Konusunu Oylayın.: Zarara zararla karşılık vermek olmadığına göre, kölesini iğdiş yapan kişiyi iğdiş yap

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Zarara zararla karşılık vermek olmadığına göre, kölesini iğdiş yapan kişiyi iğdiş yap
  1. 30.Mayıs.2012, 21:02
    1
    Misafir

    Zarara zararla karşılık vermek olmadığına göre, kölesini iğdiş yapan kişiyi iğdiş yap






    Zarara zararla karşılık vermek olmadığına göre, kölesini iğdiş yapan kişiyi iğdiş yap Mumsema Zarara zararla karşılık vermek olmadığına göre, kölesini iğdiş yapan kişiyi
    iğdiş yapmak nasıl uygun olur?


  2. 30.Mayıs.2012, 21:02
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Zarara zararla karşılık vermek olmadığına göre, kölesini iğdiş yapan kişiyi
    iğdiş yapmak nasıl uygun olur?


    Benzer Konular

    - Zarara zararla karşılık vermek yoktur

    - Kibire kibirle karşılık vermek

    - 32. Zarar Ve Zararla Karşılık Vermek

    - Sıla-i rahim yapan karşılık veren değildir.

    - Boğaları iğdiş etmek yahut dişiye çekmek caiz midir?

  3. 30.Mayıs.2012, 21:25
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,654
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Zarara zararla karşılık vermek olmadığına göre, kölesini iğdiş yapan kişiyi iğ




    Kim kölesini öldürürse onu öldürürüz. Kim kölesinin azalarını keserse biz de onun azalarını keseriz. Kim kölesini iğdiş yaparsa biz de onu iğdiş yaparız. Anlamında bir hadis var mıdır?


    Zarara zararla karşılık yoktur, diye biliyorum. İğdiş de islam da yok diye biliyorum. Bunun istisnası var mı?


    ....
    “Kim kölesini öldürürse, biz de onu öldürürüz. Kim kölesinin azalarını keserse biz de onun azalarını keseriz. Kim kölesini iğdiş yaparsa biz de onu iğdiş yaparız.” manasına gelen hadisi, Ebu Davud, Tirmizi, Darimi, Ahmed b. Hanbel rivayet etmiştir. (bk. Kenzu’l-ummal, h. no: 39956)

    Buradan hareketle, İslam’da “iğdiş” yoktur anlamındaki hadisten tereddüde düşmek isabetli değildir. Çünkü İslam’da adam öldürmek de yoktur. Ancak, haksız yere adam öldüren kişi, İslam’da -kısas olarak- öldürülür.

    Demek ki, bir kimseyi iğdiş etmek caiz değildir. Ancak birini iğdiş ederek onun kısır kalmasına neden olan kişiye, ceza olarak ona da aynısı uygulanır.

    Nitekim diğer bir hadis rivayetinde şu ifadelere yer verilmiştir:

    “Müslüman bir kimsenin kölesinin organlarını kesmesi, onu iğdiş etmesi caiz değildir. Kim kölesine bunlardan birinin yaparsa biz de ona aynı muameleyi yaparız.” (Kenzu’l-Ummal, h. no: 399957)
    alıntı


  4. 30.Mayıs.2012, 21:25
    2
    Moderatör



    Kim kölesini öldürürse onu öldürürüz. Kim kölesinin azalarını keserse biz de onun azalarını keseriz. Kim kölesini iğdiş yaparsa biz de onu iğdiş yaparız. Anlamında bir hadis var mıdır?


    Zarara zararla karşılık yoktur, diye biliyorum. İğdiş de islam da yok diye biliyorum. Bunun istisnası var mı?


    ....
    “Kim kölesini öldürürse, biz de onu öldürürüz. Kim kölesinin azalarını keserse biz de onun azalarını keseriz. Kim kölesini iğdiş yaparsa biz de onu iğdiş yaparız.” manasına gelen hadisi, Ebu Davud, Tirmizi, Darimi, Ahmed b. Hanbel rivayet etmiştir. (bk. Kenzu’l-ummal, h. no: 39956)

    Buradan hareketle, İslam’da “iğdiş” yoktur anlamındaki hadisten tereddüde düşmek isabetli değildir. Çünkü İslam’da adam öldürmek de yoktur. Ancak, haksız yere adam öldüren kişi, İslam’da -kısas olarak- öldürülür.

    Demek ki, bir kimseyi iğdiş etmek caiz değildir. Ancak birini iğdiş ederek onun kısır kalmasına neden olan kişiye, ceza olarak ona da aynısı uygulanır.

    Nitekim diğer bir hadis rivayetinde şu ifadelere yer verilmiştir:

    “Müslüman bir kimsenin kölesinin organlarını kesmesi, onu iğdiş etmesi caiz değildir. Kim kölesine bunlardan birinin yaparsa biz de ona aynı muameleyi yaparız.” (Kenzu’l-Ummal, h. no: 399957)
    alıntı





+ Yorum Gönder