Konusunu Oylayın.: Hanefilik mezhebi kuralları ve özellikleri ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 7 kişi
Hanefilik mezhebi kuralları ve özellikleri ?
  1. 09.Mayıs.2012, 21:08
    1
    Misafir

    Hanefilik mezhebi kuralları ve özellikleri ?






    Hanefilik mezhebi kuralları ve özellikleri ? Mumsema Selamünaleyküm.Benim din performans ödevim var ve hanefilik mezhebinin özelliklerini ve kurallarını arıyorum ama bulamıyorum.Eğer elinizden geliyorsa Allah rızası için için lütfen madde madde verin lütfen.Hiçbir yerde yok.Sizin yardımcı olacağınızı düşündüm.Ayın 11 inde vereceğim lütfen yarına kadar yazabilir misiniz ?


  2. 09.Mayıs.2012, 21:08
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Selamünaleyküm.Benim din performans ödevim var ve hanefilik mezhebinin özelliklerini ve kurallarını arıyorum ama bulamıyorum.Eğer elinizden geliyorsa Allah rızası için için lütfen madde madde verin lütfen.Hiçbir yerde yok.Sizin yardımcı olacağınızı düşündüm.Ayın 11 inde vereceğim lütfen yarına kadar yazabilir misiniz ?


    Benzer Konular

    - Hanefi mezhebi nedir ve özellikleri nelerdir?

    - Panel nedir? Özellikleri ve kuralları nelerdir?

    - Mutezile mezhebi özellikleri

    - Hanifi Mezhebi Kuralları

    - Hanefilik Mezhebi'nin Metodu

  3. 29.Mayıs.2012, 16:27
    2
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Hanefilik mezhebi kuralları ve özellikleri ?




    ve aleykumusselam.

    HANEFÎ MEZHEBİ VE ÖZELLİKLERİ


    Ehl-i Sünnet fıkıh mezheplerinin tarih itibariyle birincisi olan Hanefî mezhebi, ismini kurucusu sayılan büyük fakih İmam-ı Azam Ebû Hanife'den almıştır. Mezhep imamı Ebû Hanife'nin asıl ismi Numan b. Sabit olup, "İmam-ı Azam" (büyük imam) lakabıyla anılır. Bu mezhebe mensup fakihlere ve bu mezhebin görüşüyle amel edenlere Hanefî denir. Günümüzde Türkiye, Türkistan, Afganistan ve Balkanlar'da bu mezhep çok yaygındır. Hindistan ve Pakistan'da ise, Hanefî mezhebinin tek mezhep olduğu söylenebilir.

    Ebû Hanîfe, hocaları tarafından kendisine intikal ettirilen önceki nesillere ait fıkhî görüşleri, rivâyetleri ve ilmî mirası, içinde bulunduğu devrin şartlarını ve insanların ihtiyaçlarını dikkate alarak, dinin genel ilke ve amaçları açısından yeniden değerlendirmeye ve sınırlı nasslar ile sınırsız olaylar, naklin hükmü ile aklın yorumu, hadis ile rey arasında makul bir denge kurmaya çalışmıştır. Bunun için de, Kur'ân'ın genel ilkelerini, örf ve âdeti, kamu yararını daima göz önünde bulundurmuş ve istihsan metodunu sıklıkla kullanmıştır. İmam-ı Azam'ın talebeleri ve özellikle içtihat derecesine yükselen Ebû Yusuf ve Muhammed, onun tedrisatını devam ettirmişler ve ondan öğrendikleri usule uyarak kaynaklardan hüküm çıkarmayı sürdürmüşlerdir. Hanefî fıkhının delilleri, Kitap, Sünnet, sahabe fetvaları, icma, kıyas, istihsan, örf ve âdet şeklinde sıralanabilir.


  4. 29.Mayıs.2012, 16:27
    2
    Moderatör



    ve aleykumusselam.

    HANEFÎ MEZHEBİ VE ÖZELLİKLERİ


    Ehl-i Sünnet fıkıh mezheplerinin tarih itibariyle birincisi olan Hanefî mezhebi, ismini kurucusu sayılan büyük fakih İmam-ı Azam Ebû Hanife'den almıştır. Mezhep imamı Ebû Hanife'nin asıl ismi Numan b. Sabit olup, "İmam-ı Azam" (büyük imam) lakabıyla anılır. Bu mezhebe mensup fakihlere ve bu mezhebin görüşüyle amel edenlere Hanefî denir. Günümüzde Türkiye, Türkistan, Afganistan ve Balkanlar'da bu mezhep çok yaygındır. Hindistan ve Pakistan'da ise, Hanefî mezhebinin tek mezhep olduğu söylenebilir.

    Ebû Hanîfe, hocaları tarafından kendisine intikal ettirilen önceki nesillere ait fıkhî görüşleri, rivâyetleri ve ilmî mirası, içinde bulunduğu devrin şartlarını ve insanların ihtiyaçlarını dikkate alarak, dinin genel ilke ve amaçları açısından yeniden değerlendirmeye ve sınırlı nasslar ile sınırsız olaylar, naklin hükmü ile aklın yorumu, hadis ile rey arasında makul bir denge kurmaya çalışmıştır. Bunun için de, Kur'ân'ın genel ilkelerini, örf ve âdeti, kamu yararını daima göz önünde bulundurmuş ve istihsan metodunu sıklıkla kullanmıştır. İmam-ı Azam'ın talebeleri ve özellikle içtihat derecesine yükselen Ebû Yusuf ve Muhammed, onun tedrisatını devam ettirmişler ve ondan öğrendikleri usule uyarak kaynaklardan hüküm çıkarmayı sürdürmüşlerdir. Hanefî fıkhının delilleri, Kitap, Sünnet, sahabe fetvaları, icma, kıyas, istihsan, örf ve âdet şeklinde sıralanabilir.





+ Yorum Gönder