Konusunu Oylayın.: İslamda sakınılması istenilen davranışlar hadis ve ayet

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 10 kişi
İslamda sakınılması istenilen davranışlar hadis ve ayet
  1. 15.Nisan.2012, 12:24
    1
    Misafir

    İslamda sakınılması istenilen davranışlar hadis ve ayet

  2. 16.Nisan.2012, 17:44
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: islamda sakınılması istenilen davranışlar hadis ve ayet




    Allahü teâlâ, Muhammed Mustafânın (a.s) parlak olan yolunda yürümekle şereflendirsin!

    Server-i kâinât, Habîb-i Rabbil'âlemîn (aleyhi ve alâ âlihissalevât vettehıyyât) buyurdu ki, (Dünyâ ile âhıret birbirinin zıddıdır, birbirine uymaz. Birini râzı edersen, öteki gücenir). Demek ki, bir kimse, dünyâyı râzı ederse, âhıret ondan gücenir.

    Yavrum!

    Dünyâ, nedir biliyor musun? Dünyâ, seni, Allahü teâlâdan uzaklaşdıran şeyler demekdir. Kadın, çocuk, mal, rütbe, mevkı düşüncesi, Allahü teâlâyı unutturacak kadar aşırı olursa, dünyâ olur. Çalgılar, oyunlar, (Mâlâ-yanî) ile, yanî faidesiz, boş şeylerle vakit geçirmek, hep bunun için dünyâ demekdir. Ahırete fâidesi olmıyan ilimler, dersler de, hep dünyadır. Hesab, hendese, astronomi, mantık, eğer Allahü teâlânın gösterdiği yerlerde kullanılmazsa bunlarla uğraşmak, boşuna vakit öldürmek olur ve dünyâ olur. Bu bilgileri bütün derinliği ile, incelikleri ile okumak, yalnız başına işe yarasaydı, eski Yunan felsefecileri saadet yolunu bulur, ahıretdeki ebedi azabdan kurtulurlardı.

    Peygamberimiz (a.s) buyurdu ki: (Bir kimsenin mâlâ-yanî ile, yanî fâidesiz şeylerle uğraşması, boş vakit geçirmesi, Allahü teâlânın onu sevmediğine işâretdir!)


    Kıymetli oğlum!
    Mubâhların fazlasından sakınmalısın. Mubâhları, lüzumu kadar kullanmalısın. Bunları da, Allahü teâlâya kulluk etmek niyyeti ile yapmalısın. Mesela; birşey yerken, Allahü teâlânın emirlerini yerine getirmek için kuvvetlenmeğe, giyinirken avret yerini örtmeğe ve soğukdan, sıcakdan korunmağa niyyet etmeli ve her mubâh için gerekli niyyetler yapmalıdır. Büyüklerimiz azimet ile hareket etmiş, ruhsatdan elden geldiği kadar kaçınmışdır. Mubâhları, zaruret mikdarı kullanmak da azimetdir. Bu devlet, bu nimet ele geçmezse, mubâhlardan dışarı çıkmamalı, harâm ve şübhelilere taşmamalıdır. Allahü teâlâ kullarına çok merhamet ve ikrâm ederek, mubâh olan şeylerle zevklenmeğe izin vermişdir. Pek çok şeyleri mubâh etmişdir. Helal olan bu sayısız zevkleri, lezzetleri bırakıp da, haram edilen birkaç zevke sapmak, Allahü teâlâya karşı, ne kadar edebsizlik olur. Hem de, haram etdiği lezzetleri, daha fazlası ile mubahlarda da yaratmışdır. Helal olan çeşit çeşit nimetlerin zevkleri bir yana, insanın işinden, Rabbinin razı olmasından daha büyük zevk olur mu? Bir kimsenin işini, efendisinin beğenmemesinden daha büyük cefa, sıkıntı olur mu? Cennetde Allahü teâlânın razı olması, Cennet nimetlerinin hepsinden daha tatlıdır. Cehennemdekilerden Allahü teâlânın râzı olmaması, Cehennem azablarından daha acıdır.

    Oğlum, bütün varlıkların hülâsası, özü olan insan, eğlence için, oyun için, yiyip içmek, gezmek, yatmak, keyf sürmek için yaratılmadı. Kulluk vazîfelerini yapmak için, Rabbine itâat, tevâzu, kuvvetsizliğini, ihtiyâcını göstermek, Ona sığınmak ve yalvarmak için yaratıldı. Muhammed aleyhisselâmın bildirdiği ibâdetlerin hepsi, insanlara fâideli şeylerdir. İnsanlara yaradığı için emr edilmişdir. Yoksa, hiçbir ibâdetin Allahü teâlâya fâidesi yokdur. Candan teşekkür ederek, minnet ile ibâdet yapmalı. Tâm teslîm olarak, emrleri yapmağa ve yasaklardan kaçınmağa çalışmalıdır...

    Not:
    Eser:''Mektubatı Rabbani '' 1. cild. 73. mektup( uzunca bir mektup ben buraya kısacık alıntı yaptım, ama mektubun tamamının okunmasını tavsiye ederim)
    İmamı Rabbani hazretleri
    Bu mektûbu, Kılınç hânın oğlu Kılıcullaha yazılmıştır.
    Kaçınması ve yapılması lâzım gelen şeyleri bildirmekdedir



  3. 16.Nisan.2012, 17:44
    2
    Editör



    Allahü teâlâ, Muhammed Mustafânın (a.s) parlak olan yolunda yürümekle şereflendirsin!

    Server-i kâinât, Habîb-i Rabbil'âlemîn (aleyhi ve alâ âlihissalevât vettehıyyât) buyurdu ki, (Dünyâ ile âhıret birbirinin zıddıdır, birbirine uymaz. Birini râzı edersen, öteki gücenir). Demek ki, bir kimse, dünyâyı râzı ederse, âhıret ondan gücenir.

    Yavrum!

    Dünyâ, nedir biliyor musun? Dünyâ, seni, Allahü teâlâdan uzaklaşdıran şeyler demekdir. Kadın, çocuk, mal, rütbe, mevkı düşüncesi, Allahü teâlâyı unutturacak kadar aşırı olursa, dünyâ olur. Çalgılar, oyunlar, (Mâlâ-yanî) ile, yanî faidesiz, boş şeylerle vakit geçirmek, hep bunun için dünyâ demekdir. Ahırete fâidesi olmıyan ilimler, dersler de, hep dünyadır. Hesab, hendese, astronomi, mantık, eğer Allahü teâlânın gösterdiği yerlerde kullanılmazsa bunlarla uğraşmak, boşuna vakit öldürmek olur ve dünyâ olur. Bu bilgileri bütün derinliği ile, incelikleri ile okumak, yalnız başına işe yarasaydı, eski Yunan felsefecileri saadet yolunu bulur, ahıretdeki ebedi azabdan kurtulurlardı.

    Peygamberimiz (a.s) buyurdu ki: (Bir kimsenin mâlâ-yanî ile, yanî fâidesiz şeylerle uğraşması, boş vakit geçirmesi, Allahü teâlânın onu sevmediğine işâretdir!)


    Kıymetli oğlum!
    Mubâhların fazlasından sakınmalısın. Mubâhları, lüzumu kadar kullanmalısın. Bunları da, Allahü teâlâya kulluk etmek niyyeti ile yapmalısın. Mesela; birşey yerken, Allahü teâlânın emirlerini yerine getirmek için kuvvetlenmeğe, giyinirken avret yerini örtmeğe ve soğukdan, sıcakdan korunmağa niyyet etmeli ve her mubâh için gerekli niyyetler yapmalıdır. Büyüklerimiz azimet ile hareket etmiş, ruhsatdan elden geldiği kadar kaçınmışdır. Mubâhları, zaruret mikdarı kullanmak da azimetdir. Bu devlet, bu nimet ele geçmezse, mubâhlardan dışarı çıkmamalı, harâm ve şübhelilere taşmamalıdır. Allahü teâlâ kullarına çok merhamet ve ikrâm ederek, mubâh olan şeylerle zevklenmeğe izin vermişdir. Pek çok şeyleri mubâh etmişdir. Helal olan bu sayısız zevkleri, lezzetleri bırakıp da, haram edilen birkaç zevke sapmak, Allahü teâlâya karşı, ne kadar edebsizlik olur. Hem de, haram etdiği lezzetleri, daha fazlası ile mubahlarda da yaratmışdır. Helal olan çeşit çeşit nimetlerin zevkleri bir yana, insanın işinden, Rabbinin razı olmasından daha büyük zevk olur mu? Bir kimsenin işini, efendisinin beğenmemesinden daha büyük cefa, sıkıntı olur mu? Cennetde Allahü teâlânın razı olması, Cennet nimetlerinin hepsinden daha tatlıdır. Cehennemdekilerden Allahü teâlânın râzı olmaması, Cehennem azablarından daha acıdır.

    Oğlum, bütün varlıkların hülâsası, özü olan insan, eğlence için, oyun için, yiyip içmek, gezmek, yatmak, keyf sürmek için yaratılmadı. Kulluk vazîfelerini yapmak için, Rabbine itâat, tevâzu, kuvvetsizliğini, ihtiyâcını göstermek, Ona sığınmak ve yalvarmak için yaratıldı. Muhammed aleyhisselâmın bildirdiği ibâdetlerin hepsi, insanlara fâideli şeylerdir. İnsanlara yaradığı için emr edilmişdir. Yoksa, hiçbir ibâdetin Allahü teâlâya fâidesi yokdur. Candan teşekkür ederek, minnet ile ibâdet yapmalı. Tâm teslîm olarak, emrleri yapmağa ve yasaklardan kaçınmağa çalışmalıdır...

    Not:
    Eser:''Mektubatı Rabbani '' 1. cild. 73. mektup( uzunca bir mektup ben buraya kısacık alıntı yaptım, ama mektubun tamamının okunmasını tavsiye ederim)
    İmamı Rabbani hazretleri
    Bu mektûbu, Kılınç hânın oğlu Kılıcullaha yazılmıştır.
    Kaçınması ve yapılması lâzım gelen şeyleri bildirmekdedir



  4. 16.Nisan.2014, 18:57
    3
    Misafir

    Cevap: islamda sakınılması istenilen davranışlar hadis ve ayet

    Kötü olan her davranıştan sakınmamız gerekir.


  5. 16.Nisan.2014, 18:57
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kötü olan her davranıştan sakınmamız gerekir.





+ Yorum Gönder