Konusunu Oylayın.: Hz. Âdem'in Çocukları Neden Kardeş Evliliği Yaptılar?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hz. Âdem'in Çocukları Neden Kardeş Evliliği Yaptılar?
  1. 19.Haziran.2012, 19:07
    1
    Misafir

    Hz. Âdem'in Çocukları Neden Kardeş Evliliği Yaptılar?






    Hz. Âdem'in Çocukları Neden Kardeş Evliliği Yaptılar? Mumsema Hz. Âdem'in Çocukları Neden Kardeş Evliliği Yaptılar?


  2. 22.Haziran.2012, 17:37
    2
    m.deniz
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ocak.2011
    Üye No: 83734
    Mesaj Sayısı: 1,194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: .......

    Cevap: Hz. Âdem'in Çocukları Neden Kardeş Evliliği Yaptılar?




    Akraba evliliğinin dinen bir yasağı yoktur; ancak tıbben mahzurlarından dolayı tavsiye edilmemektedir. Tıp da Genetik hastalıklara sebep olmasından dolayı mahzurlu görmektedir. Bununla beraber Hacettepe Nüfus Etütleri Enstitüsünün 1983 verilerine göre ülkemizde akraba evliliklerinin oranı % 21.10 olarak tespit edilmiştir. Bu durum Doğu Anadolu’da % 30.8 olarak belirlenirken Batı Anadolu’da %12.8’e düşmektedir.
    Hz. Ömer (ra) halifeliği döneminde neslin zafiyetine sebep olduğu gerekçesi ile akraba evliliği yasaklanmamakla beraber iyi olmadığı yönünde tavsiye kararları aldığı ve akraba dışı evliliklerin teşvik edildiği vakidir.
    Akraba evliliklerin sosyal, psikolojik, ekonomik ve coğrafî sebepleri vardır. Ama genellikle bu evlilik dini değildir. Yani dinin tavsiye ve teşvikinden kaynaklanmaz. Din çok yakın akraba evliliklerini yasaklamıştır. Kardeşler ve kardeş çocukları ile evlilik yasaktır. Ancak dayı, hala ve amca çocukları ile evlilik teşvik ve tavsiye edilmemekle beraber yasak değildir. Akraba evliliklerinin en önemli sebebi ekonomiktir. Malımız bölünmesin ve sülalemiz ayrılmasın gibi bir endişe ile yapılan bu evlilikler maalesef sakat doğumları beraberinde getirmekte ve mal hırsı neslin zafiyetini netice vermektedir. Akraba evliliklerinin % 80-90’ını kuzen evlilikleri olduğu gözlemlenmektedir.
    Yakın akraba evliliklerinin mahzurlarına gelince: Ölü doğum normal topluma göre iki kat fazla olmaktadır. Düşük doğumlar normalde %5.21 iken akraba evliliklerinde % 10.55 olmaktadır. Doğum kusurları 10 kat daha fazla artış göstermektedir.
    Yine akraba evliliklerinde eşlerin genleri arasında benzerlik olması ve genetik hastalıkların çocuğa geçmesinden dolayı da sakat doğum oranı da o nispette iki misli artmaktadır. Bununla berber sağlıklı doğumlar da pekâlâ olmaktadır. Ancak risk ihtimali normale göre iki kat olduğu yapılan tüm araştırmaların bulguları arasında gözlemlenmektedir. Bu risk faktörü de üç kuşak takip edilmesiyle ortaya çıkmaktadır.
    Bazıları sakat doğumların sebeplerini sadece akraba evliliklerine verdiği için “Akraba evliliklerini yani dayı, hala ve amca çocuklarının evliliklerini yasaklayacak bir kanun maddesi teklifine” kadar işi götürebilmektedir. (Akşam, 10 Şubat 2001)
    İslâmiyet akraba evliliğine nasıl bakar? Tıp nasıl bakarsa öyle bakar. Zira tıp fıtratın sesidir. İslamiyet de fıtratın dinidir. Aralarında çelişki olmaz.
    Allah-u Taala neden Hz. Âdem’in çocuklarına evlenme izni verdi?
    Allah tüm insanları bir erkek ve bir dişiden yarattı. Sonra bunların evlenerek üremelerini ve çoğalmalarını murat etti. Başka bir anne ve baba olmadığı ve onların da çocukları olmadığı için nasıl evlenecekler? Elbette aynı anne-babanın çocukları evlenecektir. Allah bunu bir kuşak nesil için emretmiştir. Sonra yasaklamıştır. Neden? Hikmeti öyle iktiza etmiştir. Emreden de yasaklayan da odur. Allah kimseden emir ve tavsiye almaz. O dilediği gibi hükmeder. Emrederse o bize farz olur, yasaklarsa o da bize haram olur. Zaman ve şartlara göre şeriatlar yani, Allah’ın emir ve yasakları değişebilir. Bu da insanları imtihan içindir. İtiraz isyandan gelir.
    Neden iki anne-baba yaratmadı?
    O Allah’ın bileceği bir iştir. Yaratsa idi “Neden iki anne-baba yarattı?” derdik. İtiraza alışan nefis ve itiraz aleti haline gelen akıl için itiraz sebepleri ve bahaneler bitmez. Ama aklın görevi, itiraz etmek değil anlamaktır.
    Anlamak isteyene ise hikmetlerinden birini şöyle açıklayabiliriz: Yüce Allah “Bir şeyden her şeyi ve her şeyden bir şeyi yaratandır.” Aslında Allah yalnız Âdem’i (as) yoktan yaratmıştır. Onun eşi olan Havva’yı ise onun bir parçasından yaratmıştır. Bu parça bir eğe kemiği de olabilir bir başka şey de.. Neden? Ait olduğu yere ve bedene meyletsin ve yabancı olmasın ve ünsiyet etsin diye.. Yine insan eşi ve hemcinsi ile ünsiyet etsin diye ona “İnsan!” demiştir. Bu ünsiyet ve bağlılıktır ki sevgiyi, çekirdek aileyi ve birlikteliği netice vermiştir. Birbirine meyledenler birbirini çekerler. Yabancı hissedenler ise birbirini iterler. Sonra insanları kabilelere ve milletlere ayırdı. Aralarında tanışma, yardımlaşma ve dayanışma olmasını murat etti ve bunu da emretti. “Ey insanlar! Biz sizi bir erkek ve dişiden yarattık, sonra kabilelere ve milletlere ayırdık ki birbirinizle olan münasebetlerinizi bilesiniz ve tanışarak yardımlaşasınız ve hayat-ı içtimaiyede birlik ve ahenk meydana getiresiniz. Yoksa sizi Miletlere ve kabilelere birbirinize üstünlük kurasınız ve yekdiğerinizi inkar ederek birbirinizle kavga edesiniz diye ayırmadık” (Hucurat, 49:13) buyurduğu halde insanlar ırkçılık yaparak birbirleri ile kavga etmektedirler. Asırlar boyu birbirleri ile haksız yere savaştılar durdular.
    Ya ayrı anne ve babadan gelmiş olsalardı durum ne olurdu?



  3. 22.Haziran.2012, 17:37
    2
    Devamlı Üye



    Akraba evliliğinin dinen bir yasağı yoktur; ancak tıbben mahzurlarından dolayı tavsiye edilmemektedir. Tıp da Genetik hastalıklara sebep olmasından dolayı mahzurlu görmektedir. Bununla beraber Hacettepe Nüfus Etütleri Enstitüsünün 1983 verilerine göre ülkemizde akraba evliliklerinin oranı % 21.10 olarak tespit edilmiştir. Bu durum Doğu Anadolu’da % 30.8 olarak belirlenirken Batı Anadolu’da %12.8’e düşmektedir.
    Hz. Ömer (ra) halifeliği döneminde neslin zafiyetine sebep olduğu gerekçesi ile akraba evliliği yasaklanmamakla beraber iyi olmadığı yönünde tavsiye kararları aldığı ve akraba dışı evliliklerin teşvik edildiği vakidir.
    Akraba evliliklerin sosyal, psikolojik, ekonomik ve coğrafî sebepleri vardır. Ama genellikle bu evlilik dini değildir. Yani dinin tavsiye ve teşvikinden kaynaklanmaz. Din çok yakın akraba evliliklerini yasaklamıştır. Kardeşler ve kardeş çocukları ile evlilik yasaktır. Ancak dayı, hala ve amca çocukları ile evlilik teşvik ve tavsiye edilmemekle beraber yasak değildir. Akraba evliliklerinin en önemli sebebi ekonomiktir. Malımız bölünmesin ve sülalemiz ayrılmasın gibi bir endişe ile yapılan bu evlilikler maalesef sakat doğumları beraberinde getirmekte ve mal hırsı neslin zafiyetini netice vermektedir. Akraba evliliklerinin % 80-90’ını kuzen evlilikleri olduğu gözlemlenmektedir.
    Yakın akraba evliliklerinin mahzurlarına gelince: Ölü doğum normal topluma göre iki kat fazla olmaktadır. Düşük doğumlar normalde %5.21 iken akraba evliliklerinde % 10.55 olmaktadır. Doğum kusurları 10 kat daha fazla artış göstermektedir.
    Yine akraba evliliklerinde eşlerin genleri arasında benzerlik olması ve genetik hastalıkların çocuğa geçmesinden dolayı da sakat doğum oranı da o nispette iki misli artmaktadır. Bununla berber sağlıklı doğumlar da pekâlâ olmaktadır. Ancak risk ihtimali normale göre iki kat olduğu yapılan tüm araştırmaların bulguları arasında gözlemlenmektedir. Bu risk faktörü de üç kuşak takip edilmesiyle ortaya çıkmaktadır.
    Bazıları sakat doğumların sebeplerini sadece akraba evliliklerine verdiği için “Akraba evliliklerini yani dayı, hala ve amca çocuklarının evliliklerini yasaklayacak bir kanun maddesi teklifine” kadar işi götürebilmektedir. (Akşam, 10 Şubat 2001)
    İslâmiyet akraba evliliğine nasıl bakar? Tıp nasıl bakarsa öyle bakar. Zira tıp fıtratın sesidir. İslamiyet de fıtratın dinidir. Aralarında çelişki olmaz.
    Allah-u Taala neden Hz. Âdem’in çocuklarına evlenme izni verdi?
    Allah tüm insanları bir erkek ve bir dişiden yarattı. Sonra bunların evlenerek üremelerini ve çoğalmalarını murat etti. Başka bir anne ve baba olmadığı ve onların da çocukları olmadığı için nasıl evlenecekler? Elbette aynı anne-babanın çocukları evlenecektir. Allah bunu bir kuşak nesil için emretmiştir. Sonra yasaklamıştır. Neden? Hikmeti öyle iktiza etmiştir. Emreden de yasaklayan da odur. Allah kimseden emir ve tavsiye almaz. O dilediği gibi hükmeder. Emrederse o bize farz olur, yasaklarsa o da bize haram olur. Zaman ve şartlara göre şeriatlar yani, Allah’ın emir ve yasakları değişebilir. Bu da insanları imtihan içindir. İtiraz isyandan gelir.
    Neden iki anne-baba yaratmadı?
    O Allah’ın bileceği bir iştir. Yaratsa idi “Neden iki anne-baba yarattı?” derdik. İtiraza alışan nefis ve itiraz aleti haline gelen akıl için itiraz sebepleri ve bahaneler bitmez. Ama aklın görevi, itiraz etmek değil anlamaktır.
    Anlamak isteyene ise hikmetlerinden birini şöyle açıklayabiliriz: Yüce Allah “Bir şeyden her şeyi ve her şeyden bir şeyi yaratandır.” Aslında Allah yalnız Âdem’i (as) yoktan yaratmıştır. Onun eşi olan Havva’yı ise onun bir parçasından yaratmıştır. Bu parça bir eğe kemiği de olabilir bir başka şey de.. Neden? Ait olduğu yere ve bedene meyletsin ve yabancı olmasın ve ünsiyet etsin diye.. Yine insan eşi ve hemcinsi ile ünsiyet etsin diye ona “İnsan!” demiştir. Bu ünsiyet ve bağlılıktır ki sevgiyi, çekirdek aileyi ve birlikteliği netice vermiştir. Birbirine meyledenler birbirini çekerler. Yabancı hissedenler ise birbirini iterler. Sonra insanları kabilelere ve milletlere ayırdı. Aralarında tanışma, yardımlaşma ve dayanışma olmasını murat etti ve bunu da emretti. “Ey insanlar! Biz sizi bir erkek ve dişiden yarattık, sonra kabilelere ve milletlere ayırdık ki birbirinizle olan münasebetlerinizi bilesiniz ve tanışarak yardımlaşasınız ve hayat-ı içtimaiyede birlik ve ahenk meydana getiresiniz. Yoksa sizi Miletlere ve kabilelere birbirinize üstünlük kurasınız ve yekdiğerinizi inkar ederek birbirinizle kavga edesiniz diye ayırmadık” (Hucurat, 49:13) buyurduğu halde insanlar ırkçılık yaparak birbirleri ile kavga etmektedirler. Asırlar boyu birbirleri ile haksız yere savaştılar durdular.
    Ya ayrı anne ve babadan gelmiş olsalardı durum ne olurdu?






+ Yorum Gönder