Konusunu Oylayın.: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?
  1. 24.Mart.2012, 14:52
    1
    Misafir

    Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?






    Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu? Mumsema baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olurmu ne yapması gerekir


  2. 24.Mart.2012, 14:52
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 24.Mart.2012, 16:01
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?




    Alıntı
    baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem
    Bu cümleden başkası getirirse olabilir anlamı çıkıyor. Soruyu daha açık sorarsanız inşallah yardımcı oluruz.



  4. 24.Mart.2012, 16:01
    2
    Devamlı Üye



    Alıntı
    baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem
    Bu cümleden başkası getirirse olabilir anlamı çıkıyor. Soruyu daha açık sorarsanız inşallah yardımcı oluruz.



  5. 24.Mart.2012, 18:46
    3
    DieHard
    ..Hayat Werenin Kulu..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Şubat.2012
    Üye No: 94253
    Mesaj Sayısı: 193
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

    Talak'ta Şahidin Gerekliliği


    Talakta da, tıpkı nikahta olduğu gibi, iki şahidin olması şarttır. Yani karısını boşayacak olan erkek, Kur'ani ölçülere göre yaşayan, Kur'an'la kendisini programlayan ve adalet sahibi olan iki kişiyi bulup, bunların huzurunda boşama işlemini gerçekleştirmelidir. Çünkü yüce Rabb'imiz Kuran'ı Kerim de şöyle buyuruyor:



    "Sürenin (iddet müddetinin) sonuna vardıklarında onları güzelce tutun, yahut güzellikle onlardan ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi şahit tutun. Şahitliği Allah için yapın. İşte Allah'a ve ahiret gününe iman eden kimseye öğütlenen budur. Kim Allah'tan korkarsa ona bir çıkış (yolu) yaratır." (65 TALAK, 2)



    İbn Kesir'in; tefsirinde İbn Cüreyc'den rivayet ettiğine göre Pegamberimiz (sav), "İçinizden de iki adaletli şahit getirin' ayeti hakkında şöyle demişti. "Nikah, talak ve boşanan kadını geri almak, Allah'u Teala'nın buyurduğu gibi; iki adaletli şahid getirmeden ve özürsüz olarak caiz olmaz."


    Talak ve nikah eş değerli olduklarından, nikahta şahitlerin bulunması nasıl şart ise, Pegamberimiz(sav)'e göre talakta da şahitlerin gerekli olduğu açık bir şekilde görülmektedir.


    Hz. Ali(r.anh)'den rivayet edildiğine göre, kendisine talak konusunda soran bir kimseye "Allah'ın emrettiği gibi iki adaletli şahit buldun mu?" diye sordu. Adam "Hayır" deyince Hz. Ali (r.anh) "Git, senin talakın geçerli değildir. " dedi.



  6. 24.Mart.2012, 18:46
    3
    ..Hayat Werenin Kulu..
    Talak'ta Şahidin Gerekliliği


    Talakta da, tıpkı nikahta olduğu gibi, iki şahidin olması şarttır. Yani karısını boşayacak olan erkek, Kur'ani ölçülere göre yaşayan, Kur'an'la kendisini programlayan ve adalet sahibi olan iki kişiyi bulup, bunların huzurunda boşama işlemini gerçekleştirmelidir. Çünkü yüce Rabb'imiz Kuran'ı Kerim de şöyle buyuruyor:



    "Sürenin (iddet müddetinin) sonuna vardıklarında onları güzelce tutun, yahut güzellikle onlardan ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi şahit tutun. Şahitliği Allah için yapın. İşte Allah'a ve ahiret gününe iman eden kimseye öğütlenen budur. Kim Allah'tan korkarsa ona bir çıkış (yolu) yaratır." (65 TALAK, 2)



    İbn Kesir'in; tefsirinde İbn Cüreyc'den rivayet ettiğine göre Pegamberimiz (sav), "İçinizden de iki adaletli şahit getirin' ayeti hakkında şöyle demişti. "Nikah, talak ve boşanan kadını geri almak, Allah'u Teala'nın buyurduğu gibi; iki adaletli şahid getirmeden ve özürsüz olarak caiz olmaz."


    Talak ve nikah eş değerli olduklarından, nikahta şahitlerin bulunması nasıl şart ise, Pegamberimiz(sav)'e göre talakta da şahitlerin gerekli olduğu açık bir şekilde görülmektedir.


    Hz. Ali(r.anh)'den rivayet edildiğine göre, kendisine talak konusunda soran bir kimseye "Allah'ın emrettiği gibi iki adaletli şahit buldun mu?" diye sordu. Adam "Hayır" deyince Hz. Ali (r.anh) "Git, senin talakın geçerli değildir. " dedi.



  7. 24.Mart.2012, 20:22
    4
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

    Alıntı
    baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olurmu ne yapması gerekir
    yok boşamış olmaz. hatta dese seni boşarım yine de boşamış olmaz. en fazla 1 talak gider. Ama 3 kere boşul derse Boşanmış olur. 3 Talak boşanmayı gerektirir. şakadan bile 3 kere boşul dese boşanmış sayılır. Çünkü boşanma işi şakaya gelmez. birde köle azat etme işi şakaya gelmez.

    Günümüzde bazı hocalar. Farklı zamanlarda 3 kere boşul dese boşanmış sayılır. diyorlar. bu düşünce çok yanlıştır. Aynı anda 3 kerede boşul dese boşanmış sayılır.

    şimdi senin dedigin cümleye gelirsek. '' baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olurmu ne yapması gerekir '' bu sözde 1 talak bile gitmez. çünkü orada boşanma sözüde geçmemiştir. o lafız ağızdan çıkması lazım. birde şart koşulmuş. Talak gitmez kısaca bu sözde


  8. 24.Mart.2012, 20:22
    4
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olurmu ne yapması gerekir
    yok boşamış olmaz. hatta dese seni boşarım yine de boşamış olmaz. en fazla 1 talak gider. Ama 3 kere boşul derse Boşanmış olur. 3 Talak boşanmayı gerektirir. şakadan bile 3 kere boşul dese boşanmış sayılır. Çünkü boşanma işi şakaya gelmez. birde köle azat etme işi şakaya gelmez.

    Günümüzde bazı hocalar. Farklı zamanlarda 3 kere boşul dese boşanmış sayılır. diyorlar. bu düşünce çok yanlıştır. Aynı anda 3 kerede boşul dese boşanmış sayılır.

    şimdi senin dedigin cümleye gelirsek. '' baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olurmu ne yapması gerekir '' bu sözde 1 talak bile gitmez. çünkü orada boşanma sözüde geçmemiştir. o lafız ağızdan çıkması lazım. birde şart koşulmuş. Talak gitmez kısaca bu sözde


  9. 24.Mart.2012, 21:14
    5
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

    Boşamanın gerçekleşmesi için talak sözlerinin
    söylenmesi ve şahitlerin olması gerekli
    bir anda üç talak veren sadece bir rici talakla
    boşamış oluyor diğer şekildeki bir seferde tamamen bağları
    koparma anlamında boşama batıl yani geçersizdir.


    ---------------------

    İslam dininde, kocanın, eşini üç kez boşama hakkı bulunmaktadır.
    Koca, her boşamada bu haklardan birini kaybeder. Üçüncü boşamadan
    sonra ise evlilik kesin olarak sona erer. Buna göre, bir kişi hanımına aynı
    anda 3 kere boş ol derse, onu bir ric'i talakla boşamış olur. Ric’i talakla
    boşanan eşler iddet süresi içinde pişmanlıklarını izhar ederek yeni bir nikâha
    gerek olmadan, iddet süresi bittikten sonra ise yeni bir nikâhla ve kalan iki
    talak yetkisi ile evliliklerini devam ettirirler.


    Sakarya il mftlğ
    .


    "Kadınlar iddetlerini doldurunca onları ya güzelce evinizde tutun veya onlardan güzelce ayrılın.
    İçinizden iki adil kimseyi de şahit tutun..." (Talak, 65/1)buyurmaktadır.

    İmam Buhari de sünni talâkı, "Sünnet olan boşama kadını temiz iken, birleşmeden
    boşamak ve iki de şahit bulundurmaktır."
    (Buharî, Talâk, I)



  10. 24.Mart.2012, 21:14
    5
    Silent and lonely rains
    Boşamanın gerçekleşmesi için talak sözlerinin
    söylenmesi ve şahitlerin olması gerekli
    bir anda üç talak veren sadece bir rici talakla
    boşamış oluyor diğer şekildeki bir seferde tamamen bağları
    koparma anlamında boşama batıl yani geçersizdir.


    ---------------------

    İslam dininde, kocanın, eşini üç kez boşama hakkı bulunmaktadır.
    Koca, her boşamada bu haklardan birini kaybeder. Üçüncü boşamadan
    sonra ise evlilik kesin olarak sona erer. Buna göre, bir kişi hanımına aynı
    anda 3 kere boş ol derse, onu bir ric'i talakla boşamış olur. Ric’i talakla
    boşanan eşler iddet süresi içinde pişmanlıklarını izhar ederek yeni bir nikâha
    gerek olmadan, iddet süresi bittikten sonra ise yeni bir nikâhla ve kalan iki
    talak yetkisi ile evliliklerini devam ettirirler.


    Sakarya il mftlğ
    .


    "Kadınlar iddetlerini doldurunca onları ya güzelce evinizde tutun veya onlardan güzelce ayrılın.
    İçinizden iki adil kimseyi de şahit tutun..." (Talak, 65/1)buyurmaktadır.

    İmam Buhari de sünni talâkı, "Sünnet olan boşama kadını temiz iken, birleşmeden
    boşamak ve iki de şahit bulundurmaktır."
    (Buharî, Talâk, I)



  11. 25.Mart.2012, 18:28
    6
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

    Alıntı
    bir anda üç talak veren sadece bir rici talakla
    boşamış oluyor diğer şekildeki bir seferde tamamen bağları
    koparma anlamında boşama batıl yani geçersizdir
    .
    kardeşim işte anlatmak istedigim yanlış bilgi budur. bir anda 3 talak veren tamamen bağları kopar.


    “Dedim ki: "Ey Allah'ın Rasûlu, (vallahi) ben hanımını kesinlikle boşadım."
    "Peki bununla ne kasdettin?" diye sordu.

    Bir (talak) kastettim" dedim. Bunun üzerine:
    "Bununla bir kastettiğine dair Allah'a yemin eder misin?" dedi.
    Ben de: "Vallahi bununla sadece bir talak kastettim" dedim.
    Bunun üzerine: "O halde bu senin kastettiğin şekildedir!" buyurdu ve kadını ona geri verdi.
    O ise, hanımı ikinci kere Hz. Ömer (radıyallahu anh) zamanında, üçüncü kere de Hz. Osmân (radıyallahu anh) zamanında boşadı.”
    (Tirmizî, Talâk 2; Ebu Dâvud, Talâk 10 )


    Aynı zamanda bu hadisi bir lafızla üç kez boşamanın gerçekleşebileceğine dair delil olarak getirmişlerdir.
    Diğer yandan İbni Abbas’ın bir defada yapılan üç boşamayı kabul ettiğini belirtmiştik. Nitekim, kendisine gelerek; “Ben karımı yüz talakla boşadım, ne yapmam gerekir?” diye soran adama şöyle cevap vermiştir:

    “Eşin senden üç defa boş olmuş ve doksan yedi boşama ile de Allah'ın ayetlerini alaya almışsın” demiştir.
    (Malik, Muvatta,Talak 1)


    “Bir kimse, karısını iddeti içinde üç defa veya bir sözle üç defa boşasa, artık bu kadın başka bir koca ile evlenmedikçe ona helal olmaz”.
    (
    Beyhakî, es-Sunenu’l-Kubra, Haydarabad 1353 H., VII, 336).


    Hz. Hasan (r.anh.) hilafete seçildiğinde karısı Ayşe tebrik etmiş, Hz. Hasan sinirlenerek:
    Demek sen Hz. Ali'nin öldürülmüş olmasından dolayı seviniyorsun, Sen üç talakla boşsun’ diyerek üç talak gerçekleşmiştir.

    Daha sonra da Hz. Hasan(r.anh); Eğer ben; kişi karısını hayız haindeyken üç kez boşarsa veya belirsiz olarak üç kez boşarsa başka bir erkekle evleninceye kadar kendisine helal olmaz hadis-i şerifini işitmemiş olsaydım ona dönerdim buyurmuştur.
    Bu hadis-i şerif üç talakla ayrı ayrı veya toptan boşanan bir kadının hulle yapılmadıkça kocasına helal olmayacağını göstermektedir..
    (Hasen b. Ali, karısı Aişe el-Has'amiyye'yi boşamış, sonra pişmanlık duyup şöyle demiştir: "Eğer dedemin, "Karısını iddet içerisinde üç talakla boşayan bir kimse, bir daha ona dönemez" dediğini duymamış olsaydım, ona tekrar dönerdim")
    (Beyhakî, es-Sunenu'l-Kubrâ, VII, 257; el Heytemî, Mecmau'z-Zevâid, IV, 330).)


  12. 25.Mart.2012, 18:28
    6
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bir anda üç talak veren sadece bir rici talakla
    boşamış oluyor diğer şekildeki bir seferde tamamen bağları
    koparma anlamında boşama batıl yani geçersizdir
    .
    kardeşim işte anlatmak istedigim yanlış bilgi budur. bir anda 3 talak veren tamamen bağları kopar.


    “Dedim ki: "Ey Allah'ın Rasûlu, (vallahi) ben hanımını kesinlikle boşadım."
    "Peki bununla ne kasdettin?" diye sordu.

    Bir (talak) kastettim" dedim. Bunun üzerine:
    "Bununla bir kastettiğine dair Allah'a yemin eder misin?" dedi.
    Ben de: "Vallahi bununla sadece bir talak kastettim" dedim.
    Bunun üzerine: "O halde bu senin kastettiğin şekildedir!" buyurdu ve kadını ona geri verdi.
    O ise, hanımı ikinci kere Hz. Ömer (radıyallahu anh) zamanında, üçüncü kere de Hz. Osmân (radıyallahu anh) zamanında boşadı.”
    (Tirmizî, Talâk 2; Ebu Dâvud, Talâk 10 )


    Aynı zamanda bu hadisi bir lafızla üç kez boşamanın gerçekleşebileceğine dair delil olarak getirmişlerdir.
    Diğer yandan İbni Abbas’ın bir defada yapılan üç boşamayı kabul ettiğini belirtmiştik. Nitekim, kendisine gelerek; “Ben karımı yüz talakla boşadım, ne yapmam gerekir?” diye soran adama şöyle cevap vermiştir:

    “Eşin senden üç defa boş olmuş ve doksan yedi boşama ile de Allah'ın ayetlerini alaya almışsın” demiştir.
    (Malik, Muvatta,Talak 1)


    “Bir kimse, karısını iddeti içinde üç defa veya bir sözle üç defa boşasa, artık bu kadın başka bir koca ile evlenmedikçe ona helal olmaz”.
    (
    Beyhakî, es-Sunenu’l-Kubra, Haydarabad 1353 H., VII, 336).


    Hz. Hasan (r.anh.) hilafete seçildiğinde karısı Ayşe tebrik etmiş, Hz. Hasan sinirlenerek:
    Demek sen Hz. Ali'nin öldürülmüş olmasından dolayı seviniyorsun, Sen üç talakla boşsun’ diyerek üç talak gerçekleşmiştir.

    Daha sonra da Hz. Hasan(r.anh); Eğer ben; kişi karısını hayız haindeyken üç kez boşarsa veya belirsiz olarak üç kez boşarsa başka bir erkekle evleninceye kadar kendisine helal olmaz hadis-i şerifini işitmemiş olsaydım ona dönerdim buyurmuştur.
    Bu hadis-i şerif üç talakla ayrı ayrı veya toptan boşanan bir kadının hulle yapılmadıkça kocasına helal olmayacağını göstermektedir..
    (Hasen b. Ali, karısı Aişe el-Has'amiyye'yi boşamış, sonra pişmanlık duyup şöyle demiştir: "Eğer dedemin, "Karısını iddet içerisinde üç talakla boşayan bir kimse, bir daha ona dönemez" dediğini duymamış olsaydım, ona tekrar dönerdim")
    (Beyhakî, es-Sunenu'l-Kubrâ, VII, 257; el Heytemî, Mecmau'z-Zevâid, IV, 330).)


  13. 25.Mart.2012, 19:08
    7
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

    Soru
    İğlak halinde iken boşamanın geçerli olmayacağına" dair rivayet edilen hadisle amel etmek mümkün müdür?Veya şöyle sorayım:"Faraza bir kişi şiddetli bir kavganın sonunda eşine tallaktüki dese ve biraz sonra da dediğinden cidden nadim olsa ve o sırada asla boşamaya azmetmese talak vaki olur mu?Eğer gerçekten boşanma bu kadar basit ise neden boşanma halinde iki şahit istenmektedir?Fıkıh kitaplarında yer alan tartışmalardan sadra şifa bir görüş bulunduğuna inansaydım kesinlikle sormazdım.Mısırlı ,Ezher mezunu bir arkadaşla bu konuyu tartışırken ortaya çıkan bu konuda sizin görüşünüzü almanın yararlı olabileceğini düşündüm.Kitaplarınızdan bu konuda bir şey bulamadım.Normal insan halinden ayrı bir halde iken kişi basitce eşini boşayabilir mi?Yoksa ailenin ve çocukların emniyeti açısından boşamanın geçerli olması için şahitler huzurunda ve resmi tescil ile te’yid edilmesi mi gerekir?


    CEVAP:
    Bu problemi
    a) Kur'an'ın bir metin değil bir sözlü hitap olduğu,

    b) Bu olayın tahkiye yoluyla aktarılan bir olay olduğunu ve dolayısıyla "kelime" merkezli çözümlemelerle değil, hatta cümle merkezli çözümlemelerle değil, gaye ve makasıt merkezli çözümlemelerle halledileceği,

    c) aksine davranışın Hz. İbrahim'in istidlal hikayesi anlatılırken "Haza Rabbi"inden yola çıkarak onun bütün gök cisimlerine sırasıyla taptığını söylemenin işten bile olmadığını hatırlatırım.

    a) Kur'an'ın aile kurumuna verdiği değer istikrai bir okumayla
    okunduğunda bir seferde üç talakla boşama Kur'an'ın ruhuna aykırıdır.


    b) Bu yöntem Rasulullah döneminde bir kez bile uygulanmamıştır.
    Hatta buna benzer bir yöntemle eşinden ayrılan Abdullah b. Ömer'e Rasulullah "karına dön" buyurmuş ve bu talakı reddetmiştir.


    c) Bu talak türü Hz. Ömer döneminde biraz da "ağızlarının payını alsınlar, ders olsun" kabilinden cevaz verilmiş,
    daha sonraki tüm müctehid imamların görüşüne bu mesnet teşkil etmiştir.


    d) hepsinden önemlisi Kur'an bu konuda açık ve net hüküm koymuş (et-talaku merratan..) bu hüküm mücmel değil mufassaldır ve celidir.

    Buna göre boşama üç ay süren bir süreçtir ve erkeği yaptığı işin acısını tatmak ve terbiye etmeye dayalıdır.
    Bunun dışındaki bir boşama Hz. Peygamber'in hükmüyle reddedilmelidir.


    MUSTAFA İSLAMOĞLU

    --------------------------

    Mustafa İslmoğlu hocamız bu konuya güzel açıklık getirmiş
    Allah(c.c)ondan razı olsun



  14. 25.Mart.2012, 19:08
    7
    Silent and lonely rains
    Soru
    İğlak halinde iken boşamanın geçerli olmayacağına" dair rivayet edilen hadisle amel etmek mümkün müdür?Veya şöyle sorayım:"Faraza bir kişi şiddetli bir kavganın sonunda eşine tallaktüki dese ve biraz sonra da dediğinden cidden nadim olsa ve o sırada asla boşamaya azmetmese talak vaki olur mu?Eğer gerçekten boşanma bu kadar basit ise neden boşanma halinde iki şahit istenmektedir?Fıkıh kitaplarında yer alan tartışmalardan sadra şifa bir görüş bulunduğuna inansaydım kesinlikle sormazdım.Mısırlı ,Ezher mezunu bir arkadaşla bu konuyu tartışırken ortaya çıkan bu konuda sizin görüşünüzü almanın yararlı olabileceğini düşündüm.Kitaplarınızdan bu konuda bir şey bulamadım.Normal insan halinden ayrı bir halde iken kişi basitce eşini boşayabilir mi?Yoksa ailenin ve çocukların emniyeti açısından boşamanın geçerli olması için şahitler huzurunda ve resmi tescil ile te’yid edilmesi mi gerekir?


    CEVAP:
    Bu problemi
    a) Kur'an'ın bir metin değil bir sözlü hitap olduğu,

    b) Bu olayın tahkiye yoluyla aktarılan bir olay olduğunu ve dolayısıyla "kelime" merkezli çözümlemelerle değil, hatta cümle merkezli çözümlemelerle değil, gaye ve makasıt merkezli çözümlemelerle halledileceği,

    c) aksine davranışın Hz. İbrahim'in istidlal hikayesi anlatılırken "Haza Rabbi"inden yola çıkarak onun bütün gök cisimlerine sırasıyla taptığını söylemenin işten bile olmadığını hatırlatırım.

    a) Kur'an'ın aile kurumuna verdiği değer istikrai bir okumayla
    okunduğunda bir seferde üç talakla boşama Kur'an'ın ruhuna aykırıdır.


    b) Bu yöntem Rasulullah döneminde bir kez bile uygulanmamıştır.
    Hatta buna benzer bir yöntemle eşinden ayrılan Abdullah b. Ömer'e Rasulullah "karına dön" buyurmuş ve bu talakı reddetmiştir.


    c) Bu talak türü Hz. Ömer döneminde biraz da "ağızlarının payını alsınlar, ders olsun" kabilinden cevaz verilmiş,
    daha sonraki tüm müctehid imamların görüşüne bu mesnet teşkil etmiştir.


    d) hepsinden önemlisi Kur'an bu konuda açık ve net hüküm koymuş (et-talaku merratan..) bu hüküm mücmel değil mufassaldır ve celidir.

    Buna göre boşama üç ay süren bir süreçtir ve erkeği yaptığı işin acısını tatmak ve terbiye etmeye dayalıdır.
    Bunun dışındaki bir boşama Hz. Peygamber'in hükmüyle reddedilmelidir.


    MUSTAFA İSLAMOĞLU

    --------------------------

    Mustafa İslmoğlu hocamız bu konuya güzel açıklık getirmiş
    Allah(c.c)ondan razı olsun



  15. 25.Mart.2012, 19:20
    8
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

    SORU: Hocam ben ve eşim dinine bağlı inançlı insanlarız. Allah kabul etsin 5 vakit namazımızı ve ibadetlerimizi yerine getirmeye çalışıyoruz. Birbirimizi çok seviyoruz. 15 yıllık evliyiz. 2 çocuğumuz var Allah’a emanet. Hocam eşimle kavga ettik. Karşılıklı çok ağır sözler söyledik. Sinirli anımızda ağzımızdan olmadık laflar çıktı. Ama ben kendisine tek seferde 3 kez boş ol dedim. Yanımızda kimse yoktu şahit yoktu. Ama Allah biliyor boşamak için değil. Ne yaptığımı bilmediğim bir anda ağzımdan çıktı. Çok pişmanım. Eşim de pişman. Çok üzerine gittim diyor. Bazı sitelerden okuduğum şeyler kafamı karıştırdı. Hocam diyanete telefonla sordum. Kızgınlık ve sinirlilik anında söylendiği için 3 talak 1 talak yerine geçtiğini, nikahınızda bir kusur olmadığını birbirimize dönebileceğimizi söylediler. Bazı kaynaklarda ise 3 talak geçerli olduğu eşimle ancak hülle yolu ile tekrar nikah olabileceğimiz yazıyor. Bazı yerlerde ise sakınca olmadığı 3 temiz dönemde birleşme olmazsa nikahın düşeceği yazıyor. Hocam şu an çok çaresiz durumdayım. Çıkış yolumu bulamıyorum. Bizim durumumuz hakkında kısa ve öz bir bilgi vermenizi arz ediyorum. Biz ne yapmalıyız? Nikahımızın durumu nedir? Eşim artık benden boş mudur? Değerli bilgilerinizi en kısa sürede göndermeniz aile mutluluğumuz açısından önemlidir. Tekrar selam eder saygılar sunarım.


    CEVAP:
    Öncelikle, bu olayı kendinize iyi bir ders yapmanızı tavsiye ederim. Asla unutmayacağınız bir ders olsun.
    Şeytana uyup kendi mutluluğunuzu heder etmeyin. Diyanetten verdikleri cevapla hareket edebilirsiniz.
    Ama birinci boşama hakkınız kesinlikle gitmiş durumdadır.
    Artık daha riskli bir evliliğiniz olacak haberiniz olsun.
    Allah’a emanet olun.


    Nureddin Yıldız



  16. 25.Mart.2012, 19:20
    8
    Silent and lonely rains
    SORU: Hocam ben ve eşim dinine bağlı inançlı insanlarız. Allah kabul etsin 5 vakit namazımızı ve ibadetlerimizi yerine getirmeye çalışıyoruz. Birbirimizi çok seviyoruz. 15 yıllık evliyiz. 2 çocuğumuz var Allah’a emanet. Hocam eşimle kavga ettik. Karşılıklı çok ağır sözler söyledik. Sinirli anımızda ağzımızdan olmadık laflar çıktı. Ama ben kendisine tek seferde 3 kez boş ol dedim. Yanımızda kimse yoktu şahit yoktu. Ama Allah biliyor boşamak için değil. Ne yaptığımı bilmediğim bir anda ağzımdan çıktı. Çok pişmanım. Eşim de pişman. Çok üzerine gittim diyor. Bazı sitelerden okuduğum şeyler kafamı karıştırdı. Hocam diyanete telefonla sordum. Kızgınlık ve sinirlilik anında söylendiği için 3 talak 1 talak yerine geçtiğini, nikahınızda bir kusur olmadığını birbirimize dönebileceğimizi söylediler. Bazı kaynaklarda ise 3 talak geçerli olduğu eşimle ancak hülle yolu ile tekrar nikah olabileceğimiz yazıyor. Bazı yerlerde ise sakınca olmadığı 3 temiz dönemde birleşme olmazsa nikahın düşeceği yazıyor. Hocam şu an çok çaresiz durumdayım. Çıkış yolumu bulamıyorum. Bizim durumumuz hakkında kısa ve öz bir bilgi vermenizi arz ediyorum. Biz ne yapmalıyız? Nikahımızın durumu nedir? Eşim artık benden boş mudur? Değerli bilgilerinizi en kısa sürede göndermeniz aile mutluluğumuz açısından önemlidir. Tekrar selam eder saygılar sunarım.


    CEVAP:
    Öncelikle, bu olayı kendinize iyi bir ders yapmanızı tavsiye ederim. Asla unutmayacağınız bir ders olsun.
    Şeytana uyup kendi mutluluğunuzu heder etmeyin. Diyanetten verdikleri cevapla hareket edebilirsiniz.
    Ama birinci boşama hakkınız kesinlikle gitmiş durumdadır.
    Artık daha riskli bir evliliğiniz olacak haberiniz olsun.
    Allah’a emanet olun.


    Nureddin Yıldız



  17. 25.Mart.2012, 19:36
    9
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

    Biz Hanefi mezhebindeniz. Eşimle çok kötü kavga ettik. Çok kötü bir anımda ona tek seferde olmak üzere 3 kez "boş ol" dedim ama biz gerçekten dinimize bağlı insanlarız.

    5 vakit namazımızı kılıyoruz, ibadetlerimizi yapıyoruz. Sinirli anımda söyledim. Eşim de ben de çok pişmanız. Bizim durumumuz, mezhebimiz açısından nedir? Boşanmış olduk mu? Ne yapmamız gerekir? Çocuklarımız da var. Resmiyette zaten boşanmayı hiç düşünmüyoruz. Bazı sitelerde okudum, konu ile ilgili kafamız karıştı. Sade, kısa ve öz olarak durumumuzu anlatırsanız çok seviniriz. Durum çok ciddi. Daha kötü şeyler olmasından korkuyorum. (Rumuz: Çiçek)

    -CEVAP-

    Kur'ân'ın verdiği bilgiye göre boşamada hak "iki"dir. Üçüncüyü de söylediği an geri dönüşü olmaz. Âyetin meali şöyle:
    "Boşama iki defa olur; ondan sonrası ya iyilikle geçinmek ya da güzellikle bırakmaktır...
    İki boşamadan sonra erkek karısını üçüncü defa boşayacak olursa, bundan sonra, başka birisiyle evlenip boşanmadıkça, artık o kadın ona helâl olmaz. İkinci kocası da onu boşadığı takdirde, eğer Allah'ın çizdiği sınırları gözetecekleri kanısında iseler, tekrar birleşmelerinde bir günah yoktur. İşte bunlar Allah'ın çizdiği sınırlardır ki, bilmek isteyenler için böyle açıklıyor." (Bakara, 2:229-230)
    Ayette geçen "iki boşama"dan maksat, İslam hukukuna göre, kadının üç talakı/boşanma hakkı vardır. Birinci ve ikinci boşama bir uyarı anlamındadır.
    Erkek üçüncü talakı da verdikten sonra artık eşine dönme imkânı ortadan kalkmış sayılıyor. Erkeğin bu talakları temizlik süresi olan birer ay aralıkla vermesi gerekiyor.
    ***
    Sünnete göre, şiddetli geçimsizlik yaşayan çiftler evli kalmanın bir anlamı kalmayıp evlilik bir işkenceye dönüşmüşse, artık boşanmaktan başka bir çare de yoksa birer ay aralıkla birer "talak" verilir.
    Her talak arası bir aylık bir zaman dilimi taşıdığı için, ola ki karı koca pişmanlık duyarlar da tekrar birleşme kapısı açık kalsın. Fakat ikinci talakı verdikten sonra herhangi bir değişiklik yoksa erkek üçüncü talakı da verir, böylece tekrar dönmemek üzere boşanmış olurlar.
    Fakat çoğu insan bunu bilmediği için, bilse de öfkesine hakim olamayıp bir an önce "rahatlamak" için üç talakı birden veriyor, üç hakkını bir anda kullanıyor. Geri dönüşü olmayan bir karara varıyor. Bu şekilde boşamak bid'attır, sünnete aykırıdır. Ama hüküm geçerlidir.
    Buna göre içinde Hanefi mezhebinin de bulunduğu dört mezhebe ve İslâm hukukçularının büyük çoğunluğuna göre, aynı anda veya aynı temizlik süresi içinde verilen üç talak, üç talâk olarak geçerli olur. Böylece koca bütün boşanma haklarını kullanmış sayılır.
    Bendeniz prensip olarak bu hükmü ağırlıklı olduğunu gördüğüm için, bu ortak görüşü kabul ediyorum.
    Fakat çok az sayıda bazı müçtehitlere göre, aynı anda veya aynı temizlik süresi içinde verilen üç talak bir talak olarak kabul edilir. Bu durumda eşler isterlerse belirli şartlarla evlilik birliğine geri dönebilirler.
    Din İşleri Yüksek Kurulu bu hükmü esas alıyor, üç talakı bir talak kabul ederek görüş bildiriyor.
    Sevdiğim kadınla cennette olur muyum?
    Evli bir erkek bekâr bir bayana, bekâr bayan da evli bir erkeğe gönül verirse ve ikisi de iffetlerini muhafaza edip dünyada bu konuyu konuşmasalar; daha sonra bu bayan başka biriyle evlendiğinde âhiret hayatında gönül verdiği erkeğe eş olur mu? (Rumuz: Selçuk)
    Bunu kimse bilemez, tahmin edemez, bir şey de söyleyemez. Dünya ölçüsüyle âhireti ve cennet hayatını anlamak, kıyaslamak ne kadar mümkündür ve ne kadar geçerlidir?
    Bir kere kimin cennete gideceği veya gidemeyeceği kesin değildir. İkincisi¸ gitse bile cennette kendi eşiyle mi olacak yoksa cennetlik bir başka kadınla mı cennet hayatı yaşayacak, o da belli değildir.
    Burada böyle bir düşünceye kapılmaktan ziyade, bizi cennete taşıyacak hangi amellerle ve ibadetlerle meşgulüz? Onun gayreti içine girmeli. Cennete gittikten sonra o bayanla mı, ondan daha iyisiyle mi birlikte olunacak, o âlemin meselesidir, oranın şartları ve kuralları geçerlidir.
    Şimdiden bunun "derdine düşmek" bir hülya ve hayalden öte bir şey değildir.



    Mehmet Paksu hoca...


  18. 25.Mart.2012, 19:36
    9
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Biz Hanefi mezhebindeniz. Eşimle çok kötü kavga ettik. Çok kötü bir anımda ona tek seferde olmak üzere 3 kez "boş ol" dedim ama biz gerçekten dinimize bağlı insanlarız.

    5 vakit namazımızı kılıyoruz, ibadetlerimizi yapıyoruz. Sinirli anımda söyledim. Eşim de ben de çok pişmanız. Bizim durumumuz, mezhebimiz açısından nedir? Boşanmış olduk mu? Ne yapmamız gerekir? Çocuklarımız da var. Resmiyette zaten boşanmayı hiç düşünmüyoruz. Bazı sitelerde okudum, konu ile ilgili kafamız karıştı. Sade, kısa ve öz olarak durumumuzu anlatırsanız çok seviniriz. Durum çok ciddi. Daha kötü şeyler olmasından korkuyorum. (Rumuz: Çiçek)

    -CEVAP-

    Kur'ân'ın verdiği bilgiye göre boşamada hak "iki"dir. Üçüncüyü de söylediği an geri dönüşü olmaz. Âyetin meali şöyle:
    "Boşama iki defa olur; ondan sonrası ya iyilikle geçinmek ya da güzellikle bırakmaktır...
    İki boşamadan sonra erkek karısını üçüncü defa boşayacak olursa, bundan sonra, başka birisiyle evlenip boşanmadıkça, artık o kadın ona helâl olmaz. İkinci kocası da onu boşadığı takdirde, eğer Allah'ın çizdiği sınırları gözetecekleri kanısında iseler, tekrar birleşmelerinde bir günah yoktur. İşte bunlar Allah'ın çizdiği sınırlardır ki, bilmek isteyenler için böyle açıklıyor." (Bakara, 2:229-230)
    Ayette geçen "iki boşama"dan maksat, İslam hukukuna göre, kadının üç talakı/boşanma hakkı vardır. Birinci ve ikinci boşama bir uyarı anlamındadır.
    Erkek üçüncü talakı da verdikten sonra artık eşine dönme imkânı ortadan kalkmış sayılıyor. Erkeğin bu talakları temizlik süresi olan birer ay aralıkla vermesi gerekiyor.
    ***
    Sünnete göre, şiddetli geçimsizlik yaşayan çiftler evli kalmanın bir anlamı kalmayıp evlilik bir işkenceye dönüşmüşse, artık boşanmaktan başka bir çare de yoksa birer ay aralıkla birer "talak" verilir.
    Her talak arası bir aylık bir zaman dilimi taşıdığı için, ola ki karı koca pişmanlık duyarlar da tekrar birleşme kapısı açık kalsın. Fakat ikinci talakı verdikten sonra herhangi bir değişiklik yoksa erkek üçüncü talakı da verir, böylece tekrar dönmemek üzere boşanmış olurlar.
    Fakat çoğu insan bunu bilmediği için, bilse de öfkesine hakim olamayıp bir an önce "rahatlamak" için üç talakı birden veriyor, üç hakkını bir anda kullanıyor. Geri dönüşü olmayan bir karara varıyor. Bu şekilde boşamak bid'attır, sünnete aykırıdır. Ama hüküm geçerlidir.
    Buna göre içinde Hanefi mezhebinin de bulunduğu dört mezhebe ve İslâm hukukçularının büyük çoğunluğuna göre, aynı anda veya aynı temizlik süresi içinde verilen üç talak, üç talâk olarak geçerli olur. Böylece koca bütün boşanma haklarını kullanmış sayılır.
    Bendeniz prensip olarak bu hükmü ağırlıklı olduğunu gördüğüm için, bu ortak görüşü kabul ediyorum.
    Fakat çok az sayıda bazı müçtehitlere göre, aynı anda veya aynı temizlik süresi içinde verilen üç talak bir talak olarak kabul edilir. Bu durumda eşler isterlerse belirli şartlarla evlilik birliğine geri dönebilirler.
    Din İşleri Yüksek Kurulu bu hükmü esas alıyor, üç talakı bir talak kabul ederek görüş bildiriyor.
    Sevdiğim kadınla cennette olur muyum?
    Evli bir erkek bekâr bir bayana, bekâr bayan da evli bir erkeğe gönül verirse ve ikisi de iffetlerini muhafaza edip dünyada bu konuyu konuşmasalar; daha sonra bu bayan başka biriyle evlendiğinde âhiret hayatında gönül verdiği erkeğe eş olur mu? (Rumuz: Selçuk)
    Bunu kimse bilemez, tahmin edemez, bir şey de söyleyemez. Dünya ölçüsüyle âhireti ve cennet hayatını anlamak, kıyaslamak ne kadar mümkündür ve ne kadar geçerlidir?
    Bir kere kimin cennete gideceği veya gidemeyeceği kesin değildir. İkincisi¸ gitse bile cennette kendi eşiyle mi olacak yoksa cennetlik bir başka kadınla mı cennet hayatı yaşayacak, o da belli değildir.
    Burada böyle bir düşünceye kapılmaktan ziyade, bizi cennete taşıyacak hangi amellerle ve ibadetlerle meşgulüz? Onun gayreti içine girmeli. Cennete gittikten sonra o bayanla mı, ondan daha iyisiyle mi birlikte olunacak, o âlemin meselesidir, oranın şartları ve kuralları geçerlidir.
    Şimdiden bunun "derdine düşmek" bir hülya ve hayalden öte bir şey değildir.



    Mehmet Paksu hoca...


  19. 25.Mart.2012, 19:42
    10
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

    ha birde Mustafa islamoğlundan getirdigin delil normal olarak senin önceden yazdıgın talak kısmınıda inkar etmiş olmuyormu. birde güzel anlatmış diyorsunda ne anlatmış onu merak ettim .


  20. 25.Mart.2012, 19:42
    10
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    ha birde Mustafa islamoğlundan getirdigin delil normal olarak senin önceden yazdıgın talak kısmınıda inkar etmiş olmuyormu. birde güzel anlatmış diyorsunda ne anlatmış onu merak ettim .


  21. 25.Mart.2012, 20:08
    11
    Ufkuaçık
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Ekim.2008
    Üye No: 35628
    Mesaj Sayısı: 693
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 57

    Cevap: Baba evine gidersen şart olsun seni ben getirmem diyen koca eşini boşamış olur mu?

    Soru
    Eşimle tartışmalarımız oluyor. Kızkınlık esnasında "beğenmiyorsan babanın evine gidersin" gibi şeyler söylüyorum. Ama kesinlikle boşamak gibi bir niyetim yok. Sadece korkutmak için bu gibi sözleri söylüyorum. Bu durumda talak vaki olur mu?

    Cevap

    Bismillahirrahmanirrahim


    Bu sözü boşama kastı olmaksızın söylediğiniz için, talak vaki olmaz.

    Fakat boşama, istememe manası çıkabilecek bu gibi kinayeli sözlerden son derece uzak durmak gerekir. Unutmayalım ki boşamanın şakası da ciddidir, ciddisi de ciddidir. Aynen tabancanın tetiği gibidir.

    Selam Ve Dua ile

    MEHMET TALU HOCAEFENDİ..



  22. 25.Mart.2012, 20:08
    11
    Devamlı Üye
    Soru
    Eşimle tartışmalarımız oluyor. Kızkınlık esnasında "beğenmiyorsan babanın evine gidersin" gibi şeyler söylüyorum. Ama kesinlikle boşamak gibi bir niyetim yok. Sadece korkutmak için bu gibi sözleri söylüyorum. Bu durumda talak vaki olur mu?

    Cevap

    Bismillahirrahmanirrahim


    Bu sözü boşama kastı olmaksızın söylediğiniz için, talak vaki olmaz.

    Fakat boşama, istememe manası çıkabilecek bu gibi kinayeli sözlerden son derece uzak durmak gerekir. Unutmayalım ki boşamanın şakası da ciddidir, ciddisi de ciddidir. Aynen tabancanın tetiği gibidir.

    Selam Ve Dua ile

    MEHMET TALU HOCAEFENDİ..



  23. 20.Temmuz.2015, 03:38
    12
    Misafir

    Karıma vana gidersen boşsun dedim giderse boş olur mu

    Karıma vana gidersen benden boşsun dedim boş olur mu


  24. 20.Temmuz.2015, 03:38
    12
    hakan nazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    hakan nazan
    Misafir
    Karıma vana gidersen benden boşsun dedim boş olur mu





+ Yorum Gönder
Git 12 Son