Konusunu Oylayın.: Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?
  1. 12.Haziran.2012, 02:23
    1
    Misafir

    Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?






    Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ? Mumsema Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?


  2. 14.Haziran.2012, 13:52
    2
    islamdostu
    hizmetkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2008
    Üye No: 26997
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Cevap: Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?




    Süleyman ateş sünnidir bazı hataları olsa da ama yaşar nuriyi bilmiyorum


  3. 14.Haziran.2012, 13:52
    2
    hizmetkar



    Süleyman ateş sünnidir bazı hataları olsa da ama yaşar nuriyi bilmiyorum


  4. 14.Haziran.2012, 14:02
    3
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?

    süleyman ateş Yahudi hıristiyanların cennete gidecegini düşünen birisi. ve isa ALeyhisselam ölmüştür gelmeyecek diyen birisidir. Ehli sünnetten çıkmıştır.

    Yaşar Nuri : Kaderi inkar eder , Namaz 3 vakit der , Hz Muaviyeye hakaretler eder , Faiz Caiz dir der. ve bir çok yanlış fikirleri vardır. ve Ehli sünnetten çıkmıştır.

    bunların sözleri itikatta da hatalı olduğu için. sadece Ehli sünnet değil. İslam dairesinden çıkartacak sözleri bile vardır. şahsa hüküm biz veremeyiz. Fikirlerinde şirk içeren sözlerde vardır.


  5. 14.Haziran.2012, 14:02
    3
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    süleyman ateş Yahudi hıristiyanların cennete gidecegini düşünen birisi. ve isa ALeyhisselam ölmüştür gelmeyecek diyen birisidir. Ehli sünnetten çıkmıştır.

    Yaşar Nuri : Kaderi inkar eder , Namaz 3 vakit der , Hz Muaviyeye hakaretler eder , Faiz Caiz dir der. ve bir çok yanlış fikirleri vardır. ve Ehli sünnetten çıkmıştır.

    bunların sözleri itikatta da hatalı olduğu için. sadece Ehli sünnet değil. İslam dairesinden çıkartacak sözleri bile vardır. şahsa hüküm biz veremeyiz. Fikirlerinde şirk içeren sözlerde vardır.


  6. 14.Haziran.2012, 15:24
    4
    burcealtug
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2012
    Üye No: 94504
    Mesaj Sayısı: 980
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: ALLAHÜTELANIN ARŞININ ALTINDA HERHANGİBİR YER
    Alıntı
    İslamda Kadere İman Var mı?


    Kader diye anladığımız bizim çizgimizin yolumuzun gidişatımızın önceden çizildiği ve bizimde o yolun mecburen takipçileri olduğumuz değildir…
    tevhide göre bu: Allah kullarının her ne işlerse işlesin her ne değişim gösterirse göstersin yapacaklarını önceden bilmesi…ancak Allahın: kullarının yapacaklarını önceden bilmesine karşın bu bilmenin yani olayların yaşamın gidişatını belirlemediği burada kulu serbest bıraktığıdır…akıl ve serbest irade vererek insanın: dünyanın halifesi olarak isimlendirilmesinin nedeni budur.. insanı diğer canlılardan ayıran akıl ve iradedir.. ve insan bu iki özellikle diğer canlılardan ayırılır ve bu sebeple Allah tarafından sorumlu tutulur…..
    eğer Allah: ben size akıl da verdim irade de ancak fiillerinizi belirleyerek ben istediğime cehennemlik fiiler işleteceğim istediğime cennetlik fiiller işleteceğim derse (haşa.. bir misaldir)bu Allahın adil ismine yakışmaz.. Allah kullarının arasını ayırmaz.. kimsenin yüzüne zenginliğine çevresine bakmaz.. takvaya bakar…dileyen kimse güzele yönelmek isteyip gayret sarfederse Allah o kişiye müdahale eder.. yani Allahtan iyilik gelir…. eğer kişi kötüye yönelirse burada Allah dilediğini işler…
    iyi yönde müdehale kişinin iyi davranışları sonucu gelen bir müdehaledir..
    Allah yalancı sapık kimseyi doğru yola iletmez…yani.. kişiler kendilerine verilmiş hür iradelerini iyi yöne kullanmadıkları sürece onlara iyi yönde bir müdehale yapılmaz.. ne zaman ki kişi aklı ve iradesini kullanır doğruya yönelmek isteyip gayret sarfederse işte o zaman iyilik Allahtan gelir.. iyi yönde müdehale gelir..
    bu anlayış geleneksel anlamda anlaşılan kader anlayışının yanlış olduğunu göstermektedir…
    HEPSİ DE PROGRAMLANDIKLARI DOĞRULTUDA FİİLLER YAPARLAR.. (17-84)
    ALLAH SİZİ YARATTI VE DÜZENLEDİ, BİÇİMLENDİRDİ.. DİLEDİĞİNCE TERKİP ETTİ!
    evet insanda ki tüm organlardahi insanın haberi olmadan tüm görevlerini programlandıkları doğrultuda yaparlar…. Allah dilediği gibi şekil ve düzen verdi herşeye.. buda doğru.. ancak Allah insana akıl ve irade de verdi.. bu iki meleke sorumlu olma nedenidir ve cinlerde bu sebeple sorumlur.
    Allah dileseydi tüm kullar Allaha yönelirdi …demek…şu anlama gelmektedir….
    Allah kullarının kötü fiiller işlemesine izin vermeseydi tüm kullar mecburen Allaha yönelirlerdi…. burada kulların cenneti yada cehennemi seçme hakları olmazdı ve herkes mecburen cennete giderdi….
    melekleri insanoğluna secde ettiren neden burada yatmaktadır…melekler kötü fiil işlemesine izin verilmemiş varlıklardır ve onlarda herhangi bir kötülük bu nedenle arız olmaz..
    insan ise iki taraflıdır.. iyilik yapmasına da kötülük yapmasınada izin verilmiştir…üstünlük…insanın içinde ki kötülüğe rağmen iyiliğe yönelmesindedir..
    insanoğluna verilen bu izin aslında insanın cüzi iradesiyle hareket etmesine olanak tanımanın ta kendisir ve burada geleneksel anlamda anlaşılan kader anlayışının çürük olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır….
    izin vermek.. o kişinin o fiili işlemesine izin vermek… ona hür irade vererek izin vermek……o kişinin o fiili yaratmasına izin vermek.. izin verilmek….
    kısaca Allah küfre razı olmaz.. dileyen şükreder dilemeyen şükretmez…dileyen doğru yolu tutar dileyen tutmaz…
    burada bir fiili işlemeyi dileyenlere ve işlemeyi dilemeyenlere hür irade ve aklın getirdiği bir sonuç olarak izin verilmiştir…
    Allah dileseydi tüm kullar Allaha yönelirdi…mesela Allah dileyen doğru yolu tutar dileyen tutmaz demezdi de tüm kullar mecburen şartlanmış olarak hakka yönelirlerdi.. çünkü yanlış yolun tutulmasına izin çıkmadığı için…sadece bir misal..
    bunu anlatmak için Allah demiştir ki”ben dileseydim tüm herkes doğru yola gelirdi”
    ancak o zaman bu dünyanın sınav olduğunun ne değeri kalır ki..
    Allah iyilerle kötüleri zaten bilmiştir.. isteseydi.. bu dünyayı yaratmadan kullarını cennete yada cehenneme gönderirdi.. o zaman kullar ”ey rabbim bize seçme hakkı tanıdın mı.. bizim doğruyu yada yanlışı seçmemize izin verdin mi ki….
    Allah böyle yapmış olsaydı geleneksel manada kader anlayışının doğruluğu ortaya zaten çıkmış olurdu.. ancak Allah kullarına HÜR İRADE VE AKIL burhanını vererek onları doğru yada yanlış fiiller işlemesine izin vermiş o fiiler sonucu kişiler cenneti yada cehennemi hak etmişlerdir….
    Allah kullarına zulmetmez..
    Yeryüzünde ve kendi benliklerinizde meydana gelen hiçbir musibet yoktur ki, biz onu yaratmadan önce bir Kitap’ta belirlenmiş olmasın. Bu, Allah için çok kolaydır.
    yukardaki ayeti şu bağlamda açıklayabilirim, musa adındaki kişi ve Allah tarafından olayların bilgisi kendisine önceden verilmiş kişi, biz bu kişiye bilen diyelim, musa ve bilen kişi beraber giderken bir çocuk yada gence rastlarlar ve bilen kişi o şahsı öldürür, bu onun ailesi için bir musibettir ancak Allah hikmeti gereği bunu uygun görmüştür, yine giderler bilen tutar bir topluluğun malına zarar verir, bu o topluluk için bir musibettir, devamında(olayların sırasını karıştırmış olabilirim kusura bakmayın), yıkılmak üzre bir duvar görür ve onu onarır kendilerine yemek verilmediği halde bilenin böyle yapması musa adında ki kişi için bir adaletsizlik ve öfke sebebidir,
    bu aslında genel manada herzaman işlemektedir, kişi yada doğa olaylarıyla,
    Böyle yapılmıştır ki, elinizden çıkana üzülüp ümitsizliğe düşmeyesiniz ve Allah’ın size verdiğiyle sevinip şımarmayasınız. Çünkü Allah, kendini beğenip övünenlerin hiçbirini sevmez
    bu yukarda ki ayet ise yine musa ve bilen kişiyle bağlantılı olarak açıklanabilir, evladını yitirmek o aile için bir üzüntü kaynağıdır, ancak o şahsın hayatına son verilmiş olması gerçekte ailesi için bir ferahlıktır, bu bir trafik kazasıda olabilir bir başka belada,
    yukarda ki biz yaratmadan önce derken aslında olmasına izin vermekten bahsediliyor, yani sahısların ne yapacağı biliniyor, onların bu fiileri işlemesine izin veriliyor, yaratmadan ben burda izin verilmesini anlıyorum….
    Böyle yapılmıştır ki, elinizden çıkana üzülüp ümitsizliğe düşmeyesiniz
    bu yukarda ki ayette ise bir teselli vardır ve bu apaçık anlaşılmaktadır, bizler hata yaparız, bazen de berbat hatalar ve Allaha karşı insanın içinde derin yaralar açan hatalar, kişi neden söyledim neden yaptım vs gibi üzüntülere gark olur, burada,
    1-Allah hür iradeniz gereği yapmanıza müsade etti,
    2-yapacaklarınız ezelde zaten bilinmekteydi, Allah için zaman bir cetvel gibidir, başınıda görür, ortasınıda sonunuda, ancak biz yaşadığımızda görürüz ve o üzüntülere dalarız, ancak bu Allah için zaten bilinen bir şeydir ve asla yenide değildir, kul; ben nasıl yaptım derken, o insan için vuku bulan olayın yeniliği sebebiyle telaştadır,
    ve Allah’ın size verdiğiyle sevinip şımarmayasınız.
    bu yukardaki ayet ise yine Allahın izni dahilinde kazanılan imkanların asli olarak sizin kara kaşınız kara gözünüz için değil, sizin nimette, diğerlerinden üstün hale gelmenize izin verdiği için olduğudur, Alllah size nimette, diğerlerinden üstün olmayı izin vermesinin nedeni yine Allahın ezelde bunu bilmesinden kaynaklanmaktadır
    Allah hep güzelliği emreder, yeter ki bunun farkında olalım, benim zengin olamamın nedeni bir güzelliğe bir nimete zenginlige karşı yeterli ve doğru talebimin olamayışındandır, eğer bir şey olmak istiyorsak önce talebi yeterli ve doğru olarak yapmalıyız, bu yapılırsa izin yine Allahtandır.
    ayrıca bu yukardaki 22 ve 23 ayetler bir taraftan da sınanmayı çağrıştırmaktadır, dünya bir imtihan dünyası.
    Ben 14 yada 15 yaşında kuranla tanıştım, okudum hep okudum, meal bitince bizimkilere biz neden a mezhebinden, onlar neden b, diğerleri neden c mezhebinden diye sordum, sorunun cevabını ben öğrenmiştim onlara sormamın nedeni doğruyu bilip bilmediklerini öğrenmekti ailem olmalarına rağmen; onlar doğruyu söylememişlerdi,
    eğer çoğunluğun kabulünü, hiç irdelemeden kabullenirsen doğrulara asla ulaşamazsın, çoğunluğun subjektif görüşlerini; dinin olmazsa olmaz görüşleri gibi nitelendirirsen yine doğrulara ulaşamazsın,
    bu doğrular tek otorite olan Allahın doğrularıdır,
    tek otorite asla önemsenmemeyi kabul etmez,
    deprem profösörü nedenleri niçinleri anlatmaya çalışırken sık sık sunucunun uyarısına maruz kalır, ”HOCAM HALKIN ANLAYACAĞI ŞEKİLDE KONUŞUNUZ”
    sonsuz bilgi sahibi ise insanlara kuranı anlayacakları şekilde indirmiş yani sadeleştirmiştir, O’nun kuranı sadeleştirmeden tüm bilgisiyle indirdiğini bir düşün kimse bir şey anlamazdı,
    bu kadar sadeleştirmenin içinde ”Allah dileseydi biz bu yolda olmazdık/putlara tapmazdık”ayeti geçmekte, putperestlerin peygambere verdikleri bu savunma; gelen ”Allah kötülükle emretmez”ayetiyle boşa çıkarılmıştır,
    Allah kötülükle emretmez, Allah kulları için küfre razı olmaz
    bu ayetler hür insan iradesinin geçerliliğini olduğu gibi akıllara nakşetmektedir,
    kuranda anılan kader; ölçü, miktar anlamındadır, geleneksel kader anlayışıyla uzak yakın ilgisi yoktur,
    eğer ”bizleri doğru yola ilet”talebiyle talepte bulunursan Allahtan tabi ki yönlendirme gelecektir, sana sığındım dediğinde, tabi ki yönlendirme olacaktır, bu yönlendirme geleneksel kader anlayışını boşa çıkarmaktadır
    Allahın isimlerinden biri ”ADİL”dir,
    adil olan Allah kullarını ezelde cennetlik, cehennemlik olarak ayırmamıştır, öyle olsaydı Allahın adil ismi olmaz yada işlevliğini korumazdı, Allah noksanlıktan beridir,
    nerede ne zaman öleceğimiz; geleneksel kader anlayışıyla birebir eşleşmektedir ancak sadece bu konuda.
    Kader kavramı bizim anladığımız manada kuranın hiçbir yerinde geçmez, kuran da kader kavramı bir ölçü, miktar anlamında kullanılmıştır.
    Allah herşeyi bir ölçüye göre yapıp yönetmektedir,
    ”herşeyin hazinesi O’nun katındadır ve O, o hazineen herşeyi belli bir ölçüde indirmektedir”
    (hicr 21)
    ilgili ayetler; müminun 18, zuhruf 11, rad 17, kamer 12
    kuran kader kavramıyla varlık ve oluşta tesadüfün değil, ölçü ve bilincin egemen olduğuna dikkat çekmek peşindedir ayrıca kuran, kader kavramıyla ‘’sünnetullah”da denen tabiat kanunlarını kastetmektedir, islam nasıl yozlaştırıldı, sf 328 yaşar nuri öztürk
    bizim anladığımız kader ancak ”kişinin nerede ne zaman öleceği”hakkındaki sorunun karşılığıdır, bu sorunun yanıtı, kaderi anladığınız mananın tam ve doğru karşılığır, bunun haricince Allahın kullarının işleyeceklerini önceden bilmesi müdahale anlamına asla gelmez, yahudilerin iki belaya uğrayacakları haberi, müdahale değil bir bildirmedir,
    kişi kendi kaderi hakkında ancak”geçmişini”gösterebilir, geleceği ise kaderi değildir, gelecek sadece kader olmaya adaydır
    eğer kişi kaderden, geleceği, yaşanmamışı kastediyorsa onun tevhit inancı sağlam olmamakla beraber, sorumlu olmayıda gerektirir, bu sorumluluk, o kişinin yalan lehine oy vermesi sebebiyledir.
    Kader nedir? okunup ders öğüt alınacak Allah katından bir kitap mı? böyle olmadığına göre kaderin neyine iman!!olduğuna mı?
    kader biz ve tüm herşeyin salise önceki geçmişidir,
    ancak kader gelecek değildir, saniye salise öncesi olsa dahi, o sadece kader olmaya adaydır, kuranda; putperestler peygambere; ”Allah dileseydi biz bu putlara tapmazdık”diyor akabinde ise cevap olarak gelen ayette şu uyarı var;
    ”Allah kötülükle emretmez” bu ayet herşeyi açıklıyor, sizi hayvanlardan ayıran akıl, sorumlu tutulacağınızı göstermektedir,
    bir başka ayette ise; ”Allah kulları için küfre razı olmaz”bu ayeti okuyunca gözlerimden yaşlar boşanmıştı….
    Allah kötülükle emretmez yani sen git putperest ol sen git ateist ol sen git vs vs ol demediğine, kulları için küfre razı olmadığına göre,
    insanlar kendi elleriyle düştükleri durumdan Allahı sorumlu tutamazlar, hele birde bunu müslümanlığın şartları arasına koyarak Allaha da iftira etme zulmü ve günahını üstelik yine Allah ve din adına işleyerek..
    Kaderciler yazık ki sapmakta saptırmakta, Allahın Adil sıfatını dahi gözardı etmişler, adil olan Allah kullarını ezelde cennet ve cehenneme pay etmez, bu Allahı hakkıyla taktir etmemek ve günaha saplanmaktır.
    Kader insanın salise sonraki geçmişidir…
    ancak kader; insanın salise önceki geleceği değildir…
    yaşanıp biten; yaşanıp bittikten sonra kader olur…
    yaşanmadan değil…
    yani kader alınlarımıza çizilmemiştir.. verilen irade doğrultusunda kişiler
    cenneti yada cehennemi seçme özgürlüğüne sahiptir…
    ancak.. bir kul; Allahın kendisini yönlendirmesini isteyipte birde bunu eylemleriyle desteklediği zaman.. işte o zaman.. Allah o kulunu iyi yönde yönlendirir ve bu asla müdahale değildir.. kişi sevdiği Rabden yardım isteyip kendisini yönlendirmesini yine özgür iradesiyle istemiştir…
    kader diye diye bu miileti uyuşturdular.. nasılsa alnımıza yazılmış…nasılsa.. olacak olan olur…
    hayır.. 100km lik yerde 120 yapıp kaza edersen bu da kaderin değil kendi
    sorumsuzluğunun yansımasıdır….
    islamda gelenekçilerin anladığı manada tek doğru kader anlayışı;
    kişinin nerede öleceğini bilmemesidir.. işte burada Allah gelenekçilerin anladığı tarzda kaderi açıklamış olur..
    geçmiş ve nerede ölüm!!
    yukardaki linkde yaşar nuri öztürkün kader anlayışı var. Neresi yanlış açıklarmısnız?

    Hz Peygamber'in namazlarını genelde 3 defada topladığını söyledikten sonra sevap amacıyla ekleme yaptığını söylüyorsunuz. Peygamber bile olsa dine ekleme yapma yetkisi var mıdır?Din tarafından konmuş bir ibadeti fazla yapmak dine ilave değildir. O fazlalar farzlaştırıldığında ilave olur. Hz.Peygamber'in ilave olarak kıldığı müekked (pekiştirilmiş) sünnetler sonradan farzlaştırılmıştır.

    namazın 3 rekat olduğunu söylemekte hakikaten....buadam münafık mı?



  7. 14.Haziran.2012, 15:24
    4
    Kıdemli Üye
    Alıntı
    İslamda Kadere İman Var mı?


    Kader diye anladığımız bizim çizgimizin yolumuzun gidişatımızın önceden çizildiği ve bizimde o yolun mecburen takipçileri olduğumuz değildir…
    tevhide göre bu: Allah kullarının her ne işlerse işlesin her ne değişim gösterirse göstersin yapacaklarını önceden bilmesi…ancak Allahın: kullarının yapacaklarını önceden bilmesine karşın bu bilmenin yani olayların yaşamın gidişatını belirlemediği burada kulu serbest bıraktığıdır…akıl ve serbest irade vererek insanın: dünyanın halifesi olarak isimlendirilmesinin nedeni budur.. insanı diğer canlılardan ayıran akıl ve iradedir.. ve insan bu iki özellikle diğer canlılardan ayırılır ve bu sebeple Allah tarafından sorumlu tutulur…..
    eğer Allah: ben size akıl da verdim irade de ancak fiillerinizi belirleyerek ben istediğime cehennemlik fiiler işleteceğim istediğime cennetlik fiiller işleteceğim derse (haşa.. bir misaldir)bu Allahın adil ismine yakışmaz.. Allah kullarının arasını ayırmaz.. kimsenin yüzüne zenginliğine çevresine bakmaz.. takvaya bakar…dileyen kimse güzele yönelmek isteyip gayret sarfederse Allah o kişiye müdahale eder.. yani Allahtan iyilik gelir…. eğer kişi kötüye yönelirse burada Allah dilediğini işler…
    iyi yönde müdehale kişinin iyi davranışları sonucu gelen bir müdehaledir..
    Allah yalancı sapık kimseyi doğru yola iletmez…yani.. kişiler kendilerine verilmiş hür iradelerini iyi yöne kullanmadıkları sürece onlara iyi yönde bir müdehale yapılmaz.. ne zaman ki kişi aklı ve iradesini kullanır doğruya yönelmek isteyip gayret sarfederse işte o zaman iyilik Allahtan gelir.. iyi yönde müdehale gelir..
    bu anlayış geleneksel anlamda anlaşılan kader anlayışının yanlış olduğunu göstermektedir…
    HEPSİ DE PROGRAMLANDIKLARI DOĞRULTUDA FİİLLER YAPARLAR.. (17-84)
    ALLAH SİZİ YARATTI VE DÜZENLEDİ, BİÇİMLENDİRDİ.. DİLEDİĞİNCE TERKİP ETTİ!
    evet insanda ki tüm organlardahi insanın haberi olmadan tüm görevlerini programlandıkları doğrultuda yaparlar…. Allah dilediği gibi şekil ve düzen verdi herşeye.. buda doğru.. ancak Allah insana akıl ve irade de verdi.. bu iki meleke sorumlu olma nedenidir ve cinlerde bu sebeple sorumlur.
    Allah dileseydi tüm kullar Allaha yönelirdi …demek…şu anlama gelmektedir….
    Allah kullarının kötü fiiller işlemesine izin vermeseydi tüm kullar mecburen Allaha yönelirlerdi…. burada kulların cenneti yada cehennemi seçme hakları olmazdı ve herkes mecburen cennete giderdi….
    melekleri insanoğluna secde ettiren neden burada yatmaktadır…melekler kötü fiil işlemesine izin verilmemiş varlıklardır ve onlarda herhangi bir kötülük bu nedenle arız olmaz..
    insan ise iki taraflıdır.. iyilik yapmasına da kötülük yapmasınada izin verilmiştir…üstünlük…insanın içinde ki kötülüğe rağmen iyiliğe yönelmesindedir..
    insanoğluna verilen bu izin aslında insanın cüzi iradesiyle hareket etmesine olanak tanımanın ta kendisir ve burada geleneksel anlamda anlaşılan kader anlayışının çürük olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır….
    izin vermek.. o kişinin o fiili işlemesine izin vermek… ona hür irade vererek izin vermek……o kişinin o fiili yaratmasına izin vermek.. izin verilmek….
    kısaca Allah küfre razı olmaz.. dileyen şükreder dilemeyen şükretmez…dileyen doğru yolu tutar dileyen tutmaz…
    burada bir fiili işlemeyi dileyenlere ve işlemeyi dilemeyenlere hür irade ve aklın getirdiği bir sonuç olarak izin verilmiştir…
    Allah dileseydi tüm kullar Allaha yönelirdi…mesela Allah dileyen doğru yolu tutar dileyen tutmaz demezdi de tüm kullar mecburen şartlanmış olarak hakka yönelirlerdi.. çünkü yanlış yolun tutulmasına izin çıkmadığı için…sadece bir misal..
    bunu anlatmak için Allah demiştir ki”ben dileseydim tüm herkes doğru yola gelirdi”
    ancak o zaman bu dünyanın sınav olduğunun ne değeri kalır ki..
    Allah iyilerle kötüleri zaten bilmiştir.. isteseydi.. bu dünyayı yaratmadan kullarını cennete yada cehenneme gönderirdi.. o zaman kullar ”ey rabbim bize seçme hakkı tanıdın mı.. bizim doğruyu yada yanlışı seçmemize izin verdin mi ki….
    Allah böyle yapmış olsaydı geleneksel manada kader anlayışının doğruluğu ortaya zaten çıkmış olurdu.. ancak Allah kullarına HÜR İRADE VE AKIL burhanını vererek onları doğru yada yanlış fiiller işlemesine izin vermiş o fiiler sonucu kişiler cenneti yada cehennemi hak etmişlerdir….
    Allah kullarına zulmetmez..
    Yeryüzünde ve kendi benliklerinizde meydana gelen hiçbir musibet yoktur ki, biz onu yaratmadan önce bir Kitap’ta belirlenmiş olmasın. Bu, Allah için çok kolaydır.
    yukardaki ayeti şu bağlamda açıklayabilirim, musa adındaki kişi ve Allah tarafından olayların bilgisi kendisine önceden verilmiş kişi, biz bu kişiye bilen diyelim, musa ve bilen kişi beraber giderken bir çocuk yada gence rastlarlar ve bilen kişi o şahsı öldürür, bu onun ailesi için bir musibettir ancak Allah hikmeti gereği bunu uygun görmüştür, yine giderler bilen tutar bir topluluğun malına zarar verir, bu o topluluk için bir musibettir, devamında(olayların sırasını karıştırmış olabilirim kusura bakmayın), yıkılmak üzre bir duvar görür ve onu onarır kendilerine yemek verilmediği halde bilenin böyle yapması musa adında ki kişi için bir adaletsizlik ve öfke sebebidir,
    bu aslında genel manada herzaman işlemektedir, kişi yada doğa olaylarıyla,
    Böyle yapılmıştır ki, elinizden çıkana üzülüp ümitsizliğe düşmeyesiniz ve Allah’ın size verdiğiyle sevinip şımarmayasınız. Çünkü Allah, kendini beğenip övünenlerin hiçbirini sevmez
    bu yukarda ki ayet ise yine musa ve bilen kişiyle bağlantılı olarak açıklanabilir, evladını yitirmek o aile için bir üzüntü kaynağıdır, ancak o şahsın hayatına son verilmiş olması gerçekte ailesi için bir ferahlıktır, bu bir trafik kazasıda olabilir bir başka belada,
    yukarda ki biz yaratmadan önce derken aslında olmasına izin vermekten bahsediliyor, yani sahısların ne yapacağı biliniyor, onların bu fiileri işlemesine izin veriliyor, yaratmadan ben burda izin verilmesini anlıyorum….
    Böyle yapılmıştır ki, elinizden çıkana üzülüp ümitsizliğe düşmeyesiniz
    bu yukarda ki ayette ise bir teselli vardır ve bu apaçık anlaşılmaktadır, bizler hata yaparız, bazen de berbat hatalar ve Allaha karşı insanın içinde derin yaralar açan hatalar, kişi neden söyledim neden yaptım vs gibi üzüntülere gark olur, burada,
    1-Allah hür iradeniz gereği yapmanıza müsade etti,
    2-yapacaklarınız ezelde zaten bilinmekteydi, Allah için zaman bir cetvel gibidir, başınıda görür, ortasınıda sonunuda, ancak biz yaşadığımızda görürüz ve o üzüntülere dalarız, ancak bu Allah için zaten bilinen bir şeydir ve asla yenide değildir, kul; ben nasıl yaptım derken, o insan için vuku bulan olayın yeniliği sebebiyle telaştadır,
    ve Allah’ın size verdiğiyle sevinip şımarmayasınız.
    bu yukardaki ayet ise yine Allahın izni dahilinde kazanılan imkanların asli olarak sizin kara kaşınız kara gözünüz için değil, sizin nimette, diğerlerinden üstün hale gelmenize izin verdiği için olduğudur, Alllah size nimette, diğerlerinden üstün olmayı izin vermesinin nedeni yine Allahın ezelde bunu bilmesinden kaynaklanmaktadır
    Allah hep güzelliği emreder, yeter ki bunun farkında olalım, benim zengin olamamın nedeni bir güzelliğe bir nimete zenginlige karşı yeterli ve doğru talebimin olamayışındandır, eğer bir şey olmak istiyorsak önce talebi yeterli ve doğru olarak yapmalıyız, bu yapılırsa izin yine Allahtandır.
    ayrıca bu yukardaki 22 ve 23 ayetler bir taraftan da sınanmayı çağrıştırmaktadır, dünya bir imtihan dünyası.
    Ben 14 yada 15 yaşında kuranla tanıştım, okudum hep okudum, meal bitince bizimkilere biz neden a mezhebinden, onlar neden b, diğerleri neden c mezhebinden diye sordum, sorunun cevabını ben öğrenmiştim onlara sormamın nedeni doğruyu bilip bilmediklerini öğrenmekti ailem olmalarına rağmen; onlar doğruyu söylememişlerdi,
    eğer çoğunluğun kabulünü, hiç irdelemeden kabullenirsen doğrulara asla ulaşamazsın, çoğunluğun subjektif görüşlerini; dinin olmazsa olmaz görüşleri gibi nitelendirirsen yine doğrulara ulaşamazsın,
    bu doğrular tek otorite olan Allahın doğrularıdır,
    tek otorite asla önemsenmemeyi kabul etmez,
    deprem profösörü nedenleri niçinleri anlatmaya çalışırken sık sık sunucunun uyarısına maruz kalır, ”HOCAM HALKIN ANLAYACAĞI ŞEKİLDE KONUŞUNUZ”
    sonsuz bilgi sahibi ise insanlara kuranı anlayacakları şekilde indirmiş yani sadeleştirmiştir, O’nun kuranı sadeleştirmeden tüm bilgisiyle indirdiğini bir düşün kimse bir şey anlamazdı,
    bu kadar sadeleştirmenin içinde ”Allah dileseydi biz bu yolda olmazdık/putlara tapmazdık”ayeti geçmekte, putperestlerin peygambere verdikleri bu savunma; gelen ”Allah kötülükle emretmez”ayetiyle boşa çıkarılmıştır,
    Allah kötülükle emretmez, Allah kulları için küfre razı olmaz
    bu ayetler hür insan iradesinin geçerliliğini olduğu gibi akıllara nakşetmektedir,
    kuranda anılan kader; ölçü, miktar anlamındadır, geleneksel kader anlayışıyla uzak yakın ilgisi yoktur,
    eğer ”bizleri doğru yola ilet”talebiyle talepte bulunursan Allahtan tabi ki yönlendirme gelecektir, sana sığındım dediğinde, tabi ki yönlendirme olacaktır, bu yönlendirme geleneksel kader anlayışını boşa çıkarmaktadır
    Allahın isimlerinden biri ”ADİL”dir,
    adil olan Allah kullarını ezelde cennetlik, cehennemlik olarak ayırmamıştır, öyle olsaydı Allahın adil ismi olmaz yada işlevliğini korumazdı, Allah noksanlıktan beridir,
    nerede ne zaman öleceğimiz; geleneksel kader anlayışıyla birebir eşleşmektedir ancak sadece bu konuda.
    Kader kavramı bizim anladığımız manada kuranın hiçbir yerinde geçmez, kuran da kader kavramı bir ölçü, miktar anlamında kullanılmıştır.
    Allah herşeyi bir ölçüye göre yapıp yönetmektedir,
    ”herşeyin hazinesi O’nun katındadır ve O, o hazineen herşeyi belli bir ölçüde indirmektedir”
    (hicr 21)
    ilgili ayetler; müminun 18, zuhruf 11, rad 17, kamer 12
    kuran kader kavramıyla varlık ve oluşta tesadüfün değil, ölçü ve bilincin egemen olduğuna dikkat çekmek peşindedir ayrıca kuran, kader kavramıyla ‘’sünnetullah”da denen tabiat kanunlarını kastetmektedir, islam nasıl yozlaştırıldı, sf 328 yaşar nuri öztürk
    bizim anladığımız kader ancak ”kişinin nerede ne zaman öleceği”hakkındaki sorunun karşılığıdır, bu sorunun yanıtı, kaderi anladığınız mananın tam ve doğru karşılığır, bunun haricince Allahın kullarının işleyeceklerini önceden bilmesi müdahale anlamına asla gelmez, yahudilerin iki belaya uğrayacakları haberi, müdahale değil bir bildirmedir,
    kişi kendi kaderi hakkında ancak”geçmişini”gösterebilir, geleceği ise kaderi değildir, gelecek sadece kader olmaya adaydır
    eğer kişi kaderden, geleceği, yaşanmamışı kastediyorsa onun tevhit inancı sağlam olmamakla beraber, sorumlu olmayıda gerektirir, bu sorumluluk, o kişinin yalan lehine oy vermesi sebebiyledir.
    Kader nedir? okunup ders öğüt alınacak Allah katından bir kitap mı? böyle olmadığına göre kaderin neyine iman!!olduğuna mı?
    kader biz ve tüm herşeyin salise önceki geçmişidir,
    ancak kader gelecek değildir, saniye salise öncesi olsa dahi, o sadece kader olmaya adaydır, kuranda; putperestler peygambere; ”Allah dileseydi biz bu putlara tapmazdık”diyor akabinde ise cevap olarak gelen ayette şu uyarı var;
    ”Allah kötülükle emretmez” bu ayet herşeyi açıklıyor, sizi hayvanlardan ayıran akıl, sorumlu tutulacağınızı göstermektedir,
    bir başka ayette ise; ”Allah kulları için küfre razı olmaz”bu ayeti okuyunca gözlerimden yaşlar boşanmıştı….
    Allah kötülükle emretmez yani sen git putperest ol sen git ateist ol sen git vs vs ol demediğine, kulları için küfre razı olmadığına göre,
    insanlar kendi elleriyle düştükleri durumdan Allahı sorumlu tutamazlar, hele birde bunu müslümanlığın şartları arasına koyarak Allaha da iftira etme zulmü ve günahını üstelik yine Allah ve din adına işleyerek..
    Kaderciler yazık ki sapmakta saptırmakta, Allahın Adil sıfatını dahi gözardı etmişler, adil olan Allah kullarını ezelde cennet ve cehenneme pay etmez, bu Allahı hakkıyla taktir etmemek ve günaha saplanmaktır.
    Kader insanın salise sonraki geçmişidir…
    ancak kader; insanın salise önceki geleceği değildir…
    yaşanıp biten; yaşanıp bittikten sonra kader olur…
    yaşanmadan değil…
    yani kader alınlarımıza çizilmemiştir.. verilen irade doğrultusunda kişiler
    cenneti yada cehennemi seçme özgürlüğüne sahiptir…
    ancak.. bir kul; Allahın kendisini yönlendirmesini isteyipte birde bunu eylemleriyle desteklediği zaman.. işte o zaman.. Allah o kulunu iyi yönde yönlendirir ve bu asla müdahale değildir.. kişi sevdiği Rabden yardım isteyip kendisini yönlendirmesini yine özgür iradesiyle istemiştir…
    kader diye diye bu miileti uyuşturdular.. nasılsa alnımıza yazılmış…nasılsa.. olacak olan olur…
    hayır.. 100km lik yerde 120 yapıp kaza edersen bu da kaderin değil kendi
    sorumsuzluğunun yansımasıdır….
    islamda gelenekçilerin anladığı manada tek doğru kader anlayışı;
    kişinin nerede öleceğini bilmemesidir.. işte burada Allah gelenekçilerin anladığı tarzda kaderi açıklamış olur..
    geçmiş ve nerede ölüm!!
    yukardaki linkde yaşar nuri öztürkün kader anlayışı var. Neresi yanlış açıklarmısnız?

    Hz Peygamber'in namazlarını genelde 3 defada topladığını söyledikten sonra sevap amacıyla ekleme yaptığını söylüyorsunuz. Peygamber bile olsa dine ekleme yapma yetkisi var mıdır?Din tarafından konmuş bir ibadeti fazla yapmak dine ilave değildir. O fazlalar farzlaştırıldığında ilave olur. Hz.Peygamber'in ilave olarak kıldığı müekked (pekiştirilmiş) sünnetler sonradan farzlaştırılmıştır.

    namazın 3 rekat olduğunu söylemekte hakikaten....buadam münafık mı?



  8. 15.Haziran.2012, 09:29
    5
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?

    burcealtuğ kardeşim sen beni anlamamışın. İmanın şartlarını 5 e indirmiş durumda Yaşar Nuri. Kader imanın şartlarından değildir diyen birisi.

    Alıntı
    1. Kur'an'ın gösterdiği iman esasları içinde kadere iman diye bir şey yoktur,
    2. Geleneksel kabullerin ‘İslam'ın Şartları' diye öne çıkardığı beş kavram İslam'ın şartı değil, İslam'daki temel ibadetlerdir. Onlar İslam'ın şartları değil, işaretleridir. İslam'ın şartları Kur'an'ın bütün hükümleridir.
    ‘Kadere iman' tâbiri, İslam inançlarının içine, bir hadise, daha doğrusu hadis diye ortalıkta dolaştırılan bir söze dayanılarak sokulmuştur. Oysaki o söz, bugünkü kader anlayışını savunanların deyimiyle bir ‘haberi vâhit'tir, yani Peygamberimizden bir tek kişinin rivayetidir. Ve hadisçilerin ittifakla kabul ettikleri bir kurala göre, haber-i vâhit imanla ilgili konularda delil olmaz.
    bak bu hürriyet gazetesinden kendi yazısından alıntıdır. Emeviler Uydurdu diyor imanın şartlarının içinde kaderi. Ve Bunlarıda Nesefi gibi büyük alimlere iftira atarak söylüyor. baksana Kuranın gösterdiği iman esaslarından kadere iman diye birşey yoktur diyor. İmanın şartları 5 tir diyor. 6 değildir diyor. onu emeviler uydurdu diyor. Buhariye hakaretler ediyor onun hadisi şeriflerine inanmıyor. Hz Muaviye ve diğer emevi halifeleri koydurduki herkes kader sansın kimse Halifeye karşı gelmesin demektedir. Yani Sahabemize kadar büyük hakaretler var.

    Alıntı
    Hz Peygamber'in namazlarını genelde 3 defada topladığını söyledikten sonra sevap amacıyla ekleme yaptığını söylüyorsunuz. Peygamber bile olsa dine ekleme yapma yetkisi var mıdır?Din tarafından konmuş bir ibadeti fazla yapmak dine ilave değildir. O fazlalar farzlaştırıldığında ilave olur. Hz.Peygamber'in ilave olarak kıldığı müekked (pekiştirilmiş) sünnetler sonradan farzlaştırılmıştır.

    Aklın başındamı bu Şia nın Fikirleri Kur'an dada 5 vakit namaz bellidir. 100 lerce sahi hadistede 5 vakit namaz bellidir. Ancak Hanefi dışında diğer ehli sünnet mezheplerinde Mesala Şafi mezhebinde eğerki zaruret var ise seferi isen Namazları birleştirebilirsin. yani öğle ile ikindiyi bir kılabilirsin. ancak bu zarurette 3 vakit olabilir. yoksa kafaya göre 3 vakit namaz mı olur öyle saçmalık mı olur.


    burada yaşar Nuri yi savunuyorsun . Yaşar Nuri senin Mezhep alimin imam azam a iftiralar atıyor. , Buhari gibi hadis alimine hakaretler ediyor durmadan. Hz Muaviye (Radıyallahu anh) her programında ağza alınmyacak laflar söylüyor. daha saymakla bitiremeyiz Yaşar nurinin yaptıklarını.


  9. 15.Haziran.2012, 09:29
    5
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    burcealtuğ kardeşim sen beni anlamamışın. İmanın şartlarını 5 e indirmiş durumda Yaşar Nuri. Kader imanın şartlarından değildir diyen birisi.

    Alıntı
    1. Kur'an'ın gösterdiği iman esasları içinde kadere iman diye bir şey yoktur,
    2. Geleneksel kabullerin ‘İslam'ın Şartları' diye öne çıkardığı beş kavram İslam'ın şartı değil, İslam'daki temel ibadetlerdir. Onlar İslam'ın şartları değil, işaretleridir. İslam'ın şartları Kur'an'ın bütün hükümleridir.
    ‘Kadere iman' tâbiri, İslam inançlarının içine, bir hadise, daha doğrusu hadis diye ortalıkta dolaştırılan bir söze dayanılarak sokulmuştur. Oysaki o söz, bugünkü kader anlayışını savunanların deyimiyle bir ‘haberi vâhit'tir, yani Peygamberimizden bir tek kişinin rivayetidir. Ve hadisçilerin ittifakla kabul ettikleri bir kurala göre, haber-i vâhit imanla ilgili konularda delil olmaz.
    bak bu hürriyet gazetesinden kendi yazısından alıntıdır. Emeviler Uydurdu diyor imanın şartlarının içinde kaderi. Ve Bunlarıda Nesefi gibi büyük alimlere iftira atarak söylüyor. baksana Kuranın gösterdiği iman esaslarından kadere iman diye birşey yoktur diyor. İmanın şartları 5 tir diyor. 6 değildir diyor. onu emeviler uydurdu diyor. Buhariye hakaretler ediyor onun hadisi şeriflerine inanmıyor. Hz Muaviye ve diğer emevi halifeleri koydurduki herkes kader sansın kimse Halifeye karşı gelmesin demektedir. Yani Sahabemize kadar büyük hakaretler var.

    Alıntı
    Hz Peygamber'in namazlarını genelde 3 defada topladığını söyledikten sonra sevap amacıyla ekleme yaptığını söylüyorsunuz. Peygamber bile olsa dine ekleme yapma yetkisi var mıdır?Din tarafından konmuş bir ibadeti fazla yapmak dine ilave değildir. O fazlalar farzlaştırıldığında ilave olur. Hz.Peygamber'in ilave olarak kıldığı müekked (pekiştirilmiş) sünnetler sonradan farzlaştırılmıştır.

    Aklın başındamı bu Şia nın Fikirleri Kur'an dada 5 vakit namaz bellidir. 100 lerce sahi hadistede 5 vakit namaz bellidir. Ancak Hanefi dışında diğer ehli sünnet mezheplerinde Mesala Şafi mezhebinde eğerki zaruret var ise seferi isen Namazları birleştirebilirsin. yani öğle ile ikindiyi bir kılabilirsin. ancak bu zarurette 3 vakit olabilir. yoksa kafaya göre 3 vakit namaz mı olur öyle saçmalık mı olur.


    burada yaşar Nuri yi savunuyorsun . Yaşar Nuri senin Mezhep alimin imam azam a iftiralar atıyor. , Buhari gibi hadis alimine hakaretler ediyor durmadan. Hz Muaviye (Radıyallahu anh) her programında ağza alınmyacak laflar söylüyor. daha saymakla bitiremeyiz Yaşar nurinin yaptıklarını.


  10. 15.Haziran.2012, 10:36
    6
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?

    burcealtug Nickli Üyeden Alıntı
    yukardaki linkde yaşar nuri öztürkün kader anlayışı var. Neresi yanlış açıklarmısnız?

    Hz Peygamber'in namazlarını genelde 3 defada topladığını söyledikten sonra sevap amacıyla ekleme yaptığını söylüyorsunuz. Peygamber bile olsa dine ekleme yapma yetkisi var mıdır?Din tarafından konmuş bir ibadeti fazla yapmak dine ilave değildir. O fazlalar farzlaştırıldığında ilave olur. Hz.Peygamber'in ilave olarak kıldığı müekked (pekiştirilmiş) sünnetler sonradan farzlaştırılmıştır.

    namazın 3 rekat olduğunu söylemekte hakikaten....buadam münafık mı?

    ne demek istediğini anlamadım.diğer 3 mezhepte caiz olan namaz birleştirmeyimi diyorsunu?z


  11. 15.Haziran.2012, 10:36
    6
    Hadis Öğrencisi
    burcealtug Nickli Üyeden Alıntı
    yukardaki linkde yaşar nuri öztürkün kader anlayışı var. Neresi yanlış açıklarmısnız?

    Hz Peygamber'in namazlarını genelde 3 defada topladığını söyledikten sonra sevap amacıyla ekleme yaptığını söylüyorsunuz. Peygamber bile olsa dine ekleme yapma yetkisi var mıdır?Din tarafından konmuş bir ibadeti fazla yapmak dine ilave değildir. O fazlalar farzlaştırıldığında ilave olur. Hz.Peygamber'in ilave olarak kıldığı müekked (pekiştirilmiş) sünnetler sonradan farzlaştırılmıştır.

    namazın 3 rekat olduğunu söylemekte hakikaten....buadam münafık mı?

    ne demek istediğini anlamadım.diğer 3 mezhepte caiz olan namaz birleştirmeyimi diyorsunu?z


  12. 15.Haziran.2012, 10:54
    7
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?

    Alıntı
    ne demek istediğini anlamadım.diğer 3 mezhepte caiz olan namaz birleştirmeyimi diyorsunu?z
    yok kardeş denilmek istenen. namaz 5 vakit değildir aslında 3 vakittir. 5 vakit olduğunu emeviler uydurdu. Buhari hadisleri uydurmadır. diğer hadisi şerifler uydurmadır. Peygamber aslında 3 vakit kılmıştır. Sonrada Dine 5 vakit olarak girdi demeye getiriyor. ve bu yaşar Nuri ve Şia Fırkasının lafları dır.

    Baksana diyor ki Peygamberin bile dine ekleme yetkisi yoktur diyor. Altını gümüşü kim haram etti acaba ? Yani Peygamber dinde delil değildir demeye getiriyor buradada. Helal Haram Hadisi şeriflerle tespit edilmez demeye getiriyor burada , Haram helal Sadece Kur'anda olur demeye getiriyor. sonrada deniliyor ki

    Alıntı
    O fazlalar farzlaştırıldığında ilave olur. Hz.Peygamber'in ilave olarak kıldığı müekked (pekiştirilmiş) sünnetler sonradan farzlaştırılmıştır.
    yani 3 vakit namaz Farz mış 2 vakit sünnetmiş. ve o iki vakit te Farz yapılmış sonrada Farzlaştırılmış diyor.

    ben bu yazıdan bundan başka birşey anlayamıyorum.


  13. 15.Haziran.2012, 10:54
    7
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    ne demek istediğini anlamadım.diğer 3 mezhepte caiz olan namaz birleştirmeyimi diyorsunu?z
    yok kardeş denilmek istenen. namaz 5 vakit değildir aslında 3 vakittir. 5 vakit olduğunu emeviler uydurdu. Buhari hadisleri uydurmadır. diğer hadisi şerifler uydurmadır. Peygamber aslında 3 vakit kılmıştır. Sonrada Dine 5 vakit olarak girdi demeye getiriyor. ve bu yaşar Nuri ve Şia Fırkasının lafları dır.

    Baksana diyor ki Peygamberin bile dine ekleme yetkisi yoktur diyor. Altını gümüşü kim haram etti acaba ? Yani Peygamber dinde delil değildir demeye getiriyor buradada. Helal Haram Hadisi şeriflerle tespit edilmez demeye getiriyor burada , Haram helal Sadece Kur'anda olur demeye getiriyor. sonrada deniliyor ki

    Alıntı
    O fazlalar farzlaştırıldığında ilave olur. Hz.Peygamber'in ilave olarak kıldığı müekked (pekiştirilmiş) sünnetler sonradan farzlaştırılmıştır.
    yani 3 vakit namaz Farz mış 2 vakit sünnetmiş. ve o iki vakit te Farz yapılmış sonrada Farzlaştırılmış diyor.

    ben bu yazıdan bundan başka birşey anlayamıyorum.


  14. 15.Haziran.2012, 11:13
    8
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?

    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    yok kardeş denilmek istenen. namaz 5 vakit değildir aslında 3 vakittir. 5 vakit olduğunu emeviler uydurdu. Buhari hadisleri uydurmadır. diğer hadisi şerifler uydurmadır. Peygamber aslında 3 vakit kılmıştır. Sonrada Dine 5 vakit olarak girdi demeye getiriyor. ve bu yaşar Nuri ve Şia Fırkasının lafları dır.

    Baksana diyor ki Peygamberin bile dine ekleme yetkisi yoktur diyor. Altını gümüşü kim haram etti acaba ? Yani Peygamber dinde delil değildir demeye getiriyor buradada. Helal Haram Hadisi şeriflerle tespit edilmez demeye getiriyor burada , Haram helal Sadece Kur'anda olur demeye getiriyor. sonrada deniliyor ki



    yani 3 vakit namaz Farz mış 2 vakit sünnetmiş. ve o iki vakit te Farz yapılmış sonrada Farzlaştırılmış diyor.

    ben bu yazıdan bundan başka birşey anlayamıyorum.

    anladım.evet yaşar hocanın bu şekilde görüşü olduğunu kaç kere rast geldim.zaten o istediği kadar desin bizi bağlamaz.inşallah yukarıda zaten kardeş namaz 3 vakit olduğunu inanmıyordur


  15. 15.Haziran.2012, 11:13
    8
    Hadis Öğrencisi
    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    yok kardeş denilmek istenen. namaz 5 vakit değildir aslında 3 vakittir. 5 vakit olduğunu emeviler uydurdu. Buhari hadisleri uydurmadır. diğer hadisi şerifler uydurmadır. Peygamber aslında 3 vakit kılmıştır. Sonrada Dine 5 vakit olarak girdi demeye getiriyor. ve bu yaşar Nuri ve Şia Fırkasının lafları dır.

    Baksana diyor ki Peygamberin bile dine ekleme yetkisi yoktur diyor. Altını gümüşü kim haram etti acaba ? Yani Peygamber dinde delil değildir demeye getiriyor buradada. Helal Haram Hadisi şeriflerle tespit edilmez demeye getiriyor burada , Haram helal Sadece Kur'anda olur demeye getiriyor. sonrada deniliyor ki



    yani 3 vakit namaz Farz mış 2 vakit sünnetmiş. ve o iki vakit te Farz yapılmış sonrada Farzlaştırılmış diyor.

    ben bu yazıdan bundan başka birşey anlayamıyorum.

    anladım.evet yaşar hocanın bu şekilde görüşü olduğunu kaç kere rast geldim.zaten o istediği kadar desin bizi bağlamaz.inşallah yukarıda zaten kardeş namaz 3 vakit olduğunu inanmıyordur


  16. 10.Mayıs.2015, 11:56
    9
    Misafir

    Cevap: Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?

    yaşar nuri öztürk ve süleyman ateşe hoca bile denmez onları gördüğümde kalbim sıkışıyor.böyleleri şerinden ALLAHA suğınırım.


  17. 10.Mayıs.2015, 11:56
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    yaşar nuri öztürk ve süleyman ateşe hoca bile denmez onları gördüğümde kalbim sıkışıyor.böyleleri şerinden ALLAHA suğınırım.


  18. 10.Temmuz.2016, 08:56
    10
    Misafir

    Cevap: Süleyman Ateş ve Yaşar Nuri Öztürk, Ehl-i Sünnet midir ?

    Uzun eşek oynarken bir arkadaşın belinin incinmesine neden olduk. Kul hakkına girer mi bu? Kasıtlı değildi oyun içinde oldu


  19. 10.Temmuz.2016, 08:56
    10
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Uzun eşek oynarken bir arkadaşın belinin incinmesine neden olduk. Kul hakkına girer mi bu? Kasıtlı değildi oyun içinde oldu





+ Yorum Gönder