Konusunu Oylayın.: Top Oynamak Günah Mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Top Oynamak Günah Mıdır?
  1. 20.Haziran.2012, 00:16
    1
    Misafir

    Top Oynamak Günah Mıdır?

  2. 20.Haziran.2012, 10:12
    2
    burakin
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93965
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?




    evet günah olduğu kitaplarda yazılıdır


  3. 20.Haziran.2012, 10:12
    2
    burakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    evet günah olduğu kitaplarda yazılıdır


  4. 20.Haziran.2012, 10:20
    3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    Futbolun dinimizdeki yeri nedir?


    Futbol oynamanın sakıncası var mıdır?
    Çünkü oynayanlar şort giydiği için avret yerlerinin bir kısmı görünüyor. Dinen hükmü nedir?


    Boş yere geçen her ânın pek çok fırsatları da beraberinde götürdüğü kabul etmemiz gereken bir gerçektir. Çünkü insanın vakti dünyanın ömrüne nisbetle çok az ve kısadır. Bu bakımdan, tek bir saniyesi dahi altından daha kıymetli olan zamanın, ebedî hayata nur ve ışık tutacak meşguliyetlerle geçmesi gerekir. Bunun için, mü’minin ibadeti ve işi bir hayır üzere olduğu gibi, geriye kalan zamanı da mânâsız olmamalı, meşru dairede yaşanmalıdır. Tâ ki, bir taraftan kazanırken, diğer yandan kaybetmiş olmasın.

    Zamanımızda, insanın zamanını katleden o kadar lüzumsuz meşguliyetler vardır ki, bunlardan birçoğu maddî ve mânevî gelişmeye bir sahip olmadığı gibi, insanı yaratılış hikmetinden uzaklaştırdığı da bir gerçektir. İşte, insan bu çeşit gayesiz ve hedefsiz şeylerden kendisini ne kadar çekip çevirse o derece kâr içinde olur.

    Belli bir mesai sarf eden ve çalışan insanın dinlenmesi ve istirahat etmesi ne kadar hakkı ise, İslâmın yasakladığı sınırı aşmamak şartıyla, bazı oyun ve eğlencelerde bulunmak da mümkün ve normaldir. Ama bu oyun ve eğlencelerin bir ucu, dinimizin haram kıldığı şeyerden birisine yaklaşır ve bulaşırsa, o oyun meşruiyetini kaybetmiş olur.

    Çeşitli adlarla yapılan “kültürel faaliyetler”de ve “spor müsabakaları”nda aynı şartları aramamız gerekir. Bunlar mubah ve meşru görülen daire içindeyse, haram olduğundan bahsedilemez. Meselâ bu faaliyetlerin bazısı erkek-kız karışık olarak icra edilirse, birtakım dinî mahzurları da beraberinde getireceği açıktır.

    Çünkü dinen bir kimse ancak kendisine ebedî olarak nikâhı düşmeyen —anne, kız kardeş, hala, teyze gibi— kimselerle yalnız kalabilir, birlikte bulunabilir, elini tutabilir, konuşabilir. Bunun dışında, hayatî bir durum olmadığı müddetçe, bir erkeğin mahremi olmayan bir kadınla; kadının da mahremi olmayan bir erkekle birlikte bulunması, tokalaşması, elini tutması caiz görülmemiştir.

    Sportif faaliyetlerde de aynı şeyleri söylemek mümkündür. Namaz geçirilmeyecek, kumara girmeyecek ve vücudun bir başkasına gösterilmesi caiz olmayan yerlerinin açılmasına meydan verilmeyecekse dinî bir mahzurdan söz edilemez.

    Dinimiz gerek faydalalığı, gerekse görünüşte bir faydası olmasa da zararsız oluşu bakımından, ok atmak, mızrak kullanmak, güreş, yüzme, koşu ve at yarışları gibi oyunları meşru kılmıştır. Hattâ bunlardan bazıları da sünnettir.

    Hz. Rukâne’nin Müslüman olmasına, Peygamberimizle güreşmesi ve üç defasında da Peygamberimizin kendisini mağlûp etmesi vesile olmuştur.1

    Yine Peygamberimizin Hz. Âişe ile yarıştığı, müteaddit defalar onu geçtiği de rivayet edilmektedir.2

    Keza Peygamberimiz Habeşlilerin gösterdiği mızrak oyunlarını Hz. Âişe ile birlikte seyretmiş ve bu tip eğlencelerin caiz olduğunu bizzat kendi hayatında göstermiştir.
    Cihad meydanlarında mücahitlerin yardımcısı olan atı övmüş ve savaştan önce tertiplenen at yarışlarında birinci gelenlere çeşitli armağanlar vererek bu sporu desteklemiştir. Burada esas gaye, cihada hazırlık yapmaktır. Savaş öncesi bir eğitim ve idmandır.

    Fakat İslâmın meşru kıldığı bazı oyun ve eğlencelerde bugün bazı uygulamalarla helâl dairenin dışına taşılmıştır. Meselâ, güreş, yarış ve yüzmede başkalarına gösterilmesi haram olan yerlerin açılması gibi.

    Bazı oyunlar da kumara âlet edilmektedir. At yarışları, piyango, spor-toto-loto ve karşılıklı bahis bunlardan bazılarıdır.

    Piyango ve spor toto gibi oyunlar zaten kumar sayılmaktadır. Zira kumarın bütün özelliklerini içinde taşıyor. Piyango şeklindeki kumarın İslam öncesi Cahiliye devrinde de olduğu bilinmektedir. Onlar oklar üzerine işaretler koyar, oktaki çıkan işarete göre para alırlardı. İslâmiyet kumarın herçeşidini haram kıldığından, piyango da bunların içindedir. Nitekim bir âyet-i kerimede şöyle buyurulmaktadır:

    “Ey iman edenler, şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir. Bunlardan uzuk durun ki kurtuluşa eresiniz.”3

    İslâmiyet böylece ortaya mal ve para konarak oynanacak hiçbir şans oyununa izin vermemiştir. Eğer fakirlere, zayıflara ve düşkünlere yardım edilecekse, bu tip kurumlar kanalıyla olmasına gerek yoktur. İslâmın hukuk, toplum ve ahlâk düzeni, kimsesizleri korumak, hayır müesseselerini yaşatmak için kumar tertibine ihtiyaç duymamaktadır.

    Karşılıklı bahis ve iddialaşmak gibi tertip ve oyunlar da aynı şekilde kumar sayılmaktadır. Meselâ, iki kişi yarışa çıkmadan önce birisi, “Eğer beni geçersen sana şu kadar vereceğim, şayet ben seni geçersem bana şu kadar vereceksin” derlerse böyle bir bahis kumara girer. Ancak tek taraflı olursa caiz olur. Yani taraflardan birisi,”Beni geçersen sana şu kadar vereceğim, fakat ben seni geçersem sen bana birşey verme” der ve anlaşırlarsa böyle bir iddia meşrudur. Bu parayı alan kimsenin onu kullanması caizdir.

    Top oyunlarında da, namazın geciktirilmesine veya terkine, başkalarına gösterilmesi caiz olmayan yerlerin açılmasına meydan verilmediği, vücudun yaralanmasına ve sakatlanmasına sebep olmadığı müddetçe bir mahzurdan söz edilemez. Bu hususlardan birisi söz konusu olunca meşru olmaktan çıkar.

    1. Tirmizî, Libas: 42.
    2. İbni Mace, Nikâh: 50.
    3. Mâide Sûresi, 90.

    Mehmed Paksu İbadet Hayatımız-1



  5. 20.Haziran.2012, 10:20
    3
    Silent and lonely rains
    Futbolun dinimizdeki yeri nedir?


    Futbol oynamanın sakıncası var mıdır?
    Çünkü oynayanlar şort giydiği için avret yerlerinin bir kısmı görünüyor. Dinen hükmü nedir?


    Boş yere geçen her ânın pek çok fırsatları da beraberinde götürdüğü kabul etmemiz gereken bir gerçektir. Çünkü insanın vakti dünyanın ömrüne nisbetle çok az ve kısadır. Bu bakımdan, tek bir saniyesi dahi altından daha kıymetli olan zamanın, ebedî hayata nur ve ışık tutacak meşguliyetlerle geçmesi gerekir. Bunun için, mü’minin ibadeti ve işi bir hayır üzere olduğu gibi, geriye kalan zamanı da mânâsız olmamalı, meşru dairede yaşanmalıdır. Tâ ki, bir taraftan kazanırken, diğer yandan kaybetmiş olmasın.

    Zamanımızda, insanın zamanını katleden o kadar lüzumsuz meşguliyetler vardır ki, bunlardan birçoğu maddî ve mânevî gelişmeye bir sahip olmadığı gibi, insanı yaratılış hikmetinden uzaklaştırdığı da bir gerçektir. İşte, insan bu çeşit gayesiz ve hedefsiz şeylerden kendisini ne kadar çekip çevirse o derece kâr içinde olur.

    Belli bir mesai sarf eden ve çalışan insanın dinlenmesi ve istirahat etmesi ne kadar hakkı ise, İslâmın yasakladığı sınırı aşmamak şartıyla, bazı oyun ve eğlencelerde bulunmak da mümkün ve normaldir. Ama bu oyun ve eğlencelerin bir ucu, dinimizin haram kıldığı şeyerden birisine yaklaşır ve bulaşırsa, o oyun meşruiyetini kaybetmiş olur.

    Çeşitli adlarla yapılan “kültürel faaliyetler”de ve “spor müsabakaları”nda aynı şartları aramamız gerekir. Bunlar mubah ve meşru görülen daire içindeyse, haram olduğundan bahsedilemez. Meselâ bu faaliyetlerin bazısı erkek-kız karışık olarak icra edilirse, birtakım dinî mahzurları da beraberinde getireceği açıktır.

    Çünkü dinen bir kimse ancak kendisine ebedî olarak nikâhı düşmeyen —anne, kız kardeş, hala, teyze gibi— kimselerle yalnız kalabilir, birlikte bulunabilir, elini tutabilir, konuşabilir. Bunun dışında, hayatî bir durum olmadığı müddetçe, bir erkeğin mahremi olmayan bir kadınla; kadının da mahremi olmayan bir erkekle birlikte bulunması, tokalaşması, elini tutması caiz görülmemiştir.

    Sportif faaliyetlerde de aynı şeyleri söylemek mümkündür. Namaz geçirilmeyecek, kumara girmeyecek ve vücudun bir başkasına gösterilmesi caiz olmayan yerlerinin açılmasına meydan verilmeyecekse dinî bir mahzurdan söz edilemez.

    Dinimiz gerek faydalalığı, gerekse görünüşte bir faydası olmasa da zararsız oluşu bakımından, ok atmak, mızrak kullanmak, güreş, yüzme, koşu ve at yarışları gibi oyunları meşru kılmıştır. Hattâ bunlardan bazıları da sünnettir.

    Hz. Rukâne’nin Müslüman olmasına, Peygamberimizle güreşmesi ve üç defasında da Peygamberimizin kendisini mağlûp etmesi vesile olmuştur.1

    Yine Peygamberimizin Hz. Âişe ile yarıştığı, müteaddit defalar onu geçtiği de rivayet edilmektedir.2

    Keza Peygamberimiz Habeşlilerin gösterdiği mızrak oyunlarını Hz. Âişe ile birlikte seyretmiş ve bu tip eğlencelerin caiz olduğunu bizzat kendi hayatında göstermiştir.
    Cihad meydanlarında mücahitlerin yardımcısı olan atı övmüş ve savaştan önce tertiplenen at yarışlarında birinci gelenlere çeşitli armağanlar vererek bu sporu desteklemiştir. Burada esas gaye, cihada hazırlık yapmaktır. Savaş öncesi bir eğitim ve idmandır.

    Fakat İslâmın meşru kıldığı bazı oyun ve eğlencelerde bugün bazı uygulamalarla helâl dairenin dışına taşılmıştır. Meselâ, güreş, yarış ve yüzmede başkalarına gösterilmesi haram olan yerlerin açılması gibi.

    Bazı oyunlar da kumara âlet edilmektedir. At yarışları, piyango, spor-toto-loto ve karşılıklı bahis bunlardan bazılarıdır.

    Piyango ve spor toto gibi oyunlar zaten kumar sayılmaktadır. Zira kumarın bütün özelliklerini içinde taşıyor. Piyango şeklindeki kumarın İslam öncesi Cahiliye devrinde de olduğu bilinmektedir. Onlar oklar üzerine işaretler koyar, oktaki çıkan işarete göre para alırlardı. İslâmiyet kumarın herçeşidini haram kıldığından, piyango da bunların içindedir. Nitekim bir âyet-i kerimede şöyle buyurulmaktadır:

    “Ey iman edenler, şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir. Bunlardan uzuk durun ki kurtuluşa eresiniz.”3

    İslâmiyet böylece ortaya mal ve para konarak oynanacak hiçbir şans oyununa izin vermemiştir. Eğer fakirlere, zayıflara ve düşkünlere yardım edilecekse, bu tip kurumlar kanalıyla olmasına gerek yoktur. İslâmın hukuk, toplum ve ahlâk düzeni, kimsesizleri korumak, hayır müesseselerini yaşatmak için kumar tertibine ihtiyaç duymamaktadır.

    Karşılıklı bahis ve iddialaşmak gibi tertip ve oyunlar da aynı şekilde kumar sayılmaktadır. Meselâ, iki kişi yarışa çıkmadan önce birisi, “Eğer beni geçersen sana şu kadar vereceğim, şayet ben seni geçersem bana şu kadar vereceksin” derlerse böyle bir bahis kumara girer. Ancak tek taraflı olursa caiz olur. Yani taraflardan birisi,”Beni geçersen sana şu kadar vereceğim, fakat ben seni geçersem sen bana birşey verme” der ve anlaşırlarsa böyle bir iddia meşrudur. Bu parayı alan kimsenin onu kullanması caizdir.

    Top oyunlarında da, namazın geciktirilmesine veya terkine, başkalarına gösterilmesi caiz olmayan yerlerin açılmasına meydan verilmediği, vücudun yaralanmasına ve sakatlanmasına sebep olmadığı müddetçe bir mahzurdan söz edilemez. Bu hususlardan birisi söz konusu olunca meşru olmaktan çıkar.

    1. Tirmizî, Libas: 42.
    2. İbni Mace, Nikâh: 50.
    3. Mâide Sûresi, 90.

    Mehmed Paksu İbadet Hayatımız-1



  6. 20.Haziran.2012, 11:42
    4
    burakin
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93965
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    reddül muhtarda günah olduğu yazıyor her oyunun günah olduğunu yazıyor ibni abidine mi inanalım mehmed paksuya mı


  7. 20.Haziran.2012, 11:42
    4
    burakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reddül muhtarda günah olduğu yazıyor her oyunun günah olduğunu yazıyor ibni abidine mi inanalım mehmed paksuya mı


  8. 20.Haziran.2012, 12:26
    5
    m.deniz
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ocak.2011
    Üye No: 83734
    Mesaj Sayısı: 1,194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: .......

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    Alıntı
    evet günah olduğu kitaplarda yazılıdır
    burakin kardeş kanıt vermeden kesin cevap vermemen daha doğrudur yanlış bir bilgi sonucu bir insanın ömür boyu yanlış bir şey yapmasından ve bunun sonucunda alanılabilecek günahları düşünerek cevap vermeni tavsiye ederim.top oynaman konusun a gelince
    Alıntı
    Top oyunlarında da, namazın geciktirilmesine veya terkine, başkalarına gösterilmesi caiz olmayan yerlerin açılmasına meydan verilmediği, vücudun yaralanmasına ve sakatlanmasına sebep olmadığı müddetçe bir mahzurdan söz edilemez. Bu hususlardan birisi söz konusu olunca meşru olmaktan çıkar.
    1. Tirmizî, Libas: 42.

    2. İbni Mace, Nikâh: 50.
    3. Mâide Sûresi, 90.
    Burdaki bilgilere uymanı tavsiye ederim çünkü günümüz insanının hemen hemen çoğu boş işlerle uğraşmaktadır lakin bu seni ibadetinden alıkoyarsa Allahatan uzaklaştırırsa günahtr aksi takdirde bir sakıncası yoktur.Değerli kardeşim ben gerktiğinde topta oynuyurum lakin bu beni ibadetimden alıkoymuyoR bu demek değildir top oynamak günahtır.
    Ayrıca boş işlerle uğraşmnyıp kendini sürekli badetlere vermekte takva boyutuna üst dercelerindendir.Böyle yapılırsa tabikide sevabı çoktur lakin günahtır demek yanlıştır.Nitekim bazı alimler günahtır bazılarıda günah değildir diyor,çoğunluk günah değil kanısı daha baskın durumundadır.Allah cümlemizi ibadetlerini her daim yerine getirenlerden eylesi(Amin)



  9. 20.Haziran.2012, 12:26
    5
    Devamlı Üye
    Alıntı
    evet günah olduğu kitaplarda yazılıdır
    burakin kardeş kanıt vermeden kesin cevap vermemen daha doğrudur yanlış bir bilgi sonucu bir insanın ömür boyu yanlış bir şey yapmasından ve bunun sonucunda alanılabilecek günahları düşünerek cevap vermeni tavsiye ederim.top oynaman konusun a gelince
    Alıntı
    Top oyunlarında da, namazın geciktirilmesine veya terkine, başkalarına gösterilmesi caiz olmayan yerlerin açılmasına meydan verilmediği, vücudun yaralanmasına ve sakatlanmasına sebep olmadığı müddetçe bir mahzurdan söz edilemez. Bu hususlardan birisi söz konusu olunca meşru olmaktan çıkar.
    1. Tirmizî, Libas: 42.

    2. İbni Mace, Nikâh: 50.
    3. Mâide Sûresi, 90.
    Burdaki bilgilere uymanı tavsiye ederim çünkü günümüz insanının hemen hemen çoğu boş işlerle uğraşmaktadır lakin bu seni ibadetinden alıkoyarsa Allahatan uzaklaştırırsa günahtr aksi takdirde bir sakıncası yoktur.Değerli kardeşim ben gerktiğinde topta oynuyurum lakin bu beni ibadetimden alıkoymuyoR bu demek değildir top oynamak günahtır.
    Ayrıca boş işlerle uğraşmnyıp kendini sürekli badetlere vermekte takva boyutuna üst dercelerindendir.Böyle yapılırsa tabikide sevabı çoktur lakin günahtır demek yanlıştır.Nitekim bazı alimler günahtır bazılarıda günah değildir diyor,çoğunluk günah değil kanısı daha baskın durumundadır.Allah cümlemizi ibadetlerini her daim yerine getirenlerden eylesi(Amin)



  10. 20.Haziran.2012, 12:37
    6
    Misafir

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    top oynamak da günahsa biz yanmışız kurtuluşumuz yok o zaman


  11. 20.Haziran.2012, 12:37
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    top oynamak da günahsa biz yanmışız kurtuluşumuz yok o zaman


  12. 20.Haziran.2012, 13:04
    7
    burakin
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93965
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    günah değil diyenlerin çoğunlukta olması fetvanın o yönde verilmesi demek değil ki yine de fetvanın ne yönde olduğunu ben de bilmiyorum şimdi ihtilafı duyduğum için


  13. 20.Haziran.2012, 13:04
    7
    burakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    günah değil diyenlerin çoğunlukta olması fetvanın o yönde verilmesi demek değil ki yine de fetvanın ne yönde olduğunu ben de bilmiyorum şimdi ihtilafı duyduğum için


  14. 20.Haziran.2012, 13:30
    8
    m.deniz
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ocak.2011
    Üye No: 83734
    Mesaj Sayısı: 1,194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: .......

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    Değerli kardeşim şimdi sigara içmek sağlığa zarar veriyor bilindiği üzere insana zarar veren bir şeyin haram oılması gerkirken alimlerin çoğunluğu haram değil kanısında birleşmişlerdir bu demek oluyorki alimlerin çoğunluğunun dediğine uymak gerekir nitekim de öyle yapılıyor.Bu yaşadığımız devirde belli bir islam önderi olmadığı da aşikardır.Yani hz.Ömer,Hz.Ali vb. gibi önderlerimiz olmadığından çoğunluk olan alimlere uymak gerekir.


  15. 20.Haziran.2012, 13:30
    8
    Devamlı Üye
    Değerli kardeşim şimdi sigara içmek sağlığa zarar veriyor bilindiği üzere insana zarar veren bir şeyin haram oılması gerkirken alimlerin çoğunluğu haram değil kanısında birleşmişlerdir bu demek oluyorki alimlerin çoğunluğunun dediğine uymak gerekir nitekim de öyle yapılıyor.Bu yaşadığımız devirde belli bir islam önderi olmadığı da aşikardır.Yani hz.Ömer,Hz.Ali vb. gibi önderlerimiz olmadığından çoğunluk olan alimlere uymak gerekir.


  16. 20.Haziran.2012, 15:25
    9
    burakin
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93965
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    o zaman ebu hanife hariç diğer tüm alimler zerre miktarı necaseti temizlemeyi farz görmüşler sadece ebu hanife dirhem miktarına çıkarmış bunu hadi çoğunluğa uy bakalım ayrıca sigaraya eski alimler hep mubah demişler zararının olduğunu bilmediklerinden


  17. 20.Haziran.2012, 15:25
    9
    burakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    o zaman ebu hanife hariç diğer tüm alimler zerre miktarı necaseti temizlemeyi farz görmüşler sadece ebu hanife dirhem miktarına çıkarmış bunu hadi çoğunluğa uy bakalım ayrıca sigaraya eski alimler hep mubah demişler zararının olduğunu bilmediklerinden


  18. 20.Haziran.2012, 17:38
    10
    m.deniz
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ocak.2011
    Üye No: 83734
    Mesaj Sayısı: 1,194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: .......

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    Alıntı
    o zaman ebu hanife hariç diğer tüm alimler zerre miktarı necaseti temizlemeyi farz görmüşler sadece ebu hanife dirhem miktarına çıkarmış bunu hadi çoğunluğa uy bakalım ayrıca sigaraya eski alimler hep mubah demişler zararının olduğunu bilmediklerinden
    Değerli kardeşim bu da islamdaki kolaylığı göstermektedir.Nitekim mezheplerin çıkma nedenide islamdaki kolaylığı göstermek değil midir?Ayrıca burda verdiğin bilgideki gibi necaseti temizlemeyi çoğunluk alimlere göre uyup uymamak sana kalmış bir şey,benimsediğin görüş senin takva boyutu gösterir.Sana demek istediğim burda yapman gerken uyacağın görüşü seçmektir yok ben azınlık alimlere uyarım dersen de bu yanlıştır demiyorum buda doğrudur . Ama dediğim gibi top oynamak günahtır gibi bir ifade kullanman yanlıştır çünkü bu kesin bir ifadedir ve kaynaksızdır,ayrıca farklı görüşlerde olduğunuda unutma bunuda cevaplarında vermen gerekir.Unutmaki islam dini kolaylık dinidirCümlelerini seçerken karşıdakini daha tatmin edecek şekilde bilgi vermen gerekir ayrıca verdiğin bilgiler daha ayrıontılı olmalıdır.


  19. 20.Haziran.2012, 17:38
    10
    Devamlı Üye
    Alıntı
    o zaman ebu hanife hariç diğer tüm alimler zerre miktarı necaseti temizlemeyi farz görmüşler sadece ebu hanife dirhem miktarına çıkarmış bunu hadi çoğunluğa uy bakalım ayrıca sigaraya eski alimler hep mubah demişler zararının olduğunu bilmediklerinden
    Değerli kardeşim bu da islamdaki kolaylığı göstermektedir.Nitekim mezheplerin çıkma nedenide islamdaki kolaylığı göstermek değil midir?Ayrıca burda verdiğin bilgideki gibi necaseti temizlemeyi çoğunluk alimlere göre uyup uymamak sana kalmış bir şey,benimsediğin görüş senin takva boyutu gösterir.Sana demek istediğim burda yapman gerken uyacağın görüşü seçmektir yok ben azınlık alimlere uyarım dersen de bu yanlıştır demiyorum buda doğrudur . Ama dediğim gibi top oynamak günahtır gibi bir ifade kullanman yanlıştır çünkü bu kesin bir ifadedir ve kaynaksızdır,ayrıca farklı görüşlerde olduğunuda unutma bunuda cevaplarında vermen gerekir.Unutmaki islam dini kolaylık dinidirCümlelerini seçerken karşıdakini daha tatmin edecek şekilde bilgi vermen gerekir ayrıca verdiğin bilgiler daha ayrıontılı olmalıdır.


  20. 20.Haziran.2012, 17:52
    11
    burakin
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Şubat.2012
    Üye No: 93965
    Mesaj Sayısı: 162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    dinimizde farklı görüşler olsada hep fetvanın verildiği tercih edilen bir görüş vardır ancak bu konuda tercih edilen görüşü bilmiyorum eğer farklı görüşler varsa ama reddülmuhtar önemli bir kitaptır ona uy derim


  21. 20.Haziran.2012, 17:52
    11
    burakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    dinimizde farklı görüşler olsada hep fetvanın verildiği tercih edilen bir görüş vardır ancak bu konuda tercih edilen görüşü bilmiyorum eğer farklı görüşler varsa ama reddülmuhtar önemli bir kitaptır ona uy derim


  22. 20.Haziran.2012, 18:02
    12
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Top Oynamak Günah Mıdır?

    Top oynamak Günahmıdır değilmidir işini bilemem Ama. Tavla oynamak gibi satranç oynamak gibi Vakti boşa harcadıgı için günah olabilir. bir yandan Futbol spor niyetinede yapılabilir sağlık koruma vs. ibni Abidin büyük alimdir. Mehmet paksu hoca da sevdigim hocalardan dır.

    m.deniz kardeşime katılıyorum. ama bu konuyu biraz daha araştırmam lazım


  23. 20.Haziran.2012, 18:02
    12
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Top oynamak Günahmıdır değilmidir işini bilemem Ama. Tavla oynamak gibi satranç oynamak gibi Vakti boşa harcadıgı için günah olabilir. bir yandan Futbol spor niyetinede yapılabilir sağlık koruma vs. ibni Abidin büyük alimdir. Mehmet paksu hoca da sevdigim hocalardan dır.

    m.deniz kardeşime katılıyorum. ama bu konuyu biraz daha araştırmam lazım





+ Yorum Gönder
Git 12 Son