Konusunu Oylayın.: İki secde arasında oturmanın ve zikretmenin hükmü nedir? (Şafii ve hanefiye göre)

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İki secde arasında oturmanın ve zikretmenin hükmü nedir? (Şafii ve hanefiye göre)
  1. 06.Ağustos.2012, 02:18
    1
    Misafir

    İki secde arasında oturmanın ve zikretmenin hükmü nedir? (Şafii ve hanefiye göre)






    İki secde arasında oturmanın ve zikretmenin hükmü nedir? (Şafii ve hanefiye göre) Mumsema İki secde arasında oturmanın ve zikretmenin hükmü nedir? (Şafii ve hanefiye göre)


  2. 06.Ağustos.2012, 04:01
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: İki secde arasında oturmanın ve zikretmenin hükmü nedir? (Şafii ve hanefiye gö




    özlükte "oturma, oturum, oturuş şekli" anlamına gelen celse, dini terim olarak namazda iki secde arasındaki oturuş anlamına gelmektedir.
    Namazda birinci secdeden sonra uzuvlar sakin oluncaya kadar oturmak Şafiî, Malikî ve Hanbelî mezheplerine göre farz, Hanefîlere göre vaciptir. Hz. Peygamber, iki secde arasında böyle oturmayan bir sahabîye namazını yeniden kılmasını ve secdeler arasında bu şekilde oturmasını emretmiştir (Ebû Davûd, Salât, 148). Ayrıca, ikinci secdeden sonra ayağa kalkmadan yapılan bir oturuş daha vardır ki, buna istirahat celsesi denilmektedir. İstirahat celsesi, Hanefî ve Malikî mezheplerine göre mekruh; Şafiî mezhebinde sahih kabul edilen görüş ile Ahmed ibn Hanbel'den nakledilen bir görüşe göre ise sünnettir. Yapıldığı takdirde bu celsenin kısa olması gerekir. (İ.P.)



  3. 06.Ağustos.2012, 04:01
    2
    Silent and lonely rains



    özlükte "oturma, oturum, oturuş şekli" anlamına gelen celse, dini terim olarak namazda iki secde arasındaki oturuş anlamına gelmektedir.
    Namazda birinci secdeden sonra uzuvlar sakin oluncaya kadar oturmak Şafiî, Malikî ve Hanbelî mezheplerine göre farz, Hanefîlere göre vaciptir. Hz. Peygamber, iki secde arasında böyle oturmayan bir sahabîye namazını yeniden kılmasını ve secdeler arasında bu şekilde oturmasını emretmiştir (Ebû Davûd, Salât, 148). Ayrıca, ikinci secdeden sonra ayağa kalkmadan yapılan bir oturuş daha vardır ki, buna istirahat celsesi denilmektedir. İstirahat celsesi, Hanefî ve Malikî mezheplerine göre mekruh; Şafiî mezhebinde sahih kabul edilen görüş ile Ahmed ibn Hanbel'den nakledilen bir görüşe göre ise sünnettir. Yapıldığı takdirde bu celsenin kısa olması gerekir. (İ.P.)






+ Yorum Gönder