Konusunu Oylayın.: Esmaül hüsna el_bari

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Esmaül hüsna el_bari
  1. 29.Şubat.2012, 18:47
    1
    Misafir

    Esmaül hüsna el_bari






    Esmaül hüsna el_bari Mumsema Esmail hüsna isimlerinden el bari için proje öner







































    -


  2. 29.Şubat.2012, 18:47
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 06.Mart.2012, 03:37
    2
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Esmaül hüsna el_bari




    EL-HÂLIK / EL-BÂRİ’
    Hâlık: “Eşyayı bir takdir ve ölçü ile yaratan; yoktan var eden.”

    Bâri’: “Eşyayı muhtelif şekiller ve suretlerle birbirinden
    mümtaz surette yaratan.”

    “Her varlığı, bir misali olmaksızın var eden.”

    “O Allah ki, Hâlık’tır, Bâri’dir, Musavvir’dir. En güzel isimler O’nundur.” (Haşr, 59/24)
    Bütün varlık âlemi bu iki ismin tecellileriyle doludur. Bir vişne çekirdeğinde vişne ağacının, kiraz çekirdeğinde de kiraz ağacının planını yerleştirmek bir takdir işidir, bir ilim eseridir ve o çekirdeklerin böylece yaratılmış olmaları Hâlık ismini gösterir.

    Bu çekirdekler, ağaç haline geldiklerinde ve meyve verdiklerinde birbirlerinden daha net biçimde ayrılırlar. İşte bu ayrılık, bu farklılaşma, bu imtiyaz Bâri’ ismini ilan eder.

    Aynı türün fertleri arasında da bir imtiyaz sözkonusudur.

    Bu hakikat insanlık âleminde bütün berraklığıyla okunur:

    Nutfelerde insanın bütün organlarının şekilleri, yerleri büyüklükleri ve sayıları genetik program halinde yazılıdır. Bununla birlikte, Allah, her insana da diğerinden bir farklılık, bir başkalık lütfetmiştir. Bu başkalıkla, insanlar birbirlerinden temyiz edilir, ayrılırlar.

    O halde, bir insan, yaratılışı ile Hâlık ismini, diğer insanlardan farklı olmasıyla da Bâri’ ismini gösterir.

    İmam Gazâlî Hazretleri, meseleye biraz farklı yaklaşır ve bu iki isim arasındaki farkı şöyle nazara verir:

    “Allah, eşyayı takdir etmesi ve bu takdire uygun olarak yaratması itibariyle Hâlık’tır. Onları yokluktan varlığa çıkarması itibariyle de Bârî’ dir.”



    Alaaddin Başar (Prof.Dr.)



  4. 06.Mart.2012, 03:37
    2
    Özel Üye



    EL-HÂLIK / EL-BÂRİ’
    Hâlık: “Eşyayı bir takdir ve ölçü ile yaratan; yoktan var eden.”

    Bâri’: “Eşyayı muhtelif şekiller ve suretlerle birbirinden
    mümtaz surette yaratan.”

    “Her varlığı, bir misali olmaksızın var eden.”

    “O Allah ki, Hâlık’tır, Bâri’dir, Musavvir’dir. En güzel isimler O’nundur.” (Haşr, 59/24)
    Bütün varlık âlemi bu iki ismin tecellileriyle doludur. Bir vişne çekirdeğinde vişne ağacının, kiraz çekirdeğinde de kiraz ağacının planını yerleştirmek bir takdir işidir, bir ilim eseridir ve o çekirdeklerin böylece yaratılmış olmaları Hâlık ismini gösterir.

    Bu çekirdekler, ağaç haline geldiklerinde ve meyve verdiklerinde birbirlerinden daha net biçimde ayrılırlar. İşte bu ayrılık, bu farklılaşma, bu imtiyaz Bâri’ ismini ilan eder.

    Aynı türün fertleri arasında da bir imtiyaz sözkonusudur.

    Bu hakikat insanlık âleminde bütün berraklığıyla okunur:

    Nutfelerde insanın bütün organlarının şekilleri, yerleri büyüklükleri ve sayıları genetik program halinde yazılıdır. Bununla birlikte, Allah, her insana da diğerinden bir farklılık, bir başkalık lütfetmiştir. Bu başkalıkla, insanlar birbirlerinden temyiz edilir, ayrılırlar.

    O halde, bir insan, yaratılışı ile Hâlık ismini, diğer insanlardan farklı olmasıyla da Bâri’ ismini gösterir.

    İmam Gazâlî Hazretleri, meseleye biraz farklı yaklaşır ve bu iki isim arasındaki farkı şöyle nazara verir:

    “Allah, eşyayı takdir etmesi ve bu takdire uygun olarak yaratması itibariyle Hâlık’tır. Onları yokluktan varlığa çıkarması itibariyle de Bârî’ dir.”



    Alaaddin Başar (Prof.Dr.)






+ Yorum Gönder