Konusunu Oylayın.: Ölmüş kimselerin resmini duvara asmak caiz mi,resmin asılması ölüye azap verdirir mi?

5 üzerinden 2.56 | Toplam : 9 kişi
Ölmüş kimselerin resmini duvara asmak caiz mi,resmin asılması ölüye azap verdirir mi?
  1. 29.Haziran.2012, 21:44
    1
    Misafir

    Ölmüş kimselerin resmini duvara asmak caiz mi,resmin asılması ölüye azap verdirir mi?






    Ölmüş kimselerin resmini duvara asmak caiz mi,resmin asılması ölüye azap verdirir mi? Mumsema hayirli aksamlar,,
    benim oturma odamin duvarinda kayinvalidemin fotografi var,,esimin annesi seneler once vefat etti,,kimi kisiler bunun yanlis oldugunu,o kisiye bunun azap oldugunu soylediler,,dogrumu?simdiden allah razi olsun.


  2. 29.Haziran.2012, 21:44
    1
    sule79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sule79
    Misafir



    hayirli aksamlar,,
    benim oturma odamin duvarinda kayinvalidemin fotografi var,,esimin annesi seneler once vefat etti,,kimi kisiler bunun yanlis oldugunu,o kisiye bunun azap oldugunu soylediler,,dogrumu?simdiden allah razi olsun.


    Benzer Konular

    - Ölmüş kişilerin resimlerini duvara asmak caiz mi?

    - Evde ölen kişilerin resmini asmak caiz mi?

    - Resim büyütüp duvara asmak caiz mi?

    - Duvara poster asmak caiz mi?

    - Duvara papirüs asmak caiz midir ?

  3. 01.Temmuz.2012, 00:15
    2
    munzir
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ocak.2009
    Üye No: 46504
    Mesaj Sayısı: 235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Ölmüş kimselerin resmini duvara asmak caiz mi,resmin asılması ölüye azap verdi




    RESİM



    İnsanın özlem ve duygularını estetik kurallar çerçevesinde çizgi ve renklerle düz bir satıh üzerinde figürlü veya figürsüz olarak yansıtılmasına dayanan sanat dalı.

    İslam dini her konuya dair, bir bakış açısı ortaya koyup her hususta görüş ve düşünceyi yansıttığı gibi resimle ilgili olarak da bir bakış açısı belirtmiştir.

    Allah'ın birliği inancına dayanan İslâm dini, bu inancı korumak için son derece titizlik gösterir. Akla ve kalbe, gizli ve açık bir şekilde girebilecek her tür şirk ve putperestlik yolunu kapatır. Onun için de, resim konusunda hassas davranır. Çünkü çoğunlukla, sevilen kimselerin hatıralarını devam ettirmek gibi bir niyetle başlayan resim ve heykel işi, sonunda Allah'a şirk koşmaya, resmi ve heykeli yapılan kimseleri yüceltmeye varır. Onun için İslâm bu kapıyı kapatmıştır.

    Hz. Peygamber İslamın ilk döneminde, ne suretle olursa olsun, resimli eşya kullanılmasını yasakladı. Çünkü Hz. Peygamber (s.a.s) şirkle mücadele halindeydi; insanları putlara, heykellere, resimlere ibadetten uzaklaştırıyordu. Nitekim resim ve heykeli şiddetle yasaklayan hadisler bu dönemde söylenmiştir.

    "Her kim bir canlı resmi yaparsa Allah ona o resme can verinceye kadar azab eder. Ressam resmine katiyyen ruh veremez ve ebediyen azab olunur" (Tecrid-i Sarih Tercümesi, VI, s. 533).

    "Şu resimleri yapanlar yok mu? İşte onlar, kıyamet gününde, haydi yaptığınız resimlere can veriniz, diye azab olunacaklardır" (Tecrid, XII, 116).

    İslamın kuvvetlenip güçlenmesiyle tazim ifade etmeyen resimlerin yapılmasına müsaade olunmuştur. Nitekim İslâm bilginlerinin çoğu, manzara resimlerinin, yarım(Mesela belden yukarı) insan ve diğer ruh taşıyan hayvanların resimlerinin yapılmasında ve kullanılmasında bir sakınca görmemişlerdir. Yalnız tam insan ve ruh taşıyan hayvan resimleri hakkında alimlerden bir kısmı, tazim olmaksızın kullanmayı kerahetle caiz görmüş, bir kısmı da görmemiştir.

    Fotoğrafın durumu nedir? Bu hususta da bazı alimler bunun caiz olduğunu, bir kısmı da olmadığını savunmuştur. Caiz görenler, fotoğraf belirli vasıtalarla gölgeyi hapsetmekten ibarettir, yasaklanan resimlerden değildir, çünkü yasaklanan resim, daha önce yapılmamış bir resmi yapmak, Allah'ın yarattığı bir hayvana benzetmeye çalışmaktır, halbuki herhangi bir aletle alınan fotoğrafta bu anlam yoktur, derler. Caiz görmeyenler de resim konusunda olduğu gibi fotoğraf konusunda da şiddet gösterir ve kerahati üzerinde ısrar ederler. Yalnız bunlar da pasaport, nüfus cüzdanı, ehliyet gibi zorunlu haller ve şüphelileri tanıma dolayısıyla çekilen ve tazim niyeti yahut inancı sarsma olmayan resim ve fotoğraflara ruhsat verirler (Yusuf el-Kardâvî, İslâm'da Helal ve Haram, s. 128).

    İslâm inançlarına ve adabına ters düşen her türlü resim haramdır. Kadın resimlerinin çıplak veya yarı çıplak çizilmesi, fitne doğuracak yerlerinin belirtilmesi, gazete, dergi ve sinemalarda gösterilmesi haramdır. Bunları çizen, çeken, yayınlayan, evlerde ve dairelerde bulunduran, onları görmeye niyetlenen manen sorumludur. Kâfir, fasık ve zalimlerin resimleri de aynı hükümdedir. Bir müslüman, Allah'ın varlığını inkâr eden bir liderin, Hz. Muhammed (s.a.s)'in peygamberliğini reddeden bir kimsenin, müslüman olduğunu söylediği halde, Allah'ın indirdiğinden başkasıyla hükmeden kişilerin resimlerini asması helal değildir.

    Namaz kılan bir kimsenin karşısında resim bulunmaması gerekir.

    Şamil İA


  4. 01.Temmuz.2012, 00:15
    2
    Devamlı Üye



    RESİM



    İnsanın özlem ve duygularını estetik kurallar çerçevesinde çizgi ve renklerle düz bir satıh üzerinde figürlü veya figürsüz olarak yansıtılmasına dayanan sanat dalı.

    İslam dini her konuya dair, bir bakış açısı ortaya koyup her hususta görüş ve düşünceyi yansıttığı gibi resimle ilgili olarak da bir bakış açısı belirtmiştir.

    Allah'ın birliği inancına dayanan İslâm dini, bu inancı korumak için son derece titizlik gösterir. Akla ve kalbe, gizli ve açık bir şekilde girebilecek her tür şirk ve putperestlik yolunu kapatır. Onun için de, resim konusunda hassas davranır. Çünkü çoğunlukla, sevilen kimselerin hatıralarını devam ettirmek gibi bir niyetle başlayan resim ve heykel işi, sonunda Allah'a şirk koşmaya, resmi ve heykeli yapılan kimseleri yüceltmeye varır. Onun için İslâm bu kapıyı kapatmıştır.

    Hz. Peygamber İslamın ilk döneminde, ne suretle olursa olsun, resimli eşya kullanılmasını yasakladı. Çünkü Hz. Peygamber (s.a.s) şirkle mücadele halindeydi; insanları putlara, heykellere, resimlere ibadetten uzaklaştırıyordu. Nitekim resim ve heykeli şiddetle yasaklayan hadisler bu dönemde söylenmiştir.

    "Her kim bir canlı resmi yaparsa Allah ona o resme can verinceye kadar azab eder. Ressam resmine katiyyen ruh veremez ve ebediyen azab olunur" (Tecrid-i Sarih Tercümesi, VI, s. 533).

    "Şu resimleri yapanlar yok mu? İşte onlar, kıyamet gününde, haydi yaptığınız resimlere can veriniz, diye azab olunacaklardır" (Tecrid, XII, 116).

    İslamın kuvvetlenip güçlenmesiyle tazim ifade etmeyen resimlerin yapılmasına müsaade olunmuştur. Nitekim İslâm bilginlerinin çoğu, manzara resimlerinin, yarım(Mesela belden yukarı) insan ve diğer ruh taşıyan hayvanların resimlerinin yapılmasında ve kullanılmasında bir sakınca görmemişlerdir. Yalnız tam insan ve ruh taşıyan hayvan resimleri hakkında alimlerden bir kısmı, tazim olmaksızın kullanmayı kerahetle caiz görmüş, bir kısmı da görmemiştir.

    Fotoğrafın durumu nedir? Bu hususta da bazı alimler bunun caiz olduğunu, bir kısmı da olmadığını savunmuştur. Caiz görenler, fotoğraf belirli vasıtalarla gölgeyi hapsetmekten ibarettir, yasaklanan resimlerden değildir, çünkü yasaklanan resim, daha önce yapılmamış bir resmi yapmak, Allah'ın yarattığı bir hayvana benzetmeye çalışmaktır, halbuki herhangi bir aletle alınan fotoğrafta bu anlam yoktur, derler. Caiz görmeyenler de resim konusunda olduğu gibi fotoğraf konusunda da şiddet gösterir ve kerahati üzerinde ısrar ederler. Yalnız bunlar da pasaport, nüfus cüzdanı, ehliyet gibi zorunlu haller ve şüphelileri tanıma dolayısıyla çekilen ve tazim niyeti yahut inancı sarsma olmayan resim ve fotoğraflara ruhsat verirler (Yusuf el-Kardâvî, İslâm'da Helal ve Haram, s. 128).

    İslâm inançlarına ve adabına ters düşen her türlü resim haramdır. Kadın resimlerinin çıplak veya yarı çıplak çizilmesi, fitne doğuracak yerlerinin belirtilmesi, gazete, dergi ve sinemalarda gösterilmesi haramdır. Bunları çizen, çeken, yayınlayan, evlerde ve dairelerde bulunduran, onları görmeye niyetlenen manen sorumludur. Kâfir, fasık ve zalimlerin resimleri de aynı hükümdedir. Bir müslüman, Allah'ın varlığını inkâr eden bir liderin, Hz. Muhammed (s.a.s)'in peygamberliğini reddeden bir kimsenin, müslüman olduğunu söylediği halde, Allah'ın indirdiğinden başkasıyla hükmeden kişilerin resimlerini asması helal değildir.

    Namaz kılan bir kimsenin karşısında resim bulunmaması gerekir.

    Şamil İA


  5. 06.Nisan.2015, 11:44
    3
    Misafir

    Cevap: Ölmüş kimselerin resmini duvara asmak caiz mi,resmin asılması ölüye azap verdirir mi?

    hayırlı günler
    rahmetli ablam 2003 yılında vefat etmişti.aradan 11 yıl geçtikten sonra komşumuzun kızının ruyasına girip evimizde bulunan yaşam ünitesine üçlü çerçeve ile diğer ablam ve benim kendisinin de bulunduğu resim koymamızı bizi orda görmek istediğini söylemiş ve ben çok mutluyum üzülmesinler diye belirtmiş.rahmetli ablamın fotografları 11 yıldır evimizin her yerinde çerceveli olmak üzere asılı.hatta salonda ki resmi üç boyutlu olmak üzere büyük. size sorum şu olucak 11 yıl sonra üçlü çerceve ile fotograf koymamızı istemesi olan fotografları kaldırmak mı gerekir? yok sa diğerleri kalıcak şekilde üçlü çerceve alıp koymak mı doğru olur lütfen cevabınızı canı gönülden bekliyorum
    hayırlı günler şimdiden allah razı olsun


  6. 06.Nisan.2015, 11:44
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    hayırlı günler
    rahmetli ablam 2003 yılında vefat etmişti.aradan 11 yıl geçtikten sonra komşumuzun kızının ruyasına girip evimizde bulunan yaşam ünitesine üçlü çerçeve ile diğer ablam ve benim kendisinin de bulunduğu resim koymamızı bizi orda görmek istediğini söylemiş ve ben çok mutluyum üzülmesinler diye belirtmiş.rahmetli ablamın fotografları 11 yıldır evimizin her yerinde çerceveli olmak üzere asılı.hatta salonda ki resmi üç boyutlu olmak üzere büyük. size sorum şu olucak 11 yıl sonra üçlü çerceve ile fotograf koymamızı istemesi olan fotografları kaldırmak mı gerekir? yok sa diğerleri kalıcak şekilde üçlü çerceve alıp koymak mı doğru olur lütfen cevabınızı canı gönülden bekliyorum
    hayırlı günler şimdiden allah razı olsun





+ Yorum Gönder