Konusunu Oylayın.: Gizli nikah kıyıldıktan sonra, kadına mehir verilmeden boşanılmışsa, verilecek mehrin durumu ne olur?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Gizli nikah kıyıldıktan sonra, kadına mehir verilmeden boşanılmışsa, verilecek mehrin durumu ne olur?
  1. 01.Mart.2012, 18:56
    1
    Misafir

    Gizli nikah kıyıldıktan sonra, kadına mehir verilmeden boşanılmışsa, verilecek mehrin durumu ne olur?






    Gizli nikah kıyıldıktan sonra, kadına mehir verilmeden boşanılmışsa, verilecek mehrin durumu ne olur? Mumsema Gizli nikah kıyıldıktan sonra, kadına mehir verilmeden boşanılmışsa, verilecek mehrin durumu ne olur?


  2. 03.Mart.2012, 00:15
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Gizli nikah kıyıldıktan sonra, kadına mehir verilmeden boşanılmışsa, verilecek mehrin durumu ne olur?




    Nişanlılık döneminde kıyılan nikah ile eşler evlendikleri için mehir gerekir. Eşler bu dönemde yalnız başlarına kalmışlarsa veya zifafta bulunmuşlarsa kadın mehrin tamamına hak kazanır.

    Nikâh akdinde mehrin zikredilmemiş olması halinde mehr-i misil gerekir. Mehrin zikredilmemesi, akdin fesatını gerektirmez. Çünkü nikâh, evlenecek olan çiftlerin icab-kabûlüyle tamam olur. Mehir ise nikâhın rüknü değildir ve bundan dolayı nikâh akdinin inikat ve sıhhati, mehrin zikredilmesine bağlı değildir.

    Mehr-i Mislin takdiri: Mehr-i misli tayin için evlenecek olan kadının yaş, güzellik, mal, şehir, takvâ, akıl, dine bağlılık, bekâret, iffet, ilim, edeb, güzel ahlâk, çocuk sahibi olma gibi çeşitli vasıflarda benzeri olan kadınların mehirleri dikkate alınır. Bu benzerlik iki tarafın, yani mehri tayin olunacak kadın ile denk ve benzeri kadınların akit sırasında sahip oldukları vasıflar itibariyle araştırılır. Bu vasıfların akitten sonra artması veya eksilmesi emsalliğin meydana gelmesine zarar vermez.
    Eğer babası tarafında benzeri bulunmazsa babasının kabîlesine denk olan kabîleden emsali kadınların mehri takdir edilir. Kadının bu durumlarda benzeri bulunmadığı takdirde mehr-i misil iki adil erkek veya bir erkek iki kadının şahadetiyle sabit olur. Eğer adil şahid bulunamazsa söz yeminle beraber kocaya aittir.
    Koca mehr-i misli tayinden kaçınırsa mehrin miktarını tayin için hâkime başvurabilir. Bu hükümler, ihtilâf ortaya çıkması halindedir. Eğer mihir konusunda ittifak hasıl olursa kabul olunur (el-Kâsânî, a.g.e.,II/287; M. Ebû Zehra, a.g.e., s. 183-184; Bilmen, a.g.e., II/119).


  3. 03.Mart.2012, 00:15
    2
    Editör



    Nişanlılık döneminde kıyılan nikah ile eşler evlendikleri için mehir gerekir. Eşler bu dönemde yalnız başlarına kalmışlarsa veya zifafta bulunmuşlarsa kadın mehrin tamamına hak kazanır.

    Nikâh akdinde mehrin zikredilmemiş olması halinde mehr-i misil gerekir. Mehrin zikredilmemesi, akdin fesatını gerektirmez. Çünkü nikâh, evlenecek olan çiftlerin icab-kabûlüyle tamam olur. Mehir ise nikâhın rüknü değildir ve bundan dolayı nikâh akdinin inikat ve sıhhati, mehrin zikredilmesine bağlı değildir.

    Mehr-i Mislin takdiri: Mehr-i misli tayin için evlenecek olan kadının yaş, güzellik, mal, şehir, takvâ, akıl, dine bağlılık, bekâret, iffet, ilim, edeb, güzel ahlâk, çocuk sahibi olma gibi çeşitli vasıflarda benzeri olan kadınların mehirleri dikkate alınır. Bu benzerlik iki tarafın, yani mehri tayin olunacak kadın ile denk ve benzeri kadınların akit sırasında sahip oldukları vasıflar itibariyle araştırılır. Bu vasıfların akitten sonra artması veya eksilmesi emsalliğin meydana gelmesine zarar vermez.
    Eğer babası tarafında benzeri bulunmazsa babasının kabîlesine denk olan kabîleden emsali kadınların mehri takdir edilir. Kadının bu durumlarda benzeri bulunmadığı takdirde mehr-i misil iki adil erkek veya bir erkek iki kadının şahadetiyle sabit olur. Eğer adil şahid bulunamazsa söz yeminle beraber kocaya aittir.
    Koca mehr-i misli tayinden kaçınırsa mehrin miktarını tayin için hâkime başvurabilir. Bu hükümler, ihtilâf ortaya çıkması halindedir. Eğer mihir konusunda ittifak hasıl olursa kabul olunur (el-Kâsânî, a.g.e.,II/287; M. Ebû Zehra, a.g.e., s. 183-184; Bilmen, a.g.e., II/119).





+ Yorum Gönder