Konusunu Oylayın.: Ahirete İmanın Pratik Hayatta Faydaları Nelerdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Ahirete İmanın Pratik Hayatta Faydaları Nelerdir?
  1. 19.Haziran.2012, 18:05
    1
    Misafir

    Ahirete İmanın Pratik Hayatta Faydaları Nelerdir?






    Ahirete İmanın Pratik Hayatta Faydaları Nelerdir? Mumsema Ahirete İmanın Pratik Hayatta Faydaları Nelerdir?


  2. 19.Haziran.2012, 18:05
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 20.Haziran.2012, 12:49
    2
    m.deniz
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ocak.2011
    Üye No: 83734
    Mesaj Sayısı: 1,194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: .......

    Cevap: Ahirete İmanın Pratik Hayatta Faydaları Nelerdir?




    Ahirete İmanın Pratik Hayatta Faydaları Nelerdir?

    Dinin pratik hayata yansıyan iki temel ögesi vardır. Birincisi ruhî ve psikolojik yönünü etkileyen İMAN; diğeri de şahsi ve sosyal hayatına etki eden AMEL-İ SALİH yönü. Bunun için Bediüzzaman Said Nursi hazretleri “Din sadece imandan ibaret değildir. Amel-i Salih dahi dinin ikinci cüzüdür” demiştir.

    Salih amelin insan hayatında sübut bulması ve devamı için ruhi ve psikolojik altyapısının olması gerekir. Bu altyapıyı iman sağlar. İnsandaki bütün hayır ve ahlak duygularının temeli imana, bütün kötü duyguları ise imansızlığa dayanır. Yani iman bütün güzelliklerin membaı olduğu gibi küfür de bütün kötü duygu ve ahlakın kaynağıdır.

    İmanın temelini iki esas belirler. İman salt inanmak değildir. Allah’a ve ahirete inanmaktır. Allah’a iman Allah’ın birliğine ve sıfatlarına iman olduğu gibi, ahirete iman da öldükten sonra bedenen dirilmeye iman demektir. Yoksa sadece ahiretin varlığına iman Kur’anın ve peygamberimizin ders verdiği ve makbul saydığı iman değildir. Çünkü herkes bir şekilde Allah’a ve ahirete inanır. Ancak bu imanın fonksiyonel ve Allah katında geçerli olabilmesi gerçeğe uygun ve peygamberimizin ders verdiği şekilde olması gerekir. Ancak böyle bir imandır ki insanın psikolojik ve sosyal hayatına müspet yönde etki yapar. Yanlış bir iman ters ve menfi etki eder. Bunun için Bediüzzaman’ın vurguladığı iman “Doğru islamiyeti ve islamiyete layık doğruluğu” içine alan ve hakikatten kaynaklanan imandır.

    Allah’a imanın pratik sonuçlarından birincisi hadiseler karşısında tevekkül, teslim ve metanettir. Tevekkül ise iki cihan saadetinin kaynağıdır. Bediüzzaman “İman tevhidi, tevhit teslimi, teslim tevekkülü, tevekkül saadet-i dareyni iktiza eder” derken bunu ifade etmiştir. Bunun pratik hayatta binlerce yaşayan örneklerini görmek her zaman mümkündür.

    İkincisi kadere imandır. Avamın nazarında kader geçmişe ve başa gelen olaylara bakan yönü ile peygamberimizin (sav) “Kadere iman eden kederden kurtulur” hadisinin hayata yansımasıdır. Bunun da iki yön vardır. Birincisi ruhen rahtlık, ikincisi de hayat mücadelesinde çalışma azmini ve ümidini kaybetmemesi şeklinde kendisini gösterir.

    Üçüncüsü insanın acizliği ve zayıflığından dolayı hayatın ağır imtihanları ve musibet ve belalarına karşı nokta-i istinat olmasıdır. Bu ancak tüm kâinatı idare eden bir Rabb-i Rahime olan imandır. Bunun dışındaki tevhide aykırı bir iman bu nokta-i istinadı temin edemez.

    Ahirete imanın dünya hayatında ferdin vicdanına ve nefsine ait olan faydaları yanında sosyal hayata ve aile hayatına, gençlere ve çocuklara, musibetzede ve ihtiyarlara faydalarından binden birini Bediüzzaman Meyve Risalesinin Sekizinci Meyve’de izah etmektedir. Oraya bakılmalıdır.



  4. 20.Haziran.2012, 12:49
    2
    Devamlı Üye



    Ahirete İmanın Pratik Hayatta Faydaları Nelerdir?

    Dinin pratik hayata yansıyan iki temel ögesi vardır. Birincisi ruhî ve psikolojik yönünü etkileyen İMAN; diğeri de şahsi ve sosyal hayatına etki eden AMEL-İ SALİH yönü. Bunun için Bediüzzaman Said Nursi hazretleri “Din sadece imandan ibaret değildir. Amel-i Salih dahi dinin ikinci cüzüdür” demiştir.

    Salih amelin insan hayatında sübut bulması ve devamı için ruhi ve psikolojik altyapısının olması gerekir. Bu altyapıyı iman sağlar. İnsandaki bütün hayır ve ahlak duygularının temeli imana, bütün kötü duyguları ise imansızlığa dayanır. Yani iman bütün güzelliklerin membaı olduğu gibi küfür de bütün kötü duygu ve ahlakın kaynağıdır.

    İmanın temelini iki esas belirler. İman salt inanmak değildir. Allah’a ve ahirete inanmaktır. Allah’a iman Allah’ın birliğine ve sıfatlarına iman olduğu gibi, ahirete iman da öldükten sonra bedenen dirilmeye iman demektir. Yoksa sadece ahiretin varlığına iman Kur’anın ve peygamberimizin ders verdiği ve makbul saydığı iman değildir. Çünkü herkes bir şekilde Allah’a ve ahirete inanır. Ancak bu imanın fonksiyonel ve Allah katında geçerli olabilmesi gerçeğe uygun ve peygamberimizin ders verdiği şekilde olması gerekir. Ancak böyle bir imandır ki insanın psikolojik ve sosyal hayatına müspet yönde etki yapar. Yanlış bir iman ters ve menfi etki eder. Bunun için Bediüzzaman’ın vurguladığı iman “Doğru islamiyeti ve islamiyete layık doğruluğu” içine alan ve hakikatten kaynaklanan imandır.

    Allah’a imanın pratik sonuçlarından birincisi hadiseler karşısında tevekkül, teslim ve metanettir. Tevekkül ise iki cihan saadetinin kaynağıdır. Bediüzzaman “İman tevhidi, tevhit teslimi, teslim tevekkülü, tevekkül saadet-i dareyni iktiza eder” derken bunu ifade etmiştir. Bunun pratik hayatta binlerce yaşayan örneklerini görmek her zaman mümkündür.

    İkincisi kadere imandır. Avamın nazarında kader geçmişe ve başa gelen olaylara bakan yönü ile peygamberimizin (sav) “Kadere iman eden kederden kurtulur” hadisinin hayata yansımasıdır. Bunun da iki yön vardır. Birincisi ruhen rahtlık, ikincisi de hayat mücadelesinde çalışma azmini ve ümidini kaybetmemesi şeklinde kendisini gösterir.

    Üçüncüsü insanın acizliği ve zayıflığından dolayı hayatın ağır imtihanları ve musibet ve belalarına karşı nokta-i istinat olmasıdır. Bu ancak tüm kâinatı idare eden bir Rabb-i Rahime olan imandır. Bunun dışındaki tevhide aykırı bir iman bu nokta-i istinadı temin edemez.

    Ahirete imanın dünya hayatında ferdin vicdanına ve nefsine ait olan faydaları yanında sosyal hayata ve aile hayatına, gençlere ve çocuklara, musibetzede ve ihtiyarlara faydalarından binden birini Bediüzzaman Meyve Risalesinin Sekizinci Meyve’de izah etmektedir. Oraya bakılmalıdır.






+ Yorum Gönder