Konusunu Oylayın.: İki bayram arası neden düğün olmaz?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İki bayram arası neden düğün olmaz?
  1. 18.Temmuz.2012, 13:53
    1
    Misafir

    İki bayram arası neden düğün olmaz?

  2. 18.Temmuz.2012, 16:29
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,670
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: İki bayram arası neden düğün olmaz?




    iki bayram arası düğün olmaz diyen yanılıyor. tamamen hurafe

    Alıntı
    İki
    Bayram Arası Nikah

    Halk arasında konuşulan bazı meseleler
    yarım ve yanlış anlaşılmıştır. Bunlardan birisi de "İki bayram arasında düğün
    yapılmaz, nikâh kıyılmaz" düşüncesidir.

    Şartlar ve imkânlar hazır olduğu
    zaman senenin bütün gün ve saatlerinde düğün yapılabilir, evlenilebilir, nikâh
    kıyılabilir. Yani nikâh için belli bir zaman ve vakit yoktur. "Nikâh şu gün caiz
    olur, şu gün caiz olmaz" diye bir şart yoktur.

    Bu meselenin aslına
    gelince, hâdise şudur: Bilindiği üzere, Ramazan ve Kurban gibi yıllık iki
    bayramımızın yanında bir de haftalık bayramımız vardır. O da Cuma günü. Yani
    Ramazan veya Kurban Bayramı Cuma gününe rast gelir, düğün de bugünlerde
    yapılırsa; bu arada nikâh kıyma ile meşgul olunur da Cuma namazına yetişememe
    gibi bir tehlike baş gösterirse o saat içinde nikâh kıymak caiz
    olmaz.

    Çünkü bu saat içinde nikâhla meşgul olmak farz-ı ayn olan bir
    ibâdetin terkine sebep olmaktadır. Hayır yapalım derken, şerre sebebiyet
    verilmektedir.

    Fakat böyle bir sıkışıklığa meydan verilmeden Cuma
    namazından bir müddet önce veya namaz kılındıktan sonra nikâh kıyılırsa pekâlâ
    olur, bir mahzur da kalmaz.

    Zaten böyle bir hal de pek vuku
    bulmamaktadır."İki bayram arasında nikâh olmaz" sözünün bâtıl da olsa târihî bir
    geçmişi vardır. Bilhassa bu inanç Islâmdan önceki Cahiliye Arapları arasında
    yaygındı. Onlar Ramazan'dan sonra başlayan Şevval ayında evlenmeyi uğursuz
    sayar, düğünlerini başka bir tarihte yaparlardı.

    Her Cahiliye âdetinde
    olduğu gibi, bu âdeti de bizzat Peygamber Efendimiz yıkmış, geçersiz kılmıştır.
    Resul-i Ekrem Efendimiz Hz. Âişe validemizle Şevval ayında nişanlanmış, üç sene
    sonra da yine Şevval ayında evlenmiştir. Böylece iki bayram arası olan Şevval
    ayında düğün yapmak ve nikâh kıymak sünnet olmuştur.

    Mehmet Paksu



  3. 18.Temmuz.2012, 16:29
    2
    Moderatör



    iki bayram arası düğün olmaz diyen yanılıyor. tamamen hurafe

    Alıntı
    İki
    Bayram Arası Nikah

    Halk arasında konuşulan bazı meseleler
    yarım ve yanlış anlaşılmıştır. Bunlardan birisi de "İki bayram arasında düğün
    yapılmaz, nikâh kıyılmaz" düşüncesidir.

    Şartlar ve imkânlar hazır olduğu
    zaman senenin bütün gün ve saatlerinde düğün yapılabilir, evlenilebilir, nikâh
    kıyılabilir. Yani nikâh için belli bir zaman ve vakit yoktur. "Nikâh şu gün caiz
    olur, şu gün caiz olmaz" diye bir şart yoktur.

    Bu meselenin aslına
    gelince, hâdise şudur: Bilindiği üzere, Ramazan ve Kurban gibi yıllık iki
    bayramımızın yanında bir de haftalık bayramımız vardır. O da Cuma günü. Yani
    Ramazan veya Kurban Bayramı Cuma gününe rast gelir, düğün de bugünlerde
    yapılırsa; bu arada nikâh kıyma ile meşgul olunur da Cuma namazına yetişememe
    gibi bir tehlike baş gösterirse o saat içinde nikâh kıymak caiz
    olmaz.

    Çünkü bu saat içinde nikâhla meşgul olmak farz-ı ayn olan bir
    ibâdetin terkine sebep olmaktadır. Hayır yapalım derken, şerre sebebiyet
    verilmektedir.

    Fakat böyle bir sıkışıklığa meydan verilmeden Cuma
    namazından bir müddet önce veya namaz kılındıktan sonra nikâh kıyılırsa pekâlâ
    olur, bir mahzur da kalmaz.

    Zaten böyle bir hal de pek vuku
    bulmamaktadır."İki bayram arasında nikâh olmaz" sözünün bâtıl da olsa târihî bir
    geçmişi vardır. Bilhassa bu inanç Islâmdan önceki Cahiliye Arapları arasında
    yaygındı. Onlar Ramazan'dan sonra başlayan Şevval ayında evlenmeyi uğursuz
    sayar, düğünlerini başka bir tarihte yaparlardı.

    Her Cahiliye âdetinde
    olduğu gibi, bu âdeti de bizzat Peygamber Efendimiz yıkmış, geçersiz kılmıştır.
    Resul-i Ekrem Efendimiz Hz. Âişe validemizle Şevval ayında nişanlanmış, üç sene
    sonra da yine Şevval ayında evlenmiştir. Böylece iki bayram arası olan Şevval
    ayında düğün yapmak ve nikâh kıymak sünnet olmuştur.

    Mehmet Paksu






+ Yorum Gönder