Konusunu Oylayın.: Cinsel hayatta yapılıp yapılmaması gerkenle nelerdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Cinsel hayatta yapılıp yapılmaması gerkenle nelerdir?
  1. 06.Mayıs.2012, 15:42
    1
    Misafir

    Cinsel hayatta yapılıp yapılmaması gerkenle nelerdir?






    Cinsel hayatta yapılıp yapılmaması gerkenle nelerdir? Mumsema cinsel hayatta yapılıp yapılmaması gerkenle nelerdir?? rntin2?


  2. 06.Mayıs.2012, 23:55
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: cinsel hayatta yapılıp yapılmaması gerkenle nelerdir?




    Cinsel ilişkide sınırlar nelerdir
    "Eşlerin birbirine her yerleri mübahtır, haram değildir" şeklindeki bir hüküm doğru değildir; kadına anüsten yaklaşmak (ters ilişki) ehl-i sünnete göre caiz değildir Ağız da cinsel temas için değil, başka işler için var edilmiştir; oradan cinsel temas yaratılış amacına da, fıtrata da ters düşer, fıtratları bozulmamış olanlar bundan nefret ederler (ProfDrHayrettin Karaman)

    İslam, kişinin bütün hayatını içine alan ve her konuyu değerlendiren bir dindir Bu sebeple insanın hayatında önemli bir yer tutan cinselliği ve eğitimini de ihmal etmemiştir Belirli ölçüler içerisinde helal dairesinde keyfe kafi gelecek şekilde düzenlemiştir

    Her problemlerini Hz Peygambere sorup öğrenen sahabeler ve onların hanımları, cinsellikle ilgili sorunlarını da bizzat sorarak öğrenmişlerdir

    Nitekim, sahabeden birisi hanımına üreme organından olmak şartıyla arka tarafından yaklaşmak istemiş, ancak hanımı buna karşı çıkmış ve doğacak çocuğun şaşı olacağı şeklindeki Yahudi anlayışını da bahane göstererek itiraz etmişti

    Durum Peygamber efendimize haber verildiğinde “eşlere, üreme organından olmak şartıyla istenildiği şekilde yaklaşılabileceğini” (1) ifade eden ayet geldi

    Bu ayeti açıklayan Peygamberimiz de “üreme organından olmak şartıyla arkadan, yandan, üstten, alttan, istenildiği ve hoşa gidildiği şekilde cinsel ilişkiye girilebileceğini ifade etmiştir (2)

    İslam, kişinin eşiyle cinsel ilişkisini şu durumlarda yasaklamıştır :

    1- Adet halinde ve lohusalı iken cinsel temas
    2- Eşinin dışkı yerinden yani anüsünden yaklaşmak Zevceye arkasından yaklaşmak büyük günahlardandır Peygamber (sav):

    "Allah bir kadının dübüründen münasebette bulunana rahmet nazarıyla bakmaz" buyuruyor(İbni Mace Beyhaki)

    Dinimizin bunların dışındaki cinsel ilişkiyi, üreme organından olmak şartıyla her türlü şekline müsaade ettiğini ve haram kılmadığını anlıyoruz Eşlerin birbirini yalama, okşama, dudaklarıyla, oral yolla ve elleriyle cinsel ilişkiye hazırlamak için vücutlarının değişik yerlerine yaptıkları her türlü hareketin haram olmadığını söyleyebiliriz

    Ancak kesin bir yasağın olmaması, bazı tavsiyelerinde olmadığı anlamına gelmez Cinsel ilişki esnasında dikkat edilmesi tavsiye edilen hususlar şunlardır :

    1- Eşlerin cinsel ilişki esnasında üstlerine bir örtü almaları (3)
    2- Eşlerin birbirlerinin cinsel organlarına bakmamaları (4)
    3- Cinsel ilişki anında az konuşmaları (5)

    Bu tavsiyelere uymak güzel olmakla beraber, üreme organından olmak şartıyla her türlü sevişme ve ilişki caizdir

    Kaynaklar:

    1- Bakara Suresi, 223
    2- Bkz Elmalılı Hamdi Yazır’ın ve İbni Kesir’in Tefsirlerinin Bakara 233 ayetin tefsirine
    3- Kenzu’l-ummal, 6/415
    4- İbn Mace, Nikah, 28
    5- Feyzu’l- kadir, 1/327


  3. 06.Mayıs.2012, 23:55
    2
    Üye



    Cinsel ilişkide sınırlar nelerdir
    "Eşlerin birbirine her yerleri mübahtır, haram değildir" şeklindeki bir hüküm doğru değildir; kadına anüsten yaklaşmak (ters ilişki) ehl-i sünnete göre caiz değildir Ağız da cinsel temas için değil, başka işler için var edilmiştir; oradan cinsel temas yaratılış amacına da, fıtrata da ters düşer, fıtratları bozulmamış olanlar bundan nefret ederler (ProfDrHayrettin Karaman)

    İslam, kişinin bütün hayatını içine alan ve her konuyu değerlendiren bir dindir Bu sebeple insanın hayatında önemli bir yer tutan cinselliği ve eğitimini de ihmal etmemiştir Belirli ölçüler içerisinde helal dairesinde keyfe kafi gelecek şekilde düzenlemiştir

    Her problemlerini Hz Peygambere sorup öğrenen sahabeler ve onların hanımları, cinsellikle ilgili sorunlarını da bizzat sorarak öğrenmişlerdir

    Nitekim, sahabeden birisi hanımına üreme organından olmak şartıyla arka tarafından yaklaşmak istemiş, ancak hanımı buna karşı çıkmış ve doğacak çocuğun şaşı olacağı şeklindeki Yahudi anlayışını da bahane göstererek itiraz etmişti

    Durum Peygamber efendimize haber verildiğinde “eşlere, üreme organından olmak şartıyla istenildiği şekilde yaklaşılabileceğini” (1) ifade eden ayet geldi

    Bu ayeti açıklayan Peygamberimiz de “üreme organından olmak şartıyla arkadan, yandan, üstten, alttan, istenildiği ve hoşa gidildiği şekilde cinsel ilişkiye girilebileceğini ifade etmiştir (2)

    İslam, kişinin eşiyle cinsel ilişkisini şu durumlarda yasaklamıştır :

    1- Adet halinde ve lohusalı iken cinsel temas
    2- Eşinin dışkı yerinden yani anüsünden yaklaşmak Zevceye arkasından yaklaşmak büyük günahlardandır Peygamber (sav):

    "Allah bir kadının dübüründen münasebette bulunana rahmet nazarıyla bakmaz" buyuruyor(İbni Mace Beyhaki)

    Dinimizin bunların dışındaki cinsel ilişkiyi, üreme organından olmak şartıyla her türlü şekline müsaade ettiğini ve haram kılmadığını anlıyoruz Eşlerin birbirini yalama, okşama, dudaklarıyla, oral yolla ve elleriyle cinsel ilişkiye hazırlamak için vücutlarının değişik yerlerine yaptıkları her türlü hareketin haram olmadığını söyleyebiliriz

    Ancak kesin bir yasağın olmaması, bazı tavsiyelerinde olmadığı anlamına gelmez Cinsel ilişki esnasında dikkat edilmesi tavsiye edilen hususlar şunlardır :

    1- Eşlerin cinsel ilişki esnasında üstlerine bir örtü almaları (3)
    2- Eşlerin birbirlerinin cinsel organlarına bakmamaları (4)
    3- Cinsel ilişki anında az konuşmaları (5)

    Bu tavsiyelere uymak güzel olmakla beraber, üreme organından olmak şartıyla her türlü sevişme ve ilişki caizdir

    Kaynaklar:

    1- Bakara Suresi, 223
    2- Bkz Elmalılı Hamdi Yazır’ın ve İbni Kesir’in Tefsirlerinin Bakara 233 ayetin tefsirine
    3- Kenzu’l-ummal, 6/415
    4- İbn Mace, Nikah, 28
    5- Feyzu’l- kadir, 1/327





+ Yorum Gönder