Konusunu Oylayın.: Ölülerin ardinda yemek yapmak caiz midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Ölülerin ardinda yemek yapmak caiz midir?
  1. 03.Ağustos.2012, 07:07
    1
    Misafir

    Ölülerin ardinda yemek yapmak caiz midir?






    Ölülerin ardinda yemek yapmak caiz midir? Mumsema beni ilki duydukum bu konular bir mevdanin arkasindan yada 52 dedimiz 6 dedimis veya senesini yabmak cayizmidir kafamda soru isaredi var


  2. 03.Ağustos.2012, 07:07
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 07.Ağustos.2012, 16:08
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Ölülerin ardinda yemek yapmak caiz midir?




    Değerli kardeşimiz;
    Kişi vefat ederken komşuların ölü evine yiyecek getirmesi sünnettir. Ancak ölünün vefatından sonra akrabalarının komşulara yiyecek dağıtmasını ifade eden bir hüküm yoktur. Bu bölgeye ait bir adettir.
    Ölünün kırkıncı ve elli ikinci gecesi ile ilgili hiç bir şey vârid olmamıştır. Böyle geceler için özel merasim tertip etmek doğru değildir.
    Ölünün akrabaları ve komşularının ölü evine yemek yapıp götürmesi müstehaptır. Çünkü rivayet edildiğine göre "Cefar b. Ebu Talib (ra) öldürülünce, Hz. Peygamber (as) şöyle buyurdu:
    "Caferin ailesine yemek yapıp götürün. Çünkü başlarına kendilerini meşgul edecek bir musibet gelmiştir." (1)
    Komşular yaptıkları yemekleri ölü ailesine yardımda bulunmak ve kalplerini kazanmak için gönderirler. Çünkü cenaze sahipleri musibetle, gelen gidenlerle meşguliyet sebebiyle yemek yapamamış olabilirler.
    Bunun aksine ölü evinin gelen gidenlere yemek hazırlaması mekruhtur, bidattır, aslı esası yoktur. Çünkü böyle yapmakla ölü ailesinin sıkıntı ve kederi bir kat daha arttırılmış olur, meşguliyetlerine meşguliyet katılmış ve cahiliyye döneminin adetlerine benzetilmiş olur. Hele ölünün varisleri arasında ergenlik çağına girmeyen çocuklar varsa, böyle bir evde yemek hazırlayıp misafirlere ve ziyaretçilere takdim etmek sakıncalı olabilir. Çünkü vefat eden kişini malları varislerine kalmıştır. Bu nedenle vefat edenin mallarından ikram edilecekse, varislerin izni gerekir.
    Cerir b. Abdullah şöyle demiştir:
    "Eğer yemek yapmaya ihtiyaç varsa caizdir. Çünkü ölü evine cenaze ve taziye için köylerden ve uzak yerlerden gelenler olur, ölü evinde gecelemeleri gerekirse, o takdirde yemek yapılıp yedirilebilir."
    (Prof. Dr. Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı Ansiklopedisi)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 07.Ağustos.2012, 16:08
    2
    Editör



    Değerli kardeşimiz;
    Kişi vefat ederken komşuların ölü evine yiyecek getirmesi sünnettir. Ancak ölünün vefatından sonra akrabalarının komşulara yiyecek dağıtmasını ifade eden bir hüküm yoktur. Bu bölgeye ait bir adettir.
    Ölünün kırkıncı ve elli ikinci gecesi ile ilgili hiç bir şey vârid olmamıştır. Böyle geceler için özel merasim tertip etmek doğru değildir.
    Ölünün akrabaları ve komşularının ölü evine yemek yapıp götürmesi müstehaptır. Çünkü rivayet edildiğine göre "Cefar b. Ebu Talib (ra) öldürülünce, Hz. Peygamber (as) şöyle buyurdu:
    "Caferin ailesine yemek yapıp götürün. Çünkü başlarına kendilerini meşgul edecek bir musibet gelmiştir." (1)
    Komşular yaptıkları yemekleri ölü ailesine yardımda bulunmak ve kalplerini kazanmak için gönderirler. Çünkü cenaze sahipleri musibetle, gelen gidenlerle meşguliyet sebebiyle yemek yapamamış olabilirler.
    Bunun aksine ölü evinin gelen gidenlere yemek hazırlaması mekruhtur, bidattır, aslı esası yoktur. Çünkü böyle yapmakla ölü ailesinin sıkıntı ve kederi bir kat daha arttırılmış olur, meşguliyetlerine meşguliyet katılmış ve cahiliyye döneminin adetlerine benzetilmiş olur. Hele ölünün varisleri arasında ergenlik çağına girmeyen çocuklar varsa, böyle bir evde yemek hazırlayıp misafirlere ve ziyaretçilere takdim etmek sakıncalı olabilir. Çünkü vefat eden kişini malları varislerine kalmıştır. Bu nedenle vefat edenin mallarından ikram edilecekse, varislerin izni gerekir.
    Cerir b. Abdullah şöyle demiştir:
    "Eğer yemek yapmaya ihtiyaç varsa caizdir. Çünkü ölü evine cenaze ve taziye için köylerden ve uzak yerlerden gelenler olur, ölü evinde gecelemeleri gerekirse, o takdirde yemek yapılıp yedirilebilir."
    (Prof. Dr. Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı Ansiklopedisi)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder