Konusunu Oylayın.: Sakat doğacak bir cenini kürtaj etmek doğru mudur?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Sakat doğacak bir cenini kürtaj etmek doğru mudur?
  1. 02.Haziran.2012, 21:33
    1
    Misafir

    Sakat doğacak bir cenini kürtaj etmek doğru mudur?

  2. 02.Haziran.2012, 22:53
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Sakat doğacak bir cenini kürtaj etmek doğru mudur?




    Sakat doğacak bir cenini kürtaj etmek doğru mudur?

    Bir çocuk anne karnındayken mütedeyyin bir doktor
    çocuğun sakat olarak doğacağını söylerse, kürtaj ile çocuğu aldırmak caiz midir.
    İslamiyette çocuk aldırmanıın hükmü nedir?





    Bu konu gerçekten çok ciddi ve karar verilmesi de o kadar zordur. Ama insan
    hayatı her şeyden daha önemli. Düşünün yeni doğan bir bebeğiniz var ve dediler
    ki çocuk zihinsel özürlü. Ne yapardınız? Hemen öldürelim diyebilir miydiniz?
    Herhalde diyemezdiniz.

    -Dinimize göre, bir cenin anne rahminde canlandıktan sonra, annenin hayatı
    söz konusu olmadığı sürece, hiçbir mazeretle aldırılmaz ve aldırılması bir
    cinayettir(bk. Gazalî, İhya, 2/47; V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî,
    3/556-558).

    -Ezher Üniversitesi alimlerinin konu ile ilgili fetvaları
    şöyledir.

    “Anne rahminde canlı hale gelen bir ceninin annenin hayatı söz
    konusu olduğu durumun dışında aldırılmasının haram olduğuna dair alimlerin
    ittifakı vardır. Çünkü, kendisine ruh üfürüldükten sonra, normal bir insanın
    sahip olduğu bütün haklara sahiptir. Normal bir insanın öldürülmesini yasaklayan
    ayetlerin hükmü onun hakkında da geçerlidir. Anne hayatının tehlikede olduğu
    husus ise, uzmanlar tarafından, ceninin anne rahminde kalmaya devam etmesi
    durumunda hayatının tehlikeye gireceğine dair vereceği raporla anlaşılır. ‘daha
    fazla zararı daha az zararla bertaraf etme’ kaidesi gereğince, annenin hayatı,
    ceninin hayatına tercih edilir”(bk. Fetava’l-Ezher, 2/317-318-Şamile).

    -
    Yoksulluk/fakirlik korkusuyla, dünyaya gelmiş bir çocuğun hayatına son vermek ne
    kadar çirkin ise, sakat doğacak, hayatta sıkıntı çekecek veya çektirecek diye
    bir çocuğu rahim dünyasında öldürmek de öyle çirkin bir zulümdür. Kur’an’da
    -mealen- “ fakirliğe düşme endişesiyle evlatlarınızı öldürmeyiniz. Onların da
    sizin de rızkınızı veren Biziz. Şüphesiz ki onları öldürmek büyük bir
    suçtur”(İsra, 17/31) diye ifade edilen öldürme işi, genel bir kapsama sahiptir,
    rahimdeki cinayetleri de içine alabilir. Çünkü, evlat dünyada olduğu gibi
    rahimde de evlattır.

    Çocuğun sahibi de bizim sahibimiz de Allah’tır.
    Bizim görevimiz onun emanetine sahip olmaktır. Hangisini iyi olacağını
    bilemeyiz. Bu gibi hayati konularda son sözü söyleyecek olanlar, sakat doğuma
    teşhis koyan doktorlarla anne baba olmalıdır elbette. Bununla beraber soruyla
    ilgili tespitlerimizi şöyle özetleyebiliriz:

    1- Doğum
    kontrolükonusunu inceleyen fıkıhçılar, sakat doğma ihtimaliyle
    çocuğun aldırılmasına caiz görmüyorlar. Özürlü doğmuş bir çocuk, o özür
    gerekçesiyle nasıl öldürülemezse, ana rahminde yaşamaya başlayan cenin de özürlü
    doğma ihtimaliyle aldırılamaz, yani öldürülemez. Kaldı ki, diyorlar bazen sakat
    doğacak zannedilen cenin nur topu gibi sağlam bir yavru olarak da dünyaya
    gelebiliyor. Yahut da sakatlık derecesi yaşamasını zorlaştıracak boyutta
    olmuyor, kolay yaşayacak bir arıza ile çocuk hayatını sürdürebiliyor. Anlaşılan,
    verilecek aldırma kararında bu hususların iyi düşünülmesi
    gerekiyor...

    2- Çocuğun aldırılması; ancak annenin
    hayatının tehlikeye girmesi durumunda caiz olabiliyor. Bu konuda deniyor ki:
    Rahimdeki ceninin hayatı henüz tam değildir. Ama annenin hayatı tamdır. Tam olan
    bir hayat, tam olmayan hayata feda edilmez. Öyle ise ölüm tehlikesi beliren bir
    annenin hayatını kurtarmak için nakıs hayatlı cenin aldırılabilir. Bu, meşru bir
    mazerettir. Bunda görüş birliği de vardır!..














  3. 02.Haziran.2012, 22:53
    2
    Moderatör



    Sakat doğacak bir cenini kürtaj etmek doğru mudur?

    Bir çocuk anne karnındayken mütedeyyin bir doktor
    çocuğun sakat olarak doğacağını söylerse, kürtaj ile çocuğu aldırmak caiz midir.
    İslamiyette çocuk aldırmanıın hükmü nedir?





    Bu konu gerçekten çok ciddi ve karar verilmesi de o kadar zordur. Ama insan
    hayatı her şeyden daha önemli. Düşünün yeni doğan bir bebeğiniz var ve dediler
    ki çocuk zihinsel özürlü. Ne yapardınız? Hemen öldürelim diyebilir miydiniz?
    Herhalde diyemezdiniz.

    -Dinimize göre, bir cenin anne rahminde canlandıktan sonra, annenin hayatı
    söz konusu olmadığı sürece, hiçbir mazeretle aldırılmaz ve aldırılması bir
    cinayettir(bk. Gazalî, İhya, 2/47; V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî,
    3/556-558).

    -Ezher Üniversitesi alimlerinin konu ile ilgili fetvaları
    şöyledir.

    “Anne rahminde canlı hale gelen bir ceninin annenin hayatı söz
    konusu olduğu durumun dışında aldırılmasının haram olduğuna dair alimlerin
    ittifakı vardır. Çünkü, kendisine ruh üfürüldükten sonra, normal bir insanın
    sahip olduğu bütün haklara sahiptir. Normal bir insanın öldürülmesini yasaklayan
    ayetlerin hükmü onun hakkında da geçerlidir. Anne hayatının tehlikede olduğu
    husus ise, uzmanlar tarafından, ceninin anne rahminde kalmaya devam etmesi
    durumunda hayatının tehlikeye gireceğine dair vereceği raporla anlaşılır. ‘daha
    fazla zararı daha az zararla bertaraf etme’ kaidesi gereğince, annenin hayatı,
    ceninin hayatına tercih edilir”(bk. Fetava’l-Ezher, 2/317-318-Şamile).

    -
    Yoksulluk/fakirlik korkusuyla, dünyaya gelmiş bir çocuğun hayatına son vermek ne
    kadar çirkin ise, sakat doğacak, hayatta sıkıntı çekecek veya çektirecek diye
    bir çocuğu rahim dünyasında öldürmek de öyle çirkin bir zulümdür. Kur’an’da
    -mealen- “ fakirliğe düşme endişesiyle evlatlarınızı öldürmeyiniz. Onların da
    sizin de rızkınızı veren Biziz. Şüphesiz ki onları öldürmek büyük bir
    suçtur”(İsra, 17/31) diye ifade edilen öldürme işi, genel bir kapsama sahiptir,
    rahimdeki cinayetleri de içine alabilir. Çünkü, evlat dünyada olduğu gibi
    rahimde de evlattır.

    Çocuğun sahibi de bizim sahibimiz de Allah’tır.
    Bizim görevimiz onun emanetine sahip olmaktır. Hangisini iyi olacağını
    bilemeyiz. Bu gibi hayati konularda son sözü söyleyecek olanlar, sakat doğuma
    teşhis koyan doktorlarla anne baba olmalıdır elbette. Bununla beraber soruyla
    ilgili tespitlerimizi şöyle özetleyebiliriz:

    1- Doğum
    kontrolükonusunu inceleyen fıkıhçılar, sakat doğma ihtimaliyle
    çocuğun aldırılmasına caiz görmüyorlar. Özürlü doğmuş bir çocuk, o özür
    gerekçesiyle nasıl öldürülemezse, ana rahminde yaşamaya başlayan cenin de özürlü
    doğma ihtimaliyle aldırılamaz, yani öldürülemez. Kaldı ki, diyorlar bazen sakat
    doğacak zannedilen cenin nur topu gibi sağlam bir yavru olarak da dünyaya
    gelebiliyor. Yahut da sakatlık derecesi yaşamasını zorlaştıracak boyutta
    olmuyor, kolay yaşayacak bir arıza ile çocuk hayatını sürdürebiliyor. Anlaşılan,
    verilecek aldırma kararında bu hususların iyi düşünülmesi
    gerekiyor...

    2- Çocuğun aldırılması; ancak annenin
    hayatının tehlikeye girmesi durumunda caiz olabiliyor. Bu konuda deniyor ki:
    Rahimdeki ceninin hayatı henüz tam değildir. Ama annenin hayatı tamdır. Tam olan
    bir hayat, tam olmayan hayata feda edilmez. Öyle ise ölüm tehlikesi beliren bir
    annenin hayatını kurtarmak için nakıs hayatlı cenin aldırılabilir. Bu, meşru bir
    mazerettir. Bunda görüş birliği de vardır!..

















+ Yorum Gönder