Konusunu Oylayın.: Gerçek, baktığımız açıya göre değişir mi? Geçeğin ikinci bir yüzü var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Gerçek, baktığımız açıya göre değişir mi? Geçeğin ikinci bir yüzü var mıdır?
  1. 06.Mart.2012, 11:02
    1
    Misafir

    Gerçek, baktığımız açıya göre değişir mi? Geçeğin ikinci bir yüzü var mıdır?






    Gerçek, baktığımız açıya göre değişir mi? Geçeğin ikinci bir yüzü var mıdır? Mumsema çok lazım ya yok burada öyle birşey hemen bügün lazım ya hadi şimdi çabukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. hadi hızlı hızlııııı


  2. 06.Mart.2012, 11:02
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    çok lazım ya yok burada öyle birşey hemen bügün lazım ya hadi şimdi çabukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. hadi hızlı hızlııııı


    Benzer Konular

    - İsim kısaltmak caiz mi mezheplere göre değişir mi?

    - Sami yusufun gerçek yüzü (Resimleri)

    - Adnan Oktar'ın Gerçek yüzü

    - Bitişik zamirlerin harekesi kelimeye göre değişir mi?

    - Unutma, yolcu değişir, yol değişir, ama menzil değişmez.

  3. 06.Mart.2012, 11:58
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Gerçek, baktığımız açıya göre değişir mi? Geçeğin ikinci bir yüzü var mıdır?




    Bildiğimiz kadarıyla gerçekler bizim bakış açılarımıza göre değişmez.

    Yalnız, bazen bizim hissimiz bazı şeyleri önceden algılar ve o şey de o hissimize uygun olarak ortaya çıkar. İnsanlar bazen buna gerçek bir tesir atfeder ve “böyle düşündüğü için öyle oldu..” şeklinde kanaat beyan eder.

    Bunun aslı şudur: Herhangi bir şey gayb âleminden şahadet âlemine çıktıktan sonra veya çıkmaya yakın bir zaman olduğunda, insan bazen “hiss-i kable’l-vuku” denilen bir ön sezgi ile o işin olacağını hisseder. Bu kişi onu hissettiği için o iş olmaz; aksine o işi nasıl olacaksa kişi onu öyle hisseder. Örneğin yağmur yağmadan önce, yağmur yağacağını hisseden kişi, yağmurun yağmasına tesir etmiş olmaz. Yani yağmur yağdıramaz. Sadece yağmurun yağacağıyla ilgili belirtilerden hareketle, yağmur yağacağını tahmin etmiş olur.

    Ayrıca, “iyi düşünen iyi manzaralarla karşılaşır; kötü düşünen kötü manzaralarla karşılaşır” manasına gelen meşhur bir kaide vardır. Bunun hikmeti şudur: insan kendi temayülleri doğrultusunda hareket etmek ister.

    Temayülleri iyi olan kimsenin düşünceleri de iyi olur ve o kişi de bu iyi temayül ve düşünceler çerçevesinde hareket ettiği için genellikle iyi ve güzel manzaralarla karşılaşır. Hatta bazı sıkıcı manzaralar görse bile, onları da güzel görmeye çalışır ve hayatından lezzet alır..

    Kötü kimse de aksine hareket ettiği için kötü manzaralarla karşılaşır. Yoksa, bu düşünceler bizzat farklı bir bakış açısı olarak gerçekleri değiştirmez..

    İşte gerçeğin ikinci yüzünden -şayet- bahsedecek olursak, bu ikinci yüz göreceli olduğu için, kişinin iyi veya kötü düşünce eksenine göre değişir. En sıkıntılı işlerde bile Allah’ın rahmetinin izini, yüzünü görmeye çalışanlar ondan da lezzet alır. Çünkü her musibette bir rahmet ciheti vardır.

    Bunu düşünmeyenler ise, çok güzel şeylerden bile lezzet almayabilirler. Çünkü, onlar, ellerindekinden daha güzeline bakıp aç gözlülük yapar, şükür yerine hayatlarından şikayet ederler ve ceza olarak da hayatlarını zehir zemberek ederler.

    İslam’ın “nimetlerde daha aşağı kimselere, musibetlerde ise daha yukarı kimselere bakmayı” tavsiye etmesi, hayatın lezzetini kötümser düşüncelerle kaybetmemesi içindir. Sorularla islamiyet


  4. 06.Mart.2012, 11:58
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Bildiğimiz kadarıyla gerçekler bizim bakış açılarımıza göre değişmez.

    Yalnız, bazen bizim hissimiz bazı şeyleri önceden algılar ve o şey de o hissimize uygun olarak ortaya çıkar. İnsanlar bazen buna gerçek bir tesir atfeder ve “böyle düşündüğü için öyle oldu..” şeklinde kanaat beyan eder.

    Bunun aslı şudur: Herhangi bir şey gayb âleminden şahadet âlemine çıktıktan sonra veya çıkmaya yakın bir zaman olduğunda, insan bazen “hiss-i kable’l-vuku” denilen bir ön sezgi ile o işin olacağını hisseder. Bu kişi onu hissettiği için o iş olmaz; aksine o işi nasıl olacaksa kişi onu öyle hisseder. Örneğin yağmur yağmadan önce, yağmur yağacağını hisseden kişi, yağmurun yağmasına tesir etmiş olmaz. Yani yağmur yağdıramaz. Sadece yağmurun yağacağıyla ilgili belirtilerden hareketle, yağmur yağacağını tahmin etmiş olur.

    Ayrıca, “iyi düşünen iyi manzaralarla karşılaşır; kötü düşünen kötü manzaralarla karşılaşır” manasına gelen meşhur bir kaide vardır. Bunun hikmeti şudur: insan kendi temayülleri doğrultusunda hareket etmek ister.

    Temayülleri iyi olan kimsenin düşünceleri de iyi olur ve o kişi de bu iyi temayül ve düşünceler çerçevesinde hareket ettiği için genellikle iyi ve güzel manzaralarla karşılaşır. Hatta bazı sıkıcı manzaralar görse bile, onları da güzel görmeye çalışır ve hayatından lezzet alır..

    Kötü kimse de aksine hareket ettiği için kötü manzaralarla karşılaşır. Yoksa, bu düşünceler bizzat farklı bir bakış açısı olarak gerçekleri değiştirmez..

    İşte gerçeğin ikinci yüzünden -şayet- bahsedecek olursak, bu ikinci yüz göreceli olduğu için, kişinin iyi veya kötü düşünce eksenine göre değişir. En sıkıntılı işlerde bile Allah’ın rahmetinin izini, yüzünü görmeye çalışanlar ondan da lezzet alır. Çünkü her musibette bir rahmet ciheti vardır.

    Bunu düşünmeyenler ise, çok güzel şeylerden bile lezzet almayabilirler. Çünkü, onlar, ellerindekinden daha güzeline bakıp aç gözlülük yapar, şükür yerine hayatlarından şikayet ederler ve ceza olarak da hayatlarını zehir zemberek ederler.

    İslam’ın “nimetlerde daha aşağı kimselere, musibetlerde ise daha yukarı kimselere bakmayı” tavsiye etmesi, hayatın lezzetini kötümser düşüncelerle kaybetmemesi içindir. Sorularla islamiyet


  5. 06.Mart.2012, 12:20
    3
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Gerçek, baktığımız açıya göre değişir mi? Geçeğin ikinci bir yüzü var mıdır?

    Bülbülü bir yutumluk et olarak gören komünist de, bülbülü yüzbin liraya satabileceğini hesab ederek kafesleyen kapitalist de, bülbülün minnacık göğsünden çıkan binlerce nağmenin çıkışını görüp secdeye kapanan müslüman da insandır
    .
    Ama onların bakışını yönlendiren kültürleridir
    .




  6. 06.Mart.2012, 12:20
    3
    âb ü kil
    Bülbülü bir yutumluk et olarak gören komünist de, bülbülü yüzbin liraya satabileceğini hesab ederek kafesleyen kapitalist de, bülbülün minnacık göğsünden çıkan binlerce nağmenin çıkışını görüp secdeye kapanan müslüman da insandır
    .
    Ama onların bakışını yönlendiren kültürleridir
    .







+ Yorum Gönder