Konusunu Oylayın.: Namusa ve şerefe yönelik küfürler, iftira olarak nitelendirilebilir mi? Kul hakkına girer mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Namusa ve şerefe yönelik küfürler, iftira olarak nitelendirilebilir mi? Kul hakkına girer mi?
  1. 09.Mayıs.2012, 19:41
    1
    Misafir

    Namusa ve şerefe yönelik küfürler, iftira olarak nitelendirilebilir mi? Kul hakkına girer mi?






    Namusa ve şerefe yönelik küfürler, iftira olarak nitelendirilebilir mi? Kul hakkına girer mi? Mumsema Namusa ve şerefe yönelik küfürler, iftira olarak nitelendirilebilir mi? Kul hakkına girer mi?


  2. 09.Mayıs.2012, 19:41
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 13.Mayıs.2012, 06:02
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,652
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Namusa ve şerefe yönelik küfürler, iftira olarak nitelendirilebilir mi? Kul hakkına girer mi?




    Toplumda namusa ve şerefe yönelik küfürler var.. Bunların çoğu iftira olarak nitelendirilemez mi? Bir insana sinirlenildi diye o insanın annnesine o insanın kendisinin namusuna şerefine edilen hakaretler bir nevi iftira edilmiş olmuyor mu? Kul hakkına girilmiş oluyor mu bu durumda?
    Kötü sözler, bir müslümana asla yakışmaz. Dolayısıyla ister namusa ve şerefe yönelik olsun isterse başka bir nedenle olsun, her türlü hakaret, iftira ve küfürden dolayı, Yüce Allah'a tövbe edilmesi gerekir. Çünkü Allah'ın yasakladığı bir iş yapılmıştır. Ayrıca kul hakkına girdiği için de ilgili kişilerle helalleşilmelidir. Çünkü, bir kul hakkı çiğnenmiştir.

    İnsanın namus ve şerefine yönelik ifadeler, bunları söyleyen kişinin niyetine ve toplumda algılanan duruma göre değişebilir. İftira amacıyla söylenirse veya toplumda bu şekilde algılanıyorsa iftira; hakaret amacıyla söylenirse veya toplumda böyle algılanıyorsa küfür ve hakaret olur.

    Kısacası hiç bir şekilde söylenmesi doğru olmayan o lafızları telaffuz eden insan günah kazanır.

    Sözlükte "yalan söylemek, uydurmak, asılsız isnatta bulunmak gibi" anlamlara gelen iftira, ahlâk terimi olarak bir kimseye işlemediği bir suçu isnat etmek demektir. Hukuk ve ahlâkta iftira yerine daha çok ifk ve bühtân terimleri, zina iftirası için de kazf kelimesi kullanılır.

    Bir ayette, "Kim bir hata yapar veya kasıtlı günah işler de onu bir suçsuzun üzerine atarsa büyük bir bühtan ve apaçık bir günah işlemiş olur" (Nisâ, 4/112) buyrulmak suretiyle iftiranın ne denli büyük bir günah olduğuna dikkat çekilmiştir.

    Hadislerde, büyük günahlar arasında, "kötülükten habersiz iffetli bir kadına zina iftirasında bulunmak" da sayılmıştır. (Buhârî, Vesâyâ, 23) Bu durum, sadece kadınlar için değil, erkeklere atılan iftiralar için de geçerlidir. Mü'minleri kötü huy ve davranışlardan uzak tutma gayreti içinde olan Hz. Peygamber onları iftira konusunda da uyarmış, "iftiranın insanın âhiret hayatını iflasa götürecek olan kul hakları" arasında yer aldığını belirtmiştir. (Müslim, Birr, 60)

    İslâm'da iftira haram kılındığı gibi asılsız olması muhtemel haberler doğruymuş gibi kabul edilerek bunları araştırmadan inanmak ve başkarına anlatmak da yasaklanmıştır. (İsrâ, 17/36; Hucurât, 49/6)
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 13.Mayıs.2012, 06:02
    2
    Moderatör



    Toplumda namusa ve şerefe yönelik küfürler var.. Bunların çoğu iftira olarak nitelendirilemez mi? Bir insana sinirlenildi diye o insanın annnesine o insanın kendisinin namusuna şerefine edilen hakaretler bir nevi iftira edilmiş olmuyor mu? Kul hakkına girilmiş oluyor mu bu durumda?
    Kötü sözler, bir müslümana asla yakışmaz. Dolayısıyla ister namusa ve şerefe yönelik olsun isterse başka bir nedenle olsun, her türlü hakaret, iftira ve küfürden dolayı, Yüce Allah'a tövbe edilmesi gerekir. Çünkü Allah'ın yasakladığı bir iş yapılmıştır. Ayrıca kul hakkına girdiği için de ilgili kişilerle helalleşilmelidir. Çünkü, bir kul hakkı çiğnenmiştir.

    İnsanın namus ve şerefine yönelik ifadeler, bunları söyleyen kişinin niyetine ve toplumda algılanan duruma göre değişebilir. İftira amacıyla söylenirse veya toplumda bu şekilde algılanıyorsa iftira; hakaret amacıyla söylenirse veya toplumda böyle algılanıyorsa küfür ve hakaret olur.

    Kısacası hiç bir şekilde söylenmesi doğru olmayan o lafızları telaffuz eden insan günah kazanır.

    Sözlükte "yalan söylemek, uydurmak, asılsız isnatta bulunmak gibi" anlamlara gelen iftira, ahlâk terimi olarak bir kimseye işlemediği bir suçu isnat etmek demektir. Hukuk ve ahlâkta iftira yerine daha çok ifk ve bühtân terimleri, zina iftirası için de kazf kelimesi kullanılır.

    Bir ayette, "Kim bir hata yapar veya kasıtlı günah işler de onu bir suçsuzun üzerine atarsa büyük bir bühtan ve apaçık bir günah işlemiş olur" (Nisâ, 4/112) buyrulmak suretiyle iftiranın ne denli büyük bir günah olduğuna dikkat çekilmiştir.

    Hadislerde, büyük günahlar arasında, "kötülükten habersiz iffetli bir kadına zina iftirasında bulunmak" da sayılmıştır. (Buhârî, Vesâyâ, 23) Bu durum, sadece kadınlar için değil, erkeklere atılan iftiralar için de geçerlidir. Mü'minleri kötü huy ve davranışlardan uzak tutma gayreti içinde olan Hz. Peygamber onları iftira konusunda da uyarmış, "iftiranın insanın âhiret hayatını iflasa götürecek olan kul hakları" arasında yer aldığını belirtmiştir. (Müslim, Birr, 60)

    İslâm'da iftira haram kılındığı gibi asılsız olması muhtemel haberler doğruymuş gibi kabul edilerek bunları araştırmadan inanmak ve başkarına anlatmak da yasaklanmıştır. (İsrâ, 17/36; Hucurât, 49/6)
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder