Konusunu Oylayın.: Ayakkabıya bulaşan necaset cenaze namazına mani midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Ayakkabıya bulaşan necaset cenaze namazına mani midir?
  1. 09.Mart.2012, 22:31
    1
    Misafir

    Ayakkabıya bulaşan necaset cenaze namazına mani midir?

  2. 09.Mart.2012, 23:37
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Ayakkabıya bulaşan necaset cenaze namazına mani midir?




    Namaz kıldığı seccadenin astarında namaza engel olacak kadar necaset bulunur ve hemen giderilmesi mümkün olmazsa, İmam Muhammed’e göre, -astar dikili vaziyette bile olsa- kılınan na-maz caizdir. İmam Ebû Yusuf'a göre, astar dikili, bitişik vaziyette ise caiz değildir. (El-Muhit / Serahsi - Fetâvâ-yi Kaadıhan.) Ebu Yusuf'un görüşü, ihtiyata daha uygundur.

    Kalınca bir mermer ya da sal taş veya kalınca bir yaygı üzerinde namaz kılan kimse, bunun alt kısmının necis olduğunu bil-se bile yine namazı caizdir. Bu, İmam Muhammed'e göredir. Fetva da buna göre verilmiştir. Çünkü tercihe daha lâyıktır. (Şerh-i Münyetü'l-Musalli / îbn Emir Hacc.)

    Kalınca keçe hakkındaki hüküm de böyledir. Kalın tahtayı ve benzeri eşyayı buna kıyas yapmak mümkündür.

    Üzerinde, yanında veya altında dirhem miktarından fazla neca-set bulaşmış olan bir ayakkabıyla namaz kılmak caiz değildir. Bu-nun gibi, ayaklarında çorap ya da ayakkabı bulunduğu halde necis olan bir yer üzerinde durup namaz kılmak caiz değildir. Ama ayakkabılarını çıkarıp onların üzerine ayaklarını koyarak namaz kılar-sa caiz olur. Bu husus daha çok cenaze namazlarında meydana gelir.

    O halde cenaze namazı kılarken ayakkabılara dikkat edilir: Dir-hem miktarından fazla bulaşmış bir necaset varsa veya üzerinde durduğu yer necis bulunuyorsa, o takdirde ayakkabıları çıkarıp üze-rine basarak namaz kılmak gerekir. Böyle bir şey tespit edilmemişse, ayakkabıyla namaz kılmak caiz olur.


    S.İslmyt (Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/214-215)



  3. 09.Mart.2012, 23:37
    2
    Silent and lonely rains



    Namaz kıldığı seccadenin astarında namaza engel olacak kadar necaset bulunur ve hemen giderilmesi mümkün olmazsa, İmam Muhammed’e göre, -astar dikili vaziyette bile olsa- kılınan na-maz caizdir. İmam Ebû Yusuf'a göre, astar dikili, bitişik vaziyette ise caiz değildir. (El-Muhit / Serahsi - Fetâvâ-yi Kaadıhan.) Ebu Yusuf'un görüşü, ihtiyata daha uygundur.

    Kalınca bir mermer ya da sal taş veya kalınca bir yaygı üzerinde namaz kılan kimse, bunun alt kısmının necis olduğunu bil-se bile yine namazı caizdir. Bu, İmam Muhammed'e göredir. Fetva da buna göre verilmiştir. Çünkü tercihe daha lâyıktır. (Şerh-i Münyetü'l-Musalli / îbn Emir Hacc.)

    Kalınca keçe hakkındaki hüküm de böyledir. Kalın tahtayı ve benzeri eşyayı buna kıyas yapmak mümkündür.

    Üzerinde, yanında veya altında dirhem miktarından fazla neca-set bulaşmış olan bir ayakkabıyla namaz kılmak caiz değildir. Bu-nun gibi, ayaklarında çorap ya da ayakkabı bulunduğu halde necis olan bir yer üzerinde durup namaz kılmak caiz değildir. Ama ayakkabılarını çıkarıp onların üzerine ayaklarını koyarak namaz kılar-sa caiz olur. Bu husus daha çok cenaze namazlarında meydana gelir.

    O halde cenaze namazı kılarken ayakkabılara dikkat edilir: Dir-hem miktarından fazla bulaşmış bir necaset varsa veya üzerinde durduğu yer necis bulunuyorsa, o takdirde ayakkabıları çıkarıp üze-rine basarak namaz kılmak gerekir. Böyle bir şey tespit edilmemişse, ayakkabıyla namaz kılmak caiz olur.


    S.İslmyt (Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/214-215)






+ Yorum Gönder