Konusunu Oylayın.: Karı Koca dini nikah ve talak meselesi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Karı Koca dini nikah ve talak meselesi
  1. 11.Mart.2012, 00:57
    1
    Misafir

    Karı Koca dini nikah ve talak meselesi






    Karı Koca dini nikah ve talak meselesi Mumsema akşam esimle oturuyorduk cep telefonuyla oynuyordu bende nikahımı veriçem dedim oda gülerek telefonlamı evleneyimdedi güldük. sonra içime şüphe girdi ben koçama oyle dedim diye nikahım zarar gördümü diye sonradan yok ya 3 kere boşol demedimki dedim içimden. ben bunları içimden düşünürken boyle yapmam gerekir diye dedim diye bişey olurmu


  2. 11.Mart.2012, 00:57
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    akşam esimle oturuyorduk cep telefonuyla oynuyordu bende nikahımı veriçem dedim oda gülerek telefonlamı evleneyimdedi güldük. sonra içime şüphe girdi ben koçama oyle dedim diye nikahım zarar gördümü diye sonradan yok ya 3 kere boşol demedimki dedim içimden. ben bunları içimden düşünürken boyle yapmam gerekir diye dedim diye bişey olurmu


    Benzer Konular

    - Karı Koca arasında ilişki olmazsa dini nikah bitermi?

    - Gayri müslim olan karı koca, Müslüman olurlarsa yeniden nikah kıydırmaları gerekir mi?

    - Nişanlyken kıyılmış dini nikahı üç talakla bitirren karı koca bir daha nikah kıyarak bir araya geleb

    - Talak Verıldıgı Halde Karı-koca ılıskısı Bozulurmu ?

    - Karı Koca Karşılıklı Oynadığında Nikah Düşer Diyolar Bu Doğrumu...

  3. 22.Mart.2012, 14:10
    2
    ebuturab
    Site Doktoru

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Mart.2007
    Üye No: 74
    Mesaj Sayısı: 1,714
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 20
    Bulunduğu yer: vuslat-ı nur

    Cevap: Karı Koca dini nikah ve talak meselesi






    Boşama için üç talak şart mıdır? Bir erkek kagıda, "üçten dokuza kadar benden boşsun" yazdığında karısını boşamış olur mu? Bu hüküm Islam`a göre boşanmayı bilmeyen erkekler için geçerli midir? Yani kendisi yazdığının ne manaya geldiğini bilmiyorsa ve birileri böy1e yazmasını söylediği için yazmışsa yine karısını boşamış olur mu?...

    Boşama için üç talak şart değildir. Nikâhlı olan karı-koca birbirlerine üç itibârî bağla bağlıdırlar. Sünnet olan boşama, erkeğin bu bağları belli şartlarla ve tek tek koparmasıdır. Tâ ki, düşünmeye ve başka ihtimallere fırsat bırakılmış olsun. Ancak erkek bu üç bağı birden koparırsa, çirkin bir bid`at olmakla beraber bu da gerçekleşir ve karısını boşamış olur..

    Yazı ile boşanmaya gelince bu; ya tam bir vesîka gibi başlıklı, imzalı olur, ya da alelâde bir yere yazılmakla olur. Bu alelâde yazılan, eğer havaya, suya ve benzeri şeylere yazılır ve yazıldığı yerde okunmaz durumda olursa; boşamak niyeti olsa da olmasa da karısını boşamış olmaz.Yine alelâde olmak üzere, rastgele bir duvara, bir kitabın ya da defterin kenarına, sıradan bir kâgıda okunacak şekilde boşadığını yazarsa, boşama niyeti olması halinde karısı boş olur, boşama niyeti olmaması halinde ise boş olmaz. Ama başta söylediğimiz gibi, bir evrak niteliğinde isimli, imzalı, mühürlü vs. bir kâğıda karısını boşadıgını yazarsa, niyeti olsun olmasın, karısını boşamış olur. (bk. Fetâvâ-yi Hindiye I/378-79)

    Buralardan da anlaşılıyor ki, erkeğe, kendisinin ne olduğunu bilmediği bazı cümleler yazdırılsa, bunlar da boşamayı ifade eden cümle olsa karısı boş olmaz; çünkü yazdığı kağıt bir tutanak değildir ve böyle bir niyeti yoktur. Ancak bu, "diyâneten", yani Allah indinde böyledir. Ama faraza, bir Islâm mahkemesi olsa ve bunu mahkemeye ispat etseler, mahkeme niyeti bilemeyeceğinden boşanmalarına karar verir.

    Şakayla da olsa erkek eşine seni boşadım derse talak gerçekleşir mi?



    Hanefi mezhebine göre Ergen olup aklı başında olan her erkeğin talakı vaki olur. İster hür, ister köle olsun, isterse kendi iradesiyle boşasın, isterse zorlamakla boşasın farketmez. (Ancak Maliki mezhebinde zorlananın talakı vaki olmaz. 1)

    İslam evlilik müessesini her zaman korumuştur. Rastgele kadın boşamayı uygun görmediği gibi, şaka veya laf olsun diye karı boşama laflarını ağza alıp kadının onurunu zedelenmesine cevaz vermemiştir. bu bakımdan şaka ve laf olsun diye karısına "Sen benden boşsun" diyen erkeğin boşamasının hüküm ifade edeceğini kabul etmiştir.

    Çünkü Resulullah (asm) efendimiz şöyle buyurmuştur: "Üç şeyin ciddisi de ciddi, şakası da ciddidir: Nikah, Talak ve Ric'a.

    Bunun gibi, yanlışlıkla dili kayıp karısını boşayan kimsenin bu tarz boşaması da vaki sayılır. Bu bakımdan mümin kimse hem davranışlarına, hem ağzından çıkacak söze her zaman dikkat etmek ve kendini kontrolde bulunmak zorundadır.

    Sarih talak, açık ve maksadı yansıtır şkilde belli lafızlarla yapılan talaktır. Açık olduğu için niyete muhtaç değildir. Adamın ağzından çıktığı takdirde hüküm ifade eder, niyeti ne olursa olsun niyete itibar edilmez. Sen boşsun, seni boşadım gibi sözler açıktır.

    Kinaye lafızlarla talağın ise niyete ihtiyacı vardır. Çünkü kullanılan lafızların hem talak da hem de başka manalarda kullanılma ihtimali vardır.

    Bunun için Fukahanın hepsi, kinaye lafızla söylenen talak ancak niyet ile vaki olur. Çünkü hangi manada kullanıldığı açık değildir demişlerdir.

    bu yüzden şaka da olsa asla bu tür kelimelerin kullanılmaması gerektiğini tenbihliyoruz...



  4. 22.Mart.2012, 14:10
    2
    Site Doktoru





    Boşama için üç talak şart mıdır? Bir erkek kagıda, "üçten dokuza kadar benden boşsun" yazdığında karısını boşamış olur mu? Bu hüküm Islam`a göre boşanmayı bilmeyen erkekler için geçerli midir? Yani kendisi yazdığının ne manaya geldiğini bilmiyorsa ve birileri böy1e yazmasını söylediği için yazmışsa yine karısını boşamış olur mu?...

    Boşama için üç talak şart değildir. Nikâhlı olan karı-koca birbirlerine üç itibârî bağla bağlıdırlar. Sünnet olan boşama, erkeğin bu bağları belli şartlarla ve tek tek koparmasıdır. Tâ ki, düşünmeye ve başka ihtimallere fırsat bırakılmış olsun. Ancak erkek bu üç bağı birden koparırsa, çirkin bir bid`at olmakla beraber bu da gerçekleşir ve karısını boşamış olur..

    Yazı ile boşanmaya gelince bu; ya tam bir vesîka gibi başlıklı, imzalı olur, ya da alelâde bir yere yazılmakla olur. Bu alelâde yazılan, eğer havaya, suya ve benzeri şeylere yazılır ve yazıldığı yerde okunmaz durumda olursa; boşamak niyeti olsa da olmasa da karısını boşamış olmaz.Yine alelâde olmak üzere, rastgele bir duvara, bir kitabın ya da defterin kenarına, sıradan bir kâgıda okunacak şekilde boşadığını yazarsa, boşama niyeti olması halinde karısı boş olur, boşama niyeti olmaması halinde ise boş olmaz. Ama başta söylediğimiz gibi, bir evrak niteliğinde isimli, imzalı, mühürlü vs. bir kâğıda karısını boşadıgını yazarsa, niyeti olsun olmasın, karısını boşamış olur. (bk. Fetâvâ-yi Hindiye I/378-79)

    Buralardan da anlaşılıyor ki, erkeğe, kendisinin ne olduğunu bilmediği bazı cümleler yazdırılsa, bunlar da boşamayı ifade eden cümle olsa karısı boş olmaz; çünkü yazdığı kağıt bir tutanak değildir ve böyle bir niyeti yoktur. Ancak bu, "diyâneten", yani Allah indinde böyledir. Ama faraza, bir Islâm mahkemesi olsa ve bunu mahkemeye ispat etseler, mahkeme niyeti bilemeyeceğinden boşanmalarına karar verir.

    Şakayla da olsa erkek eşine seni boşadım derse talak gerçekleşir mi?



    Hanefi mezhebine göre Ergen olup aklı başında olan her erkeğin talakı vaki olur. İster hür, ister köle olsun, isterse kendi iradesiyle boşasın, isterse zorlamakla boşasın farketmez. (Ancak Maliki mezhebinde zorlananın talakı vaki olmaz. 1)

    İslam evlilik müessesini her zaman korumuştur. Rastgele kadın boşamayı uygun görmediği gibi, şaka veya laf olsun diye karı boşama laflarını ağza alıp kadının onurunu zedelenmesine cevaz vermemiştir. bu bakımdan şaka ve laf olsun diye karısına "Sen benden boşsun" diyen erkeğin boşamasının hüküm ifade edeceğini kabul etmiştir.

    Çünkü Resulullah (asm) efendimiz şöyle buyurmuştur: "Üç şeyin ciddisi de ciddi, şakası da ciddidir: Nikah, Talak ve Ric'a.

    Bunun gibi, yanlışlıkla dili kayıp karısını boşayan kimsenin bu tarz boşaması da vaki sayılır. Bu bakımdan mümin kimse hem davranışlarına, hem ağzından çıkacak söze her zaman dikkat etmek ve kendini kontrolde bulunmak zorundadır.

    Sarih talak, açık ve maksadı yansıtır şkilde belli lafızlarla yapılan talaktır. Açık olduğu için niyete muhtaç değildir. Adamın ağzından çıktığı takdirde hüküm ifade eder, niyeti ne olursa olsun niyete itibar edilmez. Sen boşsun, seni boşadım gibi sözler açıktır.

    Kinaye lafızlarla talağın ise niyete ihtiyacı vardır. Çünkü kullanılan lafızların hem talak da hem de başka manalarda kullanılma ihtimali vardır.

    Bunun için Fukahanın hepsi, kinaye lafızla söylenen talak ancak niyet ile vaki olur. Çünkü hangi manada kullanıldığı açık değildir demişlerdir.

    bu yüzden şaka da olsa asla bu tür kelimelerin kullanılmaması gerektiğini tenbihliyoruz...






+ Yorum Gönder