Konusunu Oylayın.: Şeriata göre livata yapanlar öldürülür mü ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Şeriata göre livata yapanlar öldürülür mü ?
  1. 05.Haziran.2012, 02:34
    1
    Misafir

    Şeriata göre livata yapanlar öldürülür mü ?






    Şeriata göre livata yapanlar öldürülür mü ? Mumsema Şeriata göre livata yapanlar öldürülür mü ?


  2. 05.Haziran.2012, 11:36
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Şeriata göre livata yapanlar öldürülür mü ?




    Livata kişinin karısı ile de olsa arkadan cinsi münasebette bulunması­dır. Bunun hükmü zinanın hükmü gibidir. Yani bu fiili yapan kişiye uygu­lanan ceza zina eden kişinin cezasıdır. Çünkü yaptığı bir fuhuştur. Bu kö­tü işin faili evli ise recmedilir, evli değilse yüz değnek vurulup bir yıl sürgün edilir. Kendisine livata yapılan kişinin durumuna gelince ister evli olsun ister evli olmasın evli olmayanın cezası ona uygulanır.

    Hayvanlarla temasta Şafii mezhebinin en muteber görüşüne göre hay­vanla temasta bulunan kişiye recm cezası uygulanmaz. Çünkü bu fiilde uygun bir zevk düşünülemez. İnsan tabiatı bundan nefret eder. Bu neden­le bu kötü işte bulunan kimseye önleyici bir ceza vermek gerekir. Bu ki­şinin cezası tazir, dövmek, sürgün, haps ve kınamak gibi cezalardır.

    İbni Abbas (r.a.)´dan şöyle rivayet edilmiştir: "Hayvanala cinsi müna­sebette bulunana hadd cezası yoktur." [1] Ayrıca tenasül organıyla yaban­cı bir kadının vücuduna temas ettirmesi ya da kadının tenasül uzvum yabancı bir erkeğin vücuduna temas ettirmesi veya onu öpmesi yahut bu­na benzer teşhir edici davranışlarda bulunulması halinde tazir cezası gere­kir. Bu tazir cezasının şekli müslüman ve adil olan hakimin uygun gördü­ğü dövme, sürgün etme, hapsetme ve kınama gibi ceza şekilleridir. Karısı ile arkadan cinsel temasta bulunma veya yabancı bir kadına ferci dişinde tamasta bulunan kişiye uygulanan ceza şekilleri de şer´an tayin edilen ce­zaların en azını geçmemelidir

    Hadd cezasının en azı, içki içen kişiye uygulanması gereken cezadır Bu ceza da elli değnektir. Tazirin cezası ise elli değnekten daha az olmalıdır. Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyunmuştur:

    "Her kim hadd olmayan bir konuda ceza vermede aşırıya giderse o kişi saldırganlardandır." [2]



  3. 05.Haziran.2012, 11:36
    2
    Editör



    Livata kişinin karısı ile de olsa arkadan cinsi münasebette bulunması­dır. Bunun hükmü zinanın hükmü gibidir. Yani bu fiili yapan kişiye uygu­lanan ceza zina eden kişinin cezasıdır. Çünkü yaptığı bir fuhuştur. Bu kö­tü işin faili evli ise recmedilir, evli değilse yüz değnek vurulup bir yıl sürgün edilir. Kendisine livata yapılan kişinin durumuna gelince ister evli olsun ister evli olmasın evli olmayanın cezası ona uygulanır.

    Hayvanlarla temasta Şafii mezhebinin en muteber görüşüne göre hay­vanla temasta bulunan kişiye recm cezası uygulanmaz. Çünkü bu fiilde uygun bir zevk düşünülemez. İnsan tabiatı bundan nefret eder. Bu neden­le bu kötü işte bulunan kimseye önleyici bir ceza vermek gerekir. Bu ki­şinin cezası tazir, dövmek, sürgün, haps ve kınamak gibi cezalardır.

    İbni Abbas (r.a.)´dan şöyle rivayet edilmiştir: "Hayvanala cinsi müna­sebette bulunana hadd cezası yoktur." [1] Ayrıca tenasül organıyla yaban­cı bir kadının vücuduna temas ettirmesi ya da kadının tenasül uzvum yabancı bir erkeğin vücuduna temas ettirmesi veya onu öpmesi yahut bu­na benzer teşhir edici davranışlarda bulunulması halinde tazir cezası gere­kir. Bu tazir cezasının şekli müslüman ve adil olan hakimin uygun gördü­ğü dövme, sürgün etme, hapsetme ve kınama gibi ceza şekilleridir. Karısı ile arkadan cinsel temasta bulunma veya yabancı bir kadına ferci dişinde tamasta bulunan kişiye uygulanan ceza şekilleri de şer´an tayin edilen ce­zaların en azını geçmemelidir

    Hadd cezasının en azı, içki içen kişiye uygulanması gereken cezadır Bu ceza da elli değnektir. Tazirin cezası ise elli değnekten daha az olmalıdır. Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyunmuştur:

    "Her kim hadd olmayan bir konuda ceza vermede aşırıya giderse o kişi saldırganlardandır." [2]






+ Yorum Gönder