Konusunu Oylayın.: Cemel Vakası nedir ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Cemel Vakası nedir ?
  1. 18.Mart.2012, 00:41
    1
    Misafir

    Cemel Vakası nedir ?






    Cemel Vakası nedir ? Mumsema Cemel Vakası nedir ?


  2. 18.Mart.2012, 00:41
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 18.Mart.2012, 10:56
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: Cemel Vakası nedir ?




    CEMEL VAK'ASI
    36/656 tarihinde dördüncü halife emirü'l-Müminin Hz Ali ile Hz Âise taraftarlari arasinda Basra dolaylarinda meydana gelen çatisma
    Üçüncü Rasid halife Hz Osman (ra)'in sehit edilmesinden sonra üç-bes gün anarsi hüküm sürdü Hz Osman'i sehit eden âsiler ortama hâkimdiler Bunlar bir an önce, Hz Osman'in yerine birini hilâfete getirmek istiyorlardi Fakat kime müracaat ettilerse hep red cevabi aldilar Hz Ali de, kendisine geldikleri zaman onlari huzurundan uzaklastirmisti: Âsiler hayrete düsmüsler, ne yapacaklarini sasirmislardi Devlet baskani tayin olunmadan dönecek olurlarsa ihtilafin çok daha fazla alevlenecegini biliyorlardi Bunun üzerine Medine ahalisini toplayarak, onlara bir halife seçmelerini, aksi takdirde Hz Ali, Talha, Zübeyr ve daha baska kimseleri de öldüreceklerini söyleyerek, onlara bir gün mühlet verdiler Bunun üzerine Medine halki Hz Ali'ye müracaat edip, ona bey'at etmek istediklerini bildirdiler Hz Ali, Muhâcirler'le Ensâr'in bu teklifini reddetmek istediyse de devamli israrlar karsisinda bunu kabul etmek zorunda kaldi Neticede Hz Ali'ye bey'at edildi ve âsiler Hz Talha ile Hz Zübeyr'i de getirterek onlarin da Hz Ali'ye bey'at etmelerini sagladilar Bu sûretle, hicretin otuzbesinci yili yirmibir Zilhicce Pazartesi günü Hz Ali'ye bey'at edildi
    Hz Ali'ye bey'at edildikten sonra yapilacak ilk is; Hz Osman'in katillerini bulmak ve bunlarin cezalarini vermekti Bu hususta tahkikata baslanmisti Fakat katiller kesin olarak belirlenemedigi için, ser'an cürüm sabit olamamisti Bu durum karsisinda bir sey yapilamazdi Hz Talha ile Hz Zübeyr, Hz Ali'yi ziyaret ederek ondan katillerin yakalanmasini istemislerdi Hz Ali, onlara durumu izah etmis, fakat ikisi de ikna olmamislardi Ortam son derece karisikti Bu arada Numan b Besir, Hz Osman'in sehadeti esnasinda giydigi gömlek ile o sirada zevcesi Nâile'nin dogranan parmaklarini alip sam'a götürdü Muaviye, bu kanli gömlegi ve kesik parmaklari teshir ederek, herkesin galeyanini kat kat artirmak maksadiyla mescide asti Diger taraftan Hz Osman'in katline sebep olanlar hâlâ Medine'de bulunuyorlardi Bunlarin bir an evvel oradan uzaklastirilmasi gerekiyordu
    Hz Ali'nin karsi karsiya kaldigi zorluklar gerçekten çok büyüktü Diger taraftan Medine'de toplanan âsilerin mühim bir kismi "Sebeiyye" firkasina mensuptu Bu islâm düsmani grubun reisi olan Abdullah b Sebe, islâm'i içinden yikmayi hedef alan bir Yahudi dönmesi idi Bunun maksadi; islâmiyet'in saf, berrak, akil ve kalbi tatmin eden akidelerini ifsat edip müslümanligi çigirindan çikarmak müslümanlari türlü türlü gruplara ayirarak birbirleriyle didismeye ve bogusmaya sevketmekti Hz Osman (ra) devrindeki karisiklik, bu müfsidin ifsatlari için uygun bir zemin teskil etmisti Hz Ali'nin âsileri dagitmak istemesi ibn Sebe taraftarlarinin hosuna gitmedigi için bunlar Hz Ali'nin emrine muhalefet etmisler; diger Araplar da onlara uymuslardi
    Bu karisik durum karsisinda problemleri artiran ve buhranin vehâmetini doruguna vardiran bir hareket daha basladi Hz Âise, hac farizasini ifâ etmek üzere Medine'den Mekke'ye gitmis, hac ibadetini ifâ ederek Medine'ye dönerken, Hz Osman'in sehit edildigi haberini almisti Bunun üzerine Medine'ye gidecegi yerde Mekke'ye geri döndü Çünkü Medine'de facianin dogurdugu karisikliklar, bocalamalar devam ediyordu Mekkeliler, Hz Âise'ye durumu sorduklari zaman, Hz Âise, Hz Osman'in mazlum olarak öldürüldügünü, Medine'de fesat ocaginin bütün ufku karartacak sekilde tüttügünü, mazlum ve sehit Osman'in kaninin heder olmamasi gerektigini, katillerin mutlaka cezaya çarptirilmalari ve ser'i hüküm ve kisas emirlerinin uygulanmasinin icap ettigini söylemisti
    Hz Talha ile Hz Zübeyr de Mekke'ye gelmisler, Medine'deki durumu Hz Âise'ye anlatmislardi Bu olaylar Hz Âise'nin fikir ve kanaatini kuvvetlendirmis, o da mazlum ve sehid Hz Osman'in intikamini almak için herkesi toplanmaya ve bir araya gelmeye çagirmisti
    Hz Ali, muhaliflerinin Mekke'deki hazirliklarindan haberdar olunca, onlardan evvel Irak'a varmak, Irak'a hâkim olmak, Beytû'l-Mal'in muhalifler eline düsmesini engellemek istedi Ensâr, Hz Ali'nin Medine'den ayrilmasini uygun görmüyordu Hz Ali, muhâlifler kendisinden önce Irak'a girecek olurlarsa yeni yeni problemlerin
    ortaya çikmasindan endise ettigini, Irak'in nüfuzca kesif ve beytü'l-mâl'inin zengin olmasindan ötürü bir müddet orada bulunmanin daha iyi olacagini söylemisti


  4. 18.Mart.2012, 10:56
    2
    Hüvel Baki..



    CEMEL VAK'ASI
    36/656 tarihinde dördüncü halife emirü'l-Müminin Hz Ali ile Hz Âise taraftarlari arasinda Basra dolaylarinda meydana gelen çatisma
    Üçüncü Rasid halife Hz Osman (ra)'in sehit edilmesinden sonra üç-bes gün anarsi hüküm sürdü Hz Osman'i sehit eden âsiler ortama hâkimdiler Bunlar bir an önce, Hz Osman'in yerine birini hilâfete getirmek istiyorlardi Fakat kime müracaat ettilerse hep red cevabi aldilar Hz Ali de, kendisine geldikleri zaman onlari huzurundan uzaklastirmisti: Âsiler hayrete düsmüsler, ne yapacaklarini sasirmislardi Devlet baskani tayin olunmadan dönecek olurlarsa ihtilafin çok daha fazla alevlenecegini biliyorlardi Bunun üzerine Medine ahalisini toplayarak, onlara bir halife seçmelerini, aksi takdirde Hz Ali, Talha, Zübeyr ve daha baska kimseleri de öldüreceklerini söyleyerek, onlara bir gün mühlet verdiler Bunun üzerine Medine halki Hz Ali'ye müracaat edip, ona bey'at etmek istediklerini bildirdiler Hz Ali, Muhâcirler'le Ensâr'in bu teklifini reddetmek istediyse de devamli israrlar karsisinda bunu kabul etmek zorunda kaldi Neticede Hz Ali'ye bey'at edildi ve âsiler Hz Talha ile Hz Zübeyr'i de getirterek onlarin da Hz Ali'ye bey'at etmelerini sagladilar Bu sûretle, hicretin otuzbesinci yili yirmibir Zilhicce Pazartesi günü Hz Ali'ye bey'at edildi
    Hz Ali'ye bey'at edildikten sonra yapilacak ilk is; Hz Osman'in katillerini bulmak ve bunlarin cezalarini vermekti Bu hususta tahkikata baslanmisti Fakat katiller kesin olarak belirlenemedigi için, ser'an cürüm sabit olamamisti Bu durum karsisinda bir sey yapilamazdi Hz Talha ile Hz Zübeyr, Hz Ali'yi ziyaret ederek ondan katillerin yakalanmasini istemislerdi Hz Ali, onlara durumu izah etmis, fakat ikisi de ikna olmamislardi Ortam son derece karisikti Bu arada Numan b Besir, Hz Osman'in sehadeti esnasinda giydigi gömlek ile o sirada zevcesi Nâile'nin dogranan parmaklarini alip sam'a götürdü Muaviye, bu kanli gömlegi ve kesik parmaklari teshir ederek, herkesin galeyanini kat kat artirmak maksadiyla mescide asti Diger taraftan Hz Osman'in katline sebep olanlar hâlâ Medine'de bulunuyorlardi Bunlarin bir an evvel oradan uzaklastirilmasi gerekiyordu
    Hz Ali'nin karsi karsiya kaldigi zorluklar gerçekten çok büyüktü Diger taraftan Medine'de toplanan âsilerin mühim bir kismi "Sebeiyye" firkasina mensuptu Bu islâm düsmani grubun reisi olan Abdullah b Sebe, islâm'i içinden yikmayi hedef alan bir Yahudi dönmesi idi Bunun maksadi; islâmiyet'in saf, berrak, akil ve kalbi tatmin eden akidelerini ifsat edip müslümanligi çigirindan çikarmak müslümanlari türlü türlü gruplara ayirarak birbirleriyle didismeye ve bogusmaya sevketmekti Hz Osman (ra) devrindeki karisiklik, bu müfsidin ifsatlari için uygun bir zemin teskil etmisti Hz Ali'nin âsileri dagitmak istemesi ibn Sebe taraftarlarinin hosuna gitmedigi için bunlar Hz Ali'nin emrine muhalefet etmisler; diger Araplar da onlara uymuslardi
    Bu karisik durum karsisinda problemleri artiran ve buhranin vehâmetini doruguna vardiran bir hareket daha basladi Hz Âise, hac farizasini ifâ etmek üzere Medine'den Mekke'ye gitmis, hac ibadetini ifâ ederek Medine'ye dönerken, Hz Osman'in sehit edildigi haberini almisti Bunun üzerine Medine'ye gidecegi yerde Mekke'ye geri döndü Çünkü Medine'de facianin dogurdugu karisikliklar, bocalamalar devam ediyordu Mekkeliler, Hz Âise'ye durumu sorduklari zaman, Hz Âise, Hz Osman'in mazlum olarak öldürüldügünü, Medine'de fesat ocaginin bütün ufku karartacak sekilde tüttügünü, mazlum ve sehit Osman'in kaninin heder olmamasi gerektigini, katillerin mutlaka cezaya çarptirilmalari ve ser'i hüküm ve kisas emirlerinin uygulanmasinin icap ettigini söylemisti
    Hz Talha ile Hz Zübeyr de Mekke'ye gelmisler, Medine'deki durumu Hz Âise'ye anlatmislardi Bu olaylar Hz Âise'nin fikir ve kanaatini kuvvetlendirmis, o da mazlum ve sehid Hz Osman'in intikamini almak için herkesi toplanmaya ve bir araya gelmeye çagirmisti
    Hz Ali, muhaliflerinin Mekke'deki hazirliklarindan haberdar olunca, onlardan evvel Irak'a varmak, Irak'a hâkim olmak, Beytû'l-Mal'in muhalifler eline düsmesini engellemek istedi Ensâr, Hz Ali'nin Medine'den ayrilmasini uygun görmüyordu Hz Ali, muhâlifler kendisinden önce Irak'a girecek olurlarsa yeni yeni problemlerin
    ortaya çikmasindan endise ettigini, Irak'in nüfuzca kesif ve beytü'l-mâl'inin zengin olmasindan ötürü bir müddet orada bulunmanin daha iyi olacagini söylemisti


  5. 18.Mart.2012, 10:56
    3
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: Cemel Vakası nedir ?

    Bundan sonra Hz Ali yola çikmis, Zukar mevkiine geldigi zaman, Hz Talha ile Hz Zübeyr'in Basra'ya yaklastiklarini, Benu Saad kabilesi ile hemen hemen bütün Basra'nin onlara iltihak ettigini haber almisti Hz Ali, Zukar'da kalarak oglu Hasan'i Ammâr b Yâsir ile birlikte Kûfe'ye gönderdi Hz Hasan, Kûfe'ye varinca, vali Ebû Musa el-Es'arî onu iyi karsiladi Hz Hasan, mescidde minbere çikarak Hz Ali'nin dâvâsini müdafaa etti ve Talha ile Zübeyr'in ona bey'at ettiklerini söyledi Bu konusmasinin sonunda kendisinin Basra'dan gidecegini, katilmak isteyenlerin onunla birlikte gelebilecegini ilân etti Hz Hasan, kendisine iltihak eden dokuz bin kisilik bir kuvvetle geri döndü Bu dönüs ve hareket esnasinda karsilikli mücadeleler, siddetli tartismalar meydana gelmisti
    Hz Ali, ordusunu bu sekilde takviye ettikten sonra Zukar mevkiinden Basra'ya dogru hareket etti Hz Ali, maiyetinde olan el-Ka'ka' b Amr'i çagirarak Basra'ya gönderdi Ona iki taraf arasinda mücadele ve çatismanin meydana gelmesine engel olacak çareyi bulmasini tavsiye etti el-Ka'ka' b Amr, Hz Âise, Talha ve Zübeyr ile görüsmüs, onlari ümmetin birligini bozmama konusunda ikna etmisti Hz Âise ile Hz Talha ve Hz Zübeyr, el-Ka'ka'in önerilerini kabul ettiler Hz Ali de bu fikirdeyse, bu isin baris ile neticelenecegini söylediler Hz Ali, el-Ka'ka'in bu basarilarindan son derece memnun oldu Diger taraftan bu sirada Basralilar Kûfelilerle temas etmis, iki tarafta da baris ve fitneyi yok etme düsüncesi hakim olmustu
    Ertesi gün, Hz Ali hareket ederek Abdülkaysogullari kabilesine ugradi Bu kabile de ona ittihak etti Oradan Zaviye'ye vardi Zaviye'den de Basra'ya hareket etti Esasen herkes barisi gayet tabii bir durum olarak görüyordu Onun için Hz Ali'nin Basra'ya gelisi, barisin tahakkukuna yönelik bir hareket olarak telakki olunmus, herkes son derece huzurlu bir sekilde uyumustu ibn Sebe ile yandaslari, herkes uyuduktan sonra Hz Âise'nin tarafina hücum etti iki taraf ta kendilerini karsi hücumuna ugramis gibi görmüslerdi Hz Ali, her tarafa memurlar gönderdi Ne oldugunu anlamak istiyordu Diger taraftan Kâab b Sûr Hz Âise'yi uyandirmis, Hz Âise, devesine binerek çarpismalarin basladigi yere gelmisti Hz Ali kendi tarafini savasmaktan alikoyuyor, Hz Âise kendi tarafini teskin etmeye çalisiyordu Fakat bir kere ok yaydan firlamis bulunuyordu Vurusmanin en hararetli aninda Hz Ali atini sürerek savas meydaninin ortasina geldi Hz Zübeyr'i çagirip, ona Rasûl-i Ekrem (sas)'in: Bir gün Ali ile Zübeyr arasinda bir ihtilafin meydana gelecegini ve bu ihtilafta Zübeyr'in haksiz olacagini" söyledigini hatirlatmisti Bunun üzerine Hz Zübeyr geri çekildi Hz Talha da Zübeyr'in bu davranisi üzerine çatisma meydanindan çekilmek istemisti Onun savas alanindan uzaklasmasi üzerine kendisine zehirli bir ok atilmis ve bu ok Hz Talha'nin ölümüne neden olmustu
    Nihayet ortalikta yalniz Hz Âise ile etrafinda bulunan bir grup kimse kalmisti Çatismalar siddetle devam ediyordu Bütün bu kanlarin dökülmesine neden olan münafiklarin hedefi; bizzat Hz Âise idi Bunlar Hz Âise' ye kadar ilerleyerek onu tevkif etmek, ona hakarette bulunmak istiyorlardi Sebeîlerin bu maksadini anlayan Dâbbeogullari Hz Âise'yi son derece büyük fedakârliklarla korumuslardi Bekr b Vâil, Ezd ve Dâbbeogullari kabîleleri Hz Âise ile beraberdiler Bunlarin onu korumada gösterdikleri cesaret herkesi hayrete düsürmüstü Hz Âise'nin devesini koruyanlardan biri yere düstükçe bir baskasi onun yerini aliyor, o da ayni fedakârlik ve ayni kahramanlik ile dövüsüyordu Hz Âise'nin önünde sehit düsenlerin sayisi yetmise varmisti
    Bu çatismalara bir son vermek için birisi deveye arkasindan saldirarak onu yere yikmis, bu arada da, Hz Ebu Bekir'in oglu Muhammed, Hz Ali tarafindan kosarak Hz Âise'nin korunmasina hizmet etmisti Hz Ali de Hz Âise'nin yanina gelerek hatirini sormus, birkaç günlük istirahatten sonra onu, kardesi Muhammed b Ebu Bekir ile birlikte Medine'ye göndermisti Hz Âise ile beraber Basra'nin ileri gelen ailelerine mensup kirk kadar kadin refakat etmisti Hz Âise Basra'dan ayrilirken, kendisi ile Hz Ali arasindaki mücadelenin yanlis anlasilmadan ileri geldigini söyledi Hz Ali de Rasûl-i Ekrem'in muhterem haremine her türlü tazim ve hürmeti göstermenin bir görev oldugunu belirtti Hz Âise, hicretin otuzaltinci yili Recep ayinda Medine'ye dogru hareket etti
    Nihayet Hz Ali 4 Aralik 656 tarihinde bu problemi de atlatti Bu olaydan sonra hilâfet merkezini Kûfe'ye tasiyarak, sehadetine kadar orada kaldi (Bu konuda genis bilgi için bk ibnü'l-Esir, el-Kâmil fi't-Tarih, Beyrut 1965, III, 205-263)
    Ahmed AGIRAKÇA
    Kaynak: Sâmil Islam ansiklopedisi



  6. 18.Mart.2012, 10:56
    3
    Hüvel Baki..
    Bundan sonra Hz Ali yola çikmis, Zukar mevkiine geldigi zaman, Hz Talha ile Hz Zübeyr'in Basra'ya yaklastiklarini, Benu Saad kabilesi ile hemen hemen bütün Basra'nin onlara iltihak ettigini haber almisti Hz Ali, Zukar'da kalarak oglu Hasan'i Ammâr b Yâsir ile birlikte Kûfe'ye gönderdi Hz Hasan, Kûfe'ye varinca, vali Ebû Musa el-Es'arî onu iyi karsiladi Hz Hasan, mescidde minbere çikarak Hz Ali'nin dâvâsini müdafaa etti ve Talha ile Zübeyr'in ona bey'at ettiklerini söyledi Bu konusmasinin sonunda kendisinin Basra'dan gidecegini, katilmak isteyenlerin onunla birlikte gelebilecegini ilân etti Hz Hasan, kendisine iltihak eden dokuz bin kisilik bir kuvvetle geri döndü Bu dönüs ve hareket esnasinda karsilikli mücadeleler, siddetli tartismalar meydana gelmisti
    Hz Ali, ordusunu bu sekilde takviye ettikten sonra Zukar mevkiinden Basra'ya dogru hareket etti Hz Ali, maiyetinde olan el-Ka'ka' b Amr'i çagirarak Basra'ya gönderdi Ona iki taraf arasinda mücadele ve çatismanin meydana gelmesine engel olacak çareyi bulmasini tavsiye etti el-Ka'ka' b Amr, Hz Âise, Talha ve Zübeyr ile görüsmüs, onlari ümmetin birligini bozmama konusunda ikna etmisti Hz Âise ile Hz Talha ve Hz Zübeyr, el-Ka'ka'in önerilerini kabul ettiler Hz Ali de bu fikirdeyse, bu isin baris ile neticelenecegini söylediler Hz Ali, el-Ka'ka'in bu basarilarindan son derece memnun oldu Diger taraftan bu sirada Basralilar Kûfelilerle temas etmis, iki tarafta da baris ve fitneyi yok etme düsüncesi hakim olmustu
    Ertesi gün, Hz Ali hareket ederek Abdülkaysogullari kabilesine ugradi Bu kabile de ona ittihak etti Oradan Zaviye'ye vardi Zaviye'den de Basra'ya hareket etti Esasen herkes barisi gayet tabii bir durum olarak görüyordu Onun için Hz Ali'nin Basra'ya gelisi, barisin tahakkukuna yönelik bir hareket olarak telakki olunmus, herkes son derece huzurlu bir sekilde uyumustu ibn Sebe ile yandaslari, herkes uyuduktan sonra Hz Âise'nin tarafina hücum etti iki taraf ta kendilerini karsi hücumuna ugramis gibi görmüslerdi Hz Ali, her tarafa memurlar gönderdi Ne oldugunu anlamak istiyordu Diger taraftan Kâab b Sûr Hz Âise'yi uyandirmis, Hz Âise, devesine binerek çarpismalarin basladigi yere gelmisti Hz Ali kendi tarafini savasmaktan alikoyuyor, Hz Âise kendi tarafini teskin etmeye çalisiyordu Fakat bir kere ok yaydan firlamis bulunuyordu Vurusmanin en hararetli aninda Hz Ali atini sürerek savas meydaninin ortasina geldi Hz Zübeyr'i çagirip, ona Rasûl-i Ekrem (sas)'in: Bir gün Ali ile Zübeyr arasinda bir ihtilafin meydana gelecegini ve bu ihtilafta Zübeyr'in haksiz olacagini" söyledigini hatirlatmisti Bunun üzerine Hz Zübeyr geri çekildi Hz Talha da Zübeyr'in bu davranisi üzerine çatisma meydanindan çekilmek istemisti Onun savas alanindan uzaklasmasi üzerine kendisine zehirli bir ok atilmis ve bu ok Hz Talha'nin ölümüne neden olmustu
    Nihayet ortalikta yalniz Hz Âise ile etrafinda bulunan bir grup kimse kalmisti Çatismalar siddetle devam ediyordu Bütün bu kanlarin dökülmesine neden olan münafiklarin hedefi; bizzat Hz Âise idi Bunlar Hz Âise' ye kadar ilerleyerek onu tevkif etmek, ona hakarette bulunmak istiyorlardi Sebeîlerin bu maksadini anlayan Dâbbeogullari Hz Âise'yi son derece büyük fedakârliklarla korumuslardi Bekr b Vâil, Ezd ve Dâbbeogullari kabîleleri Hz Âise ile beraberdiler Bunlarin onu korumada gösterdikleri cesaret herkesi hayrete düsürmüstü Hz Âise'nin devesini koruyanlardan biri yere düstükçe bir baskasi onun yerini aliyor, o da ayni fedakârlik ve ayni kahramanlik ile dövüsüyordu Hz Âise'nin önünde sehit düsenlerin sayisi yetmise varmisti
    Bu çatismalara bir son vermek için birisi deveye arkasindan saldirarak onu yere yikmis, bu arada da, Hz Ebu Bekir'in oglu Muhammed, Hz Ali tarafindan kosarak Hz Âise'nin korunmasina hizmet etmisti Hz Ali de Hz Âise'nin yanina gelerek hatirini sormus, birkaç günlük istirahatten sonra onu, kardesi Muhammed b Ebu Bekir ile birlikte Medine'ye göndermisti Hz Âise ile beraber Basra'nin ileri gelen ailelerine mensup kirk kadar kadin refakat etmisti Hz Âise Basra'dan ayrilirken, kendisi ile Hz Ali arasindaki mücadelenin yanlis anlasilmadan ileri geldigini söyledi Hz Ali de Rasûl-i Ekrem'in muhterem haremine her türlü tazim ve hürmeti göstermenin bir görev oldugunu belirtti Hz Âise, hicretin otuzaltinci yili Recep ayinda Medine'ye dogru hareket etti
    Nihayet Hz Ali 4 Aralik 656 tarihinde bu problemi de atlatti Bu olaydan sonra hilâfet merkezini Kûfe'ye tasiyarak, sehadetine kadar orada kaldi (Bu konuda genis bilgi için bk ibnü'l-Esir, el-Kâmil fi't-Tarih, Beyrut 1965, III, 205-263)
    Ahmed AGIRAKÇA
    Kaynak: Sâmil Islam ansiklopedisi






+ Yorum Gönder