Konusunu Oylayın.: Günümüzde cihadı nasıl anlamalıyız? Cihadın kısımları nelerdir? Mesela bir küçük musibet anında sabretmek cihad etmek olur mu? Menfaatinin olacağı bir işi terk etmek cihad olu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Günümüzde cihadı nasıl anlamalıyız? Cihadın kısımları nelerdir? Mesela bir küçük musibet anında sabretmek cihad etmek olur mu? Menfaatinin olacağı bir işi terk etmek cihad olu
  1. 06.Mart.2012, 13:06
    1
    Misafir

    Günümüzde cihadı nasıl anlamalıyız? Cihadın kısımları nelerdir? Mesela bir küçük musibet anında sabretmek cihad etmek olur mu? Menfaatinin olacağı bir işi terk etmek cihad olu






    Günümüzde cihadı nasıl anlamalıyız? Cihadın kısımları nelerdir? Mesela bir küçük musibet anında sabretmek cihad etmek olur mu? Menfaatinin olacağı bir işi terk etmek cihad olu Mumsema Günümüzde cihadı nasıl anlamalıyız? Cihadın kısımları nelerdir? Mesela bir küçük musibet anında sabretmek cihad etmek olur mu? Menfaatinin olacağı bir işi terk etmek cihad olur mu? Allah için rahatından vazgeçmek cihad olur mu?..


  2. 06.Mart.2012, 13:06
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Günümüzde cihadı nasıl anlamalıyız? Cihadın kısımları nelerdir? Mesela bir küçük musibet anında sabretmek cihad etmek olur mu? Menfaatinin olacağı bir işi terk etmek cihad olur mu? Allah için rahatından vazgeçmek cihad olur mu?..


    Benzer Konular

    - Cihad Etmek

    - Ankebut suresi 6. ayet: Cihad eden, ancak kendisi için cihad etmiş olur. Şüphesiz Allah, âlemlerden

    - Günümüzde cihad yapma yöntemleri nelerdir?

    - Cihad ve cihâd etmek

    - Günümüzde cihad nasıl yapılmalıdır?

  3. 06.Mart.2012, 21:13
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Günümüzde cihadı nasıl anlamalıyız? Cihadın kısımları nelerdir? Mesela bir küçük musibet anında sabretmek cihad etmek olur mu? Menfaatinin olacağı bir işi terk etmek ci




    Cihad başlıca dört kısma ayrılır.

    1. Cehalete Karşı Cihad: Bu cihat, insanlara hakkı, doğruyu ve güzeli öğretmektir. Kur'an-ı Kerim'de Cenab-ı Hak, Peygamber Efendimize (asm) hitaben şöyle buyurur:
    “Rabbinin yoluna hikmetle, güzel öğütle çağır. Onlarla en güzel şekilde mücadele et.” (Nahl, 16/125)
    Bir başka ayet-i kerime:
    "Sizden hayra çağıran, iyiliği emreden ve fenalıktan men eden bir topluluk bulunsun. İşte kurtuluşa erişenler onlardır.”(Âli İmran, 3/104)
    Kur’an-ı Kerim sadece bir kavmin değil, kıyamete kadar gelecek bütün insanların maddî ve manevî, ferdî ve içtimaî yaralarını tedavi etmeye kâfi İlâhî bir tiryaktır. Bu tiryakı bütün insanlığa takdim vazifesi Müslümanlara verilmiştir.

    2. Nefisle Cihad: Bir ayet-i kerimede nefsin desiselerine karşı müminler şöyle ikaz edilirler:
    “Heva ve hevesine uyma, sonra seni Allah yolundan saptırır.” (Sad, 38/26)
    Peygamber Efendimiz (asm.) de;
    “Cihadın en büyüğü nefisle cihattır.” ve “Senin en büyük düşmanın, içinde bulunan nefsindir.” (Aclûnî, Keşfü’l-Hafa, Beyrut, I, 143, Hadis No: 413)
    hadis-i şerifleriyle bu cihadın önemine dikkatimizi çeker. Nitekim, bir harp dönüşünde,
    “Küçük cihattan büyük cihada döndük.” (Kenzu’l-Ummal, IV / 430, Hadis No: 11260)
    buyurmakla nefsi yenmenin düşmanla harp etmekten daha zor ve daha önemli olduğunu çok veciz bir şekilde dile getirir.

    3. Şeytana Karşı Cihad: Kur'an-ı Kerim'de,
    “Şüphesiz ki şeytan sizin için bir düşmandır. Siz de onu düşman tutun,”(Fatır, 35/6)
    ayet-i kerimesiyle insanlara en büyük düşman olarak şeytan gösterilmiş, dolayısıyla da en büyük cihadın, bu en büyük düşmanla yapılan cihad olacağına dikkat çekilmiştir.

    4. Silahla Harp Etmek:
    Bu cihat devamlı olmadığı gibi herkese de farz değildir. Devletin yeterli gücü bulunması halinde cihad farz-ı kifayedir; yani bir gurup insanın cihad etmesiyle diğer insanlardan bu vazife düşer.

    İnsanın nefsiyle mücadele etmesi, Allah rızası için menfi rahatı bırakması, kendi menfaatine ve başkasının da zararına olan bir şeyi terketmesi nefis ve şeytan ile cihaddır.

    Şadi Eren (Prof.Dr.)




  4. 06.Mart.2012, 21:13
    2
    Moderatör



    Cihad başlıca dört kısma ayrılır.

    1. Cehalete Karşı Cihad: Bu cihat, insanlara hakkı, doğruyu ve güzeli öğretmektir. Kur'an-ı Kerim'de Cenab-ı Hak, Peygamber Efendimize (asm) hitaben şöyle buyurur:
    “Rabbinin yoluna hikmetle, güzel öğütle çağır. Onlarla en güzel şekilde mücadele et.” (Nahl, 16/125)
    Bir başka ayet-i kerime:
    "Sizden hayra çağıran, iyiliği emreden ve fenalıktan men eden bir topluluk bulunsun. İşte kurtuluşa erişenler onlardır.”(Âli İmran, 3/104)
    Kur’an-ı Kerim sadece bir kavmin değil, kıyamete kadar gelecek bütün insanların maddî ve manevî, ferdî ve içtimaî yaralarını tedavi etmeye kâfi İlâhî bir tiryaktır. Bu tiryakı bütün insanlığa takdim vazifesi Müslümanlara verilmiştir.

    2. Nefisle Cihad: Bir ayet-i kerimede nefsin desiselerine karşı müminler şöyle ikaz edilirler:
    “Heva ve hevesine uyma, sonra seni Allah yolundan saptırır.” (Sad, 38/26)
    Peygamber Efendimiz (asm.) de;
    “Cihadın en büyüğü nefisle cihattır.” ve “Senin en büyük düşmanın, içinde bulunan nefsindir.” (Aclûnî, Keşfü’l-Hafa, Beyrut, I, 143, Hadis No: 413)
    hadis-i şerifleriyle bu cihadın önemine dikkatimizi çeker. Nitekim, bir harp dönüşünde,
    “Küçük cihattan büyük cihada döndük.” (Kenzu’l-Ummal, IV / 430, Hadis No: 11260)
    buyurmakla nefsi yenmenin düşmanla harp etmekten daha zor ve daha önemli olduğunu çok veciz bir şekilde dile getirir.

    3. Şeytana Karşı Cihad: Kur'an-ı Kerim'de,
    “Şüphesiz ki şeytan sizin için bir düşmandır. Siz de onu düşman tutun,”(Fatır, 35/6)
    ayet-i kerimesiyle insanlara en büyük düşman olarak şeytan gösterilmiş, dolayısıyla da en büyük cihadın, bu en büyük düşmanla yapılan cihad olacağına dikkat çekilmiştir.

    4. Silahla Harp Etmek:
    Bu cihat devamlı olmadığı gibi herkese de farz değildir. Devletin yeterli gücü bulunması halinde cihad farz-ı kifayedir; yani bir gurup insanın cihad etmesiyle diğer insanlardan bu vazife düşer.

    İnsanın nefsiyle mücadele etmesi, Allah rızası için menfi rahatı bırakması, kendi menfaatine ve başkasının da zararına olan bir şeyi terketmesi nefis ve şeytan ile cihaddır.

    Şadi Eren (Prof.Dr.)







+ Yorum Gönder