Konusunu Oylayın.: Müslüman bir insanın kilisede çalışmasının hükmü nedir? Müslüman bir duvar ustası kilisenin çanını yapabilir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Müslüman bir insanın kilisede çalışmasının hükmü nedir? Müslüman bir duvar ustası kilisenin çanını yapabilir mi?
  1. 16.Mayıs.2012, 05:50
    1
    Misafir

    Müslüman bir insanın kilisede çalışmasının hükmü nedir? Müslüman bir duvar ustası kilisenin çanını yapabilir mi?






    Müslüman bir insanın kilisede çalışmasının hükmü nedir? Müslüman bir duvar ustası kilisenin çanını yapabilir mi? Mumsema Müslüman bir insanın kilisede çalışmasının hükmü nedir? Müslüman bir duvar ustası kilisenin çanını yapabilir mi?


  2. 17.Mayıs.2012, 13:44
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Müslüman bir insanın kilisede çalışmasının hükmü nedir? Müslüman bir duvar ustası kilisenin çanını yapabilir mi?




    Kilise tamirinde çalışmak mekruh değildir. Çünkü, bu işin kendisi günah değildir. (Bezzaziyye)

    Ücret ile Müslüman olmayanların şarabını taşımak, kilise tamir etmek ve Hristiyana zünnar (papaz kuşağı) gibi küfür alametlerini satmak -diğer müctehitlere göre caiz değil ise de- İmam-ı Azam'a göre caizdir, yani haram değidlir. (Redd-ül muhtar 5/251;Kâdihan, NI/426; Hindiye, IV/450 (Muhit'ten); Cezirî, NI/125).

    Ne var ki çalışabilmesinin caiz ve mümkün olması, bunun iyi bir şey olduğunu da göstermez. Bunun içindir ki:
    "Bir Müslüman her gün beş dirhem karşılığında nâkus (çan) çalmak üzere bir Hristiyanla iş anlaşması yapsa, bir dirhem alacağı bir başka iş daha bulsa, Ibrahim b. Yusuf diyor ki, nâkus çalması uygun olmaz, rızkını öbüründen aramalıdır." (Kâdihan, NI/404, 426). denmektedir.

    Bu nedenle, bu fetva ile hareket edenlere bir şey denmesi doğru olmamakla baraber, başka işleri yapmasını tavsiye ederiz.



  3. 17.Mayıs.2012, 13:44
    2
    Editör



    Kilise tamirinde çalışmak mekruh değildir. Çünkü, bu işin kendisi günah değildir. (Bezzaziyye)

    Ücret ile Müslüman olmayanların şarabını taşımak, kilise tamir etmek ve Hristiyana zünnar (papaz kuşağı) gibi küfür alametlerini satmak -diğer müctehitlere göre caiz değil ise de- İmam-ı Azam'a göre caizdir, yani haram değidlir. (Redd-ül muhtar 5/251;Kâdihan, NI/426; Hindiye, IV/450 (Muhit'ten); Cezirî, NI/125).

    Ne var ki çalışabilmesinin caiz ve mümkün olması, bunun iyi bir şey olduğunu da göstermez. Bunun içindir ki:
    "Bir Müslüman her gün beş dirhem karşılığında nâkus (çan) çalmak üzere bir Hristiyanla iş anlaşması yapsa, bir dirhem alacağı bir başka iş daha bulsa, Ibrahim b. Yusuf diyor ki, nâkus çalması uygun olmaz, rızkını öbüründen aramalıdır." (Kâdihan, NI/404, 426). denmektedir.

    Bu nedenle, bu fetva ile hareket edenlere bir şey denmesi doğru olmamakla baraber, başka işleri yapmasını tavsiye ederiz.






+ Yorum Gönder