Konusunu Oylayın.: Kur-anı kerimin tamamı niçin bir seferde indirilmemiştir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kur-anı kerimin tamamı niçin bir seferde indirilmemiştir?
  1. 27.Mart.2012, 10:58
    1
    Misafir

    Kur-anı kerimin tamamı niçin bir seferde indirilmemiştir?






    Kur-anı kerimin tamamı niçin bir seferde indirilmemiştir? Mumsema kur-anı kerimin tamamı niçin bir seferde indirilmemiştir.


  2. 27.Mart.2012, 10:58
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    kur-anı kerimin tamamı niçin bir seferde indirilmemiştir.


    Benzer Konular

    - Zekatın tamamı bir kişiye verilebilir mi?

    - Seferde okunacak dua

    - Sahabenin tamamı müctehiddir

    - Yasin suresi tamamı

    - Veda hutbesinin tamamı

  3. 27.Mart.2012, 14:48
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: kur-anı kerimin tamamı niçin bir seferde indirilmemiştir?




    Kur’ân niçin bir anda değil de bölüm bölüm ve merhale merhale inmiştir?"İnkâr edenler ise: "Kur'ân, ona bir defada topluca indirilmeli değil miydi?" dedi(ler).
    Onunla senin kalbini kuvvetlendirmek için böyle (azar azar indirmişiz)dir ve onu (sana) ağır ağır okuduk." (Furkan, 32)
    “Hem onu bir Kur'ân olarak (ayet ayet) kısımlara ayırdık ki, insanlara onu (iyice anlayabilmeleri için) dura dura okuyasın! Çünkü onu (hadiselere göre, size bir ders olmak üzere) azar azar indirdik.” (İsra, 106)
    Ayetler olaylara ve insanların menfaat, ihtiyaç ve durumlarına göre merhale merhale indirilmiştir


    Mesela;
    İçki hakkında inen ilk ayet:
    “Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden de (istifade ediyorsunuz); ondan hem sarhoş edici bir içki, hem de güzel bir rızık elde ediyorsunuz. Şüphe yok ki bunda (aynı şeyde, güzel ve çirkin birer yol bulunmasında) akıl erdiren bir kavim için kat’i bir delil vardır.” (Nahl, 67)
    Bu ayetten önce Müslümanlara henüz içki haram kılınmadığından içki içiyorlardı. Bu ayetten sonra Hz. Ömer (ra) ve Muaz ibni Cebel (ra) Hz. Muhammed’e (asm) gelerek şöyle dediler:
    “Ya Resulallah (asm), içki ve kumar hakkında bize kanaat ver, zira onlar aklı giderici ve malı zayi ediciler.”
    Bunun üzerine Bakara Suresi'nin 219. ayeti indi:
    “Sana şarap ve kumardan soruyorlar. Deki: "Onlarda büyük bir günah ve insanlar için birtakım faydalar vardır. Fakat günahları, faydalarından daha büyüktür." … Allah size ayetlerini böyle açıklar; umulur ki düşünürsünüz.” (Bakara, 219)
    Bu ayet inince bazı Müslümanlar içki ve kumar bize haram edilmedi, üstelik insanlara faydaları da vardır diyerek içkiye devam ettiler. Bir kısmı ise büyük günah olduğunu öğrenince içkiyi terk ettiler.
    İçki hakkında inen üçüncü ayet:
    “Ey iman edenler! Siz sarhoş iken ne söylemekte olduğunuzu bilinceye kadar, cünüp iken de yolcu olan(larınız) müstesna namaza yaklaşmayın!... Şüphesiz ki Allah Afuvv (çok affedici olandır), Gafur (çok bağışlayandır.)” (Nisa, 43)
    İçki içip sarhoş olan insanların bazılarının namazda imam olup Kurân’ı yanlış okumaları üzerine inen bu ayet, içkinin yalnız namaz vakitlerine ait olarak haram kılındığını bildiren ilk ayettir. Bu ayetten sonra insanlar namaz vakitlerinin dışında içki içmeye başlamışlardı.
    Fakat daha sonra sarhoş olan bir kısım insanların birbirlerinin canlarını yakacak şekilde kavga etmeleri üzerine Hz. Ömer (ra) şöyle dua etti:
    "Ya Rabbi şarap hakkında görüşünü bize açıkça anlat."
    Bunun üzerine dördüncü ve son olarak içki şu ayetlerle haram kılınmıştır:
    “Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları ancak şeytanın işinden birer pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.” “Şeytan, içki ve kumarda aranıza (o yolla) ancak düşmanlık ve kin düşürmek ve sizi Allah’ın zikrinden ve namazdan alıkoymak ister. Artık siz (bunlardan) vazgeçen kimseler (olmaz) mısınız?” (Maide, 90- 91)
    İşte Allah (cc), kullarının şarap içmeye alışkınlıklarını, onunla ticaret bakımından büyük kâr elde ettiklerini ve bir anda yasaklarsa onlara ağır geleceğini bildiğinden içkiyi bu şekilde dört merhale ile haram kılmıştır.
    Ayrıca;
    Ayetlerin insanlara sağlam bir şekilde aktarılabilmeleri, Hz. Muhammed’in (asm) hafızasına sağlam bir şekilde yerleşmesiyle mümkün olabilirdi. Bunun en iyi yolu ise bölüm bölüm indirilmesiydi.
    Kaynak: Kütüb-i Sitte



  4. 27.Mart.2012, 14:48
    2
    Silent and lonely rains



    Kur’ân niçin bir anda değil de bölüm bölüm ve merhale merhale inmiştir?"İnkâr edenler ise: "Kur'ân, ona bir defada topluca indirilmeli değil miydi?" dedi(ler).
    Onunla senin kalbini kuvvetlendirmek için böyle (azar azar indirmişiz)dir ve onu (sana) ağır ağır okuduk." (Furkan, 32)
    “Hem onu bir Kur'ân olarak (ayet ayet) kısımlara ayırdık ki, insanlara onu (iyice anlayabilmeleri için) dura dura okuyasın! Çünkü onu (hadiselere göre, size bir ders olmak üzere) azar azar indirdik.” (İsra, 106)
    Ayetler olaylara ve insanların menfaat, ihtiyaç ve durumlarına göre merhale merhale indirilmiştir


    Mesela;
    İçki hakkında inen ilk ayet:
    “Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden de (istifade ediyorsunuz); ondan hem sarhoş edici bir içki, hem de güzel bir rızık elde ediyorsunuz. Şüphe yok ki bunda (aynı şeyde, güzel ve çirkin birer yol bulunmasında) akıl erdiren bir kavim için kat’i bir delil vardır.” (Nahl, 67)
    Bu ayetten önce Müslümanlara henüz içki haram kılınmadığından içki içiyorlardı. Bu ayetten sonra Hz. Ömer (ra) ve Muaz ibni Cebel (ra) Hz. Muhammed’e (asm) gelerek şöyle dediler:
    “Ya Resulallah (asm), içki ve kumar hakkında bize kanaat ver, zira onlar aklı giderici ve malı zayi ediciler.”
    Bunun üzerine Bakara Suresi'nin 219. ayeti indi:
    “Sana şarap ve kumardan soruyorlar. Deki: "Onlarda büyük bir günah ve insanlar için birtakım faydalar vardır. Fakat günahları, faydalarından daha büyüktür." … Allah size ayetlerini böyle açıklar; umulur ki düşünürsünüz.” (Bakara, 219)
    Bu ayet inince bazı Müslümanlar içki ve kumar bize haram edilmedi, üstelik insanlara faydaları da vardır diyerek içkiye devam ettiler. Bir kısmı ise büyük günah olduğunu öğrenince içkiyi terk ettiler.
    İçki hakkında inen üçüncü ayet:
    “Ey iman edenler! Siz sarhoş iken ne söylemekte olduğunuzu bilinceye kadar, cünüp iken de yolcu olan(larınız) müstesna namaza yaklaşmayın!... Şüphesiz ki Allah Afuvv (çok affedici olandır), Gafur (çok bağışlayandır.)” (Nisa, 43)
    İçki içip sarhoş olan insanların bazılarının namazda imam olup Kurân’ı yanlış okumaları üzerine inen bu ayet, içkinin yalnız namaz vakitlerine ait olarak haram kılındığını bildiren ilk ayettir. Bu ayetten sonra insanlar namaz vakitlerinin dışında içki içmeye başlamışlardı.
    Fakat daha sonra sarhoş olan bir kısım insanların birbirlerinin canlarını yakacak şekilde kavga etmeleri üzerine Hz. Ömer (ra) şöyle dua etti:
    "Ya Rabbi şarap hakkında görüşünü bize açıkça anlat."
    Bunun üzerine dördüncü ve son olarak içki şu ayetlerle haram kılınmıştır:
    “Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları ancak şeytanın işinden birer pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.” “Şeytan, içki ve kumarda aranıza (o yolla) ancak düşmanlık ve kin düşürmek ve sizi Allah’ın zikrinden ve namazdan alıkoymak ister. Artık siz (bunlardan) vazgeçen kimseler (olmaz) mısınız?” (Maide, 90- 91)
    İşte Allah (cc), kullarının şarap içmeye alışkınlıklarını, onunla ticaret bakımından büyük kâr elde ettiklerini ve bir anda yasaklarsa onlara ağır geleceğini bildiğinden içkiyi bu şekilde dört merhale ile haram kılmıştır.
    Ayrıca;
    Ayetlerin insanlara sağlam bir şekilde aktarılabilmeleri, Hz. Muhammed’in (asm) hafızasına sağlam bir şekilde yerleşmesiyle mümkün olabilirdi. Bunun en iyi yolu ise bölüm bölüm indirilmesiydi.
    Kaynak: Kütüb-i Sitte






+ Yorum Gönder