Konusunu Oylayın.: Ay güneşten aldığı ışığı yansıttığına ve ay güneşten daha küçük olduğuna göre, neden “güneş” “ay”a tabi olmuştur ve Güneş ile Ay için "Kamereyn/iki ay" denilmiştir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Ay güneşten aldığı ışığı yansıttığına ve ay güneşten daha küçük olduğuna göre, neden “güneş” “ay”a tabi olmuştur ve Güneş ile Ay için "Kamereyn/iki ay" denilmiştir?
  1. 10.Mayıs.2012, 17:55
    1
    Misafir

    Ay güneşten aldığı ışığı yansıttığına ve ay güneşten daha küçük olduğuna göre, neden “güneş” “ay”a tabi olmuştur ve Güneş ile Ay için "Kamereyn/iki ay" denilmiştir?






    Ay güneşten aldığı ışığı yansıttığına ve ay güneşten daha küçük olduğuna göre, neden “güneş” “ay”a tabi olmuştur ve Güneş ile Ay için "Kamereyn/iki ay" denilmiştir? Mumsema Bir ateist sitede geçen şu iddiaya nasıl cevap verirsiniz: Arapçada "güneş" ile "ay" sözcükleri, birbirlerine oranla "Kamereyn" deyimiyle tanımlanır ki Ay'ın, Güneş'e üstün olduğu anlamınadır. Zira Kamereyn sözcüğü, aslında Kamerin (yani ayın) çoğul çeki-midir ve "Güneş" sözcüğünü ikinci derecede kılar şekilde içeriktik taşır. Başka bir deyimle "taglib" tarikiyle Ay'ın üstün olduğunu anlatır. Bilindiği gibi "taglib" sanatı "iki şeyden birisi-ni, öbürsüne üstün kılarak zikretmektir" ancak ay güneşten aldığı ışığı yansıtır ve ay güneşten küçüktür...


  2. 10.Mayıs.2012, 17:55
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Bir ateist sitede geçen şu iddiaya nasıl cevap verirsiniz: Arapçada "güneş" ile "ay" sözcükleri, birbirlerine oranla "Kamereyn" deyimiyle tanımlanır ki Ay'ın, Güneş'e üstün olduğu anlamınadır. Zira Kamereyn sözcüğü, aslında Kamerin (yani ayın) çoğul çeki-midir ve "Güneş" sözcüğünü ikinci derecede kılar şekilde içeriktik taşır. Başka bir deyimle "taglib" tarikiyle Ay'ın üstün olduğunu anlatır. Bilindiği gibi "taglib" sanatı "iki şeyden birisi-ni, öbürsüne üstün kılarak zikretmektir" ancak ay güneşten aldığı ışığı yansıtır ve ay güneşten küçüktür...


    Benzer Konular

    - İçinde Var İse "İman", Ona Göre Giyin Kuşan... Bari Merakından Bir Bak, Ne Diyor "Kur

    - Dinimizde "Zina" Yasak,Peki Türkiye bir İslam Dini Olduğuna Göre,Gazetede ki Haydar Dümen.

    - Kaf suresi 30. ayet:O gün cehenneme "Doldun mu?" deriz. O da "Daha var mı?" der.

    - Şia "taraftar" anlamında "şii" denilmiştir

    - İbadet için kurulan ilk ev kabe olduğuna göre Mescid-i Aksa neden kıble olmuştur?

  3. 13.Mayıs.2012, 06:34
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Ay güneşten aldığı ışığı yansıttığına ve ay güneşten daha küçük olduğuna göre, neden “güneş” “ay”a tabi olmuştur ve Güneş ile Ay için "Kamereyn/iki ay" denilmiştir?




    - Evvela, Kur’an’da “Kamereyn/kameran” şeklinde bir sözcük yoktur. Onun için bu tabirin İslam’la bir ilgisi yoktur.

    - İkincisi, “Kamereyn” sözcüğü çoğul değil, tesniye/ikildir. Zaten bir tane Ay, bir tane güneş’in toplamı ikidir. Bu da iddia sahiplerinin bilgisizliğini, ezberci, intihalcı olduğunu göstermektedir.

    - Üçüncüsü, “Kamereyn” şeklindeki tağlib sanatı, Ay ve Güneşin hangisinin ışık kaynağı veya daha parlak olduğunu değil, Arapça dil bilgisindeki bir kuralı ifade eder. O da şudur:

    Arapça’da kelimeler ya müzekker/erildir, ya da müennes/dişildir. Bu kurala göre, Kamer(Ay) eril, şems(güneş) ise dişil bir kelimedir. Tarih boyunca hemen hemen bütün toplumlarda olduğu gibi, Arap toplumunda da -İslam dini gelinceye kadar- erkek kadından üstün kabul ediliyordu.

    Bu sosyal hayat algısı dil bilgisine de yansımıştır. Bu sebeple, Araplar, Ay ile güneşi birlikte/bir tek sözcükle ifade ettikleri zaman, -ŞEMSEYN, demiyorlar, KAMEREYN diyorlar.

    Bu açıklamalardan açıkça anlaşılıyor ki, Kamereyn sözcüğünün ışıkla/parlaklıkla hiç bir ilgisi yoktur; sadece erlik-dişilikle ilgisi vardır.

    - Bununla beraber, Kur’an’da ay için her zaman nur/münir gibi vasıflar; güneş içinse ziya vasfı kullanılmıştır. Çünkü Nur dışarıdan alınan aydınlık için; ziya ise ışığın kaynağı olan nesneler için kullanılır.İlave bilgi için tıklayınız:
    "Güneş’i bir ziya/aydınlık, Ay’ı bir nur kılan,.." (Yunus Suresi, 10/5) diyerek başlayan ayette ziya ve nur kelimelerinin ayrı kullanılması niçin olabilir?
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 13.Mayıs.2012, 06:34
    2
    Moderatör



    - Evvela, Kur’an’da “Kamereyn/kameran” şeklinde bir sözcük yoktur. Onun için bu tabirin İslam’la bir ilgisi yoktur.

    - İkincisi, “Kamereyn” sözcüğü çoğul değil, tesniye/ikildir. Zaten bir tane Ay, bir tane güneş’in toplamı ikidir. Bu da iddia sahiplerinin bilgisizliğini, ezberci, intihalcı olduğunu göstermektedir.

    - Üçüncüsü, “Kamereyn” şeklindeki tağlib sanatı, Ay ve Güneşin hangisinin ışık kaynağı veya daha parlak olduğunu değil, Arapça dil bilgisindeki bir kuralı ifade eder. O da şudur:

    Arapça’da kelimeler ya müzekker/erildir, ya da müennes/dişildir. Bu kurala göre, Kamer(Ay) eril, şems(güneş) ise dişil bir kelimedir. Tarih boyunca hemen hemen bütün toplumlarda olduğu gibi, Arap toplumunda da -İslam dini gelinceye kadar- erkek kadından üstün kabul ediliyordu.

    Bu sosyal hayat algısı dil bilgisine de yansımıştır. Bu sebeple, Araplar, Ay ile güneşi birlikte/bir tek sözcükle ifade ettikleri zaman, -ŞEMSEYN, demiyorlar, KAMEREYN diyorlar.

    Bu açıklamalardan açıkça anlaşılıyor ki, Kamereyn sözcüğünün ışıkla/parlaklıkla hiç bir ilgisi yoktur; sadece erlik-dişilikle ilgisi vardır.

    - Bununla beraber, Kur’an’da ay için her zaman nur/münir gibi vasıflar; güneş içinse ziya vasfı kullanılmıştır. Çünkü Nur dışarıdan alınan aydınlık için; ziya ise ışığın kaynağı olan nesneler için kullanılır.İlave bilgi için tıklayınız:
    "Güneş’i bir ziya/aydınlık, Ay’ı bir nur kılan,.." (Yunus Suresi, 10/5) diyerek başlayan ayette ziya ve nur kelimelerinin ayrı kullanılması niçin olabilir?
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder