Konusunu Oylayın.: Kadın Sesi Dinlemek Haram mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kadın Sesi Dinlemek Haram mıdır?
  1. 01.Temmuz.2012, 21:23
    1
    Misafir

    Kadın Sesi Dinlemek Haram mıdır?

  2. 03.Temmuz.2012, 14:25
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Kadın Sesi Dinlemek Haram mıdır?




    Kadın sesi haram mıdır?
    ? Bazı kimseler kadının sesi haramdır diyorlar, bazıları da değildir diye iddiada bulunuyorlar. Bu mevzuda netice nedir?? Kadın sesi yerine göre haramdır, yerine göre de haram değildir. Meselâ, vekar ve ciddiyet içinde ihtiyaçlarını temin için konuşan kadının sesi haram olmaz. Zira bir fitneye sebeb olmuyor, bir gösteriş arzusundan gelmiyor. Pazarlarda yapılan vekarlı alış veriş konuşması gibi. Bu hem Şafiî, hem de bazı Hanefî âlimlerince böyledir. Ancak, hiçbir ihtiyaçtan doğmayan, sadece gösteriş ve sükse için yapılan konuşmalarda, muhatap olan erkeğin zihninde kötü düşünceler meydana gelebileceğinden, böyle sesler haramdır, avrettir. Bu sesin sahibi kadın günaha girmiş olacağı gibi, dinleyen erkek de fitneye sebebiyet vereceğinden mes?uliyete mâruz kalır. Demek ki, şarkı, türkü sesleri ihtiyaçtan meydana gelen sesler değildir. Belki fitneye sebeb olabilecek haram sesler cümlesine dahildir. Böylesi kadınlar mesuliyetten kurtulamazlar. Vekar ve ciddiyet içindeki ihtiyaç konuşmalarında kadın sesinin haram olmadığını söyleyen Muhammed Ali Es-Sabûnî, ?Resûlüllah?ın zevceleri hadîs naklederken erkeklerle konuşur, hadîsleri bizzat kendi seslerinden dinletirlerdi? demektedir. Bu hususta İbn-i Âbidin ve Âlûsî?de bilgi vardır.
    ....




  3. 03.Temmuz.2012, 14:25
    2
    Editör



    Kadın sesi haram mıdır?
    ? Bazı kimseler kadının sesi haramdır diyorlar, bazıları da değildir diye iddiada bulunuyorlar. Bu mevzuda netice nedir?? Kadın sesi yerine göre haramdır, yerine göre de haram değildir. Meselâ, vekar ve ciddiyet içinde ihtiyaçlarını temin için konuşan kadının sesi haram olmaz. Zira bir fitneye sebeb olmuyor, bir gösteriş arzusundan gelmiyor. Pazarlarda yapılan vekarlı alış veriş konuşması gibi. Bu hem Şafiî, hem de bazı Hanefî âlimlerince böyledir. Ancak, hiçbir ihtiyaçtan doğmayan, sadece gösteriş ve sükse için yapılan konuşmalarda, muhatap olan erkeğin zihninde kötü düşünceler meydana gelebileceğinden, böyle sesler haramdır, avrettir. Bu sesin sahibi kadın günaha girmiş olacağı gibi, dinleyen erkek de fitneye sebebiyet vereceğinden mes?uliyete mâruz kalır. Demek ki, şarkı, türkü sesleri ihtiyaçtan meydana gelen sesler değildir. Belki fitneye sebeb olabilecek haram sesler cümlesine dahildir. Böylesi kadınlar mesuliyetten kurtulamazlar. Vekar ve ciddiyet içindeki ihtiyaç konuşmalarında kadın sesinin haram olmadığını söyleyen Muhammed Ali Es-Sabûnî, ?Resûlüllah?ın zevceleri hadîs naklederken erkeklerle konuşur, hadîsleri bizzat kendi seslerinden dinletirlerdi? demektedir. Bu hususta İbn-i Âbidin ve Âlûsî?de bilgi vardır.
    ....







+ Yorum Gönder