Konusunu Oylayın.: Evlilik dışı hamileyim ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum :(

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Evlilik dışı hamileyim ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum :(
  1. 18.Nisan.2012, 23:34
    1
    Misafir

    Evlilik dışı hamileyim ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum :(






    Evlilik dışı hamileyim ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum :( Mumsema merhabalar;
    ben 6 haftalık fakat evlilik dışı bir hamilelik yaşıyorum. ilk başta karşı taraf bu durumu ve bebeği kabul etmedi ama doktor muayenesine gittiğimizde kalp atışlarını duydu, çok etkilenmiş. şuan istediğini ve ortak kararlar alarak sorumluluk almamızı istiyor. fakat ben cok tedirginim ileride bu yüzden pişmanlık duymak istemiyorum. içimdeki annelik hissi sanırım ona kıymakta istemiyorum. ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum. cevaplarınız için teşekkürler.


  2. 18.Nisan.2012, 23:34
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    merhabalar;
    ben 6 haftalık fakat evlilik dışı bir hamilelik yaşıyorum. ilk başta karşı taraf bu durumu ve bebeği kabul etmedi ama doktor muayenesine gittiğimizde kalp atışlarını duydu, çok etkilenmiş. şuan istediğini ve ortak kararlar alarak sorumluluk almamızı istiyor. fakat ben cok tedirginim ileride bu yüzden pişmanlık duymak istemiyorum. içimdeki annelik hissi sanırım ona kıymakta istemiyorum. ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum. cevaplarınız için teşekkürler.


    Benzer Konular

    - Ne yapacağımı bilmiyorum çaresiz kaldım

    - İmam olmak istiyorum ama yeterlilik isteniyor nasıl almam gerektiğini bilmiyorum

    - Evlilik dışı yapılmış günahın tövbesi nasıl yapılır?

    - Aldatıldım ne yapacağımı bilmiyorum

    - Çaresizim ne yapacağımı bilmiyorum

  3. 19.Nisan.2012, 17:57
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: evlilik dışı hamileyim ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum :(




    Her insanda bir irade vardır.Allah bu iradeyi insana doğru kullanması için vermiştir. Ama siz bu iradeyi gatri meşru bir ilşki yaşayarak kullanmışsınız.Madem böyle bir hataya düşeceksiniz neden o iradenizi doğru yönde kullanıp evlenmediniz.Allah sizi affetsin diyorum. Bana kalırsa sizinle zina yani gayri meşru ilişkiyi yapanla evlenmeniz olacaktır.Nur suresi üçüncü ayet-i kerimede "zina yapan erkek, zina yapan kadınla ya da
    bir müşrik kadınla evlenir. zina yapan kadın da zina yapan bir erkekle ya da
    müşrik bir erkekle evlenir." buyurulmuştur. Peki yanlışlıkla bu yola sapmış
    birisi sonradan tevbe-i nasuh ile tevbe ederse durum ne olur?

    Bu ayet ile ilgili açıklamaları Elmalı Merhumun Tefsirinden şöyle
    özetleyebiliriz. Önce farklı görüşleri verip, 7. maddede sonucu belirteceğiz:

    1- Bazıları " bu ayette maksat, nikahın hükmünü açıklamak değil, zinanın
    kötülüğünü açıklamadır. Burada nikah çiftleşme manasındadır ve bu sebepten
    haramlık ta zinanın haramlığıdır" demişlerse de anlamsızdır. Çünkü Kur'an da
    nikah, hep akit "nikahlanma" manasına geldiğinden çiftleşme manası verilmesi
    doğru değildir. Bir de bu manaca ayetin hiçbir fayda ifade etmemiş olacağı
    gösterilmiştir.

    2- Hz. Aişe (r.a) dan rivayet edilmiştir ki: "Bir erkek bir kadınla zina etse
    onu nikahlayamaz, bu ayette haramdır. O işe başladığında zina etmiş olur…" Ebu
    Hayyan tefsirinde: Ashab-ı kiramdan İbn-ü Mesud ve Bera b.Azib (r.anhüma) nin de
    görüşlerinin böyle olduğu bildirilmiştir.(1) Fakat buna karşılık Hz. Peygamber
    (sav)den bu konu sorulmuş "Evveli akılsızlık, ahiri nikahtır, haram, helali
    haramlaştırmaz." (2) buyurduğu nakledilmiştir. Ebu Bekr'i Sıdık, İbnü Ömer, İbnü
    Abbas ve Cabir'den ve Tavus, Said b. Müseyyeb, Cabir b. Zeyd, Ata, Hasen'den ve
    dört İmam'dan naklonunan görüşte caiz oluşudur. (3) Ancak Fahrür Razi tefsirinde
    zikredildiği üzere zina eden erkek ve zina eden kadının iffetli erkek ve iffetli
    kadın ile ve iffetli erkek ve iffetli kadının, zina eden erkek ve zina eden
    kadın ile evlenmesinin haram olması, Hz. Aişe ve İbnü Mes'ud gibi Hz. Ebu Bekir,
    Hz. Ömer, Hz. Ali'nin de mezhepleridir, (4)deniliyor.

    3- Hasen'in görüşüne göre bu haramlık, belirli zina eden erkek ve zina eden
    kadın haklarındadır. Had cezası dediğimiz sopa vurulmuş zina eden erkek, ancak
    zina etmiş bir kadınla evlenebilir, Hz.Ali böylesinin nikahını reddetti diye,
    rivayet edilmiştir.

    4- Bazıları bu hükmün Medine de İslam'ın başlangıcında gelmiş olup, daha
    sonra nesh edildiğini söylemişlerdir. Said b. Müseyyeb bu süredeki "Aranızdaki
    bekarları evlendirin." (Nûr 24/32) ve Nisa süresindeki "Size helal olan
    kadınlardan nikahlayın." (Nisa 4/3)ayetlerinin umumlarıyla birlikte neshedildiği
    rivayet edilmiş ve bu görüş yaygınlık kazanmıştır.(5) Mutezilen Cübbai de icma
    ile nesholunmuştur, demiş. Fakat Fahrür-Razi tefsirinde açıkladığı üzere
    araştırmacı alimler bu iki görüşün ikisinin de zayıf olduğunu anlatmışlardır.
    (6) Çünkü neshedenin icma olduğunu söylemek ise, icmanın nasih olmayacağı Fıkıh
    usülü ilminde sabittir. Bir de Ebu Bekir, Ömer, Ali gibi zatların muhalefetleri
    bulunan bir konuda icma sahih olamaz. Bu sebepten icma ile nesholunmuştur, demek
    doğru olmayacağı gibi mensuh olduğuna icma edilmiş demek te doğru değildir.
    Çünkü açıklandığı üzere aksi sabittir. Gerçi " ve enkihul eyame minkum" ve
    "fenkihu ma dabe lekum" emirleri geneldir. Fakat bunların da dinen bir engel
    bulunmayanlara ait olduğunda şüphe yoktur. Bundan dolayı diğer haramlar gibi
    buradaki haram kılınmanın da engellerden biri olması düşünülebilir.(7)

    5- Abdullah b. Ömerden, İbnü Abbastan (r.anhüm) Mücahidden, Said b.
    Cübeyr'den ve yine Said b. Müseyeb'den gelen rivayetlere göre bu ayetin iniş
    sebebi şudur: Cahiliye devrinde fahişeleri işleten kirahaneler (Kerhaneler)
    kerhaneciler vardı. İslam geldiği vakit Medine de bunlardan Ümmü Mehzûl gibi
    meşhur karılarla, kapıları bayraklı, alametli dokuz kadar kerhane bulunuyordu.
    Bu karılar, bu kerhaneciler hep müşriklerden idi. İçlerinde servet edinmiş
    olanları vardı.İslamda zina haram olduğundan bu fahişelerden bazıları, yeni
    müslüman olmuş olan bazısına nikah teklif temiş ve kabul ederlerse nafakalarını
    taahhüt etmek istemiş, onlarda fakirlikleri ve ihtiyaç içinde bulunduklarından
    dolayı Resülullahtan izin istemişler, bunun üzerine bu ayet indirilmiş, o
    nikahın mü'minlere haram olduğu anlatılmıştır.

    Bundan dolayı bazı tefsirciler bu haramlığın nüzul sebebi olanlara mahsus
    olduğunu zannetmişlerdir ki, "elif lamlar" ahd için demek olur. Gerçi karine
    tamam olduğu zaman hüküm, nüzul sebebine tahsis oluna bilir. Fakat burada hüküm,
    umumi sıfat üzerine gelmiş ve bu suretle haramlığa sebep olanların şahıslarında
    değil; ötede zinakarlık, beride iman vasıfları arasında zıtlıkta gösterilmiştir.
    Bu ise tamim, yani umumilik karinesidir. Öyle ki "lam" ahde yorumlansa bile,
    hükmün kıyas ile genelleştirilmesi zorunlu olacaktır. Bundan dolayı, nüzul
    sebebine mahsustur, diyenlerin muradı da bu haram kılmanın özellikle kerhane
    fahişeleri hakkında olduğunu söylemektir.

    Ve bu fahişelerin belirgin özelliği ise zinayı helal kabul etme veya hafife
    alma demektir ki, küfürdür. İslamiyetin hakimiyeti ile o cahiliyet kalıntısı
    olan kerhaneler kalkmış ve had cezalarının konulması ve uygulanması İslam
    topraklarında artı öylelerinin ortaya çıkmasına meydan bırakmamış olduğu
    müddetçe, bunların nevi şahıslarına münhasır kalmış olmasından dolayı bu,
    onların şahıslarına mahsus kaldı, diyenler de olmuştur. Bununla beraber:

    6- Tefsircilerin çoğunun açılamasına göre, bu haram kılma, zina edenleri
    nikahlamaktan müminleri sakındırıp korkutmak için mübalağa içindir. Çünkü
    diyorlar; zina damgası basılmış fasıkların peşine takılmak caiz değil,
    mahzurludur. Fasıklara benzemesine, töhmet mevkiinde bulunmasına, hakkında kötü
    lakırdılar edilmesine ve daha birçok bozgunculuğa sebeptir. Günahkarlar
    topluluğunda oturmakta bile günahlar işlemeye maruz kalmak tehlikesi ne kadar
    çoktur! Artık zina eden kadınlar, kahpelerle evlenmek nasıl olur? " Aranızdaki
    bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi olanları evlendirin" (Nur,
    24/32) emrindeki "salah" "iyi olanlar" kaydında da bu manaya dikkat
    çekilmiştir.Ancak bir mümin, kaçınılması gereken böyle haram bir nikahı -faraza-
    yapmış olsa o nikah nikah olur mu? Yoksa o da bir zinamı olur?



  4. 19.Nisan.2012, 17:57
    2
    Editör



    Her insanda bir irade vardır.Allah bu iradeyi insana doğru kullanması için vermiştir. Ama siz bu iradeyi gatri meşru bir ilşki yaşayarak kullanmışsınız.Madem böyle bir hataya düşeceksiniz neden o iradenizi doğru yönde kullanıp evlenmediniz.Allah sizi affetsin diyorum. Bana kalırsa sizinle zina yani gayri meşru ilişkiyi yapanla evlenmeniz olacaktır.Nur suresi üçüncü ayet-i kerimede "zina yapan erkek, zina yapan kadınla ya da
    bir müşrik kadınla evlenir. zina yapan kadın da zina yapan bir erkekle ya da
    müşrik bir erkekle evlenir." buyurulmuştur. Peki yanlışlıkla bu yola sapmış
    birisi sonradan tevbe-i nasuh ile tevbe ederse durum ne olur?

    Bu ayet ile ilgili açıklamaları Elmalı Merhumun Tefsirinden şöyle
    özetleyebiliriz. Önce farklı görüşleri verip, 7. maddede sonucu belirteceğiz:

    1- Bazıları " bu ayette maksat, nikahın hükmünü açıklamak değil, zinanın
    kötülüğünü açıklamadır. Burada nikah çiftleşme manasındadır ve bu sebepten
    haramlık ta zinanın haramlığıdır" demişlerse de anlamsızdır. Çünkü Kur'an da
    nikah, hep akit "nikahlanma" manasına geldiğinden çiftleşme manası verilmesi
    doğru değildir. Bir de bu manaca ayetin hiçbir fayda ifade etmemiş olacağı
    gösterilmiştir.

    2- Hz. Aişe (r.a) dan rivayet edilmiştir ki: "Bir erkek bir kadınla zina etse
    onu nikahlayamaz, bu ayette haramdır. O işe başladığında zina etmiş olur…" Ebu
    Hayyan tefsirinde: Ashab-ı kiramdan İbn-ü Mesud ve Bera b.Azib (r.anhüma) nin de
    görüşlerinin böyle olduğu bildirilmiştir.(1) Fakat buna karşılık Hz. Peygamber
    (sav)den bu konu sorulmuş "Evveli akılsızlık, ahiri nikahtır, haram, helali
    haramlaştırmaz." (2) buyurduğu nakledilmiştir. Ebu Bekr'i Sıdık, İbnü Ömer, İbnü
    Abbas ve Cabir'den ve Tavus, Said b. Müseyyeb, Cabir b. Zeyd, Ata, Hasen'den ve
    dört İmam'dan naklonunan görüşte caiz oluşudur. (3) Ancak Fahrür Razi tefsirinde
    zikredildiği üzere zina eden erkek ve zina eden kadının iffetli erkek ve iffetli
    kadın ile ve iffetli erkek ve iffetli kadının, zina eden erkek ve zina eden
    kadın ile evlenmesinin haram olması, Hz. Aişe ve İbnü Mes'ud gibi Hz. Ebu Bekir,
    Hz. Ömer, Hz. Ali'nin de mezhepleridir, (4)deniliyor.

    3- Hasen'in görüşüne göre bu haramlık, belirli zina eden erkek ve zina eden
    kadın haklarındadır. Had cezası dediğimiz sopa vurulmuş zina eden erkek, ancak
    zina etmiş bir kadınla evlenebilir, Hz.Ali böylesinin nikahını reddetti diye,
    rivayet edilmiştir.

    4- Bazıları bu hükmün Medine de İslam'ın başlangıcında gelmiş olup, daha
    sonra nesh edildiğini söylemişlerdir. Said b. Müseyyeb bu süredeki "Aranızdaki
    bekarları evlendirin." (Nûr 24/32) ve Nisa süresindeki "Size helal olan
    kadınlardan nikahlayın." (Nisa 4/3)ayetlerinin umumlarıyla birlikte neshedildiği
    rivayet edilmiş ve bu görüş yaygınlık kazanmıştır.(5) Mutezilen Cübbai de icma
    ile nesholunmuştur, demiş. Fakat Fahrür-Razi tefsirinde açıkladığı üzere
    araştırmacı alimler bu iki görüşün ikisinin de zayıf olduğunu anlatmışlardır.
    (6) Çünkü neshedenin icma olduğunu söylemek ise, icmanın nasih olmayacağı Fıkıh
    usülü ilminde sabittir. Bir de Ebu Bekir, Ömer, Ali gibi zatların muhalefetleri
    bulunan bir konuda icma sahih olamaz. Bu sebepten icma ile nesholunmuştur, demek
    doğru olmayacağı gibi mensuh olduğuna icma edilmiş demek te doğru değildir.
    Çünkü açıklandığı üzere aksi sabittir. Gerçi " ve enkihul eyame minkum" ve
    "fenkihu ma dabe lekum" emirleri geneldir. Fakat bunların da dinen bir engel
    bulunmayanlara ait olduğunda şüphe yoktur. Bundan dolayı diğer haramlar gibi
    buradaki haram kılınmanın da engellerden biri olması düşünülebilir.(7)

    5- Abdullah b. Ömerden, İbnü Abbastan (r.anhüm) Mücahidden, Said b.
    Cübeyr'den ve yine Said b. Müseyeb'den gelen rivayetlere göre bu ayetin iniş
    sebebi şudur: Cahiliye devrinde fahişeleri işleten kirahaneler (Kerhaneler)
    kerhaneciler vardı. İslam geldiği vakit Medine de bunlardan Ümmü Mehzûl gibi
    meşhur karılarla, kapıları bayraklı, alametli dokuz kadar kerhane bulunuyordu.
    Bu karılar, bu kerhaneciler hep müşriklerden idi. İçlerinde servet edinmiş
    olanları vardı.İslamda zina haram olduğundan bu fahişelerden bazıları, yeni
    müslüman olmuş olan bazısına nikah teklif temiş ve kabul ederlerse nafakalarını
    taahhüt etmek istemiş, onlarda fakirlikleri ve ihtiyaç içinde bulunduklarından
    dolayı Resülullahtan izin istemişler, bunun üzerine bu ayet indirilmiş, o
    nikahın mü'minlere haram olduğu anlatılmıştır.

    Bundan dolayı bazı tefsirciler bu haramlığın nüzul sebebi olanlara mahsus
    olduğunu zannetmişlerdir ki, "elif lamlar" ahd için demek olur. Gerçi karine
    tamam olduğu zaman hüküm, nüzul sebebine tahsis oluna bilir. Fakat burada hüküm,
    umumi sıfat üzerine gelmiş ve bu suretle haramlığa sebep olanların şahıslarında
    değil; ötede zinakarlık, beride iman vasıfları arasında zıtlıkta gösterilmiştir.
    Bu ise tamim, yani umumilik karinesidir. Öyle ki "lam" ahde yorumlansa bile,
    hükmün kıyas ile genelleştirilmesi zorunlu olacaktır. Bundan dolayı, nüzul
    sebebine mahsustur, diyenlerin muradı da bu haram kılmanın özellikle kerhane
    fahişeleri hakkında olduğunu söylemektir.

    Ve bu fahişelerin belirgin özelliği ise zinayı helal kabul etme veya hafife
    alma demektir ki, küfürdür. İslamiyetin hakimiyeti ile o cahiliyet kalıntısı
    olan kerhaneler kalkmış ve had cezalarının konulması ve uygulanması İslam
    topraklarında artı öylelerinin ortaya çıkmasına meydan bırakmamış olduğu
    müddetçe, bunların nevi şahıslarına münhasır kalmış olmasından dolayı bu,
    onların şahıslarına mahsus kaldı, diyenler de olmuştur. Bununla beraber:

    6- Tefsircilerin çoğunun açılamasına göre, bu haram kılma, zina edenleri
    nikahlamaktan müminleri sakındırıp korkutmak için mübalağa içindir. Çünkü
    diyorlar; zina damgası basılmış fasıkların peşine takılmak caiz değil,
    mahzurludur. Fasıklara benzemesine, töhmet mevkiinde bulunmasına, hakkında kötü
    lakırdılar edilmesine ve daha birçok bozgunculuğa sebeptir. Günahkarlar
    topluluğunda oturmakta bile günahlar işlemeye maruz kalmak tehlikesi ne kadar
    çoktur! Artık zina eden kadınlar, kahpelerle evlenmek nasıl olur? " Aranızdaki
    bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi olanları evlendirin" (Nur,
    24/32) emrindeki "salah" "iyi olanlar" kaydında da bu manaya dikkat
    çekilmiştir.Ancak bir mümin, kaçınılması gereken böyle haram bir nikahı -faraza-
    yapmış olsa o nikah nikah olur mu? Yoksa o da bir zinamı olur?



  5. 19.Nisan.2012, 19:12
    3
    bonasera
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Nisan.2012
    Üye No: 95449
    Mesaj Sayısı: 68
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 34

    Cevap: evlilik dışı hamileyim ne yapacağımı nasıl olmam gerektiğini bilmiyorum :(

    Nur suresi 2. ayeti esgeçmişsiniz. önce o ayetin hükmü uygulanmalıdır.


  6. 19.Nisan.2012, 19:12
    3
    bonasera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Nur suresi 2. ayeti esgeçmişsiniz. önce o ayetin hükmü uygulanmalıdır.





+ Yorum Gönder