onların en ednasının zimmeti eman vermesi caridir. Dikkat edin! Mümin kâfire karşı öldürülmez, kâfirlerden ahdu eman altında bulunan da öldürülmez. Kim bir hâdise çıkarırsa kendi nefsi aleyhine yapmış olur. Kim de hadise çıkaranı himaye ederse Allah’ın, meleklerin ve bütün insanların laneti onun üzerine olsun.”

    Nesei (4748) Ebu Davud (4530)

    (13) Zimmi Veya Muahidi Öldürenin Günahı
    (22) Abdullah bin Amr (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

    ‘Herkim Allah ve Rasulünün emanı altındaki bir muahidi öldürürse, asla cennetin kokusunu alamaz. Cennetin kokusu kırk yıllık mesafeden alınır’ buyurdu.”






+ Yorum Gönder