Konusunu Oylayın.: Banka kredisyle ev alacagız. dinen krediyle ev almamız caiz mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Banka kredisyle ev alacagız. dinen krediyle ev almamız caiz mi?
  1. 31.Temmuz.2012, 12:24
    1
    Misafir

    Banka kredisyle ev alacagız. dinen krediyle ev almamız caiz mi?






    Banka kredisyle ev alacagız. dinen krediyle ev almamız caiz mi? Mumsema slm hocam banka kredisiyle ev alacagız kısmet olursa ama yeni evde oturmayacagız şimdi oturdugumuz ev kayınpederimin üzerine kira vermiyoruz dinen krediyle ev almamız caizmi


  2. 31.Temmuz.2012, 12:24
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 02.Ağustos.2012, 02:38
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: banka kredisyle ev alacagız. dinen krediyle ev almamız caiz mi?




    Düşük de olsa, faizli bir muameleye girmek caiz değildir. Şimdilik muamele faiz sayıldığına ve istikbaldeki durumu meçhul olup her an değişmesi mümkün olduğuna göre hüküm değişmez. Yalnız borcu kapatmak hususunda Ebu Yusuf’a göre durum değişir.Mesela, bir kimse bir milyon liralık parayı bir seneliğine faizle bir buçuk milyona verirse, faizli olduğundan haramdır. Yalnız bir sene sonra daha önce verilen bir milyon para enflasyon sebebiyle ödeme anında bir buçuk milyona tekabül ederse onu, yani başlangıçta verdiği bir milyon mukabilinde bir buçuk milyon alması caizdir. Çünkü bu para altın ve gümüş olmadığı ve değeri itibari olduğu için kendisine itibar edilen değere göre muamele görür. (Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar, I/320-321)

    Fıkıhçılar, enflasyon altındaki farkın caiz olduğunu söylüyorlar.Örneğin on altın, on bin lira karşılığı iken, bir arkadaşınıza on bin lira borç verdiniz. Bir sene sonra on bin liranız geri geldi, ancak değer kaybından dolayı on bin liranız sadece sekiz altın alabiliyor. Siz iki altın farkını alsanız faiz olur mu? Bu soruya İmamı Azam “Bilmiyorum.” demiş. Bazı fıkıhçılar ise caizdir demiş; çünkü zarara uğramak söz konusudur.
    Şimdiki uygulamalarda özellikle iki problem göze çarpıyor:

    1. Enflasyon miktarının belirlenmesi için yapılan hesaplamalar ne derece güvenilir. Var sayalım ki enflasyon hesabı doğru yapıldı; problem yok.

    2. Şimdi bankayla anlaştık. Şu kadar paraya karşılık şu kadar faiz verilecek. İmzaladık. Öncelikle böyle bir anlaşmanın hiçbir sorumluluğunun olmadığını söyleyemeyiz. Çünkü bizzat faiz anlaşması yapılmaktadır.

    Diğer taraftan bu günkü enflasyon rakamları; örneğin % 50 olsun. Biz de bu rakamın altında taşıt ve konut kredisi veya para yatırıp faiz anlaşması yapmış olalım. Diyelim ki kredilerimizi ödedik veya paralarımızı aldık. Bizi ilgilendiren önceki enflasyon rakamları değildir. Daha sonraki, parayı ödediğimiz veya aldığımız zamanki enflasyon rakamıdır. Baktık ki enflasyon bizim anlaştığımız rakamın üstün de çıktı. Bu durum da faiz anlaşması haram olmakla beraber, alınan paraya haram denilmesi zor görünüyor. Ancak enflasyon miktarı anlaşmamızın altın da kalırsa, bunun hesabını kim verecek. Allah’a “Hesap edemedik, tahminimiz yanlış çıktı, piyasalar karıştı.” diye bir bahanemiz ne derece makul ve makbul olur.
    Neticede zararsız yolları, zararlı yollara tercih etmemiz daha isabetli ve hesabının da daha kolay olduğu kanaatindeyiz. Bu durumda, size faizli bankalara alternatif olaraközel finans kurumlarını tavsiye ediyoruz.

    Sorularla İslamiyet



  4. 02.Ağustos.2012, 02:38
    2
    Silent and lonely rains



    Düşük de olsa, faizli bir muameleye girmek caiz değildir. Şimdilik muamele faiz sayıldığına ve istikbaldeki durumu meçhul olup her an değişmesi mümkün olduğuna göre hüküm değişmez. Yalnız borcu kapatmak hususunda Ebu Yusuf’a göre durum değişir.Mesela, bir kimse bir milyon liralık parayı bir seneliğine faizle bir buçuk milyona verirse, faizli olduğundan haramdır. Yalnız bir sene sonra daha önce verilen bir milyon para enflasyon sebebiyle ödeme anında bir buçuk milyona tekabül ederse onu, yani başlangıçta verdiği bir milyon mukabilinde bir buçuk milyon alması caizdir. Çünkü bu para altın ve gümüş olmadığı ve değeri itibari olduğu için kendisine itibar edilen değere göre muamele görür. (Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar, I/320-321)

    Fıkıhçılar, enflasyon altındaki farkın caiz olduğunu söylüyorlar.Örneğin on altın, on bin lira karşılığı iken, bir arkadaşınıza on bin lira borç verdiniz. Bir sene sonra on bin liranız geri geldi, ancak değer kaybından dolayı on bin liranız sadece sekiz altın alabiliyor. Siz iki altın farkını alsanız faiz olur mu? Bu soruya İmamı Azam “Bilmiyorum.” demiş. Bazı fıkıhçılar ise caizdir demiş; çünkü zarara uğramak söz konusudur.
    Şimdiki uygulamalarda özellikle iki problem göze çarpıyor:

    1. Enflasyon miktarının belirlenmesi için yapılan hesaplamalar ne derece güvenilir. Var sayalım ki enflasyon hesabı doğru yapıldı; problem yok.

    2. Şimdi bankayla anlaştık. Şu kadar paraya karşılık şu kadar faiz verilecek. İmzaladık. Öncelikle böyle bir anlaşmanın hiçbir sorumluluğunun olmadığını söyleyemeyiz. Çünkü bizzat faiz anlaşması yapılmaktadır.

    Diğer taraftan bu günkü enflasyon rakamları; örneğin % 50 olsun. Biz de bu rakamın altında taşıt ve konut kredisi veya para yatırıp faiz anlaşması yapmış olalım. Diyelim ki kredilerimizi ödedik veya paralarımızı aldık. Bizi ilgilendiren önceki enflasyon rakamları değildir. Daha sonraki, parayı ödediğimiz veya aldığımız zamanki enflasyon rakamıdır. Baktık ki enflasyon bizim anlaştığımız rakamın üstün de çıktı. Bu durum da faiz anlaşması haram olmakla beraber, alınan paraya haram denilmesi zor görünüyor. Ancak enflasyon miktarı anlaşmamızın altın da kalırsa, bunun hesabını kim verecek. Allah’a “Hesap edemedik, tahminimiz yanlış çıktı, piyasalar karıştı.” diye bir bahanemiz ne derece makul ve makbul olur.
    Neticede zararsız yolları, zararlı yollara tercih etmemiz daha isabetli ve hesabının da daha kolay olduğu kanaatindeyiz. Bu durumda, size faizli bankalara alternatif olaraközel finans kurumlarını tavsiye ediyoruz.

    Sorularla İslamiyet



  5. 02.Ağustos.2012, 14:45
    3
    Kırlangıç.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2012
    Üye No: 96892
    Mesaj Sayısı: 584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 20
    Bulunduğu yer: Mümine zindan, kafire cennet.

    Cevap: banka kredisyle ev alacagız. dinen krediyle ev almamız caiz mi?

    Finans kurumları alacağınız evi kendi paralarıyla alıp üzerine biraz kâr koyup size satıyorlar.Yani aradaki fazla para faiz değil kâr payı oluyor.Bu da caiz diye biliyorum.


  6. 02.Ağustos.2012, 14:45
    3
    Devamlı Üye
    Finans kurumları alacağınız evi kendi paralarıyla alıp üzerine biraz kâr koyup size satıyorlar.Yani aradaki fazla para faiz değil kâr payı oluyor.Bu da caiz diye biliyorum.


  7. 02.Ağustos.2012, 15:12
    4
    ser-a
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ekim.2011
    Üye No: 91060
    Mesaj Sayısı: 71
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 49

    Cevap: banka kredisyle ev alacagız. dinen krediyle ev almamız caiz mi?

    Banka kredisi yada faizsiz banka kredisi arasında bir fark görünmüyor.Vardığı faiz işlemi aynı.Birisi açık faiz,diğeri alışverişli faiz.Liberal bir ekonomide faizsiz banka sistemi olmaz.Liberal ekonomi sistemi faizsiz çalışmaya müsait değil.Yani ne yapsan faizin tozunu yutarsın.Hem bankanın gayrimenkulü yok.Banka gayrimenkul değil aracılık vasıtasıyla para satar.Gayrimenkul satışı yapanlardan direkt olarak vadeli almak biraz daha faizden koruyacağını düşünüyorum.Şüpheli olan şeylerden uzak durmak haramlara girmekten alıkoyar.Allahualem.


  8. 02.Ağustos.2012, 15:12
    4
    Üye
    Banka kredisi yada faizsiz banka kredisi arasında bir fark görünmüyor.Vardığı faiz işlemi aynı.Birisi açık faiz,diğeri alışverişli faiz.Liberal bir ekonomide faizsiz banka sistemi olmaz.Liberal ekonomi sistemi faizsiz çalışmaya müsait değil.Yani ne yapsan faizin tozunu yutarsın.Hem bankanın gayrimenkulü yok.Banka gayrimenkul değil aracılık vasıtasıyla para satar.Gayrimenkul satışı yapanlardan direkt olarak vadeli almak biraz daha faizden koruyacağını düşünüyorum.Şüpheli olan şeylerden uzak durmak haramlara girmekten alıkoyar.Allahualem.


  9. 02.Ağustos.2012, 15:30
    5
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: banka kredisyle ev alacagız. dinen krediyle ev almamız caiz mi?

    nasıl faizli krediyle faizsiz kredi bir olabilir.biri bildiğin faizdir.diğeri faiz değildir.faizsiz kredinin günahı bankayı desteklemekten dolayı vardır ama bu günah kebair günah olan faiz gibi değildir.


  10. 02.Ağustos.2012, 15:30
    5
    Hadis Öğrencisi
    nasıl faizli krediyle faizsiz kredi bir olabilir.biri bildiğin faizdir.diğeri faiz değildir.faizsiz kredinin günahı bankayı desteklemekten dolayı vardır ama bu günah kebair günah olan faiz gibi değildir.


  11. 02.Ağustos.2012, 16:02
    6
    Kırlangıç.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2012
    Üye No: 96892
    Mesaj Sayısı: 584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 20
    Bulunduğu yer: Mümine zindan, kafire cennet.

    Cevap: banka kredisyle ev alacagız. dinen krediyle ev almamız caiz mi?

    İyi de finans kurumlarında satış alıcının gözünün önünde gerçekleşiyor, yasal olarak bankaya satılıyor ev.Sonra banka o evi sana satıyor kâr payı ekleyerek.Faiz bunun neresinde?


  12. 02.Ağustos.2012, 16:02
    6
    Devamlı Üye
    İyi de finans kurumlarında satış alıcının gözünün önünde gerçekleşiyor, yasal olarak bankaya satılıyor ev.Sonra banka o evi sana satıyor kâr payı ekleyerek.Faiz bunun neresinde?





+ Yorum Gönder