Konusunu Oylayın.: Vitir namazının 3. rekatında tekbir alıp kunut dualarını okumanın delilini söyler misiniz ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Vitir namazının 3. rekatında tekbir alıp kunut dualarını okumanın delilini söyler misiniz ?
  1. 28.Nisan.2012, 12:15
    1
    Misafir

    Vitir namazının 3. rekatında tekbir alıp kunut dualarını okumanın delilini söyler misiniz ?






    Vitir namazının 3. rekatında tekbir alıp kunut dualarını okumanın delilini söyler misiniz ? Mumsema Esselamunaleykum Vitir namazinin 3uncu rekatinda tekbir alip kunut dualarini okumanin delilini soylermisiniz esselamunaleykum.


  2. 30.Mayıs.2012, 15:50
    2
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Vitir namazinin 3. rekatinda tekbir alip kunut dualarini okumanin delilini soy




    ve aleykumusselam

    Vitir namazında kunuttan önce tekbir almak ve elleri kaldırmakla ilgili delil var mı?
    Sorunun Detayı
    Burda bazi sahislar Vitir namazinda kunut duasini okumadan once tekbir getirmek ve elleri kaldirmak ve buna vaciptir demek bidattir diyorlar. Ve hadis ve ayette boyle birsey yoktur diyorlar. 1-kunut duasini okumadan once tekbir getirelecegine dair delil. 2- Bu tekbirle beraber ellerin kaldirlacagina dair delil. 3- Bu her ikisinin (yani tekbir + elleri kaldirmak) vacip hu olduguna dair delil.

    Vitir namazında, kunuttan önce tekbir almak ve elleri kaldırmakla ilgili delil var mı?


    Evvela; şunu bilmek gerekir ki; kötü anlamıyla bidat demek, dindeki bir sünneti kaldırıp yerine başka bir şey uydurmak demektir. (Neylu'l-Evtar, III/52). Yoksa ayet ve hadislerde açıkça belli olmayan her şey bidattir demek, doğru olmadığı gibi böyle bir sözün kendisi bidattir. Çünkü, 1500 yıldır, İslam müçtehitlerinin ortaya koydukları belli metotlar çerçevesinde, Kur'an ve sünnetten hükümler çıkardıkları veya kıyas ve maslahat yoluyla, ayet ve hadisin vermek istediği mesajın esprisini yakalayarak, o espriye uygun hükümler ortaya koydukları bilinmektedir. Ve buna hiç kimse bidat dememiştir. Aksi takdirde, İslam ümmetinin en büyük âlimlerini ehl-i bidat kabul etmek lazım gelir ki, büyük bir cehalettir.

    İkincisi: Vitir namazı, İmam Azam'a göre vaciptir, diğer imamlara göre sünnettir.

    Üçüncüsü: Hanefî mezhebine göre, kunut duası, vitir namazının üçüncü rekatında, rükudan önce, eller kaldırılarak, tekbir getirildikten sonra okunur. (el-Fıkhu'l-İslamî, I/826). Çünkü, Hz. Ali (ra)'den gelen bir rivayete göre, Hz. Peygamber (asm) kunut okuyacağı zaman, önce tekbir getirir sonra kunut okurdu.(bk. a.g.e).

    Hanbelilere göre, kunut duası rukudan sonra okunur.

    Şafiilere göre ise, kunut sabah namazında bir de Ramazan ayının ikinci yarısında, rükudan sonra okunur.(a.g.e).

    İbn Abidin'in belirttiğine göre, Hanefi mezhebinde, kunut duasını okurken, elleri kaldırmak sünnettir. Tekbir getirmenin vacip olduğunu söyleyenlerin yanında sünnet olduğunu söyleyenler de vardır. İbn Abidin sünnet olduğunu tercih edenlerdendir. (İbn Abidin, II/6; I/468).


  3. 30.Mayıs.2012, 15:50
    2
    Moderatör



    ve aleykumusselam

    Vitir namazında kunuttan önce tekbir almak ve elleri kaldırmakla ilgili delil var mı?
    Sorunun Detayı
    Burda bazi sahislar Vitir namazinda kunut duasini okumadan once tekbir getirmek ve elleri kaldirmak ve buna vaciptir demek bidattir diyorlar. Ve hadis ve ayette boyle birsey yoktur diyorlar. 1-kunut duasini okumadan once tekbir getirelecegine dair delil. 2- Bu tekbirle beraber ellerin kaldirlacagina dair delil. 3- Bu her ikisinin (yani tekbir + elleri kaldirmak) vacip hu olduguna dair delil.

    Vitir namazında, kunuttan önce tekbir almak ve elleri kaldırmakla ilgili delil var mı?


    Evvela; şunu bilmek gerekir ki; kötü anlamıyla bidat demek, dindeki bir sünneti kaldırıp yerine başka bir şey uydurmak demektir. (Neylu'l-Evtar, III/52). Yoksa ayet ve hadislerde açıkça belli olmayan her şey bidattir demek, doğru olmadığı gibi böyle bir sözün kendisi bidattir. Çünkü, 1500 yıldır, İslam müçtehitlerinin ortaya koydukları belli metotlar çerçevesinde, Kur'an ve sünnetten hükümler çıkardıkları veya kıyas ve maslahat yoluyla, ayet ve hadisin vermek istediği mesajın esprisini yakalayarak, o espriye uygun hükümler ortaya koydukları bilinmektedir. Ve buna hiç kimse bidat dememiştir. Aksi takdirde, İslam ümmetinin en büyük âlimlerini ehl-i bidat kabul etmek lazım gelir ki, büyük bir cehalettir.

    İkincisi: Vitir namazı, İmam Azam'a göre vaciptir, diğer imamlara göre sünnettir.

    Üçüncüsü: Hanefî mezhebine göre, kunut duası, vitir namazının üçüncü rekatında, rükudan önce, eller kaldırılarak, tekbir getirildikten sonra okunur. (el-Fıkhu'l-İslamî, I/826). Çünkü, Hz. Ali (ra)'den gelen bir rivayete göre, Hz. Peygamber (asm) kunut okuyacağı zaman, önce tekbir getirir sonra kunut okurdu.(bk. a.g.e).

    Hanbelilere göre, kunut duası rukudan sonra okunur.

    Şafiilere göre ise, kunut sabah namazında bir de Ramazan ayının ikinci yarısında, rükudan sonra okunur.(a.g.e).

    İbn Abidin'in belirttiğine göre, Hanefi mezhebinde, kunut duasını okurken, elleri kaldırmak sünnettir. Tekbir getirmenin vacip olduğunu söyleyenlerin yanında sünnet olduğunu söyleyenler de vardır. İbn Abidin sünnet olduğunu tercih edenlerdendir. (İbn Abidin, II/6; I/468).





+ Yorum Gönder