Konusunu Oylayın.: Tarikatların dindeki yeri nedir? Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı?

5 üzerinden 4.20 | Toplam : 5 kişi
Tarikatların dindeki yeri nedir? Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı?
  1. 07.Temmuz.2012, 21:25
    1
    Misafir

    Tarikatların dindeki yeri nedir? Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı?






    Tarikatların dindeki yeri nedir? Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı? Mumsema Tarikatların dinde yeri var mı?
    Soru: Sayın Süleyman Ateş, benim öğrenmek istediğim tarikatların dindeki yeri. Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı?


  2. 07.Temmuz.2012, 21:25
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Tarikatların dinde yeri var mı?
    Soru: Sayın Süleyman Ateş, benim öğrenmek istediğim tarikatların dindeki yeri. Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı?


    Benzer Konular

    - Aşure orucunun dindeki yeri nedir?

    - Takıntının dindeki yeri nedir?

    - Kadere imanın dindeki yeri nedir?

    - Hüzünlenmenin dindeki yeri nedir?

    - Balayının dindeki yeri nedir?

  3. 07.Temmuz.2012, 21:31
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Tarikatların dindeki yeri nedir? Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı?




    Soru: Sayın Süleyman Ateş, benim öğrenmek istediğim tarikatların dindeki yeri. Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı?

    Cevap: Gerçekten ermiş bir insan-ı kâmil bulunursa elbette ondan yararlanmakta fayda vardır. Ama cennete gidebilmek için şeyhlere gitmek, onlardan el almak zorunlu değildir. Kitap ve Sünnet'e göre yaşayan, namazını kılıp, orucunu tutan, dinin yasakladığı şeylerden kaçınan kimse zaten cennete gider. Tasavvuf, ruhanî alanda derinlik kazanmak içindir. Ama bunun için tarikati, şeyhliği dünya çıkarına alet edenlere değil, bütün dünya çıkarlarından uzak duran, fakirliği dünya varlığına yeğleyen, insanlan kendisine köle yapmayan, krallar gibi yaşamaktan zevk almayan ermiş bulunursa istifade edilebilir.
    S.Ateş


  4. 07.Temmuz.2012, 21:31
    2
    Moderatör



    Soru: Sayın Süleyman Ateş, benim öğrenmek istediğim tarikatların dindeki yeri. Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı?

    Cevap: Gerçekten ermiş bir insan-ı kâmil bulunursa elbette ondan yararlanmakta fayda vardır. Ama cennete gidebilmek için şeyhlere gitmek, onlardan el almak zorunlu değildir. Kitap ve Sünnet'e göre yaşayan, namazını kılıp, orucunu tutan, dinin yasakladığı şeylerden kaçınan kimse zaten cennete gider. Tasavvuf, ruhanî alanda derinlik kazanmak içindir. Ama bunun için tarikati, şeyhliği dünya çıkarına alet edenlere değil, bütün dünya çıkarlarından uzak duran, fakirliği dünya varlığına yeğleyen, insanlan kendisine köle yapmayan, krallar gibi yaşamaktan zevk almayan ermiş bulunursa istifade edilebilir.
    S.Ateş


  5. 07.Temmuz.2012, 21:39
    3
    Jıhad
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Nisan.2012
    Üye No: 95699
    Mesaj Sayısı: 305
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Tarikatların dindeki yeri nedir? Yani bir şeyhe bağlı olmak günah mı?

    Alıntı
    Islamda tasavvuf tasavvufta islam var mıdır?
    Tasavvuf (
    Alıntı
    Arapça : تصوّف taṣawwuf, Farsça : تصوف tasavvof) ya da Sufizm veya Sufilik (Arapça : صوفية ṣūfīya, Farsça : صوفی-گری sūfīgarī),İslam inancında Allah'a ulaşmanın yollarından biridir Bir başka tanıma göre, insanın akıl yoluyla erişemediği ilahî hakikatlere ve gayb alemine ait hakikatlere sezgiyle ulaşma yoludur
    İSLAM ve TASAVVUF

    1 İslam’ın temeli; “Lâ ilahe illallah”, yani “Allah’tan başka ilah yoktur” ilkesine dayanırken, Tasavvuf’un temeli; “La mevcude illallah”, yani “Allah’tan başka varlık yoktur” ilkesine dayanmaktadırFenafillah,vahdeti vücud gibi )-(Al-i İmran/18 )

    2 İslam’ın gündeminde Allah ve O’nun bildirisi yer alırken, Tasavvuf’un gündeminde tarikatın kurucuları veya evliya bildikleri şeyhler, pirler ve onların menkıbeleri yer alır-7A’raf/3

    3 İslam’da Allah, yarattıklarından hiçbirine benzemez-42Şura/11 112İhlas/4 Tasavvuf’un fikir babası Muhyiddin İbn Arabi, eserlerinde açıktan; “Yaratan yaratılandır(halik mahluktur), yaratılan da yaratandır(mahluk haliktir) Bunların hepsi tek varlıktır” anlayışını savunmuştur Yine İbn Arabi, Firavun’un rablık iddiasını iddiasını(79Naziat/24), Firavun’un Allah olduğuna bağlamıştır

    4 İslam’da kaynak Kur’an’dır Oysa Tasavvuf’ta kaynak, şeyhlerin ve pirlerin rüyaları ve ilhamlarıdır

    5 İslam aklı kullanmayı över(8Enfal/22-24 10Yunus/100), Tasavvuf aklı kullanmayı yerer Bu yüzden Tasavvuf’ta bilenle bilmeyen arasında bir fark yoktur Oysa İslam’da bilenle bilmeyen bir değildir-39Zümer/9

    6 İslam’da sadece Allah’ın ‘bir bildiği(hikmeti) var’ iken, Tasavvuf’ta şeyhin ‘bir bildiği var’ ilkesi esastır

    7 İslam’da kişi mal varlığını Allah ve O’nun bildirdiği değerler uğruna paylaşır Tasavvuf’ta şeyhinin istekleri uğruna harcama yapar

    8 Tasavvuf’un kullandığı çoğu kavram Kur’an’da apayrı anlamlarda kullanılmıştır

    9 İslam’ı; türbelerden medet bekleme, muskacılık, bez bağlamak, üfürükçülük gibi hurafelerle özdeşleştiren Tasavvuf’tur

    10 İslam’da hatalarıyla sevaplarıyla, doğrusuyla yanlışıyla insan insandır İnsanca yaşar, insanca ölür, insanca dirilir Tasavvufta insan, ancak üç-beş dini istismar eden zikir sarhoşunun keşfettiği bir ilahtır Oysa Kur’an’a göre kimse, Allah’a ait bir parça(cüz) değildir-43Zuhruf/15

    11 İslam’da zikir, Allah’ı ve O’nun bildirdiği değerleri gündemde tutmaktır Tasavvuf İslam’ı ve Allah’ı istismar ederek bazı sözcükleri saatlerce tekrar etmek diye anlamakta ve uygulamaktadır Zikrin anlamı için bkz Atalarınızı zikrettiğiniz gibi, hatta daha fazla Allah’ı zikredin-2Bakara/200

    12 İslam’da ruh vahyedilendir veya vahyin getirdiği ilahi bilinçtir Tasavvufta ruh, kendi içlerinde taşıdıklarına ve bunun sonucu Allahımsı veya Allah olduklarını inandıkları bir tözdür Kur’an’da ruh için bkz: 16Nahl/2 40Mümin/15 42Şura/52 Ruh konusunda fazla bilgimiz yoktur-17İsra/85
    http://www.mumsema.com/islamda-tasavvuf/213536-islamda-tasavvuf-tasavvufta-islam-var-midir.html

    http://www.mumsema.com/tarikatlar-tarikat-cesitleri/218777-tarikat-mi-sakin-ha.html


  6. 07.Temmuz.2012, 21:39
    3
    Jıhad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Islamda tasavvuf tasavvufta islam var mıdır?
    Tasavvuf (
    Alıntı
    Arapça : تصوّف taṣawwuf, Farsça : تصوف tasavvof) ya da Sufizm veya Sufilik (Arapça : صوفية ṣūfīya, Farsça : صوفی-گری sūfīgarī),İslam inancında Allah'a ulaşmanın yollarından biridir Bir başka tanıma göre, insanın akıl yoluyla erişemediği ilahî hakikatlere ve gayb alemine ait hakikatlere sezgiyle ulaşma yoludur
    İSLAM ve TASAVVUF

    1 İslam’ın temeli; “Lâ ilahe illallah”, yani “Allah’tan başka ilah yoktur” ilkesine dayanırken, Tasavvuf’un temeli; “La mevcude illallah”, yani “Allah’tan başka varlık yoktur” ilkesine dayanmaktadırFenafillah,vahdeti vücud gibi )-(Al-i İmran/18 )

    2 İslam’ın gündeminde Allah ve O’nun bildirisi yer alırken, Tasavvuf’un gündeminde tarikatın kurucuları veya evliya bildikleri şeyhler, pirler ve onların menkıbeleri yer alır-7A’raf/3

    3 İslam’da Allah, yarattıklarından hiçbirine benzemez-42Şura/11 112İhlas/4 Tasavvuf’un fikir babası Muhyiddin İbn Arabi, eserlerinde açıktan; “Yaratan yaratılandır(halik mahluktur), yaratılan da yaratandır(mahluk haliktir) Bunların hepsi tek varlıktır” anlayışını savunmuştur Yine İbn Arabi, Firavun’un rablık iddiasını iddiasını(79Naziat/24), Firavun’un Allah olduğuna bağlamıştır

    4 İslam’da kaynak Kur’an’dır Oysa Tasavvuf’ta kaynak, şeyhlerin ve pirlerin rüyaları ve ilhamlarıdır

    5 İslam aklı kullanmayı över(8Enfal/22-24 10Yunus/100), Tasavvuf aklı kullanmayı yerer Bu yüzden Tasavvuf’ta bilenle bilmeyen arasında bir fark yoktur Oysa İslam’da bilenle bilmeyen bir değildir-39Zümer/9

    6 İslam’da sadece Allah’ın ‘bir bildiği(hikmeti) var’ iken, Tasavvuf’ta şeyhin ‘bir bildiği var’ ilkesi esastır

    7 İslam’da kişi mal varlığını Allah ve O’nun bildirdiği değerler uğruna paylaşır Tasavvuf’ta şeyhinin istekleri uğruna harcama yapar

    8 Tasavvuf’un kullandığı çoğu kavram Kur’an’da apayrı anlamlarda kullanılmıştır

    9 İslam’ı; türbelerden medet bekleme, muskacılık, bez bağlamak, üfürükçülük gibi hurafelerle özdeşleştiren Tasavvuf’tur

    10 İslam’da hatalarıyla sevaplarıyla, doğrusuyla yanlışıyla insan insandır İnsanca yaşar, insanca ölür, insanca dirilir Tasavvufta insan, ancak üç-beş dini istismar eden zikir sarhoşunun keşfettiği bir ilahtır Oysa Kur’an’a göre kimse, Allah’a ait bir parça(cüz) değildir-43Zuhruf/15

    11 İslam’da zikir, Allah’ı ve O’nun bildirdiği değerleri gündemde tutmaktır Tasavvuf İslam’ı ve Allah’ı istismar ederek bazı sözcükleri saatlerce tekrar etmek diye anlamakta ve uygulamaktadır Zikrin anlamı için bkz Atalarınızı zikrettiğiniz gibi, hatta daha fazla Allah’ı zikredin-2Bakara/200

    12 İslam’da ruh vahyedilendir veya vahyin getirdiği ilahi bilinçtir Tasavvufta ruh, kendi içlerinde taşıdıklarına ve bunun sonucu Allahımsı veya Allah olduklarını inandıkları bir tözdür Kur’an’da ruh için bkz: 16Nahl/2 40Mümin/15 42Şura/52 Ruh konusunda fazla bilgimiz yoktur-17İsra/85
    http://www.mumsema.com/islamda-tasavvuf/213536-islamda-tasavvuf-tasavvufta-islam-var-midir.html

    http://www.mumsema.com/tarikatlar-tarikat-cesitleri/218777-tarikat-mi-sakin-ha.html





+ Yorum Gönder