Konusunu Oylayın.: Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir, diye bir hadis rivayet edilmektedir. Kimse k

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir, diye bir hadis rivayet edilmektedir. Kimse k
  1. 04.Haziran.2012, 08:22
    1
    Misafir

    Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir, diye bir hadis rivayet edilmektedir. Kimse k






    Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir, diye bir hadis rivayet edilmektedir. Kimse k Mumsema Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir, diye bir hadis rivayet edilmektedir. Kimse kimsenin günahını yüklenmez, ayetine göre bu rivayeti nasıl yorumlamak gerekir?


  2. 04.Haziran.2012, 08:22
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir, diye bir hadis rivayet edilmektedir. Kimse kimsenin günahını yüklenmez, ayetine göre bu rivayeti nasıl yorumlamak gerekir?


    Benzer Konular

    - Muhaddis Hadis rivayet eden kimse; Hadis ilmiyle uğraşan ilim adamı

    - Veled-i zina olan bir kimse, bihakkın İslam'ı yaşamış olsa bile cennete giremez, deniliyor. Bu söz d

    - Veled-i Zina Nedir? İslamda Veledi Zina Kavramı

    - Zina sonucu doğmuş bebek Veled-i Zina mıdır ?

    - Veled-i Zina ne demektir ?

  3. 04.Haziran.2012, 10:55
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir, diye bir hadis rivayet edilmektedir.




    Değerli kardeşimiz;
    Zinâdan doğan çocuğun ayıplanacak bir suçu ve günahı yoktur. Nitekim Allah Rasulü Efendimiz (s.a.s.) "Veled-i zînaya annesinin, babasının günahından hiç bir şey yoktur." buyurmuştur. (Hâkim, Müstedrek; Münâvi V/372)

    İslâmiyet’e göre, Hristiyanlıkta olduğu gibi atalardan miras alınan, "ezeli bir günah" inancı yoktur. Çünkü, "Kimse kimsenin günahını yüklenmez." (Isrâ, 17/15). "Kim zerre kadar hayır yaptı ise onu görür; kim zerre kadar ser yaptı ise onu görür." (Zilzâl, 99/8) gibi ayetlerde geçen önemli kuralı, hiç akıldan çıkarmamak gerekir.

    Ama ne var ki, bu durum özellikle öbür alem için, yani Allah`ın yapacağı muamele için böyledir. Dünyada insanlar elbette bir takım değer yargılarının etkisinde kalacak ve haklı ya da haksız, bazı tavırlar sergileyeceklerdir. Bu yüzden Ibn Abbâs, zinânın esas sıkıntısını ve yükünü "veled-i zinanın" çektiğini söyler.
    Ama dediğimiz gibi bu, toplumsal açıdan böyledir. Zina yoluyla dünyaya gelen çocuk babasına nispet edilmez, zinâ çocuğu olarak tanınır ve hakaret görür. Bu yönüyle de günahsız bir insanı yaralar, manen ezer; ama öbür âlemde kendi amelleriyle muamele görür.

    Soruda geçen “Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir.” hadisi, bir münafık hakkında söylenmiştir. Nitekim, Hz. Ayşe (r.anha) validemiz, Ebu Hureyre’nin (r.a) rivayet ettiği “Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir.” hadisini duyunca, “Allah Ebu Hureyre’ye rahmet etsin. O hadis bir münafık hakkındadır ki, Resulullah’a çok eziyet ediyordu. Onun kim olduğunu sordu, “veled-i zinadır.” dediler. O zaman işte böyle buyurdu. Yoksa Kur'an; “Kimse kimsenin günahını yüklenmez.” derken, Resulullah nasıl böyle buyurur.” diyerek konuya açıklık getirmiştir. (Zerkeşi, İcabe, s.119; Bkz, Müsned, II, 311; VI,109.).

    Yani zina eden kadın ve erkek suçludur. Zina mahsulü bir çocuğun ise suçu yoktur. (bk. Beyhakî, Sünen X/59; Hadîsin manası konusunda ayrıca bk. Alî el-Karı; el-Esrâru`l merfûa 466 vd.)



  4. 04.Haziran.2012, 10:55
    2
    Editör



    Değerli kardeşimiz;
    Zinâdan doğan çocuğun ayıplanacak bir suçu ve günahı yoktur. Nitekim Allah Rasulü Efendimiz (s.a.s.) "Veled-i zînaya annesinin, babasının günahından hiç bir şey yoktur." buyurmuştur. (Hâkim, Müstedrek; Münâvi V/372)

    İslâmiyet’e göre, Hristiyanlıkta olduğu gibi atalardan miras alınan, "ezeli bir günah" inancı yoktur. Çünkü, "Kimse kimsenin günahını yüklenmez." (Isrâ, 17/15). "Kim zerre kadar hayır yaptı ise onu görür; kim zerre kadar ser yaptı ise onu görür." (Zilzâl, 99/8) gibi ayetlerde geçen önemli kuralı, hiç akıldan çıkarmamak gerekir.

    Ama ne var ki, bu durum özellikle öbür alem için, yani Allah`ın yapacağı muamele için böyledir. Dünyada insanlar elbette bir takım değer yargılarının etkisinde kalacak ve haklı ya da haksız, bazı tavırlar sergileyeceklerdir. Bu yüzden Ibn Abbâs, zinânın esas sıkıntısını ve yükünü "veled-i zinanın" çektiğini söyler.
    Ama dediğimiz gibi bu, toplumsal açıdan böyledir. Zina yoluyla dünyaya gelen çocuk babasına nispet edilmez, zinâ çocuğu olarak tanınır ve hakaret görür. Bu yönüyle de günahsız bir insanı yaralar, manen ezer; ama öbür âlemde kendi amelleriyle muamele görür.

    Soruda geçen “Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir.” hadisi, bir münafık hakkında söylenmiştir. Nitekim, Hz. Ayşe (r.anha) validemiz, Ebu Hureyre’nin (r.a) rivayet ettiği “Veled-i zina, üç şerlinin en şerlisidir.” hadisini duyunca, “Allah Ebu Hureyre’ye rahmet etsin. O hadis bir münafık hakkındadır ki, Resulullah’a çok eziyet ediyordu. Onun kim olduğunu sordu, “veled-i zinadır.” dediler. O zaman işte böyle buyurdu. Yoksa Kur'an; “Kimse kimsenin günahını yüklenmez.” derken, Resulullah nasıl böyle buyurur.” diyerek konuya açıklık getirmiştir. (Zerkeşi, İcabe, s.119; Bkz, Müsned, II, 311; VI,109.).

    Yani zina eden kadın ve erkek suçludur. Zina mahsulü bir çocuğun ise suçu yoktur. (bk. Beyhakî, Sünen X/59; Hadîsin manası konusunda ayrıca bk. Alî el-Karı; el-Esrâru`l merfûa 466 vd.)






+ Yorum Gönder