+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Misafir Soruları Kategorisinden İntiharın günah olmadığı durumlar Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Misafir

    İntiharın günah olmadığı durumlar






  2. ebuturab
    Site Doktoru

    Cevap: intiharın günah olmadığı durumlar


    Reklam



    Cevap:
    intiharın günah olmadığı durumlar


    intihar hiç bir durumda helal değildir kardeşler

    İnsanın kendisini öldürmesi. Ne şekilde olursa olsun bir kimsenin kendisini öldürmesine "intihar" denir. İntihar Allah'ın yaratmış olduğu cana kıymaktır. Bu yüzden de büyük günahlardandır. İnsana canı veren Allah olduğu gibi, onu almaya yetkili olan da odur.

    İntihar etmenin haramlığı ve ahiretteki tehlikesi ayet ve hadislerle sabittir.

    Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Ey iman edenler, mallarınızı aranızda karşılıklı rıza ile gerçekleştirdiğiniz ticaret yolu hariç, batıl yollarla yemeyin. Ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz Allah size karşı çok merhametlidir" (en-Nisa', 4/29). Ayette, fiilen cana kıyma anlamı yanında, Allah'ın haram kıldığı şeyleri işlemek, masiyete dalmak ve başkalarının mallarını batıl yollarla yemek sûretiyle kendisine yazık etmek, ahiret hayatını mahvetmek anlamı da vardır (İbn Kesîr, Tefsîru'l-Kur'ani'l-Azim, İstanbul 1985, II, 235).

    Amr b. el-As (r.a), Zâtu's-Selâsil seferinde ihtilâm olmuş, hava çok soğuk olduğu için, su bulunduğu halde, ölüm korkusundan dolayı teyemmümle namaz kıldırmıştır. Durumunu Hz. Peygamber'e iletirken, yukarıdaki ayete göre amel ettiğini söylemiş ve Resulullah (s.a.s) Amr'ın bu yaptığını tasvip etmiştir (Ebu Dâvud, Tahâre, 124; Ahmed b. Hanbel, IV, 203).

    Hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: "Yedi helak edici günahtan uzak durunuz Denildi ki, ya Resulullah, onlar nelerdir?; şöyle buyurdu: Allah'a ortak koşmak, bir cana kıymak, yetim malı yemek, savaştan kaçmak, iffetli, hiçbir şeyden habersiz mümin kadına zina iftirası yapmak" (Buhârî, Vesâyâ, 23, Hudûd, Tıb, 45; Müslim, İman, 144).

    İntihar geçmiş ümmetlerde de yasaklanmıştır. Cündüb b. Abdullah'tan Hz. Peygamber (s.a.s)'in şöyle dediği nakledilmiştir: "Sizden önceki ümmetlerden yaralı bir adam vardı. Yarasının acısına dayanamayarak, bir bıçak aldı ve elini kesti. Ancak kan bir türlü kesilmediği için adam öldü. Bunun üzerine Cenâb-ı Hak; kulum can hakkında benim önüme geçti, ben de ona cenneti haram kıldım, buyurdu" (Buhârî, Enbiyâ, 50).

    Hayber Gazvesi sırasında büyük fedakârlıklar gösteren Kuzman adındaki birisinin, sonunda cehenneme gideceği Hz. Peygamber tarafından haber verilmişti. Bunun üzerine Ashab-ı kiramdan Huzâî Eksüm, Kuzman'ı izlemiş ve O'nun, aldığı yaralara sabredemeyip, kılıcı üzerine yaslanarak intihar ettiğini görmüştür (Buhârî, Kader, 5, Rikâk, 33, Meğâzî, 38, Cihâd, 77; Müslim, İman, 179; Kâmil Miras, Tecrid-i Sarih, X, 266 268). Kuzman'ın ölüm şekli Allah Resulu'ne iletilince şöyle buyurmuştur: "İnsanlar arasında öyle kimseler vardır ki, dış görünüşe göre, cennet ehline yaraşır hayırlı işler yaparlar; halbuki kendileri cehennemliktir. Öyle kimseler de vardır ki, cehennemliklere ait kötü işler yaparlar, halbuki kendileri cennetliktir" (Buhâri, Kader, 5, Rikâk, 33; Müslim, İman, 179).

    İntihar edenin uhrevî cezası, intihar şekline uygun olarak verilir. Hadis-i şeriflerde "Kim kendisini bıçak gibi keskin bir şeyle öldürürse, cehennem ateşinde kendisine onunla azap edilir" (Buhâri, Cenâiz, 84). "(Dünyada ip ve benzeri) şeyle kendisini boğan kimse cehennemde kendisini boğar, dünyada kendisini vuran cehennemde kendisini vurur (azabı böyle olur)" (Buhârî, Cenâiz 84),

    "Kim kendini bir dağın tepesinden atar da öldürürse cehennem ateşinde de ebedi olarak böyle görür. Kim zehir içerek kendisini öldürürse cehennemde zehir kadehi elinde olduğu halde devamlı ceza çeker" (Müslim, İman, 175; Tirmizi, Tıb, 7; Nesâî, Cenâiz, 68, Dârimi, Diyât, 10; Ahmed b. Hanbel, II, 254, 478).

    İslâm bilginlerinin çoğunluğuna göre, intihar eden dinden çıkmış olmaz, üzerine cenaze namazı da kılınır. Hayber Gazvesinde intihar eden Kuzman'ın cehennemlik olduğu bildirilmişse de, cehennemde ebedî olarak kalacağını belirten açık bir ifade yoktur. Bu yüzden intihar suçunu işleyenin cezasını çektikten sonra cehennemden kurtulacağı umulur. Ancak bunun için, intihar edenin son anda mü'min sıfatını taşıması ve intiharın helâl olduğuna itikad etmemiş olması da şarttır (Kâmil Miras, a.g.e, X, 270).

    Hz. Peygamber'in, bıçakla kendisini öldüren kimsenin cenaze namazını kıldırmadığı nakledilir. Ancak bu olay, intihar edeni cezalandırmak ve başkalarını böyle bir fiilden menetmek amacına yöneliktir. Nitekim Ashab-ı Kiram bu kimsenin cenaze namazını kılmıştır (el-Askalânî, Bulûgu'l Merâm, terc. A. Davudoğlu, İstanbul 1970, II, 276-277). İmam Ebû Yusuf'a göre, intihar hata ile veya şiddetli bir ağrıdan dolayı olmadıkça müntehir üzerine cenaze namazı kılınmaz.

    Sonuç olarak, beden Cenâb-ı Hakkın insanoğluna verdiği en büyük emanettir. Bu emaneti, ruh bedenden kişinin kendi müdahalesi olmaksızın ayrılıncaya kadar korumak gerekir. Bunun için de, kişinin rûhî ve fizikî sıkıntılara sonuna kadar sabır göstermesi İslâm'ın amacıdır. Aksi halde intihar etmekle dünyevî sıkıntı ve problemlerini çözeceğini düşünen kişi, hemen intikal edeceği kabir ve daha sonra ahiret hayatında çok daha büyük sıkıntı ve felaketlerle karşılaşır. Hayat, en kötü şartlar altında bile güzeldir. Çünkü, ruh bedende kaldıkça Allah'tan ümit kesilmez. Her geceden sonra gündüz, her zorluktan sonra bir kolaylık vardır. Kulun Allah'a yönelmesi ve O'ndan yardım istemesi, sıkıntı ve problemlerin çözümünün başlangıç noktasını teşkil eder. Yüce yaratıcı umulmayan, beklenmeyen yer ve yönlerden kolaylıklar ihsan eder. Çünkü O'nun her şeye gücü yeter. O'na dayanan da güç kazanır.

    Hamdi DÖNDÜREN


  3. Misafir
    Benim sıkıntıları çok büyük ben düşündüm intiharı ama her konuda intiharı cehennemi olduğunu anladın nasıl olacak bilmiyorum inşallah tez zamanda Rabbim canımı alır da ben sebep olmam



    Kardeşim sen sabret unutmaki ALLAH tan asla umut kesilmez kalk hemen güzel bir abdest al kıl 2 rekat namaz ve başını köy secdeye sonra derdini aç RABBİME ve bol bol dua et bak goreceksin için öyle bir huzur dolacak ki ALLAH yardımcin olsun

  4. Misafir
    Transeksuel kadinim ne mutluyum.ne umutluyum cinsiyet degistiremiyorum ailemden manevi destek gormuyorum psikolojik rahatsizliklarim var ise girmem konusunda ailem israrci onlara gore hayat normal su halde olmem daha iyi zira hic ait olmadigim bi bedenee bakmak ve bi esimin olamicak olmasi cok aci zaten yasamiyorum ben kadinlardan etkilenmek suruklenmek arkadas olmak icin yanastigim erkeklerden gordugum muamele yapayalniz dostsuz arkadassiz bi hayat gelin yasayin

  5. Misafir
    Ben istnbuldan bir gncim 20 yasindayim boyum cok uzun ve cok zayif hqliyle fizigim bozuk gozukuyor ve herkes boyum yuzunden benimle dalga geciyor Artik sabredemiyorum. Tamam bazen diyorum ki Allah yarqtmis buda benim sinavim ama insanlar boyle alay edince cokzoruma gidiyor . Artik cekemiyorum eger canima kiyqrsam vebali gunahi cevreme aittir

  6. Misafir
    Kardeşim nice insanlar bar uzun boylu olmak isteyen. Sağlıklıysan şükret. Boyunu avantaj olarak kullanmanın yollarını araştır. Cok zayıfsan onun da çözümü basit. Beslenme düzeninle ilgili, bir uzmandan (diyetisyen gibi) yardım alabilirsin. Kendini sev. Hadi bakalım...

  7. Misafir
    Peki cin mussalat olduyasa günah mi?
    Hic bisey yapamiyosun iradeni almissa icinde seni sIkan bogan bisey varsa ???

  8. Şem'a
    YÖNETİCİ
    Cin tasallutundan dolayı düşünemeyen ve amel edemeyen kişi eğer bu işte bir parmağı yoksa sorumlu değildir.

  9. Misafir
    Peki bir kiz tecavüze ugramak üzereyken kendini kormak amaciyla intihar ederse ne olur?

  10. arifselim
    Yönetici
    Kendini korumak isterken ölmek başkadır hatta Kendini korurken ölmesi şehadet olur. Ama intihar etmek farklıdır.

  11. Misafir
    Savaş durumundayken düşmana esir düştük işkence ediliyoruz onun için veya düşmanın esiri olmamak için kendimizi öldürsek günah mı ? İki yöndende cevap alabilirmiyim

  12. arifselim
    Yönetici
    Hayat, Allah tarafından bizlere sunulan en büyük bir emanettir. Bu hayat emanetini kendi kendimize sonlandırmamız asla caiz değildir. Ancak sadece ve sadece savaş ortamında ve ölümün karşı düşman tarafının eliyle olması halinde ölümüne dalmak ve savaşarak öldürülmeyi göze almak caizdir. Bunu başka yerlere çekmeden iyice anlamamız gerekir. Bu konuda Cenab-ı Hak Kur'an-ı Kerim'de, "Nefislerinizi öldürmeyiniz" (Nisa, 4/29), "Allah'ın dokunulmaz kıldığı canı haksız yere öldürmeyiniz" (En'am, 6/151) buyurarak bu cinayeti yasaklamıştır.

    Bu nedenle savaşta esir düşmemek için dahi bir kimsenin kendisini öldürmesi helal olmaz. Bir kimsenin düşman eline düşmemek, esir olmamak ve işkenceden kurtulmak gibi nedenlerle kendine kıyması caiz değildir, intihardır. Çünkü Allah, kişinin kendine zarar vermesini yasaklamıştır.


    Fıkıh âlimleri, İslâm tarihinde görülen bazı uygulamalara bakarak (bk. Buharî, Cihad, 12; Müslim, İmare, 145; İbnü'l-Esir, 1/206; İbn Hacer, 1/144) şu yönde fetvalar vermişlerdir:


    "Bir kişinin, neticede kurtulacağı ümidini taşıması durumunda veya bu ümidi taşımasa bile düşmana zarar vermesi, morallerini bozması, arkadaşlarına cesaret aşılaması, kendinde bir güç hissetmesi, esir olup işkence altında bazı sırlar vermekten endişe duyması gibi durumlarda, çok sayıda düşman kuvvetinin içine dalması ve onlara saldırması caizdir." (eş-Şeybani, Muhammed, Siyer-i Kebir, (şerhle birlikte) 4:1512)


    Verilen fetvalara dikkat edilirse, bunlarda üç temel noktaya temas edildiği görülecektir:


    1. Bir harp hâli, harbî ve muharip düşman ve/veya savaş için hazırlanıp karşı karşıya gelmiş veya savaşmakta olan iki ordu bulunmaktadır.


    2. Saldırıyı düzenleyen, mutlak manâda ölüme gitmemektedir.


    3. Ölme ise daha çok karşı tarafın eliyle gerçekleşmektedir.


    Bu açıklamalara göre, esir olmamak, işkence görmemek gibi nedenlerle bir kimse kendini öldüremez.

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
intiharın günah olmadığı durumlar,  intiharın helal olduğu durumlar,  intiharın günahı,  intihar hangi durumlarda caizdir,  intihar etmenin günah olmadığı durumlar,  intiharın caiz olduğu durumlar,  öldürmenin günah olmadığı durumlar