Konusunu Oylayın.: Kur'a-ı Kerim,e el basıp üzerine yemin etmenin kefareti nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kur'a-ı Kerim,e el basıp üzerine yemin etmenin kefareti nedir?
  1. 23.Mart.2012, 15:38
    1
    Misafir

    Kur'a-ı Kerim,e el basıp üzerine yemin etmenin kefareti nedir?






    Kur'a-ı Kerim,e el basıp üzerine yemin etmenin kefareti nedir? Mumsema Kuranı kerıme el basmaqın keffaretı nedır ne yapmalıyımkı allahın kazabına gelmeyım ama mecbur kuranı kerıme el basmalıyım ama o ıshı yapmıshım ama yapmamıwım deye yalan yemın etmelıyım mecburum buna


  2. 23.Mart.2012, 15:38
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Kuranı kerıme el basmaqın keffaretı nedır ne yapmalıyımkı allahın kazabına gelmeyım ama mecbur kuranı kerıme el basmalıyım ama o ıshı yapmıshım ama yapmamıwım deye yalan yemın etmelıyım mecburum buna


    Benzer Konular

    - Kur'an'ın üzerine el basarak yalan yere yemin etmenin günahı nedir?

    - Doğru ve yalan ile Kurana el basıp yemin etmenin kefaredti nedir

    - Doğmamış yeğenimin üzerine yemin etmenin kefareti

    - Kuran üzerine yemin etmenin hükmü nedir

    - Çocuk üzerine yalan yere yemin etmenin cezası nedir ?

  3. 23.Mart.2012, 16:44
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Kur'a-ı Kerim,e el basıp üzerine yemin etmenin kefareti nedir?




    Yalan yere yemin etmek büyük günahtır
    bunun kefareti yoktur ve cezasının büyük olduğu bildirilmiştir.
    ne olursa olsun bu yemini yapmayınız
    konu ile ilgili eklenen yazıyı okumanızı tavsiye ederiz kardeş

    ------------------------------


    Yalan yere yemin, vakıaya aykırı olan bir şeyin doğruluğuna yemin etmek.

    Yalan yere yemin eden kişi, Allah'ı yeminine şahid göstererek insanları kandırmak istediği için O'nun mukaddes adını istismar etmekte, O'na iftirada bulunmaktadır. Bu nedenle Hz. Peygamber (asm), büyük günahların en büyüklerinden birinin de yalan yemin olduğunu söylemiştir. (Buharî, Edeb, 6).

    "Birbirinizi aldatmak için (yalan) yemin etmeyin, bu yüzden yere sağlam basan ayak sürçebilir
    ve Allah yolundan alıkoymanıza karşılık kötü bir azab tadarsınız. Bunun için size (ahirette de) büyük bir azab vardır." (Nahl,16/94)

    âyeti, yalan yeminin cezasının ilahî azab olduğunu belirtmektedir.

    Bir kimse geleceğe yönelik yaptığı bir yemini bozduğunda, kefaretini ödemek suretiyle yeminin günahından kurtulur (bk. Yemin Keffareti); fakat yalan yemin öyle büyük bir günahtır ki, onun cezasını keffaret dahi düşüremeyeceği için, yalan yeminde keffaret olmaz. Böyle bir günah işleyen kişi, yalanına şahid gösterdiği Allah'a tövbe etmeli, af dilemeli ve bir daha bu günahı işlememelidir. Onun günahını ancak Allah affedebilir.

    Yalan yeminle başkalarının hakkı alınmışsa, velev ki bu kanun yoluyla olsun, ikinci bir günah daha işlenmiş olur. Haksız yere elde edilen bu hak, sahibine ödenmedikçe tövbe ile kurtuluş olmaz.

    Mesela bir kimse, ödemediği borcunu bile bile "ödedim" diye yemin etse, karşı taraf da alacağını isbat edemese ve hâkim, yalan yemin edenin borçsuz olduğuna hükmetse, bu kişi iki büyük günahı birden işlemiş olur.

    Bir de dikkatsizlik, kötü alışkanlık, hata... gibi sebeplerle yalan yere yemin etmek durumuna düşülür. Şüphesiz ki bunun günahı diğeri gibi değildir. Fakat gelişigüzel, lüzumsuz yere Allah'ın adını anmak da bir günahtır. Bu nedenle dile hakim olmalı, yemini alışkanlık haline getirmemeli, ancak çok önemli durumlarda yemin etmelidir.

    Yeminde niyet, yemin ettirenin maksadına göredir. Bu nedenle, yemin eden kişi kalbinden başka şeyleri geçirerek yemin ederse, yine yalan yemin etmiş olur. Mesela, Ahmed'e olan borcu için yemin ettirilen kişi, Mehmed'e ödemiş olduğu borcu kasdederek, "borcumu ödedim" diye yemin ederse, yalan yemin etmiş olur.

    Akif KÖTEN, Şamil İslam Ans.



  4. 23.Mart.2012, 16:44
    2
    Silent and lonely rains



    Yalan yere yemin etmek büyük günahtır
    bunun kefareti yoktur ve cezasının büyük olduğu bildirilmiştir.
    ne olursa olsun bu yemini yapmayınız
    konu ile ilgili eklenen yazıyı okumanızı tavsiye ederiz kardeş

    ------------------------------


    Yalan yere yemin, vakıaya aykırı olan bir şeyin doğruluğuna yemin etmek.

    Yalan yere yemin eden kişi, Allah'ı yeminine şahid göstererek insanları kandırmak istediği için O'nun mukaddes adını istismar etmekte, O'na iftirada bulunmaktadır. Bu nedenle Hz. Peygamber (asm), büyük günahların en büyüklerinden birinin de yalan yemin olduğunu söylemiştir. (Buharî, Edeb, 6).

    "Birbirinizi aldatmak için (yalan) yemin etmeyin, bu yüzden yere sağlam basan ayak sürçebilir
    ve Allah yolundan alıkoymanıza karşılık kötü bir azab tadarsınız. Bunun için size (ahirette de) büyük bir azab vardır." (Nahl,16/94)

    âyeti, yalan yeminin cezasının ilahî azab olduğunu belirtmektedir.

    Bir kimse geleceğe yönelik yaptığı bir yemini bozduğunda, kefaretini ödemek suretiyle yeminin günahından kurtulur (bk. Yemin Keffareti); fakat yalan yemin öyle büyük bir günahtır ki, onun cezasını keffaret dahi düşüremeyeceği için, yalan yeminde keffaret olmaz. Böyle bir günah işleyen kişi, yalanına şahid gösterdiği Allah'a tövbe etmeli, af dilemeli ve bir daha bu günahı işlememelidir. Onun günahını ancak Allah affedebilir.

    Yalan yeminle başkalarının hakkı alınmışsa, velev ki bu kanun yoluyla olsun, ikinci bir günah daha işlenmiş olur. Haksız yere elde edilen bu hak, sahibine ödenmedikçe tövbe ile kurtuluş olmaz.

    Mesela bir kimse, ödemediği borcunu bile bile "ödedim" diye yemin etse, karşı taraf da alacağını isbat edemese ve hâkim, yalan yemin edenin borçsuz olduğuna hükmetse, bu kişi iki büyük günahı birden işlemiş olur.

    Bir de dikkatsizlik, kötü alışkanlık, hata... gibi sebeplerle yalan yere yemin etmek durumuna düşülür. Şüphesiz ki bunun günahı diğeri gibi değildir. Fakat gelişigüzel, lüzumsuz yere Allah'ın adını anmak da bir günahtır. Bu nedenle dile hakim olmalı, yemini alışkanlık haline getirmemeli, ancak çok önemli durumlarda yemin etmelidir.

    Yeminde niyet, yemin ettirenin maksadına göredir. Bu nedenle, yemin eden kişi kalbinden başka şeyleri geçirerek yemin ederse, yine yalan yemin etmiş olur. Mesela, Ahmed'e olan borcu için yemin ettirilen kişi, Mehmed'e ödemiş olduğu borcu kasdederek, "borcumu ödedim" diye yemin ederse, yalan yemin etmiş olur.

    Akif KÖTEN, Şamil İslam Ans.






+ Yorum Gönder