Konusunu Oylayın.: Erkeğin haram yoldan kazancında eş ve çocuklar sorumlu mudur?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Erkeğin haram yoldan kazancında eş ve çocuklar sorumlu mudur?
  1. 20.Mayıs.2012, 18:58
    1
    Misafir

    Erkeğin haram yoldan kazancında eş ve çocuklar sorumlu mudur?






    Erkeğin haram yoldan kazancında eş ve çocuklar sorumlu mudur? Mumsema Kocam calısmıyor ıkaz edıyorum calısması ıcın ama dınlemıyor eger haram yoldan kazanıyorsa bundan ben ve cocuklarımda yemıs oluyruz bıze gunahı varmıdır neyapam gerekır


  2. 20.Mayıs.2012, 18:58
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Kocam calısmıyor ıkaz edıyorum calısması ıcın ama dınlemıyor eger haram yoldan kazanıyorsa bundan ben ve cocuklarımda yemıs oluyruz bıze gunahı varmıdır neyapam gerekır


    Benzer Konular

    - Depresyonda olan biri yaptıklarından sorumlu mudur

    - Elimize bir miktar haram para geldi diyelim, eğer biz bu parayı haram yoldan kazanmasak helali terci

    - Bayanlar bayram namazı ile sorumlu mudur?

    - Bir Müslüman çevresine karşı sorumlu mudur,sorumluysa bunlar nelerdir?

    - Haram Yoldan Kazanan Kimselerden Alışveriş Yapmak

  3. 20.Mayıs.2012, 20:11
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Erkeğin haram yoldan kazancında eş ve çocuklar sorumlu mudur?




    Annenin ve çocukların geçimi, nafakası babanın üzerinedir. Bu, onun tabiî bir vazifesi olduğu gibi, aynı zamanda dinî bir yükümlülük olarak Cenab-ı Hak tarafından omuzuna yüklenmiştir. Bakara Sûresinin 233. âyet-i kerimesinde şöyle buyurulur:
    “Annelerin yiyecek ve giyeceği, gücünün yettiği ölçüde çocuğun babasına aittir.”

    Müfessir İmam-ı Kurtubî, zayıflığından ve güçsüzlüğünden dolayı çocuğun nafakasının babanın üzerine bir vecibe olduğuna bu âyeti delil olarak gösterir.1

    Yani, çocuk kendi geçimini temin edecek yaşa gelinceye kadar babanın onun ihtiyaçlarını karşılaması gerekir. Baba olarak bu iş onun zaten fıtrî bir vazifesidir.

    Bazı âyet ve hadis-i şeriflerde babanın bu vazifeyi yaparken meşru ve helâl dairede kalması emredilmektedir. Yani aile reisi olan veli, başta kendisi olmak üzere hanımının, çocuklarının ve nafakaları üzerine olan —babası ve annesi gibi— kimselerin nafakalarını helâl yoldan kazandığı para ile karşılamak durumundadır.


    Helâl kazançla yetinmeyip, geçim derdini bahane ederek, iman zayıflığından dolayı harama teşebbüs eden, hattâ daha da umursamaz bir tavra girerek, kazancının tamamını haram yoldan karşılayan kimse, başta kendisi olmak üzere, aynı kazançtan yedirdiği aile fertlerinin bütün mes’uliyet ve günahını üzerine almış olur.

    Çünkü bakmakla mükellef olduğu fertlerin bu meselede bir mes’uliyet ve suçu yoktur. Dolayısıyla, onlar mecbur kaldıkları için haram kazançtan yemektedirler. Bu sebepten, günaha girmiş olmazlar.
    İbni Âbidin merhum bu hususta şöyle bir kayda yer verir:
    “Kocasının, aslen meşru olmayan bir yoldan temin ederek geçirmiş olduğu bir yiyeceği yemesinde, bir elbiseyi giymesinde hanım için bir günah yoktur. Günah, kocanın kendisinedir. Yalnız, kocası tarafından kendisine verilen nafaka bizzat gasedilmiş birşey ise, kadının ondan yemesi caiz olmaz.”2

    Çocukların durumu da bundan farklı değildir. Çünkü hanımın nafakası nasıl kocasının üzerine ise, çocukların geçimi de babaya âittir. Çocuklar da babalarının kendilerine haramdan getirmiş olduğu nafakadan faydalanmak mecburiyetinde kaldıkları için, o haramdan doğacak günah babalarına aittir, kendilerine ait değildir.


    Ne zaman ki çocukların eli iş tutar, kendi ihtiyaçlarını kendileri temin edecek seviyeye gelir, helâl yoldan para kazanma durumuna ulaşırlarsa, artık kendi kazançlarını yemeleri gerekir.

    Aldığı bileti yırtmak ise çözüm değildir. İkna ederek ve iyi davranarak bu günahtan vazgeçirmeye çalışmak gerekir. Ayrıca eşinizin kumar günahından sorumlu olmadığınız gibi bileti yırtmadığınız için de günah işlemiş olmazsınız.

    1. et-Tefsirü’l-Kurtubî, 1: 163.
    2. Reddü’l-Muhtar, 5: 247.


    Mehmed Paksu



  4. 20.Mayıs.2012, 20:11
    2
    Silent and lonely rains



    Annenin ve çocukların geçimi, nafakası babanın üzerinedir. Bu, onun tabiî bir vazifesi olduğu gibi, aynı zamanda dinî bir yükümlülük olarak Cenab-ı Hak tarafından omuzuna yüklenmiştir. Bakara Sûresinin 233. âyet-i kerimesinde şöyle buyurulur:
    “Annelerin yiyecek ve giyeceği, gücünün yettiği ölçüde çocuğun babasına aittir.”

    Müfessir İmam-ı Kurtubî, zayıflığından ve güçsüzlüğünden dolayı çocuğun nafakasının babanın üzerine bir vecibe olduğuna bu âyeti delil olarak gösterir.1

    Yani, çocuk kendi geçimini temin edecek yaşa gelinceye kadar babanın onun ihtiyaçlarını karşılaması gerekir. Baba olarak bu iş onun zaten fıtrî bir vazifesidir.

    Bazı âyet ve hadis-i şeriflerde babanın bu vazifeyi yaparken meşru ve helâl dairede kalması emredilmektedir. Yani aile reisi olan veli, başta kendisi olmak üzere hanımının, çocuklarının ve nafakaları üzerine olan —babası ve annesi gibi— kimselerin nafakalarını helâl yoldan kazandığı para ile karşılamak durumundadır.


    Helâl kazançla yetinmeyip, geçim derdini bahane ederek, iman zayıflığından dolayı harama teşebbüs eden, hattâ daha da umursamaz bir tavra girerek, kazancının tamamını haram yoldan karşılayan kimse, başta kendisi olmak üzere, aynı kazançtan yedirdiği aile fertlerinin bütün mes’uliyet ve günahını üzerine almış olur.

    Çünkü bakmakla mükellef olduğu fertlerin bu meselede bir mes’uliyet ve suçu yoktur. Dolayısıyla, onlar mecbur kaldıkları için haram kazançtan yemektedirler. Bu sebepten, günaha girmiş olmazlar.
    İbni Âbidin merhum bu hususta şöyle bir kayda yer verir:
    “Kocasının, aslen meşru olmayan bir yoldan temin ederek geçirmiş olduğu bir yiyeceği yemesinde, bir elbiseyi giymesinde hanım için bir günah yoktur. Günah, kocanın kendisinedir. Yalnız, kocası tarafından kendisine verilen nafaka bizzat gasedilmiş birşey ise, kadının ondan yemesi caiz olmaz.”2

    Çocukların durumu da bundan farklı değildir. Çünkü hanımın nafakası nasıl kocasının üzerine ise, çocukların geçimi de babaya âittir. Çocuklar da babalarının kendilerine haramdan getirmiş olduğu nafakadan faydalanmak mecburiyetinde kaldıkları için, o haramdan doğacak günah babalarına aittir, kendilerine ait değildir.


    Ne zaman ki çocukların eli iş tutar, kendi ihtiyaçlarını kendileri temin edecek seviyeye gelir, helâl yoldan para kazanma durumuna ulaşırlarsa, artık kendi kazançlarını yemeleri gerekir.

    Aldığı bileti yırtmak ise çözüm değildir. İkna ederek ve iyi davranarak bu günahtan vazgeçirmeye çalışmak gerekir. Ayrıca eşinizin kumar günahından sorumlu olmadığınız gibi bileti yırtmadığınız için de günah işlemiş olmazsınız.

    1. et-Tefsirü’l-Kurtubî, 1: 163.
    2. Reddü’l-Muhtar, 5: 247.


    Mehmed Paksu






+ Yorum Gönder