Konusunu Oylayın.: Sigara sağlık açısından çok zararlı bir maddedir.Vücutta yaptığı tahribat bakımından dinimizde sigara içmenin hükmü nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Sigara sağlık açısından çok zararlı bir maddedir.Vücutta yaptığı tahribat bakımından dinimizde sigara içmenin hükmü nedir?
  1. 07.Mayıs.2012, 11:26
    1
    Misafir

    Sigara sağlık açısından çok zararlı bir maddedir.Vücutta yaptığı tahribat bakımından dinimizde sigara içmenin hükmü nedir?






    Sigara sağlık açısından çok zararlı bir maddedir.Vücutta yaptığı tahribat bakımından dinimizde sigara içmenin hükmü nedir? Mumsema Sigara sağlık açısından çok zararlı bir maddedir.Vücutta yaptığı tahribat bakımından dinimizde sigara içmenin hükmü nedir?


  2. 07.Mayıs.2012, 11:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 07.Mayıs.2012, 11:34
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Sigara sağlık açısından çok zararlı bir maddedir.Vücutta yaptığı tahribat bakımından dinimizde sigara içmenin hükmü nedir?




    Sigaranın hükmü?

    Tütün, 15. asırdan sonra, İslâm ülkelerine girmiştir. O zamandan beri, İslâm uleması onu içmenin hükmü üzerinde durmuşlardır. Şöyle ki:

    a- Bâzı âlimler, tütünün mubah olduğunu söylemişlerdir. Bunusöyleyenler, tütünün zararı olmadığını ve Şâri' (Şeriatı koyan, yani Allah) tarafından yasaklanmadığını ileri sürmüşlerdir.

    Halbuki, bugün tütünün zararları ilmen kesin şekilde ortaya çıkmıştır. Zararsız olduğu söylenemez. Şâri'nin yasaklamadığını söylemek de doğru olmasa gerektir. Zira Sâri', her haramı ismen tek tek zikretmemiştir. Hüküm, sadece sarih ve hususî naslarla değil, nas-larda geçenlerin haram kılınış illetlerine bakarak yapılan kıyas ve istidlal yollarıyla da verilebilmektedir. Bu bakımdan hakkında sarih nas olmayan bir nesne hakkında kıyas ve istidlal yoluyla bir hüküm verilmesinde hiçbir mâni yoktur.

    b- Bâzıları da sigara içmek mekruhtur, demişlerdir. Bunlar, kıyasla sabit bir hükme, haram demekten çekinmeleri ve sigaranın zararları hakkında kesin bilgi sahibi olmamaları yüzünden bu hükmü vermişlerdir.

    c- Bâzıları da sigara içmek, özellikle tiryakisi olmak haramdır, demişlerdir.Bunların dayanağı ise, sigaranın vücuda zarar vermesi, israf olması ve nafaka mükellefiyetinde darlığa yol açması gibi sebeplerdir.

    Bu 3 sebepten biri gerçekleştiği yer ve durumda, sigara içmek haramdır.Bunlar gerçekleşmez ise, mekruhtur.

    Özellikle dindar ve uzman bir hekimin vereceği bir karar çok önemlidir. Böyle bir doktor bir kimseye sigarayı mutlaka terketmesini söylerse onun sigarayı içemesi dinen de helal olmaz.




    Ahmed Şahin



  4. 07.Mayıs.2012, 11:34
    2
    Üye



    Sigaranın hükmü?

    Tütün, 15. asırdan sonra, İslâm ülkelerine girmiştir. O zamandan beri, İslâm uleması onu içmenin hükmü üzerinde durmuşlardır. Şöyle ki:

    a- Bâzı âlimler, tütünün mubah olduğunu söylemişlerdir. Bunusöyleyenler, tütünün zararı olmadığını ve Şâri' (Şeriatı koyan, yani Allah) tarafından yasaklanmadığını ileri sürmüşlerdir.

    Halbuki, bugün tütünün zararları ilmen kesin şekilde ortaya çıkmıştır. Zararsız olduğu söylenemez. Şâri'nin yasaklamadığını söylemek de doğru olmasa gerektir. Zira Sâri', her haramı ismen tek tek zikretmemiştir. Hüküm, sadece sarih ve hususî naslarla değil, nas-larda geçenlerin haram kılınış illetlerine bakarak yapılan kıyas ve istidlal yollarıyla da verilebilmektedir. Bu bakımdan hakkında sarih nas olmayan bir nesne hakkında kıyas ve istidlal yoluyla bir hüküm verilmesinde hiçbir mâni yoktur.

    b- Bâzıları da sigara içmek mekruhtur, demişlerdir. Bunlar, kıyasla sabit bir hükme, haram demekten çekinmeleri ve sigaranın zararları hakkında kesin bilgi sahibi olmamaları yüzünden bu hükmü vermişlerdir.

    c- Bâzıları da sigara içmek, özellikle tiryakisi olmak haramdır, demişlerdir.Bunların dayanağı ise, sigaranın vücuda zarar vermesi, israf olması ve nafaka mükellefiyetinde darlığa yol açması gibi sebeplerdir.

    Bu 3 sebepten biri gerçekleştiği yer ve durumda, sigara içmek haramdır.Bunlar gerçekleşmez ise, mekruhtur.

    Özellikle dindar ve uzman bir hekimin vereceği bir karar çok önemlidir. Böyle bir doktor bir kimseye sigarayı mutlaka terketmesini söylerse onun sigarayı içemesi dinen de helal olmaz.




    Ahmed Şahin






+ Yorum Gönder