Konusunu Oylayın.: Mustafa islamoğlu - oje ile abdest alma hakkında

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Mustafa islamoğlu - oje ile abdest alma hakkında
  1. 04.Haziran.2012, 13:20
    1
    Misafir

    Mustafa islamoğlu - oje ile abdest alma hakkında






    Mustafa islamoğlu - oje ile abdest alma hakkında Mumsema mustafa islamoğlu oje ile abdest


  2. 04.Haziran.2012, 13:20
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 04.Haziran.2012, 13:24
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: mustafa islamoğlu - oje ile abdest alma hakkında




    Oje ile Abdest ile ilgili soru ve mustafa islamoğlu hocanın fetvası

    Sayın İslamoğlu, size olan sorum abdest alma usulü ile ilgili. Özellikle çalışan bayanların bakım yada süs niyetiyle (siz ne derseniz diyin) tırnağa sürdükleri oje ile abdest almaları uygun mudur?
    Bu sorunun cevabı açık olarak Kur'an da belirtilmemekte yada benim bilgim bunla sınırlı. Birçok islam alimi derinin yada tırnağın suyla temas etmesi gerektiğini düşündüğünden çıkarılmalıdır diyor. Yalnızca sayın Süleyman Ateş, Kur'an daki Türkçe meali ile "Allah sizi zora koşmak istemez; ama sizi tertemiz kılmak ve nimetlerinin tamamını size bahşetmek ister ki şükredenlerden olasınız. (5:6)" ayetine dayanarak bunda bir mahsur olmadığını belirtmiştir.
    Beni şüpheye sokan nokta ise oje altındaki kemik dokusu temiz olduğu sürece suyla temas şart olmamalı. Ayrıca kemik dokuyu deri doku olarakta düşünemeyiz. Yaşlılar için ayağa mes verme ( işlerini kolaylaştırmak için ) olabiliyorsa oje üzerindende mes verilebilir diye düşünüyorum. Ama yinede şüphe içerisindeyim. Sizin yorumunuz benim için önemli ve beni aydınlatacak. Çünkü sizin eleştirel düşünce anlayışınıza güveniyorum. Allaha emanet olun.


    Sayın talibe,
    1. Abdest hem bir temizlik, hem namazın olmazsa olmaz farzıdır.
    2. Oje ne temizliktir, ne de hayatın olmazsa olmazıdır. Bu açıdan bir zaruret olmayı bırakın bir hacet bile değildir. Estetik bir unsurdur ve aksesuardır.
    3. Bir aksesuar için namazın zorunlu şartı olan abdesti yaralamak hem akla hem nakle uygun değildir.
    4. "Allah sizin için kolaylığı diler zorluğu dilemez" ayetiyle bu mevzuun hiçbir alakası da yoktur. Allah bizim için kolay olan "cenneti" dilemiş, zor olan "cehnenemi" dilememiştir. Biz de bunu diliyorsak, bundan Allah değil biz kazançlı çıkarız.
    Vesselam


    MUstafa İslamoğlu


  4. 04.Haziran.2012, 13:24
    2
    Moderatör



    Oje ile Abdest ile ilgili soru ve mustafa islamoğlu hocanın fetvası

    Sayın İslamoğlu, size olan sorum abdest alma usulü ile ilgili. Özellikle çalışan bayanların bakım yada süs niyetiyle (siz ne derseniz diyin) tırnağa sürdükleri oje ile abdest almaları uygun mudur?
    Bu sorunun cevabı açık olarak Kur'an da belirtilmemekte yada benim bilgim bunla sınırlı. Birçok islam alimi derinin yada tırnağın suyla temas etmesi gerektiğini düşündüğünden çıkarılmalıdır diyor. Yalnızca sayın Süleyman Ateş, Kur'an daki Türkçe meali ile "Allah sizi zora koşmak istemez; ama sizi tertemiz kılmak ve nimetlerinin tamamını size bahşetmek ister ki şükredenlerden olasınız. (5:6)" ayetine dayanarak bunda bir mahsur olmadığını belirtmiştir.
    Beni şüpheye sokan nokta ise oje altındaki kemik dokusu temiz olduğu sürece suyla temas şart olmamalı. Ayrıca kemik dokuyu deri doku olarakta düşünemeyiz. Yaşlılar için ayağa mes verme ( işlerini kolaylaştırmak için ) olabiliyorsa oje üzerindende mes verilebilir diye düşünüyorum. Ama yinede şüphe içerisindeyim. Sizin yorumunuz benim için önemli ve beni aydınlatacak. Çünkü sizin eleştirel düşünce anlayışınıza güveniyorum. Allaha emanet olun.


    Sayın talibe,
    1. Abdest hem bir temizlik, hem namazın olmazsa olmaz farzıdır.
    2. Oje ne temizliktir, ne de hayatın olmazsa olmazıdır. Bu açıdan bir zaruret olmayı bırakın bir hacet bile değildir. Estetik bir unsurdur ve aksesuardır.
    3. Bir aksesuar için namazın zorunlu şartı olan abdesti yaralamak hem akla hem nakle uygun değildir.
    4. "Allah sizin için kolaylığı diler zorluğu dilemez" ayetiyle bu mevzuun hiçbir alakası da yoktur. Allah bizim için kolay olan "cenneti" dilemiş, zor olan "cehnenemi" dilememiştir. Biz de bunu diliyorsak, bundan Allah değil biz kazançlı çıkarız.
    Vesselam


    MUstafa İslamoğlu





+ Yorum Gönder