Konusunu Oylayın.: Birinizin yamalı bir elbise giymesi, kendisine güven duyuran bir görünüm vererek bedelini ödeyemeyeceği bir elbise alıp giymesinden daha iyidir- hadis

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Birinizin yamalı bir elbise giymesi, kendisine güven duyuran bir görünüm vererek bedelini ödeyemeyeceği bir elbise alıp giymesinden daha iyidir- hadis
  1. 27.Mart.2012, 08:12
    1
    Misafir

    Birinizin yamalı bir elbise giymesi, kendisine güven duyuran bir görünüm vererek bedelini ödeyemeyeceği bir elbise alıp giymesinden daha iyidir- hadis






    Birinizin yamalı bir elbise giymesi, kendisine güven duyuran bir görünüm vererek bedelini ödeyemeyeceği bir elbise alıp giymesinden daha iyidir- hadis Mumsema -Birinizin yamalı bir elbise giymesi, kendisine güven duyuran bir görünüm vererek bedelini ödeyemeyeceği bir elbise alıp giymesinden daha iyidir- hadisini açıklar mısınız?


  2. 27.Mart.2012, 08:12
    1
    cllat34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    cllat34
    Misafir



    -Birinizin yamalı bir elbise giymesi, kendisine güven duyuran bir görünüm vererek bedelini ödeyemeyeceği bir elbise alıp giymesinden daha iyidir- hadisini açıklar mısınız?


    Benzer Konular

    - Erkeğin kırmızı elbise giymesi caiz mi? uygun mu?

    - Kadının boyalı elbise giymesi

    - İhramlı kimsenin elbise veya iç çamaşırı giymesi durumunda kendisine ne gerekir?

    - Müslüman'ın beyaz elbise giymesi sünnet midir?

    - Erkeğin Sarı ve Kırmızı Elbise Giymesi

  3. 29.Mart.2012, 01:18
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: -Birinizin yamalı bir elbise giymesi, kendisine güven duyuran bir görünüm vererek bedelini ödeyemeyeceği bir elbise alıp giymesinden daha iyidir- hadisini açıklar mısın




    "Birinizin yamalı bir elbise giymesi, kendisine güven duyuran bir görünüm vererek bedelini ödeyemeyeceği bir elbise alıp giymesinden daha iyidir [Hadis-i Şerif (Müsned).]" Hocam bu hadis i anlatırmısınız Şimdiden Allah razı olsun

    Bu durum kişilere göre değişebilmektedir. Bir kişi güzel ve pahalı elbise giymekten dolayı kibirleniyorsa onun daha sade elbise giymesi onun manevi hayatı için daha hayırlıdır. Hadiste sade elbise yamalı elbise olarak ifade edilmiştir.

    Resûlüllah (sav) belli bir elbise modeli üzerinde durmamıştır. Peygamberimiz ve Hulefai Raşidin devrinde İslâm ülkesinin sınırlan genişlemiş ve yeni İslama giren toplumlar olmuştur. Fakat bunlardan kıyafetlerini değiştirmeleri ve özel bir kıyafete bürünmeleri istenmemiştir. Elbisenin kumaşı ve modeli önemli değildir. Ancak bazı elbiselerin giyilmesi o elbisedeki özellikler dolayısıyla Peygamberimiz (sav) tarafından yasaklanmıştır. Bu özellikler:

    1- Kâfirlerin özel elbiseleri:

    Müslim ve Nesai'nin, İbn Amr'dan rivayet ettiğine göre: Birgün Peygamber İbn Amr'ın üzerinde usfur ile boyalı iki elbise görmüş ve bu elbisenin kafirlerin elbisesi olduğunu bildirerek giyilmemesini, hatta yakılmasını emretmiştir. Buradaki nehyin tahrim olduğunu
    söyleyenler olduğu gibi tenzih içindir diyenler de olmuştur (1).

    2- Kibir için giyilen elbise:

    Peygamberimiz (sav) kibir elbisesinin giyilmesini de yasaklamıştır (2).

    3- Erkek için ipek elbise: Bir çok hadisde ipek elbisenin erkekler için haram olduğu ifade edilmiştir (l7).

    4- Erkeklerin kadın elbisesi, kadınların da erkek elbisesi giymesi caiz değildir.

    Hülasa; İslâmî kıyafet diye belli bir kıyafet teklif edilemez.
    Ancak İslâmî açıdan yasak olan kıyafetler vardır. Bunlar da şöyle
    sıralanabilir:

    a) Kibir ve şöhret elbisesi,
    b) İpek elbise (Erkekler için),
    c) Erkeklerin kadın, kadınların erkek elbisesi giymesi,
    d) Kafirler için şiar olan elbise.

    1-Gâyetü'l-Me'mûl 3-156
    2-Ebû Davud, Kitâbü'i-Libâs Bab: 5 c. 4, s. 44 Hd. No: 4029
    3-Ebû Davud, Kitâbü'i-Libâs Bab: 5 c. 4, s. 44 Hd. No: 4031
    Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II. 172
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 29.Mart.2012, 01:18
    2
    Administrator



    "Birinizin yamalı bir elbise giymesi, kendisine güven duyuran bir görünüm vererek bedelini ödeyemeyeceği bir elbise alıp giymesinden daha iyidir [Hadis-i Şerif (Müsned).]" Hocam bu hadis i anlatırmısınız Şimdiden Allah razı olsun

    Bu durum kişilere göre değişebilmektedir. Bir kişi güzel ve pahalı elbise giymekten dolayı kibirleniyorsa onun daha sade elbise giymesi onun manevi hayatı için daha hayırlıdır. Hadiste sade elbise yamalı elbise olarak ifade edilmiştir.

    Resûlüllah (sav) belli bir elbise modeli üzerinde durmamıştır. Peygamberimiz ve Hulefai Raşidin devrinde İslâm ülkesinin sınırlan genişlemiş ve yeni İslama giren toplumlar olmuştur. Fakat bunlardan kıyafetlerini değiştirmeleri ve özel bir kıyafete bürünmeleri istenmemiştir. Elbisenin kumaşı ve modeli önemli değildir. Ancak bazı elbiselerin giyilmesi o elbisedeki özellikler dolayısıyla Peygamberimiz (sav) tarafından yasaklanmıştır. Bu özellikler:

    1- Kâfirlerin özel elbiseleri:

    Müslim ve Nesai'nin, İbn Amr'dan rivayet ettiğine göre: Birgün Peygamber İbn Amr'ın üzerinde usfur ile boyalı iki elbise görmüş ve bu elbisenin kafirlerin elbisesi olduğunu bildirerek giyilmemesini, hatta yakılmasını emretmiştir. Buradaki nehyin tahrim olduğunu
    söyleyenler olduğu gibi tenzih içindir diyenler de olmuştur (1).

    2- Kibir için giyilen elbise:

    Peygamberimiz (sav) kibir elbisesinin giyilmesini de yasaklamıştır (2).

    3- Erkek için ipek elbise: Bir çok hadisde ipek elbisenin erkekler için haram olduğu ifade edilmiştir (l7).

    4- Erkeklerin kadın elbisesi, kadınların da erkek elbisesi giymesi caiz değildir.

    Hülasa; İslâmî kıyafet diye belli bir kıyafet teklif edilemez.
    Ancak İslâmî açıdan yasak olan kıyafetler vardır. Bunlar da şöyle
    sıralanabilir:

    a) Kibir ve şöhret elbisesi,
    b) İpek elbise (Erkekler için),
    c) Erkeklerin kadın, kadınların erkek elbisesi giymesi,
    d) Kafirler için şiar olan elbise.

    1-Gâyetü'l-Me'mûl 3-156
    2-Ebû Davud, Kitâbü'i-Libâs Bab: 5 c. 4, s. 44 Hd. No: 4029
    3-Ebû Davud, Kitâbü'i-Libâs Bab: 5 c. 4, s. 44 Hd. No: 4031
    Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II. 172
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder